Urmareste Enciclopedia calatorului independent 

 | ABONEAZA-TE PE E-MAIL | FACEBOOK | INSTAGRAM |

Articolul pe care il scrieti voi - tema saptamanii 6

Weekendul este dedicat Culturii! Culturii turistice, desigur. Acest articol va fi scris de voi. Mai exact eu propun o tema si voi raspundeti la ea printr-un comentariu. Sambata viitoare toate comentariile vor aparea sub forma de articol iar Numele voastre vor aparea cu link la sfarsitul articolului!



Tema Saptamnii 6: Gradini spectaculoase din Europa 
 
 
 by ecstaticist
 
 
regula 1: nu se iau in considerare decat comentariile originale cu destinatii care nu se repeta!

regula 2: Propunerile sa aiba o scurta prezentare (unde, cum, cand) si o scurta justificare (de ce ati ales sa propuneti acel loc etccc)

regula 3: la acest set de articole participa  bloggari (cei cu site-uri puteti propune dar nu veti primi link) si cei fara blog! adica oricine imi citeste blogul  si vrea sa participe! 
 
Eu imi doresc sa vad:

1. Gradina Teoriei Cosmice din Scotia
O grădina privată din zona Scoţiei, ce se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 12 ha, este o uniune între natura terestră şi conceptele fundamentale ale fizicii moderne (mecanică cuantică, teoria complexităţii etc).Creatorul ei Charles Jencks i-au trebuit 15 ani pentru a o termina. Grădina este deschisă publicului doar câteva zile pe an. Dar eu imi voi planifica vacanta in Scotia exact in acele zile! Trebuie sa o vad!


2. Gradina Keukenhof din Olanda
 
Cunoscuta drept cea mai mare gradina si cu cea mai impresionanta varietate de lalele, gradina se afla in apropiere de Amsterdam, in orasul Lisse.

 
3. Grădina Exbury
Este o grădină faimoasă din Hampshire Londra, ce a aparţinut familiei Rothschild. Lionel Nathan de Rothschild a cumpărat proprietatea Exbury în anul 1919 şi a început construirea unei grădini imense. Printre particularităţile grădinei se numeră aleea hydrangeelor, gradina de piatra cu lebedele negre şi aleea cameliilor.


ps: puteti lasa comment pana vineri! sambata viitoare va aparea articolul pe blog!

 
 
 
Celelalte 5 Articole de acest tip: CLICK!
   

12 comentarii : Leave Your Comments

  1. Mie mi-a placut foarte mult Englischer Garten din Munchen. Este un parc imens, cu tot felul de animale (am vazut gaste, oi pe acolo), cu o berarie imensa in mijloc (e incredibil zgomotul care se aude cand te apropii), cu amfiteatre pentru spectacole in aer liber vara... E o explozie de culoare, care are istoria ei, e un must visit daca ajungeti la Munchen.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu propun gadina mea de vis, Generalife din Granada, Spania, locul unde isi petreceau timpul liber regii mauri. Vegetatia si fantanile sale deosebite m-au atras dintotdeauna, chemandu-ma parca sa poposesc macar o data in viata pentru a le simti magia. Pare un loc desprins din basme, fermecat.
    Si ca sa ramanem tot pe meleaguri andaluze, mai vin cu o propunere:Parcul Maria Luisa, infiintat in secolul al XIX-lea, situat in apropierea centrului istoric din Sevilia, este zona verde cea mai importanta a intregului oras, decorata din belsug cu banci, fantani, bazine, statui si monumente.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am vizitat si mi-a placut foarte mult Schönbrunn, chiar daca atunci cand am fost eu vremea n-a tinut cu noi si a plouat cam tare. Din aceasta cauza n-am vazut nici gradina zoologica si nici labirintul, dar tot mi-a placut ce am vazut.
    O alta gradina naturala care-mi place este Parcul Romanescu din Craiova. Din cate stiu eu este al 3-lea parc natural ca marime din Europa si printre singurele parcuri construite in stil romantic. Eu fiind craiovean s-ar putea sa ziceti ca-mi laud marfa, dar sunt sigur ca dupa ce-l vizitati veti zice la fel.

    RăspundețiȘtergere
  4. Regatul Gradinilor din Dessau Worlitz(ce sa fac, trebuie sa fiu partizana cu iubita mea Germanie), construita in sec.18 de printul Franz si facind parte din siteurile Unesco. Palatul Worlitz construit in stil neoclasic, Casa Gotica, Oranienbaum cu exceptionala sa gradina baroca, dar mai ales Georgium cu gradina sa engleza, sint minunatii ce trebuie neaparat vazute.

