Oradea, sper sa te vizitez curand

Am fost in Oradea de nenumarate ori. Mai ales cand am fost mica. Ultima oara am facut un day trip acum vreo 6 ani, am vizitat centrul putin, am stat la o terasa in stil rustic, am vazut pt prima oara turci fumand din narghilea intr-o cafenea pe bulevardul principal si am ramas tare uimita. La fel si de apa tasnitoare din beton, cu culori, un nou tip de ‘fantana arteziana’ exact pe bulevard. Eh pe vremea aia eram mai putin iesita in lume … asa ca Oradea mi-a placut foarte mult si mi s-a parut foarte occidental dintotdeauna. Are niste cladiri vechi superbe, parcuri mari si frumoase, cetatea Oradiei unde tin minte mai mult curtea interioara, cu bastioane, recent amenajat. In plus mi-a placut ca era vara si m-am putut plimba pe malul Crisului unde s-a construit un fel de promenada. Dar de departe cel mai mult m-a impresionat Palatul Vulturul Negru cu pasajul acoperit de vitralii (acum imi dau seama ca seamana - intr-o varianta mult mai mica desigur- cu Galeriile din Milano sau Napoli). De-a lungul pasajului erau presarate cafenele si baruri, lumea statea la taifas.

by MarculescuEugenIancuD60Alaska

De un an ma tot pregatesc sa revin in Oradea, am vorbit chiar si cu Cosmin (un cititor al blogului) ce e de acolo si s-a oferit sa fie ghidul meu. In Vara vroiam in Oradea si Felix ne-am uitat pe site-urile cu cazari: Cazare Oradea,  Cazare Baile Felix si cazare Baile 1 Mai. Majoritatea pensiunilor si a hotelurilor erau rezervate (era plin sezon), asa ca am rezervat pe cazare Cluj. Tot atunci citisem si ce as putea vedea:  dar au intervenit alte iesiri : Vama Veche, Maramures .... iar Oradea a picat. Anul acesta va ziceam ca vreau sa fac un tur al Romaniei (orase in special) Alba Iulia- Sighisoara – Brasov, putina Moldova, Oradea etcc. Dar vad ca a intervenit din nou ceva: frigul !!! Credeam ca iarna asta am scapat si ca februarie va fi luna calatoriilor pe plan mioritic. Ma bucur ca am reusit sa vad Timisoara dar daca temperaturile continua asa, va trebui sa aman si calatoria asta. Pe luna martie. Dar tot e bine, preturile la cazare sunt mici, sper sa prind ceva oferte pe 8 Martie, de ziua Femeii...
Va fi mai frumos, mai cald, mai verde, sa  speram ! Eu imi fac planuri in continuare, asa ca cine imi propune locuri frumoase in Oradea ?? Cafenele, Restaurante ? stiti voi, tot ce conteaza pt un turist !

1. frumos oras...am fost si eu de vre-o 2 ori , nu am stat decat o zi..putin pentru a vedea tot ce trebuie...poate ne mai arati tu !

2. La Baile Felix trebuie sa vezi lacurile cu nuferi si lotusi. Dar asta cred ca stiai deja. Cetatea era intr-o mare renovare, nu era absolut nimic de vazut, totul era santier. Merita totusi o plimbare prin parcul amenajat in santul cetatii. In centru gasesti palatul Vulturul Negru, "biserica cu luna" (catedrala ortodoxa), palatul primariei. Ar mai fi palatul baroc, care insa e cam departe de centru, si "sirul canonicilor".

3. Eu in Oradea nu am zabovit prea mult. Ori ma duceam la Baile Felix, ori ieseam din tara, asa ca nu prea am ce sa-ti recomand. Insa o sa citesc cu interes comentariile de la articol, caci cine stie, poate vizitam si Oradea in viitor.

4. Si eu intentionez o escapada in Oradea, dar mai pe caldura, mai la vara adica. E un oras frumusel.

5. Aliceee
    Sper să-ţi fie de ajutor http://www.vilaelim.ro/atractii/oradea-4.html

Eu am fost de nenumărate ori în Oradea, dar de vreo şase ani, n-am mai călcat pe acolo aşa că, aştept şi eu comentarii de la cei care au călătorit acolo mai recent...

