Vreau sa imi cumpar masina, cat ma costa intretinerea ei?

Sincer tot mai des imi trece prin cap sa ne luam o masina !  Pana acum tot ne gandeam daca merita sau nu ! Si chiar si acum o facem ! Azi suntem pentru, maine ne razgandim ! Problema e cu cost-urile ! Benzina, reparatii, intretinere, RCA !

In Anglia masinile nu sunt scumpe, sunt chiar ieftine, multe oferte bune ! Sincer mi-as lua o masina aici ! Sa dau o fuga pana in York, apoi m-as duce in Ascot la cursa de cai, sa vad doamenele din inalta societate cu ce palarii si genti se afiseaza anul acesta ! Mi-ar placea desigur Cambridge, nu ca mi-e dor de facultate, dar sunt curioasa rau. Sa vad cum e la una cu renume :) Iar lista poate continua le nesfarsit ! Castele, palate, gradini, sate, Stonehenge si Cotswolds etcc ! si cand le-as vedea pe toate m-as muta mai la nord, spre Scotia si Irlanda ! In Londra nu cred ca as folosi masina, decat pt. mers la Mall si prin cartierele invecinate ! Intrarea in centru costa 10 lire pe zi (da in Londra platesti sa intri cu masina in centru) iar parcarile sunt usturatoare rau !

Dar sa nu visez cu ochii deschisi si sa vorbim de vise realizabile, cum ar fi o masina in Romania ! Numai bine as ajunge anul acesta in Delta, vara as da o fuga intr-un weekend la Festivalul Medieval de la Sighisoara la care ma pregatesc de multi ani sa ajung ! Apoi cate picnuri am mai face in familie, prin cate chei !!! Prin toate ! Am lua rezervatiile naturale la picior si apoi ne-am urca in masina si ne-am teleporta inapoi acasa ! Totul in 2-3 ore .... In plus am putea face si circuitul acela pe care ma tot pregatesc sa il fac, pe care l-am pus deopate primavara aceasta ca a fost iarna tarzie si m-a prins Londra din urma ! As vedea manastirile din Moldova, mare parte din Bucovina, Brasov, Oradea etccc ! Locuri in care ma tot pregatesc sa ajung ! si tot se amana... fiindca doresc sa vad multe dar sistemul de mijloace de transport din Romania nu ma lasa ! E prea greu si nesigur ! prea putine informatii ....

Asa ca sunt tare curioasa care sunt costurile de intretinere la o masina ! Una mica si fara pretentii desigur ! Cu modelul inca suntem in discutii ! Parca mi-ar placea Ford dar nu prea le avem cu masinile nici unul si tot studiem problema !

Apoi cu RCA-ul la fel ! Am intrat ieri pe RCA ieftin si am cautat sa vedem ! Habar nu aveam cum se face, despre ce e vorba .... Am intrat pe site dupa ce am vazut eu candva un banner, RCA– reduceri si transport gratis .... super ! am intrat, am vazut ca ne trebuie un cod ca sa facem un calcul, dar noi vroiam o simulare, ceva , sa stim cam cat o sa trebuiasca sa platim si daca marca masinii, vechimea etc, conteaza ! Sa stim detaliile astea inainte sa cumparam masina, ca nu avem de gand sa luam una noua !
Site-ul e foarte bun, usor de folosit, am luat rapid numarul de telefon si am sunat ! Ni s-a explicat foarte frumos ce si cum ! Se vede ca au experinta (am citit ulterior pe site ca sunt pe piata de mai bine de 5 ani) ! Lucreaza cu multe case de asigurari deci e bine !  Apropo au mai multe tipuri de asigurari : de calatorie, asigurari pt casa etcc

Benzina sau motorina acum mi se pare cam acelasi lucru ! Cu ceva ani in urma era diferenta notabila la pret intre ele ! Acum nu ! E mare si atat  :)

Pentru piese cred ca cel mai convenabil ar fi o Dacie, ca gasesti piese la toate service-urile auto si probabil mai ieftin decat la alte marci ! Nu zic nu, nici la Logan, daca am gasi unul cu pret aceptabil  :)

Acum va intreb pe voi, calatoriti cu masina ??

