Cu bebe la Paris - din experienta proprie

Despre Vacanta La Paris (prima, ca intre timp am mai fost o data), am tot scris! Printre randuri v-am povestit ca am fost cu bebe la Paris, cu fiul nostru ce atunci a avut 4 luni! Am fost intr-o vacanta de familie toti 3! In articolul acesta doresc sa va impartasesc experienta mea, sa va povestesc despre prima vacanta cu bebe!

Inainte sa plecam din tara:

Imi faceam o gramada de griji, normale atfel, imi puneam intrabari si ma consumam zilnic ca o baterie reincarcabila! Daca bebe va plange pe avion si va face crize si lumea se va uita la mine amenintator, daca va plange acolo, mai ales ca mergem la cineva din familie, si va deranja tot blocul! Daca o sa fie marait si nu vom putea vizita nimic, daca o sa faca circ noaptea si a doua zi vom fi lesinati toti de oboseala, daca o sa ne strice vacanta si in loc de vacanta va fi un chin atat pe el cat si pt noi ..... daca .... daca .... daca si am plecat

Vacanta la Paris, calatorie cu bebe: Avantaje si Dezavantaje

Kari al nostru a fost foarte cuminte pe drum, a dormit in toate noaptile, nu am avut probleme. De vizitat am facut-o intr-un ritm mai lent, dar am vazut tot ce ne doream! Oricum toate grijile ce mi le-am facut inainte au fost degeaba. Kari habar nu a avut ca noi suntem in Paris, pentru el era mami, tati si cu el! Recunosc ca tot programul ce am incercat sa il pastrez inca de la nastere (intre 3-4 ore) de stat afara zilnic ne-au prins foarte bine! A mancat si a dormit in carucior, la fel cum facea si in tara, il scoteam din carucior cand vroiam sa facem poze, sa ne jucam sau cand ne opream sa ne odihnim putin! Ii ridicam putin spatarul caruciorului cat sa vada si el multimea si era fericit! Il schimbam la 4-5 ore (sau cand erau accidente) in parc,pe carucior, sau la toalete speciale pentru mamici cu bebelusi! I-am prins jucarii de caruicior, dar spectacolul strazii era mai interesant pentru el! Cu mancarea nu am avut probleme, laptele praf dus de acasa, pus in cutie ermetica, lingurita gradata, un termos cu apa calduta, sticlute sterilizate si papica o faceam pe loc oriunde se nimerea sa fim! L-am hranit in cele mai regale locuri: Palatul Versailles, Muzeul Louvre, pe banca pe Champ Elysee, credeti ca el facea diferenta? Nu! El isi primea lapticul si era fericit!

Desi poate nu credeti, sunt si cateva avantaje daca calatoriti cu bebe

1. La avion intri cu prioritate
2. La obiectivele turistice te lasa lumea in fata ca esti cu bebe ( desi la unele sunt intrari speciale pentru cei cu bebelusi) ex: Muzeul Louvre
3. Sa il duci pe bebe cu tine inseamana o grija in minus! Daca l-ai lasa acasa (cu bunica, matusa, bona, oricine) tot timpul iti va fi gandul la el si  nu vei reusi sa te bucuri de vacanta!
4. Cand esti cu bebe devii mai responsabil, te documentezi mai mult si incluzi mai multe parcuri si spatii deschise in program!

Dezavantajele:

1. Mare parte din timp o sa va concentrati asupra copilului si veti uita sa va bucurati de locul in care va aflati!
2. E obositor! (carat carucior pe scari la metro, ridicat copilul, hranit, schimbat, jucat + vizitat = obositor)
3. E greu de facut shopping cu caruciorul, unele obiective turistice nu le puteti vizita cu copii, in biserici intram atunci cand Kari dormea sau vedeam ca e linistit, serile eram devreme acasa, fara baut, distractie si alte cele!

