Destinatii populare care nu va atrag – discutii turistice


Pt cei noi pe blog sa va explic: la discutii turistice fiecare comentator (ce comenteaza pertinent si la subiect) va fi provocat printr-un link in urmatorul articol din aceasi serie (adica martea viitoare). Va astept pe toti sa discutam, ps: si voi cititorii mei fara blog :)!
 
In primul rand ii multumesc lui George pentru idee. El m-a ajutat aseara pe facebook, cand eram in pana de idei cu privire la subiectul de saptamana aceasta. Tema mi s-a parut frumoasa: destinatii populare care nu ne atrag ..... asa ca haideti sa dezbatem subiectul pe larg.
Pentru inceput vreau sa va spun ca nu exista destinatie din lumea aceasta pe care eu sa o refuz daca mi se ofera posibilitatea de a o vedea ! Fiindca stiu ca la fata locului ceva o sa imi placa, sau macar va fi o experienta in plus. Apoi sunt de parere ca locurile despre care stim prea putine, nu ne atrag. Cu cat cunosc mai putin un loc cu atat il simt mai departe de mine, mai indepartat pe lista viitoarelor vacante.

Vreau sa va spun ca am vizitat deja un oras popular care nu m-a atras niciodata. Roma ! Nu am visat niciodata sa ajung in Roma si intotdeauna in drumul meu spre Italia ma gandeam ca ma voi opri o zi doar ca sa vad Colosseumul, una din cele 7 minuni ale lumii. S-a intamplat sa ajung in Roma in drumul meu spre Sud, spre locuri paradisiace la care visam demult. Cel mai apropiat aeroport era la Roma (cu plecare din Cluj). Am rezervat 5 nopti ca sa vada si mama orasele mari ale Italiei, si ce sa vezi, s-a nimerit sa fie cel mai mare oras, Capitala. Nu pot zice ca m-a impresionat teribil dar nici ca nu mi-a placut. Am vazut locuri frumoase, si cel mai important, de Roma ma va lega pt totdeauna amintiri frumoase petrecute acolo cu familia ! Cu sotul , cu Kari, cu Mama. Si am si eu un loc favorit in Roma, cartierul Trastevere, care chiar mi-a placut si daca voi reveni vreodata in Roma cu siguranta am sa il explorez mai mult ....  Si acum doresc sa revin in Roma pt Gradina Monstrilor (despre care v-am povestit in articolul cu minuni mai putin cunoscute) si pt Gradina Tivoli. Deci un weekend ....

O destinatie populara in care am ajuns si nu m-as intoarce ar fi Viena. Mi-a placut dar nu simt ca ar mai fi prea multe de vazut sau de facut acolo, ceva ce sa ma lege de Viena si sa zic pas altei destinatii. Dar daca se va intampla sa mai ajung, dupa cum ziceam mai sus, nu zic nu ! 
Viena este o destinatie populara pe timp de iarna, targul de Craciun de la Viena e super mega cunoscut, dar eu as prefera Germania, sincer. Deci iata prima destinatie care nu ma atrage ...

Alte destinatii populare care nu ma atrag (scuzati-ma dar termenul de popular nu prea stiu ce inseamana, daca va referiti la Paris, orasele Italiei, Praga, Istanbul etc) adica astea de Top 10 m-ati cam lovit fiindca eu le ador si sper sa le vizitez pe toate .... Dar totusi sunt cateva destinatii populare, sau semi-populare ce ma atrag mai putin :)

Croatia – da, m-am tot invartit pe aici povestindu-va despre Parcul Plitvice si acum il scot din programul meu asa din start fara nici o introducere. Ideea e ca Croatia mi se pare ok de vazut cu masina, si cum masina imi lipseste, nu prea se intrevede in programul turistic viitor

Muntenegro – aceelasi motiv de mai sus

Tarile Nordice – idem ... plus preturile cam mari pt moment nu ma atrag deloc

Rusia – nu ma atrage deloc, nici sa am bani si masina ! Cu toate ca in Moscova am o biserica ce mi-as dori sa o vad si Sankt Petersburg sigur mi-ar placea ......preturile, literele chirilice, viza si faptul ca nu sunt low-costu-uri incolo, ma fac sa nu o gasesc o destinatie atragatoare si la’ndemana ! Deci Rusia ? No thanks ........

Cipru –  nu am dorit niciodata sa vizitez aceasta tara, nu stiu, inca nu m-a convins ! Mai repede Grecia si Malta

Tunisia – Nu m-a atras niciodata fiindca nu cunosc tara prea bine ! Nici macar Egiptul nu pot zice ca e in fruntea preferintelor. Desi Cairo si Piramidele doresc sa le vad. Si sigur cand incep sa citesc despre tara, o sa raman surprinsa de cate locuri sunt de vazut ....... Dar pt moment as opta  mai repede Iordania ... Israel

Pana nu demult ziceam pas si la America de Nord. Acum cred ca m-am mai deschis si eu la minte si mi-ar placea sa vad America, chiar si orasul cuburilor de sticla New York ! Oras pe care il detestam acum 2 ani si incet incet, dintr-un serial, ba printr-un film, m-a cucerit !


Acum nu stiu cat de populare le vedeti voi, dar tocmai ce am descoperit ca eu iubesc orasele populare : Venetia, Milano, Corfu, Santorini, Munchen, Amsterdam, Madrid, Valencia, sunt doar cateva din cele in care mi-ar placea sa ajung ! Sa nu mai vorbim de Tari Asiatice si America de Sud .........


Acum va intreb pe voi 

 KadiaVladimirFederovaNice HapiRoscata,  

si o invitatie speciala cititorilor mei fara blog care s-au implicat saptamana trecuta

Rwxylove,  Ramona,  Cami,  Calin Andreea Daniela ,  Speranta,
 Anonima Carmen,  Elena si toti ceilalti care doriti sa participati

Ce destinatii populare nu va atrag? Ati vizitat vre-un loc care nu v-a atras niciodata?
V-a placut sau ati ramas la vechea opinie?

 Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!  