6. Si eu astept pareri si impresii, nu am reusit sa ajung nici in Oradea si nici la Baile Felix pana in prezent. Desi tare mult ma atrage ideea de strand termal...

7. Nu am fost niciodată la Oradea, dar de când am fost la băile termale din Budapesta, ne tot gândim și la Băile Felix, subînțelegând și o vizită în Oradea. Așa că ne bazăm pe tine să ne mai spui ce ai aflat, Alicee !

8. Deci cu mine suntem 7! Toti dorim un ghid, pe cineva sa ne zica ce se poate vedea in frumos si in imprejurimi... mai in detaliu

Ii multumim lui Apollo ca ne-a facut un scurt itinerar, ne stii zice si ceva restaurante sau cafenele??

1. Nu trebuie sa cauti mult pentru ele; centrul da pe afara de localuri.....

9. Eu prin zona asta am fost mereu doar catre iesirea din Tara sau catre Baile Felix de 2 ori. Dar din pacate nu am vazut Oradea. Sau nu-mi mai aduc eu aminte. Dar stiu ca am vazut poze frumoase de acolo. Mai ales ca e aproape de granita, a mai furat idei si de la vecinii nostri ;)

10. cosmin4:32 p.m.

Buna Alicee,

Cat ma bucur sa aud ca vei face o vizita orasului meu natal. Din pacate momentan sunt prins si nu pot sa detaliez ce ar fi de facut in oras insa promit sa revin cu informatii.
    Pentru cei care sunt in tranzit, Oradea asigura o zi plina pt vizite la diverse cladiri, in special cele mentionate de Apollo (strandul cu apa termala din Baile Felix se numeste Apolo). Va recomand totusi sa faceti un mic efort si sa vizitati si palatul baroc si Sirul Canonicilor pt ca sunt monumente cu adevarat deosebite.
    Printre alte mentiuni ar mai fi un Gara si imediat langa gara un pod de fier peste liniile de tren, construit pe modelul turnului Eiffel. Campusul Universitatii abunda in cladiri istorice, aici existand Garnizoana de hursari a Imperiului.
    Cel putin centrul orasului abunda in case maiestuoase si in palate ridicate de personalitati ale vremii, inclusiv casa memoriala Aurel Lazar.
    Cum spuneam, promit sa revin cu mai multe informatii in cursul urmatoarelor zile.
    PS. Invitatia lansata lui Alicee e deschisa inca si o extind tuturor celor care vor sa viziteze sau pur si simplu sunt in tranzit prin Oradea. Sinura rugaminte e sa imi dati un mail pe adresa cosmin_belenesi@yahoo.com cu cel putin o zi inainte pt a reusi sa imi fac timpul necesar.
    O zi buna in continuare.

11. Ah, da, strandul se numeste Apollo :-D
    Nu stiu restaurante sau cafenele, sincer sa fiu nu-mi amintesc daca am mancat pe acolo.

12. Dianora ai dreptate, de aici si idea de occidentali a mea :)

Cosmin multumesc de comentariu, si pt invitatie. Promit sa o onorez cat de curand. Vad ca nu prea sunt multi ce au vizitat 'ca un turist' Oradea! Asa ca sper sa fiu prima, si sa o fac cat mai curand, (cum se incalzeste putin).

Apollo lasa ca o sa scriu eu, cand ma voi intoarce :)

13. Orasul meu! :) Va sugerez sa va luati un ghid (persoana) ori un ghid turistic (carte) de unde puteti afla date despre cladiri si sa porinti pe pietonala cu ochii in sus, veti avea ce vedea, la fatadele cladirilor ma refer.Poate aveti noroc si prindeti momente in care nu sunt in renovari.Unele sunt si mai degradate, take care! Ce mai merita vazut in Oradea ar putea fi Teatrul Regina Maria,Biserica cu luna,Pasajul Vulturul Negru,Muzeul Tarii Crisurilor,Cetatea (desi acum e in renovare, dar s-au facut parcuri de jur imprejur) si parcurile orasului in general. Cat despre cladirile din centru orasului, intrati daca aveti ocazia in vreo curte si veti avea impresia ca ati ajuns cu cateva secole in urma, e de vis. :) Calatorie placuta!