Care sunt costurile de intretinere pt o masina daca e folosita in mare parte in oras (scurte iesiri) si excursii in weekend ?? voi cat platiti aproximativ pe RCA ?

1. Eu aşa am ajuns să îmi cumpăr maşină, în ideea că voi călători mai mult, mai flexibil şi mai ales în locuri unde trenul nu ajunge... Nu mă bagîn discuţii tehnice, aici fiecare analizează raportul preţ-calitate, precum şi necesităţile.

Acum îs mulţumită de ea, îmi permit uneori o escapada de weekend până dincolo, deci măcar pentru multitudinea de amintiri adunate merită toţi banii!

2. O masina merita oricand, noi de cand avem masina suntem mult mai liberi, nu ne mai enervam ca trenurile intarzie, nu ne mai enervam ca prin satucele din Romania trebuie sa mergem cu rata sau alte mijloace de transport primitive pe care oricum le pierdem si nu stim de unde sa le luma si tot asa. Plus ca daca ai masina e de ajuns sa iti vina o idee de calatorie si in maximum o ora esti deja pe drum. Noi asa facem, asa am vizitat toate locurile de langa Bucuresti, asa am ajuns la munte, la mare sau la bulgari, asa facem si acum in Irlanda.
    Cand am fost la Istanbul preturile biletelor de avion erau foarte mari, in jur de 1000 de euro pentru amandoi, luate cu luni bune inainte. Daca nu as fi avut masina nu as fi ajuns niciodata la Istanbul.
    Si lista poate continua. Cat am stat in Dublin fara masina ne plangeam saptamanal ca trebuie sa caram cu spatele cumparaturile, acum pot sa ma duc la Tesco si la 12 noaptea ca nu am probleme (e deschis non stop).
    Ca si cheltuieli mie mi se par foarte mici sau oricum suportabile fata de beneficiile pe care ti le aduce o masina...
    Sfatul meu e daca iti iei o masina second hand, nu iti lua una circulata pe drumurile din Romania si cauta una care totusi sa nu fie foarte veche, la orice masina, oricat de buna si de marca ar fi ea, de la o anumita varsta incepe sa ceara bani, se strica frecvent si trebuie sa o repari.
    Si eu dupa Logan, pe care l-am luat nou si care este masina ideala pentru drumurile din Romania, am zis ca vom lua o masina second hand :D

3. Costurile sunt cam asa: benzina, asigurarile, reviziile.
    In primul rand trebuie sa mentionez ca mi-s mandru posesor de Logan :-) Nu ca as avea ceva cu masinile second hand, dar daca nu te pricepi, mai bine iei o masina noua, macar aia are garantie. La second hand nu stii niciodata cu ce te-alegi.
    Acum sa le luam pe rand.
    1. benzina - e scumpa, din ce in ce mai scumpa. Si totusi e mai ieftin sa calatoresti cu masina decat cu trenul/autobuzul. Exemplu: un bilet de autobuz dus-intors Bucuresti-Giurgiu costa 24 de lei. Benzina pt acelasi drum costa vreo 40 de lei. Daca sunteti doi deja faceti economie.
    2. reviziile/intretinerea. La Logan reviziile sunt in jur de 400 de lei (o data pe an). La 2 ani mai e ITP-ul, care e in jur de 120 de lei. Piesele sunt relativ ieftine. La masinile straine, cu cat e o marca mai scumpa, cu atat intretinerea e mai scumpa (vezi Audi, etc).
    3. asigurarile - astea-s cele mai dureroase. Anul trecut m-a costat in jur de 2200 de lei toata treaba (600 RCA si 1600 Casco), si n-am avut accidente pana acum. Pretul e in functie de valoarea masinii, puterea masinii (aviz amatorilor de motoare mari), varsta proprietarului (nu a soferului... uneori proprietarul nici n-are permis, dar asta-i alta poveste).
    4. alte chestii: rovigneta (cam 120 de lei pe an), anvelope de iarna (in functie de masina, incep cam de la 300 de lei bucata)

Dincolo de cheltuielile astea, masina iti da o libertate pe care nu o poti obtine altfel. Vii cand vrei, pleci cand vrei, unde vrei. Totusi eu nu prea folosesc masina in oras (in Bucuresti e prea aglomerat, in general prefer metroul). Iar pentru mers in strainatate, m-as limita la tari cat de cat apropiate, din cauza costurilor. Pt vara ma gandeam sa merg cu masina in Spania si am calculat un drum Bucuresti - Barcelona si retur la 800 de euro, ori in conditiile astea poate e mai convenabil sa mergi cu avionul si sa inchiriezi masina acolo (cel putin pentru 2 persoane e mai convenabil.