48 de comentarii:

  1. Am citit cu placere postul tau si am avut surpriza ca la final sa ma intrebi si pe mine :P. Trebuie sa ma gandesc ceva la raspuns dar cred ca voi face o postare mai bine. Multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu as spune nu nici unei destinatii, dar nu ma atrage Franta deloc si nici Parisul. Vorba ta, daca e sa aleg acum intre Paris si altceva, as alege altceva. Nici nu mi s-a oferit ocazia sa merg si am zis pas, dar daca ar fi sa aleg nu as alege Parisul.
    In schimb as merge in Rusia, iar la Viena m-as intoarce de o mie de ori. Bine iarasi, daca as avea de ales intre Viena si un oras unde nu am mai fost, clar l-as alege pe cel de-al doilea, dar mie Viena mi-a placut in orice anotimp.
    Cipru sau Tunisia nici mie nu imi surad, iar Croatia doar in trecere.
    Acum tine de gusturi ca eu de exemplu as vrea sa merg in Scotia sau America de Sud, destinatii populare aici in Dublin. As incerca si un Egipt sau chiar America, da viza cu America ma face sa am asa o retinere, cheltui bani inainte de a ajunge acolo, plus stres, plus nervi si stat la coada. Da probabil cei care calatoresc de dinaintre de intrarea in UE au trecut deja prin de astea.
    Apoi tot populara e India. As vrea un circuit acolo, da nu voi avea niciodata mai mult de doua saptamani concediul, deci nu cred ca as avea timp sa vizitez India.
    Si mai tine si de trend, ca acum vreo trei ani toata lumea mergea la Viena in city-break si in Croatia in vacanta. Anul trecut era Roma si litoralul Turciei, anul acesta am descoperit ca toata lumea a fost la Barcelona, unii chiar in aceeasi perioada cu mine, la vara om vedea ce o mai fi.
    Cred ca am sa scriu si eu o postare pe tema asta. Multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, si eu pot sa spun ca nu exista o destinatie din lumea aceasta pe care eu sa o refuz, daca mi se ofera posibilitatea de a o vedea iar pana acum cel putin, nu am vizitat vre-un loc care sa nu ma atraga nici macar putin de tot.

    Insa ce nu ma atrage (desi daca cineva imi face cadou o vacanta acolo, nu refuz chiar :)) ) ar fi si la mine tarile nordice- le gasesc reci si la propriu si la figurat; Asia si tarile ei- nu le pot deloc intelege si admira cultura si ar mai fi...Spania -nu stiu de ce, dar pur si simplu nu reuseste sa ma atraga, plus ca este mult prea populara ca si destinatie, mai ales Barcelona (nu dati cu parul :)) ).

    Bine, acum gusturile nu se discuta, de exeplu, din lista ta, la mine Rusia este printre primele "must see", chiar si Egiptul. De America Latina...nu mai vorbesc, este chiar prima :)!

    RăspundețiȘtergere
  4. pot sa zic...cu mana pe inima...ca nu cred sa existe vre-una...eu sunt cu duca...as vrea sa vad fiecare coltisor al pamantului...daca sufar enorm de ceva este din pricina ca nu am ocazia sa calatoresc , sa vad tot ce este de vazut...ma tot gandesc , si nu...nu gasesc nimic ce nu as dori sa vad , poate doar locuri unde s-au petrecut orori ...

    RăspundețiȘtergere
  5. Pe mine de exemplu nu ma atrage in mod deosebit America de nord (SUA si Canada mai exact). Nu zic ca as refuza ocazia, dar sunt undeva mai la coada listei mele. Prefer tari cu o istorie mai indelungata.

    Pana la urma e chestie de gust. Noi am fost in Cipru si in Croatia, si ne-a placut foarte mult. Ah, si Moscova nu mi se pare o destinatie turistica foarte populara, mai ales pentru romani.

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu ma atrag destinatiile unde e frig (nordul Europei) si nici orasele in panta, gen Siena. Nici Rusia ca nu le inteleg scrisul si mi se pare complicat sa te descurci acolo. Nici statiunile de munte, ca m-am lasat de schi si de drumetie la munte. Nici orasele sau statiunile gen Sorrento din Italia, unde nu prea ai ce sa faci decat plaja, hoteluri, restaurante.

    RăspundețiȘtergere
  7. Oameni buni, ce-i dati toti cu Rusia si alfabetul chirilic? Se invata in cateva ore, pentru ca desi nu pare, e foarte asemanator cu al nostru. Atunci ce ma ziceti de Israel, China, Japonia, Correa, Georgia, tarile arabe, si asa mai departe?

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu cred că nu există loc pe această lume unde să nu găseşti ceva interesant.
    Că sunt destinaţii mai populare şi altele mai puţin, nu mi se pare tocmai relevant.
    În definitiv, fiecare dintre noi priveşte cu ochii şi cu sufletul proprii şi tocmai de aceea impresiile noastre sunt atît de diferite, despre aceleaşi locuri. Sau lucruri. Sau despre orice.

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim4:58 p.m.

    OOOOOOh JOY!!!

    (1) Ce destinatii populare nu va atrag?

    Pai sigur nu o sa-ti starnesc furori de surpriza (:P), dar:
    1. ROMA & co (alte orasele Italiene)
    Sa le insir din nou motivele? Daaaaah! Desi inteleg de ce e destinatie populara si consider ca oricine trebuie sa o vada macar o data in viata pe indelete, e mizera, aglomerata, zgomotoasa si supra-evaluata. Opinia mea. Precizez ca le-am vazut pe astea. Astept stoic jerbele de tomate.
    2. Portugalia
    N-am vazut-o. Dar nu ma atrage si nu voi da nici un ban din buzunarul personal sa o vad. Daca voi fi trimis ma voi duce. Aceleasi motive ca pentru Italia
    3. Tarile Arabe
    N-am fost desi m-ar interesa foarte tare partea ce tine de civilizatiile vechi. Gen Babilon. Motivele pentru care insa nu m-as duce pe banii mei sunt: caldura, aglomeratia, diferentele culturale si mai ales diferenta fenotipica dintre mine si ei (blond, ochi albastrii, peste 2 metrii) care ar atrage atentia asupra mea (si nu suport). Nu vreau sa fiu trimis la circul local.
    4. Destinatiile turistice de vara low-cost (gen Croatia)
    Pe motiv de aglomeratie, mizerie si mahalageala.
    5. Orasele din America de Nord
    Am fost si mi-am confirmat parerea ca sunt incredibil de urate, mizere si paraginite. Culminand cu rugina groasa din Brooklyn Bridge care m-a lasat fara cuvinte. Daca vreau sa vad gioarse metalice murdare pot sa le vad in locuri mai ieftine.

    (2) Ati vizitat vreun loc care nu v-a atras niciodata?

    Daaaa si inca cum. Am vizitat Italia inca de copil, am vizitat SUA, am fost la statiuni turistice populare de doi bani.

    (3) V-a placut sau ati ramas la vechea opinie?

    Am ramas la vechea opinie fiindca era bazata pe motive obiective. Mi s-a intamplat insa invers. De exemplu cu Viena. Mi-a placut grozav cand am vizitat-o in adolescenta. Acum 2 ani cand am fost din nou am fost crunt de dezamagit de cat a decazut si cat de janghinoasa a ajuns. Nu mai era de fel atat de curata si lustruita cum imi aminteam. Cum a zis si doamna "inspira un aer de scapatare, se vede ca-s saraci". Foarte putin a mai ramas din gloria de odinioara.

    Cu privire la destinatiile de pe lista ta neagra:
    In Moscova m-am nascut si crescut si in Petersburg, de unde mi-e familia, mi-am petrecut vacante multe (deci nu pot fi obiectiv). In Tunisia, Cipru, Montenegro si Croatia nu am fost, dar in Cipru si Egipt as merge (ultima strict pentru egiptologii). Tarile Nordice sunt preferatele mele, stii si nu mai insist. Mi se par deosebite de restul Europei pe motiv de conditii climaterice extreme. Admit ca-i scump. Viena, Roma si New York am discutat mai sus. Ader in forta la opinia ta (mai putin NY) :D.

