Amintiri memorabile din vacanta - discutii turistice

Toate vacantele sunt memorabile fiindca ele sunt acele zile din an cand faci ceva diferit, ceva nou, cand ai bani sa cheltui pe tot ce iti doresti, cand ai dispozitia necesara sa colinzi strazile/magazinele/pietele, parcururile etc! Insa pe langa toate locurile minunate pe care le vedeti, lucrurile noi pe care le faci, mancarurile gustoase ce le mancati intotdeana mai este ceva ...... neprevazutul! Iar el e prezent in toate vacantele noastre! Acele intamplari care au loc inevitabil, pe care nu le planuiesti doar te trezesti dintr-o data intr-o mare necunoscuta! Bineneteles ca aest gen de intamplari sunt totdeauna memorabile, chiar de sunt bune sau rele! Cele bune se intampla atunci cand cu toate ca ai un traseu stabilit si crezi ca stii totul ,totusi mai sunt  destule lucruri cate te surprind la fata locului !!!! Cele negative pot fi acele ingrediente ce iti condimenteaza vacanta cum ar fi ploaia, blocajul in trafic, o indigestie, lucruri din astea marunte pt care te aginti intr-o zi, sau pot fi mult mai serioase: sa ti se fure ceva, sa iti uiti acasa incarcatoarele, sa iti scapi aparatul foto pe jos si sa se strice, sa fii agresat, si ai un accident etccc! Ei, acestea din urma iti pot strica vacanta de tot!

Dar eu astazi vreau sa va povestesc despre o intamplare care desi a inceput ca intr-un film chinezesc urat, s-a terminat cu o experienta foarte frumoasa!

In China .... din Budapesta
Se facea ca in ultima dupa-masa petrecuta in Budapesta vroiam sa mergem la un restaurant vietnamez care ne-a fost recomandat de la oficiul turistic. Cand l-am cautat pe harta ne-am dat seama ca e prea departe si greu de ajuns la el asa ca am intrat in alt birou turistic unde ni s-a spus ca pentru asa ceva este un intreg cartier chinezesc si ca sa ajungem la el trecem strada si luam un bus ce ne duce la periferie acolo unde sunt ei. Am luat repede busul ca deja se facuse tarziu si am coborat la a 9-a statie cum ni s-a spus! Era plin de hale, de chinezi, malaezieni, si alte natii asiatice, plin de bazaruri cu rafturi din lemn, era o nebunie curata! Cat vedeai cu ochii erau numai fake-uri, genti, pantofi, lenjerie intima, ..... si chinezi! Toate drumurile erau presarate cu mancare de a lor, dar calitatea era indoielnica! Pana la urma am gasit partea cu magazine alimentare de unde mi-am luat sos de soia, bambus, fructe de a lor si tot felul de nebunii, foarte ieftine!!!
Pana am facut noi un tur de 2 ore deja se intunecase si lumea incepea sa isi stranga lucrurile! Era mizerie, cutii aruncate peste tot, pungi, hartii, ca dupa razboi! Dar noi tot muream de foame iar acum si acele terase infecte erau inchise! Am iesit din zona de bazar si am inceput sa intrebam de restaurant, chinese, hungry, le aratam ca ne e foame .... nimik, nimeni nu vb engleza! Pana la urma un tip cu un look mai international ne-a spus ca este un restaurant clandestin daca mergem dupa zona de en-gros undeva in spate la etaj!
Eram prea departe de lumea normala .... de Budaesta, eram in China, asa ca desi ne gandeam ca prin centru vom gasi mancare, vroiam de aici, de la ei! Cand am deschis usile spre alta hala am intrat intr-un loc plin cu masini luxoase genul bijuterie ,si tineri ce faceau curse ........ welcome to Tokyo drift! Alti asiatici de data asta din alta clasa sociala, care toti au incremenit cand ne-au vazut! Eu alba, sotul meu negru, si ei! Erau nedumeriti ce cautam noi acolo, lucru care si noi ne intrebam! Pana la urma sa-u apropiat de noi, si am inceput sa vb cu ei, sa le zicem ca nu avem treaba cu ei, noi vrem sa ajungem la restaurant (la inceput se uitau ciudat la noi, desigur cred ca tremurau putin la cate ilegalitati se intamplau pe acolo, numai cand vedeam masinile alea de colectie era usor de ghicit, plus contrabana, droguri si alte cele! Traiam secvente de film!
Ne-au filtrat putin cu privirea, geanta mica, buzunare mici, probabil fete ce cereau mila ...... don't kill me .... I didn't saw nothing .... ne-au incercuit si ne-au dus ei la asa zisul restaurant! Urcam intr-o casa darapanata, pe scarile de urgenta, ne uitam cu sotul meu unu la altu, oare asta e restaurant sau locul unde vom fi ucisi si nimeni nu va mai sti niciodata de noi! Dar sus am ajuns intr-o camera moderna, televizor imens cu plasma, copii ce isi faceau temele, in bucatarie se muncea de zor ...... iar cand ne-au vazut tot sa-u oprit si au inceput sa chicoteasca intre ei! Ne-am asezat la o masa, ni s-a adus un meniu pe chineza, fara fotografii ...... genul ghiceste ce vrei sa mananci! Le-am cerut altul pe engleza dar n-aveau asa ca le-am spus sa ne faca ce vor ei dar sa fie traditional! Ne-au adus 2 farfurii, unul cu noodels si celalat cu ceva carne cu verdeata .... delicios! Binenteles betisoare, le-am zis no thanks, pana la urma au facut rost de 2 furculite si am mancat! Extraordinar de gustos! Nu se compara cu mancarurile chinezesti din restaurante, carnea frageda si buna, salivez numai cand imi amintesc! In timp ce mancam ma gandeam la visul meu, de a avea o familie multiculturala: eu alba, sot negru, copil chinez! Acolo in clipele alea, in atmosfera acea intima si familiara, pentru o ora, am simtit ca o am!

