Circuit in Romania, ce circuit ati propune unui strain? discutii turistice

Luna viitoare s-ar putea sa vina niste cunostinte din strainatate in Romania sa faca turism. Mai exact isi doresc un circuit in Romania de 10-15 zile, depinde cum se vor simti si cum vor cheltui banii. Stiind ca eu sunt pasionata de calatorii m-au rugat sa le fac un program, semi-lejer, ce sa cuprinda toate obicetivele turistice din Romania de mare interes. Din pacate trebuie sa recunosc ca in Romania nu am facut cine stie ce turism! Asa, daca ma intrebati unde am fost, o sa va zic cel putin jumate din harta Romaniei dar nu ca turist. Ca si turist am inceput deabia anul trecut cu Sibiu, anul acesta Maramures. Nu, sa nu intelegeti ca nu am calatorit prin tara, ba da, am fost chiar in circuit prin toata tara, la mare ani la rand, dar nu ca si turist inrait, cum fac in alte tari.

Prima data cand am aflat am zis, ei, e usor, pentru un circuit in Romania e destul 10 zile, dar in timp ce schitam eu in cap un itinerar imi dau seama ca nu e chiar asa. Ca avem o tara cu suficiente locuri turistice de interes, si ca de fapt pentru mine e greu sa imi dau seama ce e reprezentativ 100% pentru Romania! Care sunt obiectivele turistice de top din Romania?!

Inca nu pot sa pun cap la cap un traseu asa ca va spun la ce m-am gandit:

-3 zile in Maramures (Barsana, Viseu de Sus, Sapanta) pentru turism rural dar si fiindca sunt destule de vazut si facut in 3 zile: 1 zi cu Mocanita, apoi manastirile si bisericile de lemn, cimitirul vesel de la Sapanta, memorialul de la Sighet (daca sunt interesati) :)
- orase turistice as propune din Transilvania: Cluj-Turda ( Salina) - Alba ( Cetatea)- Sibiu (Muzeul Satului) - Sighisoara - Brasov - Bran (toate in 4-5 zile)

Dilema mea e continuarea : Moldova  ( cu manastiri , Vulcanii Noroiosi) si Delta sau Valea Prahovei cu Sinaia (Castelul Peles) , Busteni(Sfinxul, Babele) si Sudul (Bucuresti, Mamaia)?
Asta fiind circuit de 15 zile, mi se pare ok! Acum ar mai fi si Bucovina, si alte regiuni, dar pur si simplu nu ma pot hotara. De aceea va cer parerea aici:

Voi :

ce circuit ati propune unui strain?

* specific ca e un cuplu venit din Franta ( si nu prea calatoresc)!

Unul din lucrurile care imi plac cel mai mult cand vine vorba de calatorii e sa vorbesc despre ele! Asa ca va invit sa va asezati confortabil, alaturi de un pahar sau un snack si sa incepem sa povestim ... astazi despre obiective turistice de top din Romania! Fiecare e liber sa raspunda la orice comentariu, va cer doar ca raspunsurile ce le dati sa fie de bun simt!
Si sa nu credeti ca am uitat de promisiunea facuta inca de la inceput: Fiecare participant la discutii turistice va  primi un link in articolul urmator din aceeasi serie!

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

Discutii turistice 1: Luna de miere
Discutii turistice 2: Frica de a zbura cu avionul
Discutii turistice 3: Bucatarii internationale
Discutii turistice 4: Amintiri memorabile din vacanta
Discutii turistice 5: Calatoriile din trecut vs prezent
Discutii turistice 6: Caut Muzica, Muzica Noua pt Playlist-ul meu de vacanta
Discutii turistice 7: Despre moda, haine si obiceiuri in alte tari
Discutii turistice 8: Suvenir

1. eu vorbesc acum strict din experienta personala, ce am facut cu niste prieteni austrieci: prima parte a turului a coincis aproape identic cu propunerea ta (nu am ajuns prin partile Clujului). apoi am mers la Vulcanii noroiosi si Sinaia cu Peles, pestera Dambovicioara si cheile si i-am cufundat nitel si in praful Bucurestiului (mde, venea si AC/DC asa ca ne-am scos). in Delta zic eu ca e de mers si stat cateva zile numai acolo, pentru vizitat tot, mancat peste, d-astea :D...

