Oare am devenit o nomada? vacantele mele din 2008 pana azi

Stau si ma gandesc: oare am devenit o nomada? Sincer nu stiu! Nu stiu cum e un nomad si ce sentimente are, dar eu ma simt ca si cum as fi acolo! De mai bine de 5 ani nu mai stiu ce inseamna acasa! Acasa nu mai e acasa, casa in care locuiesc in Turda nu e acasa pentru mine, in Maroc nu e acasa pentru mine, in Londra nu e acasa pentru mine! Cand sunt acasa ma gandesc mereu la cele 2-3 luni pe care trebuie sa le astept pana sa plec, cand sunt in vacanta ma simt excelent! Cand ajung din nou acasa deja ma gandesc unde voi pleca din nou! In ultimii 5 ani viata mea s-a schimbat atat de mult!

In 2008
Totul a inceput intr-o zi de decembrie, prima mea calatorie in Maroc! Am stat o luna jumate in 3 locatii - Casablanca, Safi si Querzezet! M-am intors la Turda in ianuarie, doar cat sa strang bani si sa imi dau examenele pentru facultate.
Intamplator am ajuns intr-un weekend in Ungaria - Budapesta, Ketckemet, Debrecen,  cu facultatea! ne-au dus intr-o excursie de studiu! a fost frumos si frig! era iarna
Apoi in aprilie m-am intors in Maroc! Pentru inca o luna! Din nou 3 locatii, din care doua au fost noi: Rabat si Marrakesh! La sfarsitul lunii m-am intors in Cluj sa imi termin anul universitar, sa fac proiectele restante, examenele si colocviile etc
In iunie m-am dus in Maroc pentru 4 luni, a treia oara in acel an! Eram insarcinata si cu putina pofta de viata dar tot nu m-am rabdat si am mers hat pana in celalat capat al Marocului, 30 de ore cu autocarul sa ma relaxez la marea Mediterana (Saidia) si putin in Fes, doar cat sa imi cresc apetitul si dorinta de a vedea pe indelete orasul! (cand va fi mai putin cald si eu intr-o conditie mai buna de umblat ore intregi) In iarna m-am intors in Romania :)
Deci acum 5 ani am inceput cu un an in forta, jumate in Romania, jumate in Maroc, pe etape!

Am inceput un nou an 2009! Cu o mare fericire si un nou membru al familiei, Kari, puiutul nostru cel mic! Pe atunci :) L-am nascut in ianuarie, intr-o zi frumoasa de iarna! Credeati ca povestea se termina? Nu!
In Mai am luat-o de la capat, 4 zile intr-o noua vacanta de studiu cu facultatea in Viena! Good times! Primele mele zile de relaxare, mai bine zis evadare! :) M-am intors in tara doar cat sa imi scot hainele din bagaj si sa bag altele, pentru Paris! De data asta cu familia! Kari inclusiv. Prima vacanta in 3, o saptamana :)! Kari avea 4 luni! Am scris un articol despre cum e cu bebe in calatorii, Paris! poate vreti sa il cititi.
In vara m-am dus 10 zile in practica prin Romania! eram in al treilea an de facultate! imi era greu cu copilul, scoala (in special naveta Turda-Cluj in fiecare zi) gospodaria dar am trecut si peste asta! Mai ales ca in octombrie ne-am dus 2 luni in Maroc sa vada si bunicii de acolo nepotul! Iar eu sa ajung in Fes, orasul la care am visat 1 an! mai bine zis o viata de cand am vazut Clona! Am mai facut scurte excursii in Ifrane, Meknes si Volubilis, orase turistice din Maroc
Acest an a fost unul greu! cu multe noutati pentru mine, dar totusi bun din punct de vedere turistic!