    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  10. Când am citit comentariile legate de alfabetul chirilic, mi-am amintit de scrisul celor din Thailanda, care la fel nu are nici o legătură cu cel latin. Lucru valabil şi pentru Laos, Myanmar... China. Într-adevăr e uşor frustrant, dar merită să te obişnuieşti cu el fiindcă ţările respective sunt superbe.
    Dar să revin la subiect. Nu mă atrag Statele Unite şi asta din pură prejudecată legată de oameni. Şi ar mai fi India, asta fiindcă am o mică obsesie cu curăţenia. Recunosc şi aici alta prejudecată. Încerc să mă vindec :)

    RăspundețiȘtergere
  11. @Vraji: Am mai zis si alta data, dar simt nevoia sa repet :-)
    Parisul mi s-a parut mai aglomerat si mai murdar decat Roma.

    RăspundețiȘtergere
  12. Anonim5:11 p.m.

    Sunt foarte de acord cu Apollo. Alfabetul chirilic este extrem de apropiat de cel latin si se invata rapid. Asa cum am invatat alfabetul latin noi astia ce am invatat chirilicele in scoala. In plus, sa nu uitam ca tot Valahul viziteaza in mod recurent Bulgaria (si aia oops...tot chirilice folosesc!) si nu par a suferi prea tare datorita alfabetului diferit :D.
    Mai mult, lasand la o parte Georgia sau Japonia, n-am vazut pe nimeni oprit din a vizita Grecia (super-mega-ultra-giga destinatie turistica) de existenta si utilizarea alfabetului Grecesc in locatia cu pricina :)). Si bag mana in foc ca nimeni de aici nu-l stie citi cursiv.
    Mult mai probabil, in cazul Rusiei, cred ca prejudecatile si preturile ridicate taie din avant. Eu ma bucur grozav sa fiu sincer. Imi place Rusia fara turisti.
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  13. Anonim5:16 p.m.

    @Apollo: Dar are un avantaj incontestabil: nu e populat de asa o densitate mare de italieni cu comportament specific :D.
    Vladimir
    P.S: problema gunoiului este discutabila, admit. In Paris nu m-a deranjat si cred ca e destinatia in care am fost cel mai frecvent. O fi si subiectiv fiindca-mi place orasul de cand eram mic si stateam la bunica-miu. Probabil ar trebui sa-l includ cu Moscova si Petersburg la destinatii "nu pot fi obiectiv" :D.

    RăspundețiȘtergere
  14. Ce subiect interesant, Alicee. Cred ca mi-ar lua toata ziua sa-ti insir intr-un post acele destinatii populare care pe mine nu ma atrag. Ca sa nu-ti rapesc timp pretios(pentru a citi ditami lista) iti spun din start, cu toate ca tu deja stiai asta, ca nu as fi interesata de tarile Americii de Nord, Africii(cu exceptia Africii de Nord) si Asiei. Evident nici Australia nu e in raza mea de interes turistic. E clar, ador Europa si insulele exotice...si cam atat. A, cu toate ca ai mei au avut doar cuvinte de lauda pentru Rusia, pe mine nu ma tenteaza. Si nici Viena, cu toate ca e in Europa, nu e prea spectaculoasa in viziunea mea.
    Pana acum n-am vizitat niciun loc care nu m-a atras niciodata. Si nici nu cred ca voi avea ocazia unei astfel de experiente...ca nu calatoresc niciodata in interes de serviciu.
    Eu sunt fricoasa si comoda(ma rog am devenit cu timpul) ma sperie distantele mari si calatoriile cu avionul.

    RăspundețiȘtergere
  15. Hmm, ce nu mă atrage? Well... ma cam atrag toate locurile din lumea asta, însă totuşi am... hai sa zicem 3 care nu sunt chiar primele pe lista cand vine vorba de luat lumea la picior:

    1. Turcia (cred ca am o problema din cauza acelor celebre si mega celebre all inclusive-uri, am senzatia ca nu ai nimic de vazut si trebuie sa stai toata vacanta cu burta la soare şi să mănânci). Evident ca stiu ca de fapt Turcia are multe de oferit. La Istanbul first, apoi vedem :)

    2. Paralia Katerini sau alte statiuni "ieftine" în Grecia (de fapt eu am fost o singura data in Grecia asta atat de mult vizitata, si atunci nu am fost pe continent). In insule as merge oricand!!!

    3. Anglia (imi pare rau sa o spun, dar mie Anglia mi se pare o tara teribil de neprimitoare, o fi de la vreme sau de la ce o fi, dar aici chiar ca in afară de Londra nu mă atrage nimic). Poate o sa-mi schimb parerea dupa ce ajung acolo, dar deocamdata asa sta treaba :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Alice,imi pare rau ca nu te atrage Rusia. Sankt-peterburg e un oras muzeu,e superb! si Moscova e frumoasa. si rusii vorbesc engleza, nu ca italienii,care numai limba lor o stiu. Viena o iubesc. Nu ma atrage America. te pup

    RăspundețiȘtergere
  17. Ca toti ceilalti care au scris inaintea mea, si eu m-as duce oriunde si as gasi multe lucruri interesante de vazut si facut acolo. Ideea e ca unele destinatii care pentru multi oameni sunt prioritare la mine sunt mai la coada listei. Asta poate fi si din cauza ca nu stiu multe despre ele, asa cum a spus Alice.

    - Amsterdam - nu mi se pare un oras spectaculos. Are canale si cladiri vechi dar nu l-as pune niciodata pe aceeasi treapta cu Venetia, Barcelona sau Praga. Ca sa nu mai vorbim ca multi se duc acolo pentru ca asa e cool acum, ca e orasul ierbii si al felinarelor rosii.
    - Londra - as vrea sa vad Londra dar nu cred ca o sa fie in topul preferintelor mele. Mi se pare un oras rece.
    - Statele Unite - au fara indoiala foarte multe de oferit. In special peisaje. Cu orasele cred ca sunt cam varza. Multi vor sa vada New York, cel mai cel oras. Dar in afara de orizontul zgarie-norilor, nu stiu cu ce ar putea sa impresioneze. Atata timp cat o sa ceara viza pe care o dau dupa ureche si cand ti-o dau considera ca ti-au facut n mare favor, de parca nu tu esti cel care se duce sa-si cheltuiasca banii la ei, eu prefer sa vizitez alte tari mai cu capul pe umeri.
    - Ibiza - n-am ce sa fac acolo.
    - Statiuni turcesti sau grecesti de stat cu burta la soare - as sta o zi, maxim doua dar apoi m-as plictisi.
    - Munchen - nu m-a atras nici inainte, cu atat mai putin acum cand am vazut multe orase germane. Sunt interesante, frumoase, curate, ordonate. Dar cam seamana intre ele.

