Film: The way (2010) - Calatorie din Franta in Spania pe Camino

Saptamana 2
The way - Franta si Spania - 800 de km pe jos

Rezumatul filmului: Tom este un oftalmolog din Malibu care merge in Franta sa isi aduca fiul acasa, pe Daniel, fost doctorant ce si-a lasat studiile pentru a calatori prin lume. Calatoria insa nu era drumul lui, fiindca moare in Muntii Pirinei, in prima zi pe Camino. Scopul lui Tom este sa isi duca fiul incinerat inapoi in America dar peste noapte se razgandeste si decide sa i-a in spinare rucsacul fiului sau si sa faca perelinajul, cei 800 de km pe jos din Franta pana in Spania la Santiago de Compostela. Pe drum cunoaste alti calatori din toate colturile lumii cu care se imprieteneste si in final calatoreste alaturi de alti 3 pelerini : o d-na din Canada, un tanar din Olanda si un scriitor din Irlanda. Fiecare face acest drum pt un alt motiv, e vb de oameni diferiti, caractere diferite dar in final toti asteapta ca pe acest drum sa se intample ceva, sa se descopere pe sine, sa vada noi intelesuri pentru viata lor ...

Nota personala : filmul e extrem de reusit, e nou din 2010, deci daca va grabiti sa faceti Camino s-ar putea sa recunoasteti multe locuri, e  funny am ras cu lacrimi (ceea ce nu am mai facut de la circul din Budapesta incoace :) si nu in ultimul rand e pt calatori ! Pt acei oameni care chiar cred ca calatoria in sine nu se masoara in km ci in numarul de oameni pe care ii intalnesti pe drum. Aventura, cunoastere, descoperire de sine, spiritual si mai putin religios acest film m-a facut sa calatoresc si eu joi seara alaturi de cei 4 protagonisti pe Camino.  Filmul te lasa sa visezi cum ar fi daca .... daca ti-ai lua bagajul si te-ai duce maine acolo in Franta la granita cu Spania sa incepi calatoria. Binenteles ca ar putea fi exact ca in film, sa ai parte de niste peisaje superbe (de toamna – ca acelea) sa intalnesti oameni amuzanti, diferiti, cu suflet ca cei din film, sau cine stie .... ar putea fi altfel!! Dar nu ai cum sa stii pana ce nu faci Camino ....

Promiteti-mi ca o sa va uitati la film, si va veti intoarce cu o parere !

Click aici pentru a vedea mai multe: FILME CU CALATORII

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

1. Ce filme frumoase si interesante ne recomanzi tu, Alicee. :) Sper sa-l gasesc si eu pe net si sa-l vizionez. Azi m-am trezit cu chef de filme, cred ca de la vremea de afara mi se trage. :P :D
    Parca citisem ca esti si tu tentata de Camino...

2. Da sunt tentata sa il fac, nu stiu cand voi avea disponibilitatea si curajul de a merge. 800 km se fac in minim 3 luni, nu cred ca voi putea lipsi vreodata de acasa atat de mult, poate doar cand Kari va fi mai mare si mergem amandoi.
    Sau poate daca fac doar ultimii 100 km, 10 zile! cine stie ...

Daca n-ar avea componenta religioasa, ar fi o aventura interesanta :D. Dar ideea de a merge 800 km cu niste indivizi profund religiosi si cu belele (cel putin grosul participantilor imi inchipui ca asa e) nu mi se pare deloc tenant. Mai bine fac ceva foarte laic, de genul ocolul Cercului Polar (stil mike horn) :D
    Promiti tu ca sigur-sigur razi la filmul asta?
    Vladimir

4. Vladimir ai citit printre randuri. De fapt filmul chiar nu e religios. Nici unul din cei 4 nu il fac din acest punct de vedere. O sa fii surprins sa afli motivele lor :))))

Da o sa razi! e interesant, sa te uiti si sa revii sa imi zici cum ti s-a parut! Poate m-a impresionat pe mine fiindca eu stiu despre camino, am citit mult despre acest drum, si carti si bloguri ai celor ce l-au facut ...