4. Eu sa-ti spun despre costuri sincer, habar nu am. Desi am permis de conducere din 2007 nu am prea condus si nici nu am propria mea masina. Are al meu prieten si tot el se ocupa cu condusul ei :)), benzina, asigurari etc.

Despre utilitate, asta da, pot spune ca este foooarte utila. Desi, eu cand locuiam in Bucuresti, sa merg la serviciu cu masina ar fi fost un adevarat chin datorata traficului, metroul fiind sfant in acest caz :)).
    Acum referindu-ma strict la vacante, se merita oriunde ai fi, mai ales in Romania, unde transportul spre si intre localitati nu este bine pus la punct. Si cred ca se merita foarte bine si sa faci mici vacante din Romania in imprejurimi. Bine acum sa mergi prea departe cu masina te poate costa mai mult decat avionul, cum zice si Apollo mai sus. Acum depinde de cum iti planifici si ce vrei de la vacanta. Mult oameni am observat fac road trip-uri prin Europa cu masina.

Si aici in Franta noi folosim masina, mai ales pentru iesiri de weekend in zona. Este mult mai comod, rapid decat cu autobuzele. Pentru iesiri mai lungi mai rar folosim masina. E mai ieftin intr-adevar, dar pierdem prea mult timp, e mai rapid TGV-ul :)) si mai comod pt cine conduce :)),dar mai scump, asa ca ne planuim bine inainte lucrurile.

5. e foarte buna masina la casa omului, ai libertate de miscare. depinde de masina , adica marca mainei. cred ca in romania e mai convenabil sa ai dacia , nu stiu. eu am masina scumpa , numai impozitul cat costa... asa ca gandeste te bine , roti de iarna, roti de vara, etc. asigurarea e bine sa faci la o firma cunoscuta, buna , altfel cu fel de fel rca ieftine risti sa suferi la nevoie. si casco neaparat. si neaparat noua , e mai bine asa. te pup si astept sa spui ce ai hotarat.

6. eu zic sa-ti cumperi...costa mai mult in tara ca acolo !nu numai masina ...si intretinerea...

7. Nu prea am cum sa te ajut aici. Experienta mea e cu masinile si conditiile de aici.
    Da, categoric iti da libertate mai mare, ma intreb cum de nu te-ai hotarat pana acum :)). Pe de alta parte nu poti merge chiar oriunde, in anumite locuri e mai comod tot cu avionul/trenul sau inchiriat o masina locala. Eu am crezut ca n-aveti nici unul carnet (in capul meu era singura explicatie pentru lipsa unei masini sau faptul ca nu inchiriati niciodata -> aici am pronit de la intrebarea cu Meteora de pe FB).
    Legat de model. O masina mica mie mi se pare inutila. Mai ales ca ai copil si/sau vrei sa faci excursii. Vrei sa ai portbagaj cat mai mare, e util. Aici unde sunt eu nu merita cumparata masina la mana a doua. Din multe motive. Eu le-am cumparat noi. Te sfatuiesc, mai ales ca spuneti ca nu va pricepeti nici unul, sa cumparati masina noua. Prima mea masina a fost o Toyota, in adolescenta (asta a fost mana a doua), apoi am avut audi, acum am lexus. Nu stiu ce sa te sfatuiesc sa iei. In orice caz nu ceva mic si ieftin. E riscant si e si periculos. Trebuie sa fii protejata, mai ales ca esti mama.

8. Da, calatoresc cu masina. Costurile sunt destul de mari, dar m-am obisnuit cu masina si mi-e greu sa renunt la ea. Aduce mult confort, chiar daca se plateste scump: RCA pe 6 luni - 300 lei; impozit masina - 80 lei; CASCO pe luna - 300 lei; rovigneta - 120 lei/an; ITP - 160 lei/2 ani. Nu mai zic de reparatii.
    Costurile cu benzina depind de masina si de consum. A mea consuma cam 8l si un plin (200-300 lei) ma ajunge cam o luna daca merg doar pana la servici si inapoi.