Al treilea an am inceput acest blog! Suntem la 2010! pe vremea cand ma chinuiam sa scot la 2 noaptea informatii despre Florenta, de pe un forum! Atunci cand m-am intors din scurta noastra vacanta (prima de cand avem copil, doar noi doi singuri) 4 zile in Florenta, Pisa si Siena! Atunci am decis sa scriu despre calatoriile mele! Iar peste cateva luni a urmat a doua vacanta in doi la Budapesta!
Vara aceea mi-a fost dat sa merg in prima mea vacanta singura, in Italia, stati linistiti nu stiam ca voi ajunge sa fiu singura (Cinque Terre - Riviera Italiana o saptamana) a fost din noroc, ceva neprogramat! Desi aveam planuita o alta vacanta in Italia in septembrie, cea pe care am rezervat-o cu 6 luni inainte asa ca ne-am dus! De data asta in super formatie, noi 3 si mama! In Roma si zona Napoli (Capri, Amalfi, Pompei, Sorrento, Ravello etccc)
Acesta a fost anul in care m-am indragostit de Italia! in care am stat cu sufletul la gura fiecare luna pana la urmatoarea vacanta! :)

Anul trecut, 2011 l-am inceput in Spania si Portugalia, din nou singura! Stiam de acasa deci nu a mai fost o surpriza! Mi-a placut teribil asa ca a meritat cele 6 luni de asteptare din septembrie pana acum!
In primavara am facut ceva artificii sa ajung cu sotul meu la Paris, doar noi 2 zece zile! Din pacate planul a esuat asa ca am ajuns  singura si am facut un circuit in Franta si Belgia!
Vara am facut scurte iesiri in tara! 3 zile in Maramures cu sotul si alte 4 in Vama Veche cu prietenii! Apoi din nou am asteptat cateva luni pana iarna (asta care a trecut) sa mergem in Maroc! Facusem un an pauza asa ca dorinta si dorul au fost mari! In drumul nostru am facut escala la Pisa, doar cat sa imi amintesc ce mult imi place orasul! In Maroc am avut parte de o nunta neasteptata si o vacanta bine planuita in Essouira! Plus o zi day trip la Rabat! Ne-am intors in decembrie in Romania, cu o scurta oprire la Milano cat sa prindem targul de Craciun si sa ii aratam la Kari ce inseamna un Brad Mare!

Anul acesta (2012) l-am inceput cu o vacanta surpriza la Paris! Da s-a invartit cumva roata si am ajuns sa facem vacanta planuita de anul trecut, numai noi doi! A fost mai scurta si mai friguroasa, dar oricum frumoasa! Doar a fost Paris :) Si o zi, excursie la Rouen! din nou planuita de acasa :)
Si iata-ne la timpul actual! In Martie am venit in Londra pentru o luna! in vizita! si vizita s-a facut! M-am intors in tara doar cat sa imi mai iau un bagaj mare la cala si sa il car cu mine inapoi la Londra! Azi maine se fac 3 luni de cand sunt aici!

Daca ati avut timp si rabdare sa cititi ati vazut ca iubesc calatoriile si nu am ratat nici o sansa sa ma duc undeva chiar daca asta a insemnat sacrificii si greutati! Cu toate acestea niciodata nu m-am considerat o nomada! Din contra, ideea de a calatori mult timp dintr-un loc in altul nu imi surade deloc! Desi ma gandesc sa incerc si asta candva! In general dupa fiecare vacanta simt nevoia sa ma intorc acasa, locul in care e liniste si pace, locul in care ma pot elibera, pot sa meditez la tot ce am trait, pot sa contemplez frumusetea locurile zile intregi prin prisma pozelor facute! Si totusi acum nu mai stiu ce inseamna acasa! Nu mai simt nevoia acestor zile de repaus, din cauza ca viata mea e o continuu calatorie sau gand la calatorie! Lasand la o parte dorul de cei dragi as putea spune (chiar daca suna ironic, aiurea) ca acasa pentru mine sunt zilele cand calatoresc! Asa ca ma intreb din nou, oara am devenit o nomada?

Thanks for vistiting,

Va invit sa accesati Cuprinsul blogului (click)  iar daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click)

1. Da' stiu ca te-ai plimbat. Tine-o tot asa daca asta este placerea vietii tale. Si noua ne face placere sa ne povestesti, asa ca toata lumea este multumita :) Spor calator!

