Vacanta la Paris - concluzii si pareri

Incep prin a spune ca Parisul nu a fost ceea ce ma asteptam. Mi-l inchipuiam altfel. Nu spun asta neaparat intr-un sens rau, insa cu siguranta nu sunt printre cele care poarta tricou I love Paris!
Pe de alta parte mi se pare normal sa nu ne indragostim de toate orasele pe care le vedem. Depinde si de starea noastra de spirit atunci cand calatorim, si de evenimentele ce au loc etc. Cine zice ca i-au placut toate orasele ce le-a vazut in egala masura, minte! Eu recunosc ..... pe mine Parisul nu m-a dat pe spate!

Despre vacanta la Paris am scris "Jurnal de' Paris" in 9 episoade dupa cum urmeaza (da click pt a citi):

Jurnal de' Paris 1: Plimbare prin centrul Parisului
Jurnal de' Paris 8: Gradina Luxenbourg, Phanteonul,Cartierul Latin
Jurnal de Paris 9 : Turnul Eiffel si frumusetea Phanteonului

Concluzii si pareri personale (nu-mi dati in cap :) ) :

*O saptamana la Paris zbora, o traiesti si o simti intens insa trece pe nerasuflate. Deabia apuci sa vezi si sa iti faci o idee, o saptamana e ca o mostra! Ar mai trebui vreo 2 ca sa spun ca am vazut cat de cat Parisul!
De aceea probabil mi-am format o impresie gresita. E greu sa stii ce inseamana Parisul cat timp m-am plimbat pe strazile dintre obiective, pline de turisti ca si mine, am intrat la magazinele de suveniruri ... ce mai am fost un adevarat turist la Paris. Insa nu calator.

*Obiectivele turistice sunt minunate, toate au meritat din plin timpul efortul de a ajunge acolo, in fata lor. Si banii (daca ar fi fost sa-i platesc ). Insa in aceasta saptamana nu am simtit atmosfera locului (mai putin in zona Montmartre, singura care mi s-a lipit de suflet si care a scos la suprafata Parisul din visele mele). In rest nu pot sa spun ca mi-a placut sau nu mi-a placut fiindca nu am vazut nici viata boema, nici d-ne imbracate chic a la' Paris, nici genul vintage, nimic.  Doar oameni grabiti alergand prin metrouri, multi, foarte multi imigranti, rromi cersind prin parcuri, rromi si alte natii amarate care fac tot felul de artificii sa prosteasca turistii .... trist!

*Mai pot declara, tot din pacate, faptul ca nu am identificat nimic specific locului: obiecte traditionale, mancare tipica locului, viata din cafenele .... again, trist! Ca si cum as fi vizitat Parisul cu ochii inchisi! :) Insa va jur ca am incercat ... dar nu mi-a iesit.

*Nu mi s-a parut nici un oras romantic, nici orasul luminilor nu l-as numi! Insa faptul ca are unele din cele mai frumoase obiective turistice ce le-am vazut pana acum, asta da! Palatul Versailles, gradinile Versailles, Notre Dame, Pantheonul, Muzeul Louvre, Gradinile publice ..... si nu in ultimul rand Disneyland au fost toate peste asteptari!

*Un mare plus e si faptul ca toti cetatenii din UE intre 18-26 ani au intrarea la majoritatea obiectivelor gratis. Nu stiu sa mai fie un alt oras european cu o astfel de oferta. Asa ca mergeti cat sunteti tineri si profitati  mai tarziu veti scoate din buzunar destul de mult ca sa le vedeti!
*Ce mi-a placut va-m spus .... ce nu mi-a placut au fost preturile si faptul ca orasul e plinnn de imigranti. Toate natiile pamantului intr-un oras ... isi pierde identitatea. Iar preturile exagerate din Paris le cunoaste toata lumea .... cel mai scump oras in care am calcat pana acum! Si cel mai pretentios!

Sa vedem poate o a doua vizita ... o sa-mi schimbe parerea. Voi ce ziceti???