9. Hai că mă bag și eu pentru că tocmai am discutat zilele trecute cu jumătatea această problemă.

Dacă pun pe hârtie costurile, din start îmi vând mașina a doua zi. Rentabilitatea ei diferă de la caz la caz. În cazul meu ... nu merită. Să vedem de ce:
    - am 2 mașini pe care le conduc alternativ. Focusul pe benzină e prima opțiune, Loganul diesel ocazional. Ambele îmi plac - Focus, no comment, e o mașină excelentă, Loganul indiscutabil, una practică. În realitate, merg mult cu metroul (transportul ideal,părerea mea), deci ambele mașini zac în parcare. Soția nu conduce.
    - costuri - un Ford Focus înseamnă superconfort și putere, dar papă destul: recunosc în costurile Mihaelei (mai sus) costurile mele, doar că am avut noroc să nu am reparații, fiind încă în garanție. La astfel de mașini, dacă nu-ți faci Casco, ești halit. Ex: am revopsit 6 componente (uși, aripi etc) ușor înfundate/zgâriate. Cost: 6000 ron. Pe Casco: 800. Deci, fă-ți nene Casco! Reviziile, culmea, sunt cam la fel, 600 Logan, 750 Focus.
    - la un calcul estimativ, o mașină nouă îți dublează valoarea în 5 ani. Și cum anul ăsta fac 4 ani la ambele (luate noi)...

Concluzie: în toamnă vând Focusul, rămân cu Loganul și mă mai gândesc dacă-l țin și pe el. Cum mă voi descurca? Simplu:
    - sunt bucureștean - metroul să trăiască, nu-mi cade rangul, e chiar plăcut. Citesc, nu stau în trafic.
    - prin oraș, în afară de metrou/RATB, cu taxiul - nu dau mai mult de 100 ron/lună. Convenabil și eficient.
    - plec din oraș în țară - tren/autocar.
    - plec în afară - low cost/zbor de linie sau, dacă vreau cu mașina, ÎNCHIRIEZ. Aici e esența. Avantaj - azi conduc Focus, weekendul viitor, BMW, dacă am chef. Dezavantaj - nu am mașina la scară.

Acum faceți un calcul:
    1.câți kilometri parcurgeți cu mașina pe an
    2.de câte ori plecați cu mașina în vacanțe
    3.ce costuri aveți (Focusul cam 500 euro/lună, incluzând toate cheltuielile + costul efectiv al mașinii la o durată de folosință de 5 ani)
    4.cât v-ar costa transportul dacă nu aveți mașină
    5.raportați diferența dintre costuri la gradul vostru de confort (vreți la Carrefour periodic sau ieșiri din oraș de 3-4 ori/lună/an etc., nu puteți fără mașină sau dimpotrivă, vă puteți lipsi de ea etc.etc.etc).

Dacă gradul vostru de confort e mare, atunci diferența între costuri nu mai contează - luați mașină. Dacă e necesitate, luați mașină. Dacă vă doare undeva și nu vă deranjează să mergeți cu personalul la Sinaia, cu Taxi Cobălcescu la mătușa sau la alte neamuri/vecini/colegi/parteneri cărora nu le pasă din ce hârb sau limuzină vă dați jos, atunci dați-o naibii de mașină că nu merită!

P.S.Dacă te gândești la mașină pentru confortul copilului, e greșeală mare, îl vei cocoloși. În timp, o să-i pută orice alt fel de transport. Cunosc cazuri. Părerea mea. O respect necondiționat pe a celorlalți.

10. Buna.o masina este nacesara zic eu.si costuri sunt nu zic nu dar pt mine este mai usor decat sa schimb multe transporturi avand copii la sc diferite antrenamente etc.eu am smartu si sunt super multumita.ma strecor usor o parchez unde pot fiind mica.succes in achizitie.nu o sa ti para rau mai ales cand vrei sa pleci in conccediu .nai treaba.

