Bairro alto - La fiesta de la noche

Primul loc care mi s-a recomandat cand am intrebat de baruri sau viata de noapte a Lisabonei a fost Bairro Alto, urmat de precizarea de a merge acolo vineri sau sambata pentru o noapte cu adevarat portugheza!

Desi am cochetat cu ideea de a merge vineri, chiar daca nu dormisem de 48 de ore si deabia imi simteam picioarele de la cat am colindat cartierul Belem, in ultima clipa am renuntat.

Asa ca primul contact cu Bairro Alto a fost sambata seara, dupa o zi obositoare si intensa in Sintra si Capo da Roca. Am facut un dus, m-am improspatat si m-am dus sa vad despre ce e vorba.
Am ajuns pe ultima suta de metri ca sa urc cu elevatorul galben (funicularul acela vechi din 1800 toamna ). Ultima urcare e la 11. Deci era putin inainte de 11 seara cand am ajuns in locul magic.
De cum m-am dat jos mi-a placut. Cel mai adevarat spectacol stradal ce l-am vazut vreodata. Un loc unic in care m-am simtit acasa, in care m-am integrat imediat. Bar langa bar, om langa om. Era full, ca o parada ce urma sa inceapa. Si muzica de petrecere portugheza ce se auzea pe strazi, de zici ca erai la concert nu intr-un cartier locuit. Pentru cateva minute m-am transpus in Vama Vache. De fapt nu gresesc cand spun ca Bairro Alto e o Vama Veche urbana, poate cu mai putini punk-ari si rock-ari dar tot atata bere, party-uri, lume nebuna, galagie, aglomeratie! Ca atmosfera pentru mine seamana foarte tare poate de aceea m-a prins locul acesta inca din primele secunde!
Primele ore le-am petrecut colindand cartierul in lung si-n lat pe strazi abrupte in jos si in sus, paralele si perpendiculare, marginite de case cu etaj care fiecare are la parter un magazin, un restaurant sau un bar. Berea se vinde de la 1 euro pana la 3 euro depinde daca o cumperi de  la  bar sau supermarket. La pahar, doza sau sticla de litru. Mojito mic 3-4 euro in timp ce o halba de 750 ml e 5-6 euro. De retinut faptul ca majoritatea barurilor au spectacol cu muzica live la care nu poti intra cu bautura cumparata din alt bar/supermarket. Am intrat la un spectacol cu muzica portugheza intr-un bar mic mic de tot, unde deabia erau 5 scaune la bar si 3 mese si inauntru erau nu mai putin de 50 de oameni :), apoi am trecut printr-o  discoteca braziliana unde lumea dansa si feromonii erau incinsi la maxim de fetele sexy ce se onduiau provocator pe langa baieti; apoi mi-am luat doza de reggae intr-un bar plin de negrii din care era destul de usor sa iesi high de la mirosul si  concetratia de hasis din aer si mi-am terminat dimineata la Miradouro de Sao  Pedro  de Alcantara (un parc, loc de panorama asupra Lisabonei de unde se vede superb orasul pe timpul noptii ) alaturi de un grup de oameni ce cantau si dansau in jurul unei masini.

Si fiindca locul asta mi s-a lipit de suflet m-am dus si dumineca si luni. Daca sambata barurile erau extra full si strazile pline de tineri, iar bordurile neincapatoare pentru a te aseza, dumineca deabia pe o strada era ceva activitate, ceva grupuri ce povesteau cu o bere in mana. Nimic interesant sau memorabil asa ca am plecat la hotel inainte de 1, cu ultimul metro.

Luni seara am plecat de la hotel cu directia Alfama pentru un spectacol de fado. Insa Alfama dormea, strazile erau pustii, nici un sunet de fado sau de orice altceva. Sau poate nu eram in locul potrivit la ora potrivita.  Dezamagita am plecat sa incerc din nou Bairro Alto. E clar ca luni seara imi era predestinat Bairro Alto. Am intrat intr-un bar unde era o reprezentatie live. Nici nu m-am asezat bine ca lumea a intrat in vorba cu mine. Prima data un cuplu din New York care faceau un numar de circ si venisera cu serviciul in Lisabona, apoi 3 francezi foarte haiosi si pusi pe glume din Paris iar tarziu in noapte ne-am impreietenit toti cu vocalistul formatiei de la bar, cu barmanul si alte 3 turiste din Munich. In Lisabona la ora 2 toate barurile se inchid ( datorita legii ) asa ca am inchis usile, barmanul ne-a pus barul la dispozitie si am facut un 'chef' privat. Am dansat, am povestit fiecare cu fiecare, ne-am laudat tarile din care venim si am zis partile negative, am baut beri si shoturi toate inchinate calatorilor din noi strigand in cor noroc, ciuse si apoi prapadindu-ne de ras dimineata cand nu mai stiam sa numaram bine cat am baut si ce, insa barmanul a pus toata consumatia din partea lui. Aproape se lumina cand am iesit si ne-am impartit in taxiuri ca sa mergem fiecare spre hotelul lui sperand ca intr-o zi  ne vom intalni intr-un alt colt de lume!

Pentru mine 2 nopti au fost suficiente ca sa-mi doresc sa revin in Lisabona si mai ales in Bairro Alto: pentru atmosfera de pe strazi, pentru mojito, pentru oameni, pentru muzica, pentru  spiritul locului!

Citeste tot jurnalul de calatorie cu Lisabona aici -> Portugalia

Daca vreti sa stiti primii ponturi despre calatorii va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)