    RăspundețiȘtergere
  18. Federova eu numesc pe toti cei care au comentat martia trecuta :). Deci acum te vei regasi in lista si martia viitoare :)

    Raluk interesant. Faptul ca nu vrei Franta, e o tara frumoasa, dar te inteleg. Nici eu nu eram so French friendly inainte, dar dupa ce am ajuns a adoua oara la Paris mi s-a deschis apetitul, am inceput sa vad detaliile (pe care in prima vacanta nu le-am vazut fiind in graba sa vad cat mai multe obiective turistice) :)). India ar fi un soc prea mare pt mine (cu toate ca am citit foarte multe si am vazut o tona de fotografii cu India, deci stiu despre ce e vorba) tot cred ca as suferi un soc, asa ca momentan ma menajez :). America de Sud zic si eu da! cand oi avea bani! stiu ca nu e asa ieftin (si nu ma refer la avion). Acum trendul asta, depinde de cei din jurul tau, pana la urma suntem cam limitati. Mie cel mai mare trend mi se pare Grecia, anual, vara, Turcia la fel, orase Paris si Italia zic eu ca sunt in top. Dar cu anii se vor schimba fiindca acum e mult mai usor de ajuns in ele si atunci cand le vor vedea un numar considerabil de oameni, trendurile se vor schimba ....

    RăspundețiȘtergere
  19. Larisa, America Latina si la mine e in frunte. Barcelona e turistica, de fapt toata Spania, am tot auzit de ea fiindca multi romani sunt acolo, poate si de aici reticienta. Asa eram si eu fata de Italia mai demult. Pana am ajuns sa o vad si sa fiu geloasa pe romanii ce locuiesc acolo.

    Asia, intradevar trebuie sa citesti mult (ca sa te descurci acolo) si mie mi-e cumva frica (dar de necunoscut) nu de Asia ca si continent, securitate ... Oricum in ziua cand voi avea banii pt a ajunge acolo, voi face tot ce imi sta in putinta sa ajung. Eu sunt fascinta de Asia De fapt de tot ce e foarte diferit de noi :)

    Coco asa am zis si eu ca nu zic nu la nimic, dar totusi nu sunt locuri pe care doresti sa le vezi mai putin decat pe altele?

    RăspundețiȘtergere
  20. Apollo pai asta ziceam ca daca as avea masina m-as duce in Croatia la vara, sa fac baie sa vad tot ce e de vazut, dar cu autobuze/autocare momentan prefer altceva :). Nu e un nu categoric, e doar din cauza lipsei automobilului. Si pe viitor am alte prioritati, deci masina inca nu se arata in peisaj. Cu privire la Canada, si Australia, sunt undeva pe aceelasi loc, sunt prea indepartate!

    Ioana interesant. ms :)

    Apollo alfabetul zic eu e doar una din inconveniente ....

    Tibi pai tocmai fiindca suntem diferiti ne dam cu parerea. Sa vedem altii ce cred, ca sa ne cunoastem mai bine intre noi, etcc

    RăspundețiȘtergere
  21. Vladimir ms de comentariu, bine argumentat. Deci nu prea am ce sa comentez. Poate ca am o singura intrebare (mai de curiozitate) ce statiune din Europa ti se pare ok (adica sa nu fie de 2 bani, fara mahalagiala, curata, etccc)???
    Cat despre lista ta, cu Italia ok, stiu ca nu iti place si nu o sa iti tin teorie :))) (glumesc doar stii) dar nici Portugalia??? Lisabona orasul meu de suflet, Sintra, Obidos .... din cate vad nu prea avem multe in comun. :)

    Laura bine ai venit pe blogul meu. Ideea e ca alfabetul chirilic e doar un mic obstacol, pe langa preturile cam mari (in special pt a ajunge acolo) viza etc. Daca ar fi sa trec prin procesul acesta mi-ar placea sa o fac pt Asia! si sa scot banii din buzunar... Pur si simplu nu ma atrage. :)

    Vladimir pe mine preturile si viza ma tin departe de Rusia. :) Cat despre mizerie, este in Paris! Nu chiar pe arterele principale dar sunt si cartiere unde mai bine te uiti in sus. Dar eu venind din Romania si dupa 1 an petrecut in Maroc trec usor peste acest aspect :)

    RăspundețiȘtergere
  22. Nice stii ce ma surprinde. Faptul ca deja s-au strans multe comentarii cu aspect negativ pt Viena. Eu credeam ca sunt singura pe care nu o atrage Viena :)). Deci are orasul ceva, nu sunt eu de vina :))
    Totusi vacanta acolo mi-a placut, am fost in anul studentiei, a fost distractie! Am si vizitat pana am cazul lata, a fost primul contact cu un hostel, a fost interesant :))

    Bia cu statiunile 'ieftine' din Grecia si eu am o problema. Nu vad de ce m-as duce pana acolo cand am ceva asemanator la mine in tara ... :)
    Turcia, eu imi doresc mult, dar nu partea de statiuni, pt asta as alege Grecia sau Malta. :))

    Modniza Rusia va fi tot acolo pe cand voi fi o cucoana bogata :). Atunci dupa ce am vazut mare parte din lume, cred ca Rusia va fi un aer proaspat, rece, scump si apreciat de mine la adevarata valoare :)

    George in Amsterdam ma-s duce pentru cladiri, atmosfera, sa ma plimb. As include Amsterdam intr-un circuit al Olandei. Mi-ar placea sa ajung in perioada festivalului cu lalele, sa vad mori, sa vizitez si ceva orase mai mici ....
    Sunt de acord ca orasele din Germania cam seamana, cel putin din ce am vazut eu in poze. Vezi de aceea iubesc Marocul. Orasele sunt atat de asemanatoare si totusi au atatea diferente ....
    America eu zic ca trebuie vazuta in detaliu, cum zici si tu peisajele, pt care iti trebuie masina, bani si timp!!!

    RăspundețiȘtergere
  23. Anonim1:30 a.m.

