Cea mai frumoasa vacanta - discutii turistice

Pt cei noi pe blog sa va explic, la discutii turistice fiecare comentator (ce comenteaza pertinent si la subiect) va fi provocat printr-un link in urmatorul articol din aceasi serie (adica martea viitoare). Va astept pe toti sa discutam, ps: si voi cititorii mei fara blog :)!

Astazi m-am gandit sa vorbim despre calatoriile din trecut. Care dintre ele au fost speciale, care poate fi etichetata ca fiind cea mai frumoasa vacanta. Stiu, toti vom spune ca toate vacantele au fost speciale, toate ne-au placut dintr-un punct de vedere sau altul. Si totusi daca te uiti inapoi, gandindu-te ca esti la scoala si trebuie sa faci un eseu si poti vorbi despre o singura vacanta, care ai alege-o si de ce ?

Eu daca e sa ma uit deep inside me voi zice ca cea mai frumoasa vacanta a fost cea din Italia, zona Napoli. A fost cea mai plina de aventura, cea mai diversificata din punct de vedere turistic, cultural si cea mai importanta pentru mine din punct de vedere sentimental fiindca am fost cu familia extinsa adica cu sotul, cu mama si copilul. In aceasta vacanta le-am avut pe toate ! Le-am facut pe toate. Prima oprire a fost la Roma, 5 zile! Ne-am cazat la camping si ceea ce eu credeam ca va fi un dezastru s-a dovedit a fi o cazare ieftina in conditii de lux! Am vazut Colosseumul una din minunile lumii ! Am vazut cea mai mare catedrala din lume, San Piedro, una din cele mai cunoscute fantani arteziene din lume, Fantana Trevi, ne-am plimbat prin piatete si am mancat inghetata pana ni s-a facut rau. Apoi am plecat din toata agitatia turistica si forfota specifica oricarei capitale spre locuri paradisiace, mai putin calcate de piciorul turistului, locuri in care te pierdeai printre localnici, in care viata era un dolce far niente, calma si linistita ! Sorrento, Amalfi, Ravello, insula Capri ! Am lasat toata Roma in urma de cum am ajuns acolo ! ne-am bucurat de soare, de mare, de privelisti, de peisajele naturale atat de frumoase! Locuri in care mi-ar fi placut ca timpul sa se opreasca in loc si sa pot sa raman acolo, sa triesc precum italienii, fara grija zilei de maine gandindu-ma ca mai trece o zi si vacanta mea e pe terminate.
Am avut parte de foarte multa adrenalina pe Coasta Amalfi, acolo unde 2 autobuze nu pot trece unul pe langa altul si la fiecare curba te rogi sa nu te trezesti in mare sau in parapet ! Sau atunci cand eram pe vapor si ne-a prins furtuna, iar valurile erau atat de mari ca ne intra apa in barca !  Am avut parte si de multa istorie, multe emotii plimbandu-ne prin vechiul oras Pompei care candva a fost acoperit de lava vulcanului Vezuviu iar azi a ramas un oras ruina in care te incearca multe sentimente vazand oameni pietrificati, copii incercand sa fuga ...
Iar cireasa de pe tort a fost Napoli ! Un oras cu totul si cu totul special, un loc unde nu stiam sigur daca sunt in Italia sau in Maroc ! Foarte multi motociclisti, foarte multe masini, multi vanzatori ambulanti pe fiecare strada, tomberoane care se revarsau pe strazi, putini turisti si multi localnici, orasul in care a luat nastere Pizza si in care binenteles am mancat si noi, ca de la mama acasa :) Dar cel mai important un oras cu o atmosfera complet diferita fata de resul oraselor in care am fost in Italia!  In  concluzie asta a fost pt mine cea mai frumoasa vacanta!

Vezi articolele esentiale pentru calatori aici -> 100 Informatii utile

1. Nu vreau in niciun caz să sune a laudă, dar pentru mine chiar toate vacanţele -astea, de când merg singură sau cu fiica mea- au fost "cea mai frumoasa si mai perfectă vacantă", nici una nu se distinge din pluton.

Dacă totusi aş pomeni una, poate cea la Cinque Terre cu fiica-mea a fost mai diferită, e nemaipomenit să străbaţi poteca de coastă mai ales când eşti sedentar un an întreg. A fost o mare plăcere drumeţia, peisajele, vegetaţia mediteraneana şi cele 5 sate pitoreşti întâlnite în cale, a mai fost şi un pic de baie-plajă, că na, nu mai fuseserăm de ani buni la mare. Si cazarea la o pensiune cocoţată deasupra stâncilor malului abrupt, te apuca ameţeala să te uiţi în jos la mare, zgomotul valurilor ce se spărgeau de stâncă toată noaptea, apoi scările fără sfârşit, pisicile ce se iubeau zgomotos noaptea când ne întorceam spre cameră, febra musculară de-a doua zi, scoicile şi mai ales ansoa (anchois sau acciughe cum li se spune acolo) din pizza si felurile de mancare specifice locului, sosul pesto care ca şi acolo, nu e niciunde.