2. experiente de viata !...e minunat sa calatoresti :)

3. Daca tu esti nomada, atunci se cheama ca eu sunt de 1000 ori nomada :-))) Numai in luna februarie anul asta am fost in 8 orase din 4 tari pe 2 continente diferite de cel pe care locuiesc acum :-P

4. veronica picioroaga2:26 p.m.

wauuu...dincolo de randuri, intrezaresc putina tristete Alicee ? Ciudat, dar simt la fel...desi n-am plecat, ne-am tot facut atatea planuri sa plecam ..si m-am pregatit cel putin psihic, incat, acum , nici acasa nu ma mai simt acasa :-)) Astept sa plec ! undeva, oriunde ! ce se intampla cu noi ?
    in alta ordine de idei, imi plac destinatiile tale :-) mi-ar placea sa-ti calc pe urme ! eu zic...sa nu te opresti ! :-)

5. Natural multumesc, stai linistit ca mai am destule povesti :)

Coco asa e! iti doresc cat mai multe calatorii

Ioana, tu mergi 1-2-3 zile in fiecare oras, faci un circuit in 4 tari in 10-15 zile si apoi te intorci acasa. Eu ma refeream ca perioada de timp, ca acasa nu mai e acelasi lucru cand esti tot cate 4-6 luni plecat. Stiu oameni ce au facut inconjorul Europei in 30 de zile, 10 tari, nu stiu cate orase! dar dupa o luna s-au intors la viata sedentara, acasa. La sfarsitul anului ii intrebi ce au facut, incep sa insire tarile in care au fost, de ai impresia ca au calatorit tot anul. :))

Veronica nu e tristete, dar e un sentiment ciudat sa nu iti simti locul niciunde si sa te simti cel mai bine atunci cand esti pe drum! e ceva nou pentru mine, un sentiment vechi dar doar acum am realizat de fapt despre ce e vorba! deja de mai bine de 2 ani ma simt asa, tot intre 2 lumi! Lumea mea de acasa, sau mai bine zis din casa propriu-zis si lumea mea din capul meu ce e mereu pe drum, hoinareste pe undeva! De multe ori atasat de corp! :)

6. Probabil ca esti foarte pasionata de calatorii, tanara si energica. Si au fost si multe oportunitati de a pleca din tara. Intre timp casa ta a devenit...Terra. :D Habar nu am, poate doar e incercarea ta de a-ti gasi locul.

7. Alicee, "nomad" este cineva care e tot timpul pe drumuri, poate nu ai folosit cuvantul potrivit in cazul asta :-) In plus, cred ca ai uitat ca sunt in Qatar de aproape un an de zile... nu cred ca exista moduri de a calatori mai bine sau mai putin bine, fiecare calatoreste cum vrea si cum poate! Important e cat il duce mintea ca sa si invete ceva din calatorii...

Si nu, nu calatoresc mereu doar 1-2-3 zile, acelea sunt doar calatoriile neplanificate, ocaziile de care profit cat de mult pot, pe principiul "mai bine putin decat deloc". Iar in acele 1-2-3 zile vad cat altii intr-o saptamana. Nu cred ca ai refuza o oportunitate de asa natura, asa-i? Bag seama ca nu prea imi citesti blogul, altfel ai fi stiut toate astea :-P

8. Nice exact, ai zis-o foarte bine!

Ioana eu doar te corectam zicand ca a fi nomad nu inseamna sa calatoresti o perioada scurta de timp in multe locuri ci un stil de viata pe termen lung. Tu mi-ai zis ca te consideri de 1000 de ori mai nomada fiindca in febuarie ai fost in 4 tari in cateva zile. Iar eu am zis ca asta nu e neaparat viata de nomad, daca apoi te intorci acasa si mai ai o vacanta aseamanatoare peste cateva luni.
    Eu vorbeam de sentimentul de a nu apartine unui loc anume fiindca stau mult si ajung sa ma obisnuiesc in locurile in care ajung asa incat nu mi-e dor de casa, dar nici noul loc nu e acasa fiindca imi lipseste rutina zilnica. Iar tu imi vorbesti in cifre.
    ps: cum sa nu iti citesc blogul, pai daca nu il citeam nu ziceam asta. Crezi ca m-as fi referit la vacanta ta din februarie daca nu citeam despre ea?
    Stiu ca locuiesti in Quatar, pacat ca nu scrii despre viata de acolo.