    Pai astea Elvetiene (Saas-Fe, de exemplu). Sau Insulele Lofoten din Norvegia. Sau orasele de pe coasta Irlandeza.
    Nu ma atrage Portugalia sa merg pe banii mei. Din exact aceleasi motive ca si Italia. Ca si Italia stiu ca am sa ajung sa o vad (e iubita de majoritatea), asadar nu-i nici o graba. Pai da, clar nu ne potrivim la gusturi turistice, dar eu zic ca cu atat mai interesant pentru amandoi, nu? Ar fi plicticos sa avem gusturi comune.
    Da, prin cite-uri n-am ajuns si nu neg, mai ales la sfarsit de week-end e intradevar mizer. Problema mea cu Italia este dublata de populatia locala. Francezii imi sunt simpatici, Italienii ma enerveaza. Sunt prea multe care se cumuleaza impotrvia vizitarii Italiei (pe banii mei si din propria-mi dorinta). Haios este ca nu conteaza ce vreau... tot ajung sa o vad regulat :)).
    Rusia este mentinuta scumpa si cu viza tocmai fiindca nu se doresc turisti. Mai ales nu din fostul bloc estic. Cu toate astea daca chiar vrei viza se obtine usor de tot. Preturile insa tot alea raman si eu zic ca sincer e bine sa vizitezi cu un nativ sau cu cineva care vorbeste ruseste. Asa sfatuiesc pe toata lumea. Altfel risti multe. Sigur ca vorbim multi engleza, dar multi, de-ai dracu' se prefac ca nu stiu. Fiindca esti turist. Si din tara "satelit"... Stiu ca unii au avut experiente fericite cand totul a fost roz, dar altii nu si atunci eu sfatuiesc vizitarea cu macar un vorbitor cursiv de rusa (desi insist pe un nativ).
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  24. am vazut destul de putine, asa ca lista mea ramane deschisa la orice destinatie. deocamdata totusi, nu ma atrag destinatiile cu puncte de interes ingradite cum e egiptul sau india, unde vizitezi doar portiunile sigure sau cosmetizate pt turisti.
    despre cipru eu am o parere buna, e o insula care cuprinde si mare si munte la mica distanta, cu oameni primitori si peisaje de coasta interesante. in plus e o insula relaxata in extrasezon, se poate hoinari cu masina, vegetatia e mult diferita de a noastra, gatesc delicios si stiu sa se distreze.
    cat priveste statiunile din turcia sau grecia (paralia ieftina!)nu te obliga nimeni sa stai la soare daca nu-l agreezi. sunt excursii, parasailing, scuba diving, doar pofta si bani sa ai de risipit :)

    RăspundețiȘtergere
  25. Hmm, chiar destinatii nu prea pot zice, dar niste locuri populare, da. Champs Elysees de exemplu. Poate m-a influentat si ghida cand ne-a spus ca este unul dintre cele mai vizitate locuri din Paris ... dar n-ai ce sa vezi in afara de o strada :) Ma rog, bulevard. Alta este situatia cu aceeasi zona de Ziua Frantei de exemplu. Alte destinatii populare ... nu ma atrag destinatiile foarte indepartate. Pe motiv de timp lung pierdut pe deplasare, dar asta este o chestie de struguri-acri pentru ca zilele de concediu sunt limitate iar destinatiile indepartate sunt si mai scumpe :) Spor!

    RăspundețiȘtergere
  26. Auzi Vladimir, dar de ce nu se doresc turisti in Rusia si mai ales din tari foste satelit? si de ce rusii se prefac ca n-ar sti engleza, asa de-al dracu, mai ales daca turistul e din tara fosta satelit?

    RăspundețiȘtergere
  27. Anonim5:14 p.m.

    Daca stau sa analizez cred ca este o problema de mentalitate. Acum ma refer in general la de ce cred ca natia nu vrea turisti, adica nu la motivele mele personale (care cred ca nu-s relevante sau importante). Am fost educati sa ne simtim buricul universului (cam ca americanii), scoborati de dumnezeu cu harborul din ceruri. Ideile propagandei erau urmatoarele: (1) La granita sovietelor se termina lumea. Literalmente. (2) Tot ce-i bun e rusesc :D (suna tare US, nu?). (3) Oricine e cult vorbeste rusa. Nu vorbesti rusa esti barbar incult. (4) Noi nu vindem tara..n-avem nevoie de banii altora.
    Cu alte cuvinte natia se simte mult mai CULTA decat oricare alta. Unii chiar cred astea sincer (cei ce n-au iesit din tara, si-s multi), altii, de regula cei ce au iesit si mai si gandesc, incep sa aiba o problema legata de discrepanta dintre situatia in care ne aflam (politica/economica) si atitudinea asta de buricul pamantului. Cu alte cuvinte daca suntem atat de speciali cum se face ca suntem cam la coada trebii? (din nou ma refer la cei ce realizeaza ca-s la coada trebii). Solutia la problema este una din doua curente de opinie: (1) pe noi nu ne intereseaza chestiile lumesti suntem mai profunzi (vezi Grisha Perelman si medalia Fields) sau (2) occidentalii sunt niste tampiti, noi am avut ghinion dar ii vom depasi (vezi..Putin :D).
    Atitudinea de buricul pamantului are urmatoarele consecinte:
    1) in occident si in general in strainatate rusii se grupeaza si formeaza grup compact.
    2) Turistii sunt priviti ca barbari ne-educati si inculti care vin sa fure ceva din zestrea natiunii. Dar sigur, e placut sa te dai mare. Cu toate astea majoritatea raman dispretuitori (pe principiu..."ce sa inteleaga ei din asta, occidentalii sunt inculti si n-au sulfet slav).
    3) Cei din tarile satelit (fostul bloc estic) sunt priviti ca inferiori, dominati. E inadmisibil sa nu vorbeasca rusa. Doar au avut parte de luminarea rusa, nu? :)) Mai rau decat sa fii din "sateliti" este sa fii din republici (nu stiu daca se dau stiri in Romania despre neonazistii rusi care-i bat pe musulmanii din republicile federatiei cand astia vin sa munceasca la "oras" ca sa faca un ban).
    4) altele fara relevanta pentru discutie.
    Din nou, vreau sa fie clar ca nu ader la conceptele de mai sus. Sunt casatorit cu o romanca din republicile "satelit" si eu ii vorbesc limba, nu ea pe a mea. Si asa gasesc ca e normal (propriile mele pincipiuri). Desi marturisesc ca si eu am ghidat straini gresit pe strazile Moscovei, de-al dracu', cand eram pusti :D. Vorbeam bine limbile de circulatie internationala fiindca le-am invatat de mic si astia ma credeau strict din cauza ca le ofeream indicatiile atat de fluent. Nici acum nu mi-e jena ca o faceam. Dar nu o mai fac! :)) Pe de alta parte nu posed jena asta congenitala a poporului roman fata de occident, ba sunt mandru ca am sange rus. Trebuie sa subliniez insa ca mentalitatea mea nu reprezinta de fel majoritatea (din multe motive obiective) si fiindca stiu cum gandesc restul (mai sus) voi continua sa avertizez turistii, mai ales romani. E o tara superba care merita vazuta. Dar mai bine cu un localnic.
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  28. Vladimir, te-ai gandit vreodata sa ghidezi niste "barbari inculti" prin Rusia?

    RăspundețiȘtergere
  29. Anonim5:59 p.m.