2. Ziua 1-2: Tg Jiu (operele lui Brancusi, cheile Sohodolului, Manastirea Lainici)
    Ziua 3-5: Horezu (ateliere de ceramica, Manastirile Hurezi, Bistrita, Arnota, Polovragi, Cheile Oltetului, Pesterile Muierii si Polovragi, Muzeul Trovantilor de la Costesti, Complexul Muzeal Maldaresti)
    Ziua 6-7: Curtea de Arges (Manastirea Curtea de Arges, Fantana Lui Manole, Biserica Domneasca, Cetatea Poienari, Barajul si lacul Vidraru)
    Ziua 8: Campulung (Complexul Negru Voda, Manastirea Namaiesti, Mausoleul Mateias)
    Ziua 9: Castelul Bran - Cetatea Rasnov - Brasov
    Ziua 10-11: Brasov (Piata Sfatului, Biserica Neagra, circuitul turnurilor, portilor si zidurilor cetatii, Tampa)

3. eu as insista pe chestii romanesti, castele cum e pelesul (chit ca eu l-as vizita de cate ori as avea ocazia!)au si la ei in tara, iar arhitectura germana nu e ceva neobisnuit in vest.
    as include si manastirile din moldova cu cazare intr-un loc rustic, unde se pastreaza inca traditiile, pestera ursilor si muntii apuseni cu ghetarul "focul viu" despre care am auzit ca-i superb, dar n-am reusit sa-l bifez.
    daca au timp de aprofundare, herculane cu cheile tesnei si o mamaliga cu branza direct de la stana din varful muntelui.
    sper sa-ti fi dat niste idei utile!

4. sa nu piarda Valea Oltului, Vidraru, Transfagarasan, Sibiu, Sighisoara, Brasov, Valea Prahovei, litoralul, Dobrogea & Delta Dunarii. :D
    astept sa vad cum ar arata un circuit ideal...

5. Mai da ceva detalii: le place un circuit citadin? Sau natural? Ce preferinte au de a petrece timpul liber (poate le plac distractiile gen mers in puburi). Au si copil? Ce varsta au?

Mi-ar fi f greu, daca nu imposibil, sa dau un sfat. Eu n-as alege singura, ci le-as explica lor ce cred eu ca e frumos, apoi le-as da posibilitatea sa aleaga singuri ce li se pare interesant.

Ce am vazut ca ti-a scapat oarecum ar fi un Transfagarasean si Cazanele Dunarii.

6. Eu zic ca Busteniul nu trebuie ratat in nici un caz si ar trebui sa petreaca 2 zile ca sa vada ce e mai important (Babele, Sfinxul, Crucea de pe Caraiman, Castelul Peles si Pelisor)

-cetatea Huniazilor
    -mausoleul de la Marasesti
    -muzeul satului Bucovinean si tot in zona castelul lui Dracula
    Sunt doar niste idei. Un circuit nu stiu daca as putea face :):):)

7. Daca insisti sa-i duci pe Valea Prahovei, macar sa nu fie in weekend. E supra-ultra-mega aglomerat si risti sa te umpli de nervi :D.

8. Hmmm...eu as zice zona Maramuresului, Delta si zona Transfagarasan, Cheile Nerei (Lacul Dracului, Ochiul Beiului). Din Moldova, Vulcanii Noroiosi - n-am apucat inca sa-i vad, insa imi doresc mult ca anul viitor sa apuc sa ajung si acolo.

9. Am citit propunerile, am fost cam peste tot, este şi motivul pentru care nu prea mai sînt atras de turismul intern.

Aş adăuga totuşi Păltinişul lui Noica de lîngă Sibiu, Lacul Sfînta Ana cu Tinovul Mohoş (mlaştină, plante carnivore şi arbori pitici, un peisaj aproape fără egal în lume) şi de ce nu, Salina Praid.

Nu în ultimul rînd, satul Corund despre care se spune că are o legendă specială : cum toţi locuitorii satului sunt meşteri artizani care au umplut atît lumea cît şi tîrgurile din Ro, o vorbă locală spune că sfîrşitul lumii va veni, atunci cînd toţi corundenii se vor reîntoarce în sat, în acelaşi timp! :)

10. Şi era să uit : în Bucureşti, s-a dat în folosinţă un traseu turistic pe care circulă omnibuze (Casa Presei, Calea Victoriei, Palatul Parlamentului, Piaţa Unirii, Kiseleff). Am fost, m-am plimbat, merită.

11. Hello ALice...uite eu am avut anul trecut in oct niste spanioli..I-am cazat 2 zile intr-un ap din Bucuresti,am fost la Casa Poporului plus un tur al Bucurestiului,inclusiv la muzeul satului,dupa care am plecat Transfagarasan,eu zic ca e un must Transfagarasanul...dupa care Sibiu cu podul minciunilor,museul de icoane,Brasov cu Biserica Neagra,Rasnov,Sinaia neaparat cu Peles si Pelisor le-a placut d enuma numa,Sighisoara si Cluj....SIncer eu cred c si in Delta le va placea fff mult....P.s in Sighisoara este o pensiune superba se num Casa Epoca sau tipic tipic si rustic Casa bunicii!!!Good look:))

12. Mama ce de raspunsuri! Multumesc!! Din ele ma voi inspira si cand voi hotara eu sa plec din nou intr-o mini vacanta prin tara :))

Zazuza multumesc de sfaturi ), eu voi propune si ei vor alege, la final! In Bucuresti totusi ma mai gandesc daca se la recomand :), vreau sa plece cu o impresie frumoasa!