11. o masina nu insemana sa bagi bani doar in combustibil, rca si revizii, e mai mult de atat...daca se strica, trebuie reparata, daca o gasesti zgariata in parcare trebuie sa o vopsesti ( sunt curioasa cu o fi pixul ala pentru zgarieturi ) , iar nu de putine ori mai gasesti capace si oglinzi furate...ca de asa e la noi

12. Corectorul ala pt zgarieturi e de fapt un lac, si e util pana la un punct. Adica de la 2 metri nu se mai vede zgarietura, dar daca te uiti de la jumatate de metru, se vede. Nu-i chiar ca in reclamele alea de la televizor. Oricum, primele 10 zgarieturi sunt tragice, dupa aia te cam obisnuiesti cu ideea :-D . Eu nu duc masina la vopsit decat daca mi-o indoaie mai serios, sau daca ajunge la tabla si e in pericol sa rugineasca, altfel as sta cu ea mai mult in service decat pe drum.

13. Eu aş fi moară fără maşină în momentul de faţă. În primul rând că stau lângă Cluj, deci numai câţi bani am da pe abonamente la bus ar fi deja echivalentul benzinei/lună, mai apoi când merg la Ineu, mi-ar trebui bani de tren (biletele sunt teribil de scumpe şi câte poţi lua pe tren?!?) şi pe lângă asta am văzut mult mai multe în ţară de când avem maşina şi am şi fost cu ea până în... Corfu.

Normal că sunt costuri în plus faţă de benzină: revizii tehnice, spălătorie, rovignetă, asigurări, service, cauciucuri de iarnă şi să nu uităm că este o investiţie care nu se amortizează în timp, ba chiar te "caută" la buzunare :)

Mai depinde şi ce fel de maşină ai şi dacă e să dau sfaturi (deşi poate nu mi le-aţi cerut) eu militez pentru o maşină nouă, din showroom şi nu pe maşini la mâna a două. Eu mi-am luat-o nouă şi am făcut prima pană după 4 ani de exemplu (deci după 50.000 de km), la revizii nu am avut niciodată probleme de direcţie sau alte cele, deci nu mi-a făcut în anii aştia nicio problemă şi nu am ţinut-o în parcare, am circulat destul de mult cu ea.

Eu sunt pro achizţionarea unei maşini, nu 3,4 ci una aşa, nu foarte mare ca să o poţi parca uşor, dar cu 4 uşi ca să o putem considera maşniă de familie :)) Iubesc Kia mea micuţă şi neagră, mai ales că eu sunt şoferul familiei şi cred că mă iubeşte şi ea pe mine :D

Nu ma pricep la masini dar cred ca deja ai primit toate informatiile necesare. Daca-ti place sa sofezi , nu vad niciun impediment in a achizitiona una
    Aici in Germania este destul de scump sa intretii o masina , benzina e scumpa, motorina idem, taxele si de locuri de parcare nu mai zic. Eu nu sofez dar vad ce costuri avem pentru masina.
    In Romania nu putem sta nici o zi fara.
    Am amici care si-au cumparat masini ieftine din regat , le-au adus acasa si au mutat volanul , au mai facut mici reparatii.
    Te sfatuiesc ca atunci cand achizitionezi o masina second hand sa iei cu tine un mecanic. Poate ai un prieten, o cunostinta care te poate ajuta prin simpla prezenta :)

15. Eu pot sa iti zic clar ca am suferit amarnic inainte, cand nu aveam masina. Si cred ca si tu te simti la fel acuma. Vrei sa te duci colo, dincolo, si nu ai cum. Ori nu e tren, ori e prea complicat cu orice alt mijloc de transport.

Sfatul meu este sa va cumparati o masina, daca va permiteti. Eu te-as sfatui clar la un logan nou. E foarte practic, are garda inaltuta, intretinerea e ieftina (comparativ cu orice altceva) si nici nu e foarte scumpa. Mergi pe sfatul lui Apollo, ca stie ce zice :)

La alegerea intre benzina si motorina acuma, intr-adevar, nu mai conteaza pretul, insa consumul este mai mic la motorina, si prin urmare, ai iesi mai ieftin. Pe de alta parte, mai sunt si alte minusuri la o masina cu motorina, dar nu intru in detalii. Sfatul general e sa alegi varianta pe motorina doar daca veti folosi masina chiar foarte foarte mult (ca nr. de km, evident). Daca nu, benzina.