    Am facut-o intens in adolescenta si mi-a placut! :) Mama, psihiatru, avea mereu colegi straini veniti la conferinte si ii trimitea cu mine in oras (ea era cam grasa si cam lenesa sa o faca ea :D). Cand zic oras, zic Moscova. Doar peste vacanta de vara, cand erau conferinte, la fel am ghidat in Petersburg si Ermitaj (nu trebuia sa stau la coada aia imensa de acolo fiindca bunicul meu a fost consultant acolo si intram pe sub mana). Majoritatea apreciau, unii (aia mai draguti) ma recompensau cu ciocolata sau bani (vai cat imi mai placea, desi nu aveam eu ce face cu valuta). Dar ma simteam "profesionist".
    Dar apropo de "barbari inculti", o faza din copilaria mea de ghid a ramas celebra:
    Aveam vreo 13 ani, ghidam un grup de turisti din blocul estic plus RDG prin Moscova. I-am dus pe la galerii, muzee si altele si la un moment dat un ceh imi spune cu blandete: "foarte frumos baietica, da' lasa astea, unde-i GUM-ul???" (GUM - magazin universal). Majoritatea au devenit brusc atenti... Am fost grozav de suparat si jignit. Mama nu m-a scutit ani intregi de mistoul pe tema asta (ca i-am povestit cu plansul in gat scena..nah si eu prost :D), iar eu.. dap, am zis "barbari inculti" si am pus bot, i-am spus sa-i plimbe ea de acum incolo. Prin GUM :)))).
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  30. Anonim6:04 p.m.

    Ma rog fostul bloc esti si fostul RDG, ca era '92, dar ma refer la regiune geo-politica si mentalitate. Eu unul faceam diferenta imediat intre germanii aia si ceilalti..Si inca zic ca mai reusesc sa o fac.
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  31. Daca e asa cum spui tu Vladimir, fara suparare, ajung sa gandesc ca o fi frumoasa tara voastra, dar pacat ca e locuita! Nu am nicio problema cu faptul ca va considerati mai culti ca popor, e frumos, am in continuare cu dispretul pe care-l manifestati (in general, nu tu, acum) fata de straini, da-i dracu', sa mearga aiurea pe strazi, de ce sa-i ajut sa-mi cunoasca si inteleaga tara? Ciudat, ciudat... culti si ai dracu'?! Dispret de stapan fata de sluga, nu? Un stapan luminat, cult de-adevaratelea nu s-ar purta asa dispretuitor cu slugile lui -zic eu. Eu cred ca ar trebui, serios, sa va revizuiti, ca popor, mentalitatea asta fata de ceilalti. Va simpatizeaza alte popoare? Sau nici nu va pasa, trebuie sa se teama, nu sa va simpatizeze. Va urasc alte popoare? Intreb si io, nevinovat.

    Despre jena congenitala a poporului roman fata de occidentali...las-o balta. Nu stiu cati romani cunosti tu...nu e concludent. Eu, românca, cunosc mult mai multi decat tine si n-am sesizat niciodata asa ceva. Nici macar cand era vizibil nivelul de trai mult inferior lor nu ne simteam umili. Si acum imi amintesc cum am vizitat Parisul impreuna cu parintii, mancand pateu de ficat din brisca si apa de robinet in plosca din aluminiu si am dormit in Bois de Boulogne in cort. Dar am intrat in toate muzeele si palatele pe care am vrut sa le vizitam. Iar taica-meu, medic in Romania comunista. Si toata lumea se purta admirabil cu noi, lumea era a noastra, desi n-aveam bani pentru lumea aceea. Tocmai ca nu simteam nicio jena, nicio umilinta.

    Acum inteleg de ce ai sarit mai demult pe mine, crezand ca m-as fi simtit complexata -sau ceva in genul asta- de italieni. E doar o prejudecata de-a ta. In fine, nu stiu cum e cu romanii ce traiesc acolo, mai degraba cred ca acolo ai dreptate. Dar la turistii romani in strainatate, crede-ma, nu se aplica.

    RăspundețiȘtergere
  32. Tocmai am dat de blogul tău, fain, felicitări. O să am ceva de citit azi :) Mă bag şi eu în discuţie, mă bucur că mai sunt şi alţii care au menţionat Croaţia căreia nu-i înţeleg deloc atracţia. Nu m-a atras din poveşti dar am ajuns acolo în 2008 ca să mă întîlnesc cu nişte foşti colegi de facultate care veneau din Dallas. Nu m-a impresionat nici la faţa locului. Alta destinaţie populară care nu m-a atras a fost Praga si pe care am ajuns să o vizitez de 2 ori. Mi s-a părut mult prea turistică, peste tot te plimbi într-un grup compact de turişti. Arhitectura parcă prea Disneyland :) iar cehă am auzit abia a treia zi - în schimb limba Pragăi părea să fie italiana - cred că avusese AlItalia vreo reducere cu Praga. Nu mi-a plăcut nici mâncarea, varză dulce, cârnaţi dulci şi nişte găluşti cărora nu le-am prins ideea. După vreo două zile de încercări am renunţat şi m-am oprit la fripturi A doua experienţă a fost aproape similară.

    Viena nu m-a atras multă vreme dar când am ajuns acolo mi-a plăcut. Mai ales pauzele de cafea+strudel :)

    Vreau să fac o menţiune, am văzut câteva comentarii care mentionează America de Nord. Cred că lumea are o impresie greşită despre SUA, mulţi cred că ţara e reprezentată de NY sau LA şi nu e aşa. Oraşele mari sunt doar o faţa a Americii, ţara e plină de parcuri naţionale absolut superbe, vedeti aici
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_National_Parks_of_the_United_States

    diversitatea e aşa de mare (la urma urmei e o ţară cât un continent) că nu ai cum să nu găseşti ceva care să-ţi placă

    RăspundețiȘtergere
  33. Daca nu tinem cont de bani eu m-as duce oriunde, as vizita toata lumea, insa cum sunt friguroasa nu as putea sa merg in zonele foarte si extrem de reci. Nu as vizita nici un oras pe timp de iarna. Nu as vizita locuri ce imi aduc aminte de razboaie si alte monstruozitati.

    Sunt destinatii pe care le am in top si altele la capat de lista. La final se regasesc: Canada, US, tarile din Africa centrala si de sud, Albania, Dubai, Rusia, Coreea, cam atat imi vin in minte.

    Populare sau nu, Elvetia, parcuri Disney, Gardaland, si alte destinatii de genul din motive de sanatate, cum nu am ce face acolo ma indrept spre destinatii in care pot face miscare propice mie, sa ma relaxez, sa fotografiez si sa innot.

    RăspundețiȘtergere
  34. @Vladimir: dar acum ai mai face asta? Eventual cu niste barbari mai culti :-D

    RăspundețiȘtergere
  35. Anonim3:42 p.m.