Totdeauna o sa imi amintesc de cartierul chinezesc din Budapesta, de masinile de colectie, de mancarea aceea delicioasa si peripetiile prin care am trecut pt a o manca! :)

Daca v-a placut acest articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

1. m-am tot gandit...am gasit o amintire veche dintr-o vacanta din romania ;)
    in nordul moldovei, vizitasem manastirile si cautam un loc sa innoptam, ne-au tot trimis de la unii la altii, eram deja obositi si intr-un final localnicii ne-au indreptat la o casa. oamenii gospodari ne-au invitat prietenosi in curte, eu nu prea incantata m-am gandit ca o noapte trece iute. s-a dovedit o alegere buna, fiica-mea mica nu punea mana pe nici un animal, s-a imprietenit cu un catel patat tare simpatic, iar a doua zi de dimineata a muls vaca impreuna cu proprietarul, am baut lapte proaspat muls si culmea! mi-a si placut. noaptea am dormit sub o duna imensa, unde ne-am simtit tare bine. a fost altfel decat imi inchipuisem eu initial,oraseanca de la asfalt, dar am descoperit lucruri noi!

2. Interesanta povestea tam si eu imi doresc sa dorm macar o data intr-o casa din astam poate fi si pensiune din regiune agroturistica. Noi aveam casa la tara si cat eram mica mergeam des acolom aproapein fiecare weekend si deci stai cam cum e, dar tot imi doresc.

3. Interesantă scumpa mea și să
    nu uit să-ți trăiască îngerașul!
    Un weekend cât mai plăcut!
    Te pup și îmbrățișez!

4. Ma tot gandesc, dar zau ca nu pot sa rivalizez cu intamplarea ta! Prin afara nu prea am avut aret de asemenea peripetii, dar in tara da. Acum nu-mi vine in minte decat o faza de cand am mers in Maramures si cu tot cu gps ne-am ratacit. GPS-ul ne arata fericit ca suntem in "middle of nowhere". Cum am ajuns acolo a fost mai dragut - eram pe drum si mergeam linistiti si deodata o intersectie, GPS-ul a oscilat si el si noi am luat-o pe unde am crezut ca ar drumul principal. O comuna frumoasa, cu adevarat gospodarii... In fine mergem noi asa si se termina brusc comuna si incepe ceva ce ziceai ca e scos dintr-un western. Prafuit, case mici si triste, copii zdrentuiti pe strada care se uitam mirati la noi si mai ca nu se tineau dupa masina sa le dam ceva. bag viteza, inaintez si hooopp sarim cu tot cu masina de pe drumula sfaltat in ditamai drumul nepietruit, cu gropi. Da'am sarit bine, nu gluma, am simtit toti drumul la propriu :)) Acum ce facem... Mergem inainte, in middle of nowhere, sau ne intoarcem? AM mai mers ce am mai mers, am vazut ca totul in jurul nostru nu era decat pustiu (am uitat sa zic ca era si noapte :)) deja ma vedeam in desenul ala animat cu cainele Courage) si am facut cale intoarse, cu groza ca iar trebuie sa trecem printre casele acelea infioratoare.

5. Prima peripetie care imi vine in minte este din Thailanda. In penultima zi in Phuket am inchiriat un scooter ca sa ne plimbam pe insula. Il inchiriasem pe 24 de ore dar urma sa-l returnam seara ca a doua zi de dimineata urma sa plecam spre Bangkok. Ne plimbam noi de colo-colo, pe la 17 ajungem inapoi la hotel, ne spalam, ne pregatim de cina linistiti, cu gandul ca in drum spre cina predam si scooterul. Ajungem la locul cu pricina si ni se taie picioarele, era inchis pt ca programul era de la 9-18 iar ceasul era deja 19.00. Problema cea mai mare era ca pasaportul sotului meu era la ei si a doua zi dimineata noi la 9 trebuia sa fim in aeroport...Evident ca abia atunci am binevoit sa ne uitam mai atenti pe contractul de inchiriere pe care scria mare si lat programul, era chiar subliniat cu marker verde, dar deh...cine sa vada. Noroc ca aveau si un telefon de urgenta pe contract si cum oamenii in Thailanda sunt foarte deschisi si prietenosi, au inteles situatia si a venit cineva dupa vreo ora sa ne aduca pasaportul si sa ia motocicleta. Oricum pana sa dam de ei la telefon ne-au cam trecut transpiratiile dar totul e bine cand se termina cu bine, nu? :)