Turisticus foarte bun cicuitul, ma inspira si ma face sa-mi doresc si eu da-l fac ! Zona asta Targu Jiu, Horezu, Arges inca nu am explorat-o deloc :(((((
    Oricum cred ca le voi face mai multe circuite si ei sa aleaga, intr-unul il voi integra pe cel propus de tine!

13. Aa: Si eu ma gandeam si la un Spa de al nostru, natural, un Felix, Herculane ceva, macar de o zi, daca tot sunt in vacanta, le voi zice, mai ales ca la noi e multtt mai ieftin decat in Franta!
    ps: sigur ca imi foloseste lista ta! Pestera Ursilor am uitat-o :(

Shakuka, e greu toate astea pentru 10-15 zile mai ales ca merg singuri, pana la urma am sa va spun cand se vor intoarce ce au reusit, si ce nu au resit sa vada :)))

Liliana eu nu ii cunosc. Sunt prieteni cu cei din familia noastra din Paris. Stiu doar ca lucreaza si nu au copil, calatoresc destul de rar si nu stau extraordinar cu banii de aceea s-au gandit la Ro (adica ea le-a propus) ca la noi e ieftin. Vin sa se relaxeze, vor merge singuri eu doar sa ii astept in aeroport si sa le explic ce si cum putin, ei isi inchiriaza masina si pleaca direct. Bineneteles ca le voi spune mai multe obtiuni, in plus banuiesc ca vin si ei cu un ghid si cu ceva idei despre ce vor.
    Nu sunt turisti inraiti deci probabil se vor plimba prin orase, vor vizita ici colo cate ceva, in plus m-am gandit sa nu ii bag prin munti fiindca nu stiu numai franceza, si na sa se descurce! In general eu m-am gandit la zone turistice de top (alea in care merg turistii straini) am sa le propun si bai termale .... mai zi si tu! :)

14. Mary multumesc de idei, intradevar si eu ma gandeam la Busteni ca la un Must See, acum sa vedem la sfarsit ce va iesi :)

Liliana get it, ideea e ca nu eu ii duc, ei merg singuri, dar le voi preciza acest important detaliu!

Mihaela multumesc, vad ca toata lumea imi zice Transfagarasan deci trebuie inclus,
    ps: credeam ca ai plecat deja, vacanta frumoasa!!!!

15. Tibi tu mi-ai zis 'locuri secrete' adica nu alea ce le vede tot turistu strain :)
    Despre acest sat nici nu auzisem, eu ca roman, rusine mie :(
    Am auzit si eu de busurile turistice, le voi zice despre ele! dar nu stiu, ca merg cu masina ....

SoFasionable multumesc! si eu vreau sa merg in Sighisoara, vroiam anul acesta dar nu cred ca mai ajung :((( deci multumesc pentru pont-urile cu cazarea, imi vor folosi si mie

16. Ups, eu credeam ca mergi tu cu ei pe post de ghid. Daca nu stiu o boaba de romana, cred ca e cam greu pe la Cucuietii din Deal. Nu stiu ce sa zic, mi-e teama sa nu gresesc, dar oricand se pot insela. Si Ro nu e cea mai ieftina destinatie, de multe ori turistii vestici vin cu asteptarea asta si pleaca dezamagiti.

17. De o frumusete rapitoare mi s-a parut intotdeauna Valea Ariesului care cuprinde mare parte din tinutul de legenda, Tara Motilor. O incursiune prin muntii Apuseni nu ar fi niciodata o pierdere de timp, ba dimpotriva, un prilej pentru a-ti desfata ochii si simturile, de a te lasa fermecat pentru totdeauna de originalitatea acestor locuri. Nu ar trebui ratate Pestera Scarisoare, coloanele de bazalt de la Detunatele, Dealul cu Melci, Groapa Ruginoasa, Huda lui Papara sau Minele de la Rosia Montana.
    PS
    Am tinut sa nu repet ce au spus cei dinaintea mea.