2. 1. Care e cea mai frumoasa vacanta in care ati fost ?
    1. Pe cuvant daca am idee. Eu nu-s atat de sentimental si imi plac la nebunie toate clipele si momentele si din vacanta si de la servici. Adica fiecare are avantajele ei. Nu pot sa zic ca o vacanta a fost mai iesita din comun decat alta sau ca mi-a placut mai tare. Toate mi-au placut grozav. Pe motiv de preferinte de tara sa zicem ca mi-au placut teribil vacantele din Norvegia, fiindca m-am simt acasa, imi place mancarea, aerul, clima si atitudinea.
    Vladimir

3. eu iubesc si o simpla plimbare..dar , ce mi-a ramas mie asa..in suflet este o vacanta de o saptamana la Baile Felix , dupa modernizarea statiunii ( ca tot nu fusesem niciodata inainte :))) )...ma rog , am inteles ca nu era asa moderna...si ce m-a incantat pe mine teribil a fost faptul ca afara ningea si era zapada si frig iar eu ma imbaiam cat era ziua de lunga in bazinele exterioare cu apa fierbinte....mmmmm...minunat a fost...vreau sa repet experienta , ca nu pot uita cat a fost de placut !

4. Mi-e greu sa aleg o singura vacanta ca fiind cea mai frumoasa. Pentru mine fiecare vacanta este frumoasa pentru ca atunci pot sa fac ceea ce vreau eu, chiar daca inseamna sa stau pe terasa in sezlong cu o carte in mana cat e ziua de lunga. Inseamna sa ies din rutina zilnica servici-casa-masa-somn si pentru mine asta este cel mai placut avantaj al vacantei. Am vazut multe locuri si am avut multe vacante, toate mi-au placut si m-as reintoarce in orica dintre locurile unde am fost. Cred insa ca una dintre cele mai intens traite vacante din punct de vedere sentimental a fost prima iesire din tara, la Budapesta, mersul cu trenul vreo 10-12 ore si vreo 4 zile de libertate si haladuiala pe strazi, ba chiar pe timpul facultatii, am chiulit de la niste cursuri si laboratoare, dar nu-mi prea pasa. Apoi, vacanta din care am invatat cele mai multe a fost cand am mers prima data cu avionul si s-a nimerit sa fiu singura-singurica. Abia implinisem 23 de ani si eram ca vitica la poarta noua, dar a mers totul struna si mi-a placut sa casc ochii prin strainatati. Cea mai plina de "semnificatii" a fost atunci cand Vlad mi-a facut cadou-surpriza de implinirea a 10 ani de cand m-a cerut o vacanta in Venetia, mi s-a parut romantic si frumos. A fost o vacanta scurta de 3 zile, dar ca la carte, in care m-am umplut de bijuterii din sticla de Murano :D

5. Ioana ai dreptate, Cinque Terre si satele din jur sunt superbe! Si atmosfera e interesanta, sunt si localnici si turisti dar nu e nimic deranjant, cum (cel putin eu) am de multe ori senzatia in orasele mari cu multi turisti. Poate acestia sunt altfel, mai putini "agresivi" mai relaxati in astfel de locatii :). Nu gasesti cozile de la obiective turistice, grupuri mari, multimi obositoare :)

6. Vladimir apropo de Norvegieni sunt curioasa, sunt atat de reci pe cat se zice? Eu stateam in Cinque Terre cu niste Suedezi in camera (si cred ca natiile intre ele nu se iubesc fiindca mereu trebuiau sa imi zica ceva de rau de tara vecina) ziceau ca in Norvegia in metrou nu auzi nici musca, toti sunt foarte impartiali, vorbesc foarte incet sa nu deranjeze, nu "se baga in seama" si sunt aproape reticienti si daca le ceri ajutorul. Ma tot intreb de atunci daca e adevarat?Daca sunt chiar atat de diferiti de noi?

