Amalfi, Soarele, Luna, Stelele si ai totul (7)

Amalfi, Soarele, Luna, Stelele si ai totul! este o vorba a locului

Orasul Amalfi : Informatii utile

Amalfi este destinatia finala dintre Sorrento si Coasta Amalfi. Binenteles ca nu se termina totul aici, drumul continua pana in Salerno insa peisajele nu mai sunt la fel de spectaculoase! Amalfi a fost introdus in Patrimoniul Unesco in 1997 insa se bucura de popularatiate inca de prin 1900 cand marile elite isi petreceau vacantele aici! In Evul Mediu orasul Amalfi a avut nu mai putin de 50 000 de locuitori ( pe bune, Turda are cam tot atatia si e de 100 de ori mai mare) deci probabil Amalfi de atunci era cu totul altceva fata de Amalfi de acum. In vremurile acelea Amalfi fusese un stat maritim independent, apropo stiati ca a fost si capitala Italiei pentru o perioada de timp foarte scurta? :)) Si tot pe atunci avea 12 mori care procesau manual hartie! Acuma au mai ramas doua! Deci in trecut Amalfi era capitala hartiei, un oras populat si foarte bogat! Astazi orasul este impanzit de turisti daca veniti cu masina innarmati-va cu multa rabdare si conditie fizica fiindca parcarile sunt foarte mici in oras si probabil va trebui sa lasati masina undeva sus pe deal, este un oras micut si cu foarte putine puncte de interes pentru turisti insa cu o plaja frumoasa, cu peisaje frumoase, cu cateva restaurante bune si o alee plina cu magazine cu suveniruri la preturi mici. Cel putin cand am fost noi inghetata si suvenirurile erau mai ieftine decat in restul regiunii.

Amalfi - Obiective turistice

In Amalfi toata zona este plana, exact ca si in Sorrento fiind inconjurata de Muntele Cerreto! Amalfi practic este in vale iar aleea principala un defileu :) Mai putin cele 65 de scari ce trebuie sa le urcati pentru a vizita cea mai frumoasa biserica din regiune: Duomo sau Cattedrale di Sant Andreea  unde gasiti detalii in stil gotic si maur imbinate frumos intr-o gradina interioara numita Chiostro del Paradiso unde sunt cateva morminte! Pe langa acest mic patio biserica mai adaposteste un muzeu cu sculptura si argintarie napoletana  si Cripta di Sant Andreea (intrarea costa pana in 5 euro)

Viata sociala din Amalfi se consuma in Piazza Duomo unde numeroase cafenele si-au scos mesele si scaunele afara asa incat astazi e un loc plin de terase, iar in centru gasiti o frumoasa fanatana arteziana. Tot acolo sunt cateva magazine mici cu ceramica si papirus, produs in Amalfi cat si buticuri ce vand inghetata de casa, faimoasa gelato!

Ce altceva mai puteti face in Amalfi? Mai sunt doua obiective turistice mai putin stiute de turisti: Valea Morilor si muzeul Hartiei! :) ambele merita efortul daca aveti suficient timp!

Ne apropiem de Amalfi

Coboram din autobuz, si ne oprim in intersectie sa facem o poza

In drum spre "Piazzeta" observ un magazin cu suveniruri
    suvenirurile nu le vad, balconul in schimb imi atrage atentia

Si hartile colorate!
Imi amintesc ca am vazut asa si in Capri! tin de specificul locului

Am facut shopping, nu stiu de ce nu am facut si poze
Suvenirurile erau interesante

Din magazin in magazin ajungem in Piazzeta
unde Duomo ma atrage ca un magnet

E frumos, pe gustul meu! Cupola cu mozaic mai ales

De pe scari arunc o privire inapoi spre Piazzeta!
 In realitate arata mult mai bine sau asa imi amintesc

Si micuta gradina din interiorul Bisericii!
Chiostro del Paradiso

Au urmat sedinte foto in familie, apoi repede repede fugim la autobuz! Ne asteapta o noua destinatie
Ultima poza din Amalfi, cu plaja, prea micuta si ingramadita pt gustul meu

Citeste tot jurnalul de calatorie cu Coasta Amalfi aici -> Italia

Vacanta in Italia "Imprejurimile orasului Napoli" a fost sustinuta de:

SportManiac - Adidasi originali          La femme coquette - Bratari argint

Etigara-electronica - Tigara electronica   AsReplica - Ceasuri Gucci

ToyBox - Elicoptere cu telecomanda    Vreau sa merg - Socializare turistica

1. multumim de plimbare Aliceee :)

2. Miercuri ne-am intors si noi dintr-un city break la Napoli, nu am ratat nici imprejurimile (Sorrento si coasta Amalfi). Am ales sa luam autobuzul din Sorrento pana in Amalfi cu pauza la Positano unde am mancat cate o salata positaneza destul de buna. Am vrut sa ne oprim si la Ravello dar nu mai aveam timp ca deja era tarziu si trebuia sa vedem si Amalfi. La intoarcere am vrut sa luam vaporul pana la Sorrento dar fiind duminica inchisese la 16:30. In mare Napoli mi-a lasat un gust amar dar nu regret acest city break tocmai din cauza acestei Coaste Amalfi, insula Capri, siturile arheologice Pompei si Herculaneum si Vezuviului pentru care a meritat aceasta scurta excursie de 4 nopti.

3. Coco sper ca ti-a placut :))

Cezar bine ai venit pe blogul meu :)
    Napoli are farmecul ei, sunt cateva obiective ce mi-au placut dar e o alta fata a Italiei! mai aglomerata, mai mizera, mai putin civilizata :) Insa oricum asta e un detaliu pe langa Imprejurimi, care sunt un paradis! mie mi-a placut zona asta foarte mult si m-as intoarce oricand! Mi-au mai ramas destule de vazut :)

4. Mie nici Napoli nu mi-a lasat gust amar, pentru ca nu am locuit acolo si in cele cateva ore de vizitat am fost numai in locuri, care meritau sa le vad si chiar erau deosebite, iar imprejurimile, Coasta Amalfi, Pompei , Capri, Sorento, Ravelo si restul meritau toti banii.Ai surprins foarte bine atmosfera din Amalfi, felicitari!

5. Foarte frumoasa biserica gotica cu detalii maure, mi-ar placea si mie sa fotografiez o asemenea constructie. Desi, din cate vad, e destul de impozanta...
    Deosebit acest orasel, Amalfi, care are de toate, inclusiv aer de vacanta. :D

6. Ce frumoase sunt acele hărţi... Fain prezentat, acum ştiu unde o să mă inspir când voi ajunge pe-acolo :)

7. Ce orasel frumos! Ce dupa amiaza perfecta ar fi la o terasa acolo!

8. o plimbare placuta, ca intotdeauna, un aer de vacanta cu frumuseti italiene, la malul marii :)

9. Anonim2:39 a.m.

Nu-i înțeleg pe românii care își fac vacanțele așa departe...e așa obositor drumul până acolo..la bulgari mai înțeleg,dar până la Amalfi faci câteva zile pe drum și cheltui mii de euro într-o săptămână..prefer să-mi petrec vacanțele în țară și cu banii economisiți să fac ceva mai folositor

10. Anonim am cheltuit 350 de euro si am zburat cu avionul! Cu 15 milioane stateam la noi la mare o saptamana, nu vedeam nici pe departe atatea minunatii!