9. M-ai inteles gresit, nu faptul ca am vazut 2354569 orase in 10 secunde ma face nomad, ci frecventa calatoriilor si dorul dupa viitoarea plecare, despre asta era vorba si asta era scopul cifrelor. Cu alte cuvinte, si lumea mea e peste tot, nu ma consider mai "acasa" intr-un loc decat in celalalt. Si era un spirit, oricum, nu ma comparam pentru ca nu incape comparatie intre calatori, fiecare cu stilul lui, dupa cum ti-am mai zis.

O sa scriu, sper sa am mai mult timp in curand :-)

10. Mie imi place...ai o pasiune si te tii de ea deci din puctul meu de vedere este bine. Keep traveling!!!

11. Ce ani frumosi ai povestit pe scurt...Habar n-aveam cat de mult timp ti-ai petrecut in Maroc, te invidiez! :(( Sper sa ajung si eu intr-o zi din viata asta...regret ca am ratat sansa cand am locuit asa aproape de el, off!!!

12. frumos, imi place cum suna articolul.
    Nu-i nimic rau in a fi nomad, in a-ti place sa experimentezi, sa cunosti si in a te simti bine in cat mai multe locuri.
    ALtceva e insa de mirare in cazul tau : majoritatea oamenilor care duc o astfel de viata sunt singuri, pe cand tu ai familie.
    Si asta mi se pare remarcabil !
    Fiinda mentalitatea romanilor in general e de tipul : am un copil, de-acum gata cu distractia. Ceea ce e o prostie imensa.
    Eu zic ca atata timp cat viata asta te face fericita sa nu iti faci probleme de pentru ca ai piedut notiunea de casa anume, casa e acolo unde te simti tu bine, asta conteaza.
    Gandeste-te cati pot zice ca au o casa, dar sa nu se simta acasa acolo ! :)
    In plus ... prin traiul tau "nomad" mai aflam si noi despre alte locuri ;)
    O saptamana frumoasa !

13. am uitat adineauri sa te intreb : ce facultate din Cluj organiza excursii de practica in Ungaria? ca la noi nu organizeaza nici macar pana in Bucuresti (la 60 km departare) :)

14. Eu zic ca pasiunea ta este foarte frumoasa iar banii cheltuiti pe calatorii nu sunt bani pierduti. Castigi mai mult decat dai. Tine-o tot asa, fiind in Anglia este (cred) mai usor sa ajungi si in nordul Europei, si in Germania, Franta, Belgia & others.

15. Da, si eu te invidiez pentru timpul petrecut in Maroc. Este printre primele tari pe lista mea de must see. Sper si eu sa ajung in vacanta acolo si sa vizitez cat mai multe orase -printre care in primul rand Fes, fireste ;)

16. Stau si ma intreb ce-o fi in sufletul tau...Si eu iubesc calatoriile, dar uneori as simti nevoia sa stau cu cei dragi si sa fiu acasa...Trebuie sa cauti in inima ta si sa gasesti raspunsul la intrebare...

17. Ioana astept articolele

Larisa mersi si eu iti doresc cat mai multe calatorii :)

Federova sigur vor mai fi sanse! stai linistita! Marocul e departe mai mult in mintea noastra decat fizic! nu e nici scump nici atat de greu sa ajungi sa il vezi

Mihaeladm ai mare dreptate! sunt multi care sunt acasa dar nu sunt fericiti! :((
    Facultatea de Peisagistica :)

18. Mihaela asa gandesc si eu, e o investitie intradevar, dar e pentru mine, pentru dezvoltarea mea!

Larisa ti-a placut Clona?? eu de atunci am facut o obsesie pentru Fes

Calin Andreea sunt bine, uneori sunt trista, dar cel mai adesea sunt fericita :), sufletul meu e impacat, linistit

19. Marocul este tara mea de suflet. Din pacate, n-am stat decta vreo 3 saptamani, cred. Nu mai stiu, dar mi-a placut foarte mult. Cred ca si eu sunt nomada. Cand nu plec in vacante lungi prin Europa sau Asia, dau o fuga pe la vecinii nostri bulgari, ucraineni sau maghiari sau in alta parte decat acasa. Uneori, imi doresc sa am macar un weekend pe care sa-l petrec acasa :)