    Nu-i nici o suparare, doar ca degeaba imi explicati mie, ca eu sunt TOTAL de acord cu dumneavoastra, iar cei ce nu sunt nu citesc aici. Pe de alta parte noblesse oblige e floare rara in orice tara, iar Rusia, care a fost mereu o tara cu extreme sociale, nu face exceptie.
    Parerea mea personala este ca dorinta de a fi simpatizat sau frica de a fi urat este o caracteristica a popoarelor mici care de-alungul istoriei au trebuit sa supravietuiasca atacurilor altora. Poporului rus efectiv nu ii pasa daca este admirat sau dispretuit, iubit sau urat. Din punctul asta de vedere sunt la fel. Nu-mi pasa de parerea altora, nu caut nici acceptare, nici admiratie si nu imi strica seara ca sunt dispretuit. Daca discutam la modul general as zice ca poporul Francez este printre putinele care ne simpatizeaza, iar lista de popoare care ne urasc e probabil nesfarsita (incluzand si poporul roman, care rar mai nutreste si ceva simpatie, dar foarte rar). Din nou insa, nici poporului meu si nici mie nu ne pasa de simpatii sau ura. De ce ne-ar pasa? Ura, dispretul si dragostea sunt subiective.
    Privind jena congenitala a poporului roman. Ba eu zic ca e concludent daca este sa vorbim statistici. Evident nu cunosc cati cunoasteti dumneavoastra, dar in cei cativa ani petrecuti in Romania printre romani (la mitici, in Bucuresti, ce-i drept :D) si fiind casatorit cu una, zic ca am cunoscut destui cat sa pot sa trag niste concluzii. In plus cu siguranta am cunoscut cu mult mai multi non-romani decat dumneavoastra (locuiesc de mult timp in vest si am calatorit mai mult), mai cu seama occidentali. Asadar eu pot compara mai seminficativ decat dumneavoastra natia romana cu altele (elvetieni, norvegieni, francezi, germani). Exclud natia rusa fiindca n-as putea avea o parere obiectiva, am fost educat acolo. Asa cum nu puteti avea nici dumneavoastra despre romani fiindca sunteti automat subiectiva. Asadar, din exterior, obiectiv, ca strain de natia romana si comparand-o cu alte natii pe care le-am cunoscut (chiar si mai bine), romanii au probleme majore de stima de sine. Deci, pe scurt eu ma refeream comparativ cu alte popoare europene. Nu am vazut nici o alta natie schimband trotuarul ca sa nu se intalneasca cu conationali, vorbind in soapta la masa (din acelasi motiv), sau, povestit chiar de dumneavoastra, fugind cand li se ureaza "La multi ani Romania".
    Bineinteles ca daca dumneavoastra ve referiti doar la populatia culta a Romaniei probabil aveti dreptate, dar stiu ca nu e nevoie sa va explic tocmai dumneavoastra de ce familia dumneavoastra, prietenii si anturajul nu sunt tocmai un loc statistic semnificativ pentru Romania. Sigur ca exista exceptii ca dumneavoastra (desi reactia dumneavoastra de flatare cand ati fost trata bine la hotel ma face sa cred ca nu prea sunteti exceptie), dar nu sunt reprezentative pentru populatie.
    La final, inteleg de ce nu va convine parerea mea, dar va place, nu va place e parerea cuiva din exterior la adresa natiei dumneavoastra comparand-o cu altele (in cunostiinta de cauza). Si inca eu sunt dintre cei care au petrecut timp bun in Romania si admira si iubeste romanii. Dar va spun ca am colegi care au mers in vizita si care s-au intors foarte placut impresionati si de tara si de popor, dar total nelamuriti de atitudinea umila si de pupatul in dos de care au avut parte.
    Din nou, eu cand ma refeream la jena congenitala, comparam patriotismul si mandria nationala intre romani si germani/francezi/norvegieni. Si la romani e foarte jos. Majoritatea. Nu includ cele cateva exceptii intelectuale, ca doar stim ca intelectualii sunt cam 10% din populatia unei tari in cazul cel mai fericit.

    Vladimir
    P.S: Dumneavoastra cu ce comparati cand spuneti ca nu-s jenati? Sau vorbiti strict din experienta dumneavoastra de national al tarii respective? Chiar sunt curios, mi-ar placea sa fi pierdut ceva din vedere si sa-mi dovediti ca n-am dreptate, fiindca poporul roman nu merita sa se simta jenat.

    RăspundețiȘtergere
  36. Anonim3:44 p.m.

    @Apollo Bineinteles, mi-a placut cat am facut-o :). Mai putin faza cu GUM-ul :D. Dar acum am crescut mare, i-as abandona gratios in fata magazinului si m-as duce unde-mi place mie. Avantajele maturitatii :))
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  37. M-am gandit din greu unde n-as merge, eu mi-s de genu-mi foarte calatoare si as gasi ceva de vazut si fotografiat pana si in vagauna din spatele casei. Dar, unde nu mi-as organiza eu singura (fara sa fie platita macar pe jumatate de slujba) ar fi pe litoralul romanesc/bulgar sau turcesc. Stiu ca Antalya era foarte iubita ca destinatie turistica intr-o perioada, dar pe mine nu ma atrage deloc. Sunt convinsa ca as gasi ce sa fac, dar nu m-as duce eu singura pe banii mei acolo. In general, destinatiile care implica o plaja plina de trupuri umane aproape goale, transpirate si bine-macerate la soare nu ma atrage deloc. Imi place marea, imi place litoralul, dar ma apuca o sociofobie imensa cand dau cu ochii de corpuri diforme, pline de mai multa sau mai putina slana, prajite mai mult sau mai putin la soare. Inteleg ca fiecare are dreptul sa se dezbrace cat de mult vrea, dar nu inteleg cum poti sa te prajesti la soare de buna voie, sa-ti imbatraneasca pielea cu 10 ani dupa fiecare vara si sa mai trezesti si c-un cancer de piele sau cine stie ce ciuperca luata de la altul.

    RăspundețiȘtergere
  38. Pai nu stiu Vladimir ce sa zic cu indiferenta popoarelor mari si tari la simpatia sau ura altor popoare, uite la americani, chiar daca au continente ce-i urasc, se mai gasesc destule popoare ce sa-i simpatizeze, noi, de-o pildă, am asteptat decenii cu ochii pe cer sperand sa apara sa ne salveze de bau-bau.

    Pe mine m-a deranjat ca ai spus ca ai indrumat si tu gresit destui turisti straini si ca nu-ti pare rau de asta, chiar daca acum n-o mai faci. Pai eu astept sa te caiesti. ai vazut Cainta? ca e de-al vostru. macar ati avut filme bune, ce-i al vostru e al vostru. Adica, gresesc, e gruzin, nu rusesc filmul.

    in legatura cu trecutul trotuarului cand vezi conationali in strainatate, asta e din cauza serviciilor de informatii, din cauza ca poate mai mult decat in interiorul tarii, comunitatile de romani din afara au colcait intotdeauna de informatori, de spioni si oamenii nu mai au incredere unii in altii... la voi nu e asa?

    Hai sa spunem lucrurilor pe nume, daca ma tot iei cu statistica: in strainatate au mers mult mai multi romani mai de la coada vacii, mai necivilizati, mai saraci cu duhul si mai slab pregatiti profesional, decat cei culti, inteligenti, cu inalta calificare. Mai ales in Europa. Si e de inteles repulsia sau retinerea populatiei din tarile "cotropite" de imigrantii romani. E de inteles atunci si ca romanasii nostri simpli se feresc sa spuna ca sunt romani, vorbesc in soapta. In mediul in care traiesc ei acolo, cu siguranta e mai bine asa. Dar eu nu pot sa-i inteleg pe cei ce traiesc in medii elevate, cand se poarta similar, ori mediul nu e elevat, ori romanul nostru inalt pregatit profesional are totusi niste lacune de educatie si o nesiguranta ce-l determina sa-i fie jena de provenienta lui.