7. Coco asemenea experienta am avut si eu, tot la Felix si de atunci visez sa ma intorc, dar tot nu apuc :))

Kadia foarte frumoase povestile tale! Multe vacante memorabile! Din cate am citit si pe alte site-uri sunt multi care au calatorit prima oara in Budapesta, si eu :)) Si mie mi-a placut foarte mult acea vacanta, iar cea de care am povestit azi e un Upgrade la aceea :)
    Bijuterii de Murano ... hmmm ... eu sunt mai mult curioasa sa vad cum se prelucreza sticla, intreg procesul! Au auzit ca e foarte interesant :)

8. Noi am fost intr-o mica vizita chiar pe insula Murano, care nu e deloc spectaculoasa, DAR puteai sa intri in nenumarate ateliere si am vizitat mai multe "cuptoare" de sticla. A fost absolut impresionant si mi-a parut tare bine ca am facut "efortul" de a merge acolo :D

9. Hm, chiar asa periculoasa e Coasta Amalfi? Ca din ce povestesti tu aici, trebuie sa ma gandesc de 2 ori inainte de a-mi rezerva bilet in zona. :)) Si era destinatia mea favorita... :P
    Din pacate vacantele mele in strainatate numai frumoase nu au fost. Adica da, am vazut locuri minunate, dar am avut parte si de multe ghinioane, asa ca ma vad nevoita sa acord titulatura aleasa de tine unei vacante petrecute in Romania, la Marea Neagra, mai precis in statiunea Nepun. Probabil ca a fost cel mai intens moment din viata mea, cel mai frumos, cel pe care mi-l voi aduce aminte mereu cu placere. Si asta datorita unui EL, evident. :P
    Din strainatate...sa zicem vacanta din Spania 2010 a fost cea mai apropiata inimii mele pentru ca am vazut cateva orase la care doar in vis ma gandeam. :D

10. Pentru mine cea mai frumoasă vacanţă a fost prima mea excursie în Argentina în 2006 în fapt mi-a plăcut aşa de mult că m-am mai dus de 2 ori în 2008 şi 2010. Înainte să plec aveam în cap o mulţime de imagini romantice, tango, gauchos, Evita, Che Guevara, mate etc bineînteles că la faţă locului am găsit o ţară ancorată în realitate, care numai în secolul 20 a trecut prin numeroase dictaturi dintre care ultima (1976-1983) foarte brutală. Şi totuşi romantismul e acolo undeva, e o atmosferă aparte de lume nouă amestecată cu lume veche, un mix de Europa cu suflet sudamerican. Ţara e superbă şi foarte variată, am ajuns şi în Ţara de Foc unde voiam să ajung de când văzusem Toate pânzele sus, am văzut gheţari, lacuri, platouri la 3000m, pinguini, lame, cascade. Dar cel mai mult m-au impresionat oamenii care au fost cei mai prietenoşi din toate călătoriile mele. Am stat ore în şir de vorbă cu localnici întâlniţi pe drum, toţi erau curioşi de România care pentru ei e la capătul lumii (lejos, lejos) aşa cum pentru noi ei sunt la capătul lumii. Am dat cărţi de vizită în stânga şi dreapta, cu mulţi dintre cei întâlniţi am ţinut legăruta şi chiar zilele astea vine pe la noi un prieten pe care ni l-am făcut în Buenos Aires în 2006.

11. Buna.ms.pup. Pai,cam toate mi au placut nu stiu daca as putea face o comparatie.fie care tara,locatie are ceva special. dar pot spune ca italia ma facscinat enorm.oameni locuri totu.peurma franta iar are farmecu ei .de germania nu mai spun .nu cred ca as putea face o comparatie intre ele !!!!!

Ok, daca trebuie sa aleg una, aleg Madeira- insula portugheza.
    Niciodata n-am vazut ape mai albastre, sosele mai bune, munti mai rascoliti si salbatici, oameni mai amabili si civilizati.....Chiar daca am ajuns acolo imediat dupa inundatia care-a ucis aproape 30 de oameni si.a schimbat peisajul insulei. Mai precis la 3 zile dupa. Funschalul era rascolit si se simtea inca frica in aer, nelinistea.

Totusi, aleg Madeira pentru toate minunile care mi-au incantat ochii

13. O sa razi, dar toate vacantele au fost speciale pentru noi. Fiecare a avut ceva deosebit. Daca ar fi sa aleg una, cred ca as alege Grecia, care a fost primul concediu facut impreuna, dar cred ca as face o nedreptate celorlalte vacante :-D

14. Evident cea mai frumoasă vacanţă va fi următoarea :)) Aşa zic mereu şi după ce mă întorc îmi dau dreptate :)) Oricum am şi eu câteva vacanţe memorabile de care îmi aduc aminte cu mare, mare plăcere, dar acum aş zice că cea cea mai frumoasă vacanţă a fost cea de anul trecut, o iau ca o vacanţă deşi a fost din trei segmente: in iunie (Pisa, Cinque Terre, Genova), in octombrie (Toscana) şi în decembrie (Adriatica de la Rimini), in mod normal era mai reusita daca toate astea erau legate nu asa segmentate, dar pana la urma s-a dovedit a fi o alegere inteleapta pentru bugetul nostru impartirea Italiei in 3 excursii intr-un singur an... Unde mai pui ca la Cinque Terre, ne-am petrecut "zilele de miere" ;) I