Impresii la intoarcere, povesti despre cum a fost cu bebe la Paris

Parisul s-a dovedit a fi o destinatie foarte buna pentru a merge cu un bebelus:

1. Bulevardele sunt late, drumurile nu sunt aglomerate, nu e haos (ca in Italia cu biciclisti, motociclisti ... )  sunt multe strazi pietonale

2.  Sunt foarteeee multe parcuri mari, frumoase, in care sa stai si sa te odihnesti. Obiectivele turistice deasemenea au spatii mari, deschise, unde lumea se poate plimba in voie! Pe malul Senei e destul de ingust dar noi am luat vaporasul si am fentat trotuarul ingust! Nu stiu daca asa e tot timpul dar pe vaporas a fost curent, noroc ca aveam o paturica cu noi!

Cu bebe la obiectivele turistice:
- in Palatul Versailles nu ne-au lasat cu caruciorul  inauntru si a trebuit sa il ducem in brate in ditamai Palatul (nu a fost usor)! de retinut ca trebuie dus si carucior si marsupiu pentru astel de situatii
- La Disneyand a fost ok, adica eu ma plimbam cu Kari si sotul se dadea pe ceva si apoi invers! L-am dus si pe el pe un trenulet, in Lumea Copiilor care e ok la orice varsta ca merg incet si e cu muzica pt copii,si in Casa Piratilor unde nu i-au placut sunetele infricosatoare si a plans la un moment! Noi initial nu am vrut sa il dam pe nimic, ca e prea mic, dar vazand si alti parinti am zis sa incercam si a fost ok. Binenteles toate merg incet si sunt safe, altfel nu va lasa cei de acolo!
- La Muzeul Louvre ne-am dus dupa-masa si am stat vreo 3 ore si ceva. Nu era aglomerat deloc asa ca am putut vizita cu caruciorul, fara probleme
-In Cartierul Latin am avut ceva probleme din cauza multimii, tot asa ne-am dus dupa-masa dar acolo la ora aia e full, si tot timpul eram stresati sa nu calcam pe cineva pe picioare, asta tin minte ca a fost o experienta nasoala

Probleme pe care le-am intampinat in Paris fiind cu bebe:

1. La metro sunt lifturi in foarte putine locuri, in rest trebuie sa ridici caruciorul pe scari (si sunt multe)! Parisul are distante foarte mari si fara metro nu te poti descurca!
2. Bineneteles ca nu ne-am putut urcat in Turnul Eiffel, dar nici nu am vrut foarte mult! M-am bucurat de privelistea vazuta din Montmartre
3. La restaurante a fost nasol fiindca in Paris totul e petit! (masa mica, scaune mici, terase mici, locuri mici)! E frumos dar cand mergi cu bebe si ai caruciorul nu e practic deloc! mereu blocam ceva sau pe cineva!

Citeste toate articole despre Paris aici --> FRANTA
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

intr-adevar e o grija in plus, dar e si frumos

2. Wow ce poze frumoase!
    Să vă trăiască și să vă aducă
    numai bucuri!
    O duminică frumoasă îți doresc!
    Te pup draga mea!

3. Ce bebe frumoooos ai! :) Să vă traiascăăăă! :)
    Da' şi ce curaj!! Să pleci la drum cu un bebe de patru luni!! Chapeau!!

4. Frumos bebe! Sigur a fost obositor, dar fiind aproape de cei dragi bebe s-a simtit mai bine si ce sa zic, a vazut Parisul! Eu l-am vazut abia la 21 de ani! Avantaj bebe, mda! Numai bine, Aliceee! :)

5. Ce dulce e! :) Sa-ti traiasca baietelul si sa vizitati cat mai mult locuri impreuna.

6. vazandu-va ma gandesc ce mult a evoluat lumea. eu eram asa speriata de bombe cand era fiica-mea mica, nu mergeam decat in parcul de langa bloc, orice drum mai lung de juma de ora era deja ambuscada :D
    ti-am mai zis ca te admir, nu mai repet!
    va sta tare bine impreuna, numai bine!

7. Foarte utila aceasta postare. Multumim ca ne-ai impartasit experienta voastra! Eu nu am bebe momentan :), insa e interesant de stiut la ce sa te astepti intr-o astfel de situatie. Multa sanatate intregii familii!

