Esti sigur ca suntem in Maroc??? (Episodul 3)

Prima mea vizita, sau mai bine zis prima iesire serioasa a fost intr-o dupa masa, cu prietenul meu si sora ei pe malul oceanului, la o cafenea din zona Corniche. Acum gandidu-ma retrospectiv .... au stiut unde sa ma scoata prima data. :) Aceasta e cea mai frumoasa zona din Casablanca, impreuna cu marea Moschee Hasan II, cea mai mai importanta atractie turistica a orasului.

Fiind dumineca stiu ca am prins greu un taxi si stiu si cat m-am minunat de 'metodele' aplicate in Maroc pentru a 'agata' un taxi. E greu. Dar despre asta am sa va povestesc cu alta ocazie. Drumul, a fost si el interesant, pe un fundal cu muzica araba, si un taxi care gonea pe strazi, bulevarde cu 6-8 benzi, printre palmieri si trandafiri japonezi crescuti ca gard viu prin centrul orasului. Am vazut de departe moscheea si am ramas cu gura deschisa, la propriu. E imensa, e frumoasa si nu stiu de ce era pustiu, nu o vizita nimeni. Ma rugam in gand sa oprim, sa o vizitez, sa o pot vedea mai bine, dar taxiul se incapatana sa mearga repede si mai repede, zici ca nu exista nici o limita de viteza. Cum am trecut de moschee am inceput sa vad oceanul, valuri, cativa indragostiti tinandu-se de mana, cateva grupuri de fete si cativa motociclisti care le dadea tarcoale. Apoi pe partea stanga incep sa se afiseze vilele, unele avand dimensiunea unui castel, apoi restaurante, vad si fete cunoscute gen Mc Donald si Kfc, Cinema ultramodern (cum nu exista pe atunci in Cluj ) si ne oprim la inceputul falezei. E plin de terase mari, e plin de cupluri ( nu stiu de ce aveam impresia ca in Maroc nu o sa vad asa ceva, probabil idei preconcepute ), fete imbracate in stil occhidental, cu palton cizme jeans geanta si ochelari de soare, printre cele cu traditionala jeleba. Desi poza aceasta e pentru o companie va asigur ca veti intalni asemenea situatii destul de des in Maroc.


''Am inceput sa imi dau seama ca tot ce credeam eu despre Maroc s-a naruit in secunda asta. Adica orasul asta, care se afla in Africa, care e intr-o tara musulmana are vile mai mari si mai moderne decat cele pe care le vazusem eu in Romania, are o faleza mai frumoasa decat cea de la Marea Neagra de 1000 de ori, are terase si restaurante mult mai de lux decat cele din Cluj, si sa nu vorbim ca fetele conduc masini din greu, se plimba cu decapotabile, si alte cele. Multe din ele merg doar prin cluburi private ( da exista si din astea in Maroc, de altfel cele mai de lux terase, piscine, fitness club se afla in astfel de cluburi pe malul marii, la care eu nu aveam acces, puteam doar sa-mi scald ochii la unele , iar la altele puteam doar sa-mi imaginez ce se ascunde dupa geamurile fumurii ).
Asa e in Maroc, e o tara imprevizibila, de la intamplari, oameni, situatii, peisaje, totul mi s-a intamplat sa fie total altfel decat credeam eu. Eu imi imaginam altceva, nici nu stiu sa va explic prea bine, dar asa in mare as putea spune ca imi imaginam totul mai indepartat de tehnologie; cu mai putine cladiri moderne, cu mai putin lux, credeam ca oamenii traiesc inca dupa regulile traditiei si ca toate au ramas neatinse de timp.
Nu pot sa spun ca am fost dezamagita, fiindca acest lux ( iar acest termen are proportii mult mai mari decat cel folosit in Romania ) te face sa te simti uneori bine, sa vezi ca esti inconjurat de oameni avuti, de masini dupa care nu ai cum sa nu intorci capul, te face sa iti amintesti de Europa si de faptul ca nu esti undeva 'la capatul lumii'. Acesta e Marocul modern ( iar ultima data cand am fost anul trecut era deja ultramodern, fiindca s-a investit mult in zona ) si intr-un fel e bine ca exista un astfel de loc in Casabalanca. Din pacate va-m spus asta e zona Corniche, iar odata ce iesi de aici te intorci in mizerie, haos, comercianti stradali, claxoane si agitatie.''

Si dupa ce am savurat o prajitura delicioasa intr-una din cele mai luxoase terase la care am stat pana atunci am decis sa plecam.

Club Val D Anfa


Drumul inapoi acasa a fost la fel de distractiv, sau poate si mai si sa prindem un taxi, iar apoi moscheea iluminata e un vis, numaram zilele pana voi ajunge din nou sa o vad.


Fiindca nu prea am poze de atunci am gasit un filmulet destul de reprezentativ postarii mele desi se vede ca e facut cu ceva ani in urma, va asigur ca acum totul arata mult mai bine. 
In filmulet veti vedea in mod repetat Moscheea Hasan II, strazi din Casablanca, zona Corniche vazuta de sus ( mai mult se vad piscinele pe malul oceanului ) si orasul vazut de sus.



Thanks for visiting,

Am locuit 1 an in Maroc, toate articolele le gasiti aici --> MAROC

Urmareste-ma pe Facebook Click Aici! /Mersi 

 Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu