Prima vacanta in strainatate, inapoi in 1999

De ceva timp circula prin blogosfera turistica o lepasa care mi-a fost inmanata de doua ori. Prima data de la Iulian acum vreo luna, iar saptamana trecuta mi-a adresat-o si Bianca
Dupa cum va-ti prins trebuie sa va povestesc despre cum a fost prima data in strainatate.  Ei bine prima data s-a intamplat cand eram mica mica la 4-5 ani si ma ducea mama in Budapesta sa cumpere marfa. Nu imi mai aduc aminte nimic.
Deci ramane sa spun ca prima vacanta in strainatate s-a intamplat in 1999 luna: august. Pe vremea cand toata lumea era extaziata ca va vedea Eclipsa Solara eu eram extaziata ca voi merge in Ungaria, in Budapesta. Aveam doar 12 ani si harbar nu aveam cu ce se mananca asta. Stiam doar din ce imi povestea mama ca e frumos, ca vom vedea si vom face en chestii. Urma sa stam 10 zile.
Tin minte cum intr-o seara ne-am dus amandoua cu un bagajel in Gara din Cluj. Tata era plecat in Delta si nu ne-a putut duce. Acolo era plin de microbuze ce racolau oameni. Zici ca se luptau pt aur. Cand am vazut cum sta treaba mama s-a apucat de negociat pretul. Mie imi era o rusine de-mi venea sa intru in pamant. Dar a avut dreptate, eu eram copil si deci am primit un pret bun .... dar numai deaia :)))).
Pe microbuz am dormit dusa ... era noapte. L-a 5 m-a trezit mama ca am ajuns. Eu ma asteptam sa calatoresc doua zile desi ea mi-a spus ca vom ajunge peste cateva ore. Totusi in mintea mea era greu de digerat faptul ca ajung pana in Budapesta, in alta tara mai repede decat pana la Constanta in Romania. Cand am ajuns acolo am inceput sa cautam cazare. Intrebat oameni, citit afise, etccc. Inca nu ne stiam noi cu netul. Am gasit la un fost camin studentesc. Mama vroia la hotel dar eu am convins-o ca nu are rost sa pradam banii :))). Hahaha de pe atunci mergeam pe ideea low-cost! Era atat de ieftin ca mama s-a gandit sa plateasca pt 20 de nopti! adica sa bage toti banii pe care ii avea alocati pt cazare. Eu am convins-o sa nu faca asta pana nu vedem ce si cum.
Urmatoarele 10 zile au fost printre cele mai frumoase din viata mea de pana atunci! Si niste amintiri foarte placute acum! Munti de inghetata de toate culorile si zeci de sortimente! Delicatese! Nu ma mai puteam satura, vroiam si tiramisu, si yogurt si albastra si cu menta, tot ceea ce la noi nu era pe atunci! Inca mai mancam inghetata Panda si Napolact :)
Apoi distractia zilei era mersul cu metroul, adica cu scarile rulante! Era cea mai tare inventie descoperita de mine in Budapesta! Ma dadeam 2 ture pt o calatorie, atat de mult imi placeau! Erau exagerat de lungi (si acum cred asta :)) ). Nu va spun cat s-a distratat mama de mine cand mi-a povestit de ce e asa lunga scara rulanta. Fiindca metroul e construit sub Dunare. Ah inseamana ca pe geam vom vedea pesti :)))). Eram copil cu imaginatie bogata!
Am fost foarte fericita sa vad negri si chinezi! Primii din viata mea! Eu eram innebunita dupa asiatici! Ma uitam la ei ca la luna, dar asa pe furis ca mi-a explicat mama ca nu e frumos sa te holbezi la oameni. In metrou era cel mai usor ca acolo circumstantele ma ajutau sa ii analizez indeaproape. :)
La Budapesta am descoperit si diferentele culinare! Oh cand imi amintesc toate pastele ce le cumparam (gen salata) apoi carne pane, ciuperci pane, etccc! La ei e totul pane! Munti de carne pane din care trebuia sa aleg. Era greu. Apoi am descoperit si mancarea tip Mc, dar se numea Mr Burger sau asa ceva. Aveau acolo niste aripioare picante extra bune! Ma rugam de mama in fiecare seara sa mergem sa le mancam.
Apoi vine partea interesanta cu obiectivele turistice! Am ramas puternic impresionata de cladirea Parlemantului! Era ceva extraterestru pentru mine. Adica mult mai complicata si frumoasa decat mi-as fi putut imagina. Apoi Muzeul de Arta unde mama se chinuia sa imi construiasca o cultura in domeniu! Eu dadeam din picioare la fiecare tablou! Nu intelegeam si refuzam sa le inteleg. Pana la urma am sfarsit prin a fugi amandoua prin muzeu! Era prea mare!Tot acolo pe dealul lui Buda m-a rugat o chinezoaica sa ii fac o poza! Am ras in sinea mea 3 zile! nu aveam aparat de fotografiat, si ei aveau direct digital .... va dati seama pe ce am pus mana! :))
Si apoi vine partea cea mai interesanta. Parcul de distractii (eram innebunita dupa asa ceva) si acum sunt! Ma dat mama saraca prin toate masinariile alea pana s-a intunecat si eu tot mai vroiam! Am pastrat toate pliantele si bilete de intrare (si acum le mai am). Din cand in cand scot cutia cu amintiri si zambesc!
Urmatoarea zi ne-am dus la Zoo! Acolo am vazut prima data ursi polari (ma tot minunam cum pot trai in Budapesta in august) apoi maimutele care faceau show si apoi veneau aproape de gratii si intindeau mana!Am si pus-o pe mama sa imi cumpere mancare pt maimute :)) apoi pt girafe! Apoi am stat cu nasul lipit de cusca gorilei! Era cu geam! Nu ne despartea nici un metru! eram in culmea fericirii! Cand am fost anul trecut in Budapesta am fost si mai fericita sa ii vad puiul. Acceasi gorila a facut un puiut! :)
Cand am ajuns la elefanti am zis ca putem pleca acasa! Am vazut mai mult decat as fi sperat vreodata!
In penultima zi m-a dus mama la circ! Un circ care mi-a ramas in suflet pana acum. De atunci am eu pasiune pt asa ceva. Dar inca nici unul nu s-a ridicat la aceeleasi performante. Era circ pe gheata venit din Moscova! Mie care imi place atat de mult patinajul va dati seama .... happy la superlativ! am vazut si ursi pe patine, si maimute si clovni! Apoi in pauza am admirat o colectie extraordinara de papusi barbie! Era expozitie temporara venita cu circul! Dar pt o fetita ca mine care se juca cu papusi (si m-am jucat pana la 14 ani :)) )era nemaipomenit!
Atunci m-am gandit ca poate mama a aranjat sa fie totul atat de perfect! acum stiu ca a fost pur noroc! :))

» Urmeaza sa calatoresti in Ungaria? Citeste toate articolele de calatorie

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!