    RăspundețiȘtergere
  5. asaaa...mie imi plac orice fel de gradini , gradinite , ronduri ! da'''daca o fi si-o fi ' as vrea sa vad asa :- gradina Baboli din Italia , perla Florentei , unde am inteles ca sunt sculpturi si din secolul 16 iar decoratiunile printre cele mai stilate din lume .
    - apoiiiii...as vrea sa vad cele 32 de hectare ( dorm acolo daca e cazul ) de lalele din Gradina Keukenhof din Lisse , Olanda ...cum o fi Doamne ????????
    -Chateau de Vilandry , Franta...si daca tot sunt acolo , ma sacrific si merg si la gradinile Tuilerie , si la Chenonceau , la Marqueyssac , ...si raman acolo ca sunt o multime !
    - de la noi , tre' sa merg musai in gradina botanica din Iasi...tot ocolesc pe-acolo si nu ajung .
    - si mi-a placut teribil cea de la Cluj , in special cactusii...am o slabiciune pentru ei ...http://krmenslife.blogspot.com/2011/05/pe-unde-mai-umblam-gradina-botanica.html
    Sa dea Domnu sa ajungem cu bine Alicee !!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Nice nu am auzit pana acum de Generalife :(
    Karma Police ma asteptam sa ne propui o gradina din Germania, dar numai bine ca nu stiam de ea :(

    Coco am avut norocul sa vad aproape toate gradinile propuse de tine

    RăspundețiȘtergere
  7. Poate ar merita o vizita si la gradinile de la Versailles

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt gradinile Palatului Alhambra.
    In secolul al XIX-lea, imaginea Granadei drept chintesenta a orasului oriental a plutit pentru prima data prin imaginatia occidentalilor. Aceasta s-a datorat in parte scriitorului american Washington Irving, ale carui Tales of the Alhambra au inspirat o succesiune de scriitori si artisti sa incerce sa surprinda minunile Palatului Alhambra din Granada(impreuna cu gradinile sale reprezentand apogeul arhitecturii musulmane in Spania). Astazi, Alhambra este obiectivul numarul unu pentru vizitatorii Spaniei.

    Alhambra este vizibila din orice parte a orasului, splendoarea sa dominand din varful dealului, zidurile si turnurile sale crenelate inaltandu-se deasupra unui nor de verdeata ce se intinde pana la structura constructiei alaturate, Generalife. Este formata din patru sectiuni: fortareata militara Alcazaba(partea cea mai veche); desavarsitul Palat Nazrid(inflorirea suprema a arhitecturii maure); palatul de vara Generalife si palatul renascentist al lui Carol al V-lea. Intre ele se gaseste o gradina paradisiaca asemenea unui labirint – sau macar o buna replica pamanteasca a fericirii edenice.
    Sursa(si poti sterge link-ul dupa ce citesti)
    http://www.summerday.ro/2010/09/21/andalucian-dream/

    RăspundețiȘtergere
  9. si eu tot gradinile de la Versailles voiam sa le propun, dar mi-a luat-o cineva inainte :( Nu-i nimic, imi plac gradinile foarte mult asa ca am numeroase variante dintre care pot alege. Iar o alta gradina extrem de frumoasa prin care am avut prilejul sa ma plimb este in Atena, plina de ruine, coloane corientiene, mozaicuri si tot ceea ce ai vrea sa vezi sau te-ai astepta sa vezi in Grecia. Se numeau gradinile regale sau Vassilikos Kipos, dar intre timp au scapat de regi si le-au numit gradinile nationale. Despre acest parc, Henry Miller a scris "It remains in my memory like no other park I have known. It is the quintessence of a park, the thing one feels sometimes in looking at a canvas or dreaming of a place one would like to be in and never finds" (The colossus of Maroussi, 1939).

    RăspundețiȘtergere
  10. Parcul - gradina al palatului Pena din Sintra, Portugalia. Impresionant este putin spus. Daca consideri ca prezinta interes am si poze multe, multe (de saptamana trecuta). A durat cam 4 ore sa-l vizitam si am ramas surprinsi cat de bine sunt intretinute obiectivele gradinii, aproape in stadiul in care au fost concepute acum mai bine de 200 de ani.

    RăspundețiȘtergere
  11. Pai eu sunt cam alergic si nu-s innebunit dupa gradini, dar as propune una curat ucigasa pentru astia ca mine (daca-i bal..apai bal sa fie):
    > Gradina celor cinci simturi din Yvoire <
    Yvoire e un satuc medieval, grozav de turistic in partea franceza a lacului Léman (n.a. asta-i lacul Geneva pentru anglo-saxonizati). In centrul lui, langa castelul ducelui local (inca locuit de dansul, bien-sur), se afla gradina asta. E o gradina botanica inspirata din Evul Mediu si tematica ei este "cele cinci simturi". Contine un labirint grozav si alte dracovenii urmand tematica mai sus amintita. Adica sunt chestii de mirosit, atins, ascultat, privit si mai ales (asta e chiar atractiv) gustat.
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere

Jurnale de calatorie