Cred ca m-am exprimat eu gresit. Nu ma refeream la film. Ma refeream chiar la ideea de a merge eu, pe bune, 800 de km intre Franta si Spania :D. Ziceam ca ar fi o aventura interesanta (chiar mersul, nu filmul) daca n-ar exista componenta religioasa (care pe mine ma deranjeaza, mai ales din pricina potentialilor parteneri de calatorie).
    Filmul nu l-am vazut, n-as indrazni sa-mi dau cu parerea fara sa-l vad. De asta intrebam, fiindca daca e comedie indraznesc sa ma uit si eu la el.
    Vladimir

6. Nu stiu cati il fac din punct de vedere religios! Cred ca mai multi il vad o aventura, ceva nou, interesant, sigur si relativ usor de facut. Adica nu e usor (mai ales prima parte, prin munti) dar daca a fost facut de sute de ani de foarte multi oameni, probabil il putem face si noi! E trasat, sunt refugii unde sa dormi la fiecare 10-20 km, si e plin de lume! Nu e ca si cum ai parcurge pe jos Romania de la Nord la Sud! :))
    E pt pelerini! Binenteles ca are tenta religioasa, primesti un pasaport ce iti e stampilat la fiecare refugiu, si la final apostila o primesti din biserica din Santiago de Compostela, dar eu le-as numi detalii! Oricum eu nu l-as face din punct de vedere religios :))) l-as face pentru mine!

Eu l-as face si din punct de vedere religios.Orice drum care m-ar inalta spiritual ar fi un bonus.
    Iar daca drumurile in general nu se masoara in numarul de kilometri, putem considera viata insasi o calatorie pentru ca mergand la serviciu sau la alimentara din colt intalnim oameni si avem posibilitatea de a interactiona cu diverse caractere......

Dincolo de asta - am o cunostinta, o prietena care a facut drumul anul trecut prin septembrie. Tot, de la cap la coada. Doamna nu mai este foarte tanara si am admirat-o mult pentru calatoria asta., In plus, stralucea de fericire cand ne-am intalnit, la 4 zile de la intoarcere.

8. Foarte frumos blogul` , success in continuare

9. Pare interesant filmul, pe mine cel putin ma atrag filmele care pe langa poveste, personaje, actiune au si peisaje frumoase, locuri faine..de multe ori mi se intampla sa recunosc filmul doar dupa o scena care cuprinde o casa, un parc, un drum, un munte si culorile de la apus etc.

10. Nu ştiu dacă voi vedea filmul, dar ştiu că tare mult îmi doresc să ajung la Santiago de Compostela. Nu per pedes atîta amar de drum că precis n-aş reuşi. Poate cu vreun avion, ceva pînă în apropiere, apoi...

11. Pare foarte foarte interesant acest film, nici nu stiam de el. Am sa-l caut si eu, imi plac filmele din care invat ceva si ma determina sa ma gandesc mai presus de ce se intampla zilnic.

12. Mersi, mersi :* Nu stiam de el, eu sunt tentata de Camino, pana acum am citit tot ce am gasit in limba romana despre el, voi trece pe engleza curand sa vad ce experiente au descris altii :) Super recomandare!

Vladimir, poti sa-l parcuri invers daca vrei sa scapi cu totul de experienta religioasa :)) O faci ca o razvratire impotriva a tot si a toate ;)

Bia, o idee foarte originala :)))

14. Bia ce idee geniala!!! :)))) E atat de aproape de spiritu-mi ateu, imi place grozav :D. O idee de fronda superba!
    Vladimir

15. Hapi de obicei drumul e facut de oameni mai in varsta. Adica sunt intr-un procent mare, nu stiu daca chiar egal cu cel al tinerilor. Cand esti tanar nu te prea preocupa astfel de 'aventuri'. Pe majoritatea nu. Eu m-as duce ....

16. Ioana cum ti s-a parut?

Ana atunci te astept in fiecare sambata cu o noua idee :) am introdus o noua rubrica cu filme cu calatorii!

Tibi uita-te si la film, o sa iti placa :)

Mihaela sa te intorci sa ne spui cum a fost, daca ti-a placut sau nu

Bia cu placere :). O idee foarte buna pentru Vladimir cu toate ca asa va fi mereu singur ...

17. o idee buna filmul am sa-l caut. cat despre pelerinaj si pe mine m-ar tenta, atat religios, in cautarea eului cat si ca testare a limitelor proprii. totusi n-as putea lipsi 3 luni de la munca si de acasa. poate la pensie :)

18. L-am vazut, n-am mai rabdat. SUPER!

19. Aa, sa imi spui cum ti s-a parut,

Bia ma bucur ca ti-a placut :) Si eu l-am mai vazut o data cu mama :))

20. foarte tare filmul, e de scris pe wishlist-ul fiecarei persoane :)