8. Cypy ai dreptate, am ramas cu foarteee multe amintiri, si am invatat ceva din vacanta asta, ca din toate de altfel :)

Liliana multumesc :)))

Elena sa ai o zi frumoasa, multumesccc

9. Tibi asa e cand esti tanar, ai in sange putina inconstienta, dar asta face parte din procesul de dezvoltare! Acum ma bucur ca l-am dus si ca odata cu vacanta asta am inceput sa calatorim in familie!!

10. Mirela ai dreptate, problema e ca nu isi va aminti, si deci tot va trebui sa il viziteze din nou, daca vrea sa il vada!! asa ca avantaje si dezavantaje :)))

Nice multumescc, sper sa fie asa

Aa si eu eram speriata de bombe cand ma gandeam ca plec pana acolo cucopilul, dar mi-am dat seama ca nu e chiar asa mare lucru! Inceputul e mai greu :)

11. Elena multumesc, sper sa iti foloseasca articolul intr-o zi, cand vei vrea sa calatoresti cu bebe

Mircea multumesc!

12. mie oamenii care calatoresc cu copii mici mi se pari niste eroi :). inca o data felicitari pentru un ghemulet asa frumos!

13. E, nu suntem chiar eroi, suntem oameni cu sange in vene, vrem sa vedem si sa experimentam cat mai mult! Viata e asa scurta

14. buna!sa,va traiasca,si eu am plecat cu copii, putin mai maricel avea 7 luni si fata 5ani.ea s-a distrat,dar cum ai spus experimentam.si nu cu avionu ci masina noastra.la sot e teama de avion.o zi faina

Salutare! De la o calatoare partial independenta! Partial, deoarece din 2002 calatoresc cu fiica mea, atunci de 1 an si 9luni....Prima calatorie cu ea a fost la Paris!
    Foarte , foarte misto blogul tau si te felicit ca reusesti sa scrii , in plus si foarte frumos!L-am descoperit deoarece ma documentez pentru vacanta de Paste pe care o voi face in Portugalia. Am vizitat prin Europa tari si locuri ca si calator independent, pe baza informatiilor din ghiduri turistice si a postarilor de pe internet. Felicitari tuturor celor care reusesc sa scrie si sa faca cunoscut celorlalti informatii utile si impresii...Iti doresc cit mai multe calatorii fascinante! Pa!

16. Speranta si mie mi-e teama dar tot calatoresc :)))

Anonim multumesc pt comentariu! Sper ca informatiile mele despre Portugalia sa iti fie de folos! Lisabona e orasul meu de suflet iar Portugalia a fost o mare surpriza placuta pt mine! Am de gand sa ma reintorc cat de curand

17. buna.sotu nu vrea si pace asa ca mergem cu masina plus vedem mult mai multe invatam copii si geogra fara vrem,oprim unde ne place si stam cat ne place etc.te cred succes si calatori placute pop.

18. cu copiii vacanta nu dispare. Devine altfel, totul e mai lent, totul poate fi dat peste cap, dar viata continua, si inca f. bine!

19. sincer, draga administratorule nu stiu de ce ai sters post-ul meu. nu imi aduc aminte sa fi scris un mesaj trivial. daca tot il considerai reclama, trebuia sa il stergi de tot... oricum cred ca te felicitam pentru curaj!

20. Exact asa ne-am simtit si noi cand l-am luat pe bebe in prima lui excursie in afara tarii :)

21. Hello,
    Ce familie curajoasă Bravoo
    Noi plecam luna viitoare cu bebelina de 5 luni in Turcia pentru o saptamana si am mari emoții!
    Ne dorim sa vizitam una alta(monumente si etc) si nu stim cum sa facem,cu căruciorul este cam imposibil,ne gândeam la un ham!

22. Anonim eu iti recomand sa mergi cu caruciorul si sa aveti si ham pentru vizitele la obiectivele turistice cu scari ...