18. Poate ar trebui luata in considerare si nou terminata Transalpina.
    Dupa mine nu ar trebui sa lipseseasca: Sinaia-Busteni cu Peles si Platoul Bucegilor, Transfagarasan, Sighisoara-Sibiu, Brasov-Bran-Rasnov, plimbare scurta prin Delta Dunarii cu o mica escapada la cetatea Enisala, salina Turda si Cheile Turzii cu o escapada in Apuseni, lacul Sf. Ana-lacul Rosu-cheile Bicazului si ... cam atat (Maramuresul si Bucovina, le ramane pt. viata viitoare :)

19. Liliana nu e cea mai ieftina fiindca mancarea e scumpa, comparabila cu preturile lor! Ne salveaza cazarile (poti gasi sub 25 euro camera la cateva stele, deci cam jumatate pretul lor) si obiectivele turistice ce au deseori preturi modice (adica 1-2 euro)!
    In rest benzina, cumparaturi de orice fel .... scumpe!

20. Nice la Huda lui Papara am citit de curand ca e greu sa ajungi ca turist, si in plus nu se poate intra in pestera :((((
    Cheile Turzii sunt frumoase dar cam neintretinuta zona, anul trecut am fost in toamna si era destul de deprimant :(((

In rest obiectivele tale turistice sunt bune, de luat in calcul!

Nickoro mult munte! de te mai prinde si ploaia ai pus-o! Delta Dunarii o sa o recomand cu specificatia ca e plinnn de tantari :)))

21. Aliceee...nu e greu pt ca se leaga... bine, daca tai delta dunarii sau litoralul si faci circuit inchis cu intoarcere in Buc. anyway,sa ne zici ce ai decis, ca poate m-ar interesa si pe mine ;)

22. Shakuka eu le dau toate informatiile postate de voi si de mine, toate obiectivele, tot ce stiu!
    Cand se intorc imi vor povesti unde au fost si ce impresii le-a lasat Romania, si voi scrie un articol pe blog!

23. Turistii straini in general vad putine lucruri la noi. Pe scurt: Delta, Valea Prahovei (+Bran), Brasov, Sibiu, Sighisoara, manastirile din Bucovina. Cateva intrebari ca sa ma gandesc la un plan: De unde pleaca si unde se intorc (Bucuresti, Cluj)? Vor sa vada cat mai multe lucruri sau sa se relaxeze? Sunt dispusi sa mearga cu masina cateva sute de kilometri in fiecare zi?

24. Apollo vin si pleaca via Cluj!
    Cred ca sa viziteze dar sa se si relaxeze, fara sute de km pe zi! turistul standard ce vine la noi!!!

25. La mers în Deltă nu te-ai încumeta?

Eu aș zice că e bun traseul ăla. Poate ar merge și o peșteră, măcar aia mică de la Râșnov. Și ceva turism extra. Gen în Brașov să mergeți la chestia aia cu aventuri prin pădure, gen militar, etc.

26. Delta ar fi o idee, dar consuma foarte mult timp. Ca sa stai 2 zile acolo pierzi inca 2 zile pe drum, una la dus si una la intors.

zilele 1-2: Cluj, Turda (eventual unul din castelele alea nobiliare care au fost restaurate - cred ca tu le stii mai bine)
    zilele 3-4-5: Maramures - bisericutele de lemn (Surdesti, Barsana), Sapanta, Mocanita, Sighet, Borsa
    zilele 5-6-7: Bucovina - manastirile pictate (Voronet, Sucevita, Moldovita), Putna, Suceava, Cetatea Neamtului (da, stiu, nu-i in Bucovina, da' merge :-)
    ziua 8-9: Cheile Bicazului, Sighisoara
    zilele 10-11: Brasov, Bran, Busteni, Sinaia
    Ziua 12: Bucuresti (Muzeul Satului, casa poporului, centrul vechi)
    Ziua 13-14: Curtea de Arges, Horezu, Baia de Fier, Transalpina (doar daca soferul are un pic de experienta pe drumuri de munte, ca e mai... tehnica),
    Ziua 15: Calnic, Sibiu, Biertan,
    ziua 16: Alba Iulia

Cam asta a iesit... deja sunt cam multe.
    Variante ar mai fi: Cazanele Dunarii, pestera Ursilor de la Chiscau (e super faina), Castelul de la Hunedoara, Delta, cetatile dacice.
    Acum depinde si ce-i intereseaza pe ei sa vada.

27. Diana cu delta nu stiu, mi-e de tantari si de conditii, ca astia din Franta is mai pretentiosi de obicei

Apollo multumesc mult pentru traseu, desi e putin aglomerat ca mai e si drumul dintre ele, si daca merg singuri, nu cunosc, dar ca idee e foarte bun circuitul! La urmatoarea tura prin tara o sa ma inspir si eu de pe el :),
    Am sa insist pe manastirile din Moldova, cred totusi, pe munte, Maramures si orase, cred ca e destul de reprezentativ si asta ati sugerat si voi! Si e si ok pentru 10-15 zile de vacanta slow