    Vladimir, eu INTOTDEAUNA am fost tratata foarte bine in hoteluri, restaurante, pe strada, peste tot in strainatate. Incepand cu primul drum in strainatate impreuna cu parintii si pana acum. Nu stiu ce voisem sa demonstrez atunci cu hotelul ala (de unde era? mai tii minte cumva?), daca stiam ca se poate interpreta astfel, as fi renuntat. Doar la Cripta Capucinilor din Roma, dupa ce am spus ca-s din Romania parca s-a dezlantuit iadul, supraveghetoarea de acolo a inceput sa strige la mine sa-mi dau jos sapca, dar la sfarsit, cand am plecat, s-a imbunat. Dupa un timp am citit pe site-ul "RonInRome" ca aia asa se poarta cu toata lumea, nu doar cu cei din Romania, Ron a facut-o "hitlerista".

    Cu patriotismul si mandria nationala aici e o problema cred eu destul de mare, din pacate generatiile tinere asa au fost crescute, cum ca patriotismul ar fi ceva desuet, cred ca si scoala si societatea e de vina.

    RăspundețiȘtergere
  39. Kadia, evident ca-s dizgratioase trupurile diforme, obeze, imbatranite. DAR, ca sa intelegi ce-i cu trupurile alea urate ce stau la soare: o data ca, cu varsta, trupurile se deformeaza si se ingr(o)asa, vrei nu vrei. Apoi, pe la batranete mai toata lumea sufera de boli de oase sau articulatii si le face enorm de mult bine sa stea la soare, soarele vindeca boli, alina dureri. Pana si copilasii, daca n-ai uitat, sunt dusi ani la rand la mare, ca sa-si trateze tot felul de boli si sa-şi intareasca organismul. Iar batranii au cu mult mai multe boli decat copilasii si o cura de soare le face enorm de mult bine. Beneficiile sunt imediate, riscul de cancer la piele e statistic.

    Nici mie nu-mi place sa vad o multime de lucruri in jurul meu, dar daca nu vreau sa le vad, nu le vad. ma uit spre ele dar nu le vad. Poate incerci si tu, se poate.

    RăspundețiȘtergere
  40. Pt mine totul e romantica aproape:)) si o sala de sport...daca esti cu persoana potrivită

    RăspundețiȘtergere
  41. @Ioana@m-v Draga mea Ioana, subiectul era despre destinatii populare care nu ne atrag, iar eu doar mi-am explicat raspunsul. Sunt optiunile mele personale si pentru ca ma deranjeaza nuditatea si exhibitionismul nu frecventez aceste locuri. Bineinteles ca atunci cand nu le pot evita, sunt suficient de toleranta cat sa trec peste momentele respective. Stiu ca unora le plac foarte mult, dar nu despre asta se discuta aici. Cat despre efectele expunerii prelungite la soare nu am nici timpul si nici vointa sa intru intr-o discutie argumentata de credinte populare. Daca chiar te intereseaza subiectul, iti pot trimite articole recente (stiintifice nu prostii jurnalistice), insa ai nevoie sa intelegi cel putin la nivel mediu engleza. Eu am lucrat vreo 2 ani pe procese de imbatranire / prelungire a sperantei de viata inainte sa ma hotarasc ca vreau sa lucrez pe regenerare.

    RăspundețiȘtergere
  42. Nu Kadia, nu-mi trimite, inteleg ce vrei sa spui: ca pielea imbatraneste, ca soarele face mai mult rau decat bine, sigur ca da. Dar ce mai conteaza ca te zbarcesti mai mult cand oricum esti batran si oricum diform? conteaza mai mult ca oasele sau articulatiile te dor mai putin azi, maine, peste o saptamana si daca ai noroc, un an de zile incolo. Astea nu-s credinte populare, sau articolele recente sustin ca astora doar li se pare ca soarele sau marea le amelioreaza durerile?
    Hai, ca discutam de doua lucruri diferite: tu de efectele nocive ale expunerii prelungite la soare, eu de efectele binefacatoare ale statului despuiat in soare, pe o plaja.

    RăspundețiȘtergere
  43. Fetelor eu zic sa povestim doar despre destinatii populare care ne atrag mai putin. :))

    RăspundețiȘtergere
  44. Andreea ma bucur ca ti-a placut blogul meu, sper sa iti foloseasca in viitoarele vacante! Si sper sa continui sa particip la discutii turistice in fiecare marti :)
    Eu stiu ca America e mare si sunt destule de vazut dar e prea departe de aceea cred ca ne atrage mai putin .... la fel si Australia :) unde am vazut ca ai fost

    Miha.Ela Albania si Macedonia nici pe mine nu ma atrag, am si uitat de ele .... si nici Dubai, deloc!

    Kadia sa inteleg ca preferi orasele mai mult decat statiunile. Mie imi place turismul combinat fiindca iubesc apa! sa stau la plaja mai putin

    RăspundețiȘtergere
  45. Italia nu imi place, oamenii si limba, nu stiu de ce, dar nu ma atrage absolut deloc.
    In Rusia cred ca nu as merge, mai mult de teama sa nu mi se intample ceva.
    Ma informez mult inainte de a merge undeva asa ca nu am avut, inca, nici o vacanta neplacuta.

    RăspundețiȘtergere
  46. alicee: S-ar putea sa ai dreptate, ca distanta e de vina. Eu am locuit acolo vreme de 11 ani timp in care am vizitat in lung si lat - si fiindca nu prea aveam vacanta (15 zile pe an pe care de obicei le foloseam ca sa venim in Romania) si in weekenduri nu aveam unde ajunge decit undeva prin preajma. Mie imi plac mult muntii si drumetiile pe munte si natura in general si in privinta asta zona in care am stat eu, California si in general sud vestul Americii e paradis curat, sint niste parcuri nationale absolut superbe, n-am mai vazut asa ceva altundeva. Dar nu stiu cit de cunoscute sint in afara, lumea stie de Grand Canyon, dar de parcuri precum Zion sau Bryce nu prea s-a auzit desi merita vazute clar. Cred ca ar trebui sa scriu citeva post-uri despre asta, sa popularizez un pic :)

    RăspundețiȘtergere
  47. Roscata interesant. Nu stiam ca nu iti place Italia

    Andreea asa asa sa vedem si noi frumusetile Americii :)

    RăspundețiȘtergere
  48. Pe mine nu ma atrage deloc (desi am fost) Coasta de Azur. E foarte in voga sa spui ca ai fost la Monte Carlo, ca ai fost nu stiu unde prin zona, insa mi se pare prea de fite, cel putin pentru mine, iar oamenii prin zona sunt foarte aroganti. Prefer Asia sau Africa. Targul de Craciun de la Viena imi place, dar nu sa il vad in fiecare an. America de Nord nu ma atrage deloc. Mai bine mai cobor putin si dau o fuga pana in Argentina sau Peru :)

    RăspundețiȘtergere