6. Peripetii mai degraba neplacute am avut...de fiecare data aproape. Intr-un an, in Grecia, m-a muscat un peste (sau un arici de mare), altadata, tot acolo am facut insolatie si am ajuns la spital in perfuzii, in Spania a nins in mai cand noi eram la plaja, in Mamaia m-a prins controlorul fara bilet si m-a amenintat ca ma duce la politie... si lista poate continua.

7. Irina nici mie nu imi plac zonele nelocuite sau locuite de oameni sarmani. Ma ingrozesc si ma intristeaza in aceelasi timp. Cele mai groanice astfel de cartiere si locuri le-am vazut in Maroc la periferie. Probabil asa ceva gasesti si in Egipt, stii la ce ma refer

8. Claudia cred ca ati avut ceva emotii, eu m-as fi apucat de plans. Dar vb ta e bine cand se termina cu bine. Si eu in urma vacantelor am devenit fff atenta tot timpul.

9. Oh Nicwe tu vii cu tolba de surprize. Eu in Constanta am luat amenda ca am calcat spatiu verde care era de fapt pamant ... in Cinaue Terre am luat amenda pe tren, si tot felul, dar astea sunt acele picanterii ale vacantei. Mai putin partea cu muscatul si perfuzii. Sper sa nu mai ai parte de asa ceva!

10. Atunci cand merg in vcanta imi organizez totul dinb timp, am litacu obiectivele turistice pe care urmeaza sa le vizitez si programul muzeelor, am banii schimbati marunti, am medicamente de urgenta, nu uit niciodata incarcatoarele.
    O singura data am plecat racita de acasa, atat de racita inct aveam ambele nari infundate. Stiam ca nu era bine sa zbor cu avionul asa, insa ce sa faci, deja luasem biletele de avion, rezervasem cazarea etc Si chiar daca mi-am luat cu mine un decongestionant nazal, am avut niste dureri cumplite ale sinusurilor in timp ce luam altitidine, iar la aterizare simteam ca mii de ace mi se infngeau intr-un ochi si parca mai avea putin si pocnea.M-am resimtit 2 zile dupa pt ca mi se infundasera si urechile, asa, sa fie tacamul complet.

O alta intamplare a fost in Corfu, unde sotul meu se "pricopsise" cu un admirator gay. Aveam banuieli ca baiatul la era cam...insa am zis ca mi se pare. Insa intr-o seara, cand am iesit la restaurant si ne-am imbracat amandoi frumos cu niste hainite cumparate din magaziele locale, facute din in(eu aveam o rochita albastra din in cu decolteu si iubi pantaloni albi de in si camasa tot de in), baiatul cu pricina ne-a intampinat spunand: vai ce bine iti sta! eu m-am umfat pt cateva miimi de secunda in pene pentru ca imediat a adaugat: vai ce bine iti sta in alb!!! am ramas masca! pe de o parte ma bufnea rasul pt ca mi se confirmau banuilile, pe de alta...

11. Cu urechile si eu am avut probleme odata in avion si culmea m-au si luat la interogatoriu cand veneam din Maroc si nu auzeam nimic ce ma intreaba politista, si ea credea ca ascund ceva de sunt asa si a fost horror dar mi-a dat pace pana la urma
    Cat despre patania cu tipul gay ar trebui sa te simti bine ca tipului i-a placut de el. mai bine decat daca era o fata!

12. Nu am avut parte de peripetii neplacute, totul a fost mereu ok, nici noi nu ne-am avanturat in locuri prea departate sau de care nu stiam nimic, si nici nu am riscat in vreun fel.
    Singurul lucru pe care mi-l amintesc este calatoria prin muntii din Creta - curbele sunt foarte stranse, nu exista parapeti, ai o vedere extraordinara spre mare, cu un gol imens de cativa mii de metri. Muream de frica...si masina era inca mica, nu stiu ce m-as fi facut daca calatoream cu autocarul pe acolo.

13. Am avut si eu astfel de sentimente pe coasta Amalfi, si eram in autocar cu copilul. A fost stresant dar in aceelasi timp foarte frumos

14. Da, Alicee, asa ceva gasesti si in Egipt, la tot pasul si chiar mai rau decat in zona de care povesteam eu. Este o chestie interesanta acolo - o fatada "frumoasa" pentru turisti, dar dupa colt groaznica realitate.