7 luni in Maroc

In lumea virtuala, a netului, veti gasi des titluri de genul `inconjorul lumii in 3 luni, 6 luni, 1 an` ... veti citi despre oameni care au petrecut mult in Asia: China, Tailanda, Japonia, India etccc, cam dublu sunt cei care va pot povesti despre USA sau CANADA dar foarte putini sunt cei care au stat luni de zile in Africa si ... si mai putini sunt cei care aleg Maroc .....
Eu fac parte din exceptie si am simtit asta din plin! Pot sa numar pe degete cu cati romani m-am intalnit in aceste luni in Maroc, si jumatate din ei sunt cei pe care i-am vazut la ambasada romana din Rabat! Pacat .....

Am scris putin despre Italia, un pic despre Ungaria dar cel mai in masura sunt sa va povestesc despre Maroc! Au fost multe zile, multe orase, multe zboruri Romania-Maroc, multi oameni, multe case, multe zambete, multe miresme, multe trairi de care am avut parte in cele 7 luni petrecut in Maroc.

Ca sa ne intelegem ... nu am stat 7 luni continuu ... timp de un an am facut `naveta` Romania-Maroc. Prima data am plecat la inceputul lui decembrie in 2007 si aveam sa petrec acolo Craciunul si Revelionul in cele 5 saptamani planificate in Maroc. Cand am revenit in tara am venit cu lacrimi pentru ce am lasat in urma si lacrimi de dor de casa, de familie, de prieteni, de cluburi, de viata de student si viata agitata din Cluj! Toate astea nu m-au tinut mult, fiindca dorul de Maroc a fost mai puternic, asa ca m-am dus repejor si mi-am cumparat un bilet de avion pentru vacanta de Paste din aprilie 2008. Atunci am stat acolo 3 saptamani si m-am intors la fel de trista dar de 2 ori mai indragostita de aceasta tara. Si povestea s-a repetat asa ca m-am dus si mi-am luat al treilea bilet de avion in aceelasi an, pentru vacanta de vara. Am prelungit-o cat am putut ... si astfel am stat 4 luni. Anul trecut mi-am promis ca nu voi mai merge, ca devenise un `drog`, ca m-am obisnuit prea mult cu viata orientala, atat de mult incat m-am integrat cu greu inapoi. Mi-am promis ca daca va fi sa am bani voi vizita alte tari, voi merge in alte locuri ... si voi lasa vizita mea in Maroc pentru peste cativa ani. Si aproape de finele` anului nu m-am rabadat si m-am trezit din nou cumparand bilete de avion spre Maroc, de data aceasta pentru 6 saptamani.

Anul acesta, in 2010 mi-am promis aceelasi lucru, si anume ca nu voi merge in Maroc ... si sper ca de data asta sa ma tin de cuvant .....De ce? Fiindca atunci cand ma gandesc la Maroc mi-ar placea sa fiu nemuritoare si sa pot sa `savurez` aceasta tara pe tot parcursul vietii, sa am posibilitatea financiara si sociala ca sa ma pot intoarce oricand ... din nou .... si din nou ... si sa am siguranta ca au mai ramas destule locuri de vazut! Teoretic as fi putut vizita aproape toata tara, sa `o fac` sa bifez fiecare atractie turistica, dar nu! Am preferat sa traiesc alaturi de oameni, sa ma trezesc odata cu ei, sa simt ce simt si ei, sa le invat religia si cultura, sa o respect, fiindca pentru mine o calatorie ce inseamana doar fuga dintre atractiile turistice nu e o calatorie ... e doar o fuga! Tot ce vedeti turistic in Maroc puteti sa le vedeti si la tv dar viata de zi cu zi, obiceiurile, traditia, astea nu le puteti trai intr-o saptamana sau 10 zile fugind dintr-un oras in altul sau de la un obiectiv la altul! Totusi daca vreti doar asa, o introducere in lumea orientala am scris aici cateva itinerarii! Eu va sugerez sa mergeti pentru cel putin 2 saptamani. Marocul  e o tara cu orase mari, cu distante mari, de la nord la sud sunt cam 3000 de km, difernta dintre Europa si Africa e totusi ceva, asa ca tocmai ca sa traiti viata de acolo ar trebui sa va rezervati cateva zile pentru voi, fara programe turistice. De exemplu sa mergeti la un spectacol cu dans arab, sa hoinariti prin bazar fara regrete, sa facetii o baie turceasca, stiti voi genul acela de activitati care nu va sunt zilnic la-ndemana si care merita sa le faceti intr-o vacanta!!!

Nu va-m povestit pana acum despre Maroc fiindca nu am stiut cum si de unde sa incep. Ei bine m-am hotarat sa va povestesc in episoade de la inceput pana la ultima vizita din anul trecut, cand a fost mai interesant fiindca l-am dus si pe fiul meu, ce atunci avea doar 8 luni. Nu voi povestii continuu despre Maroc fiindca nu as vrea sa blochez blogul pe o singura tara timp de 1 an :)))) dar daca ma veti urmari veti prinde toate capitolele.

Va astept sa descoperiti Marocul prin ochii mei ... in urmatoarele 10 episoade pe care le-am pregatit despre `Prima mea vizita in Maroc din 2007`.

Am locuit 1 an in Maroc citeste jurnalul aici --> MAROC
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!