15. Hm, greu de ales una singura... As zice totusi ca vacanta de o saptamana de la Roma e pe primul loc. Dincolo de a fi un oras superb, un muzeu in aer liber, Roma mi-a dat si o lectie importanta: mi-a deschis ochii asupra frumusetilor din jur, in sensul ca acum sunt mai atenta la locurile pe unde merg si sunt mai deschisa sa vad frumosul de peste tot :)

16. Nu stiu ce sa zic! Mie ce spui tu ca ziceau suedezii despre norvegieni mi se par calitati! Poate singura informatie data de ei cu care eu nu sunt de acord este ca intotdeauna norvegienii mi s-au parut extrem de saritori si prietenosi daca le ceri explicit ajutorul. Altfel nu se baga decat daca arati complet pierdut si esti si femeie. Acum nah, bineinteles ca sunt reticenti daca un grup zgomotos si care se da in spectacol le solicita ajutorul. Si eu as fi. Probabil ca tot as ajuta, dar categoric as avea propria-mi parere despre grupul cu pricina. Si nu buna. Sfera de intimiate in Nord conteaza. Lumea ti-o respecta.
    In privinta linstii si aici e foarte discutabil. Depinde de ora din zi si ziua din saptamana :)). Vineri si sambata noaptea nu-i asa liniste ca e plin de betivi (e epidemie nationala, ca-n Rusia). Ei nu-s neaparat betivi din versiunea zgomotoasa (sunt genul care devin adormiti, blegi si iubitori exact ca si mine), dar macar ca se prabusesc unul peste altul sau peste vreun tomberon si tot e mai mult zgomot :)). Cand sunt treji (cam rar), da, respecta linistea. Eu sincer chiar nu simt nevoia sa aud in autobuz discutiile altora. Ba chiar prefer sa citesc sau sa ascult muzica si ma enerveaza nesimtitii care macane de parca sunt in intimitatea caminului propriu. Asa ca mi se pare un semn de "urbanizare" sa se vorbeasca in soapta in vehicule. Si norvegienii considera la fel.
    Diferiti fata de sud? Da categoric. In opinia mea (si strict in opinioa mea, adica foarte subiectiv si deloc obiectiv :D) mie mi se par mai educati/civilizati (in general) si mai grijulii fata de cei din jurul lor. Mai urbanizati. Dar cred ca-i discutabil. Ce mi se pare mie educatie (fiindca asa am fost crescut de mic) poate parea altora "dictatura" sau lipsa de naturalete.
    Vladimir
    P.S: suedezii au si ei frustrarilor lor. Dupa finlandezi, sunt ciuca mistoului danezilor si norvegienilor. Sunt un pic genetic diferiti (cam micuti si rotunjori, spre deosebire de norvegieni si danezi care-s inalti si cu alte proportii). Cred ca se razbuna si ei la randul lor. Dar n-au zis nimic ne-adevarat (cel putin in ce ai scris tu acolo) in afara de faptul ca de fapt norvegienii sunt foarte pretenosi (nu bagaciosi) si saritori. Desi probabil si acolo aveau dreptate pe motiv ca ei, fiind suedezi, e posbil sa fi fost tratati mai prost.

17. Cred ca cea mai frumoasa vacanta este cea care va veni, oricare ar fi ea. Eu ma bucur enorm de perioada dinaintea unei plecari cand caut pe net impresii, cand schitez trasee, cand cercetez locuri inedite de vizitat.
    Totusi, pentru mine, cea mai frumoasa vacanta a fost in Romania. Am avut si sotul si cainele si prietenii langa mine si ne-am simtit super. Asta numesc eu vacante frumoase, sa pleci si sa nu mai ai nici o grija, eu rezolv asta luandu-mi eventualele "griji" cu mine. In ultima excursie, singura, a fost foarte fain, dar imi era dor de ai mei, Dea nu era bine... poate si de asta nu m-am bucurat de excursie asa cum ar fi trebuit :(
    Acum abia astept sa venim la vara in Romania si sa mergem macar doua nopti la munte. Am de gand sa imi adun prietenii si parintii si sa ne bucuram cu totii ca am mai trecut un an.

18. hmm, grea alegere, toate vacantele le-am sucit de asa natura ca sa-mi placa si sa ma bucur la maxim de ele. daca e sa aleg, tot la roma ma gandesc, doar pentru ca a fost prima mea iesire cu vizitare masiva de muzee, coloseum, catedrala si primul contact cu atatea frumuseti italiene. vacanta scurta de la florenta din care tocmai m-am intors nu face decat sa-mi intensifice parerea, ca italia e deocamdata in topul preferintelor mele :)