Citeste toate articole despre Paris aici --> FRANTA
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

1. Offf...si mi-e mi-a placut atat de tare!!! :) Oricum gusturile nu se discuta. Sau poate eram eu foarte indragostita la momentul acela...
    Intradevar multe orase mari isi pierd cumva identitatea din cauza mixului de oameni turisti si imigranti, mizeriei si aglomeratiei...Nu judec intrucat si eu sunt un imigrant intr-o alta tara, chiar Franta, dar nu locuiesc la Paris, ci intr-un orasel mai micut si sincera sa fiu nici nu cred ca asi vrea. Imi place doar asa ca loc de vacanta.
    Cat despre preturi mari ...mergi la Londra (daca nu ai fost deja). Mie mi s-a confirmat ceea ce stiam cum ca ar fi cea mai scumpa capitala din Europa!

2. La Londra nu am fost dar ma pregatesc :))).
    Stiu Tours acolo am vrut sa dormim o noapte cand am fost pe Valea Loarei. Dar ne-am razgandit

3. Cu siguranta o a doua vizita o vei simti altfel. Vei avea mai mult timp si vei avea alte prioritati, mai ales ca ai vazut multe dintre obiectivele importante.

Te inteleg perfect. Si eu am fost la Paris la inceputul lunii noiembrie, e drept pentru cateva zile doar, tot intr-o aventuta low cost si am avut aceeasi dezamagire. Nu stiu sincer de ce, desi de abia am asteptat sa ajung acolo, am prins si o vreme superba, dar pot sa zic ca inafara de Versaille , care mi s-a parut , cel putin pentru mine mai spectaculos si mai opulent, restul nu m-a impresionat asa cum ma asteptam. Acum sunt in pic pe ganduri, pentru ca de anul viitor intentionez sa ma stabilesc in Franta, cu jobul si elanul si entuziasmul a cam scazut.

alice,ca sa pot beneficia de intrare gratuita avand intre 18-26 de ani ce trebuie sa fac,sa prezint bulentinul sa am vreun card specific?sau ce anume?

6. Anonim, cu buletinul e suficient :)
    Sa ai vacanta frumoasa!

7. Anonim dupa vacanta aceasta am mai fost de 2 ori (inca nu am apucat sa scriu despre ele pe blog) si am inceput sa vad detaliile, sa vad viata acolo, putin mai departe de obiectivele turistice, sa ma plimb si sa vizitez locuri mai putin vizitate de turisti, sincer a inceput sa imi placa! Acum imi place Parisul!

niste idioti, cred ca va place Bucurestiul

9. Nu am vizitat inca Bucurestiul :) Urmeaza

10. Daca iesi de pe traseul turistic "obligatoriu" si incepi sa eviti zonele cu turisti, descoperi adevaratul Paris si incepi sa-l iubesti. De pilda, am fost la un Marche aux Puces - unde spiritul orasului e imbibat in oameni si in obiecte. Ca in orice oras mare - sunt imigranti, e si saracie, asta e. Cineva vindea mancare expirata de cateva zile, de ex. Am locuit la o doamna in varsta, frantuzoaica, pe langa Place d'Opera - in fiecare dimineata simteam ritmul cartierului, oamenii care ies sa cumpere baghete calde, mirosul de cafea proaspata, parculetele care "se deschid" (sunt inchise cu lacate in timpul noptii), fructele prea coapte, usor fanate ale negustorilor megrebini, pensionari care isi beau cafeaua cu 2E la terasele cu scaune indreptate spre strada - un tabiet. Parisul era si acasa la doamna unde stateam. Care ne astepta in fiecare seara cu tarta cu fructe si vin. La care venea in vizita o vecina - o fata oarba dar care stia Parisul pe de rost fara sa-l fi vazut vreodata - ne recomanda locuri de vizitat, rute de autobuz etc. Un oras inseamna in primul rand oameni, nu obiective must see, nu trasee. De pilda, n-am vrut sa pierd o zi la Luvru, am preferat sa merg 2 ore la Musee d'Orsey, la ultimul etaj al impresionistilor si a fost suficient... Mie dimpotriva, nu mi-a placut Montmarte, totul era prea din "visul tau despre Paris", o ilustrata perfecta, parea o butaforie... prea turistic. A, si am avut norocul sa nimeresc de ziua Frantei - iar atitudinea parizienilor fata de aceasta zi nationala a fost fabuloasa...

11. O vacanta extrem de reusita. Parisul este cel mai frumos oras din europa.