Calatorie cu trenul - discutii turistice

Pentru astazi am pregatit o selectie de povestiri despre calatoriile mele cu trenul! Stiu ca nu prea am abordat subiectul pe blog, trenurile categoric nu sunt mijloacele mele de transport preferate! In general nu imi place sa le iau fiindca merg incet (mai ales cele din Romania) fiindca un bilet de tren mi se pare foarte scump raportat la numar de ore pe care il face si conditiile pe care le ofera (sau le oferea pana nu demult)! Ok mi se pare normal sa dau 50 de euro in Franta sa ajung din Paris pe Coasta de Azur in cateva ore cu TGV-ul dar nu mi se pare normal sa dau 50 de euro sa ajung in 12 ore din Cluj la Constanta! fiindca pur si simplu nu vorbim despre acelasi lucru! Dar chiar daca nu ar fi preturile oricum urasc trenurile si credeti-ma nu e vina mea!

Calatoriile mele cu trenul au fost un cosmar!
Inainte sa aruncati cu pietre va invit sa cititi! sunt prezentate 90 % din calatoriile mele, ve-ti intelege

1. In copilarie ruta Cluj - Constanta

Pe vremea cand eram copil si mergeam in fiecare vara la mare in tabara ne duceau cu trenul! Incepeam calatoria cu clipe frumoase, cu emotii, cu povesti de ramas bun, cu promisiuni, cu sperante! dar toata bucuria se spulbera repede! In general in tabara mergeam 100 de elevi, si ne luau bilete de tren in 2 vagoane! deci  cele 2 vagoane erau numai pt noi! Asta teoretic fiindca  practic coridoarele erau invadate de tot felul de oameni si de mai mari domni care nu puteau sta fara tigari si stateau pe coridoarele noastre mai libere si nepoluate :(!
Nici nu ne gaseam bine compartimentele ca deja educatoarele treceau pe la toate fetitele si ne ziceau povestile horror ce ni se pot intampla: Nu cautati sa dormiti in compartimente goale! Nu vorbiti cu strainii! Nu va dati jos din tren! Nu va lasati bagajele nesupravegheate! Nu deschideti geamul ca se face curent! Nu mergeti singure la toaleta! Bun, era de inteles, doamnele aveau in grija cate 20 de elevi si clar nu puteau sta 12 ore dupa fundul nostru dar ... daca am fi trait intr-o tara civilizata cred toate astea nu isi aveau rostul! Doar ca vedeti voi, pe CFR-ul nostru de atunci se urcau nebuni si oameni ai strazii ca sa aiba un culcus in mijlocul noptii! se fura si cu 8 insi in compartiment (pe patite)! Iar daca mergeai sa cauti un compartiment gol, nu stii peste cine sau peste ce scene dadeai! dar trecand peste asta erau si parti mai nasoale! Ce pur si simplu nu se puteau evita! Opririle in mijlocul campului de cate 2 ore, o data! E cald si se dilata sinele ni se spunea! Puteai trage un pui de somn in lanul de floarea soarelui ca trenul era tot acolo! Cred ca peisajul  cu trenul nostru mort in mijlocul lanului era cel putin fotogenic fiindca unii coborau sa faca poze, dar cand stai 12 ore in tren si deabaia astepti sa ajungi la mare sa mai adaugi 2-4-6 ore de asteptare e criminal! ajungeam la mare mai mult moarta decat vie si ma gandeam cu groaza la ziua in care ne vom intoarce! Cu acelasi tren ... cu aceleasi opriri si ore de intarziere!

2. Am crescut si-am plecat in Vama Veche, de 1 Mai

Deci povestile de acum sunt mai actuale, ultimii 5 ani! Prima vacanta in Vama Veche aveam sa aflu ce inseamna sa stai 20 de ore pe tren, cand nu mai esti copil si cand Septica, Monopoly si jocurile copilariei nu mai erau! A fost durere! dar am trecut si peste asta cumva, eram cu gasca!
Dar la intoarce ... la intoarcere am simtit ca CFR-ul isi bate joc de noi! Pt inceput din Mangalia trenul s-a umplut intr-o clipita si ne-am trezit noi si inca vreo 100 de persoane fara loc in super mega trenul Sageata! Da Sageata Albastra arata bine din exterior dar inauntru locurile sunt cam putine, nu-s numerotate, un Personal mai trendy sa-i spunem asa! Deci am poftit un loc pe jos, nu-i stres ca doar oricum venim din Vama Veche! Doar ca pe drum s-au tot urcat si s-au urcat si tinerii deja trecusera pe alcool si tutunul era dat usor pe alte ierburi! Si nici n-am plecat bine de la mare ca deja in vagonul nostru puteai taia perdeaua de fum imbibata cu parfum de marijuana! Nu trecea nici draq sa verifice de bilete, de locuri, de caini vagabonzi, de rockari cu sticluta-n mana de punkeri jegosi ce trag pe nas! Cui sa-i pese? Ba dupa vreo 4 ore trece patrula cu ochi-n tavan ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic! Horrorrr! si asta v-o zic dupa ce-am venit din Vama Veche si nu cred ca ma stiti a sclifosita cu aere si pretentii!
Dar asta nu e tot
Urmeaza runda a 10-a de nervi, cand trenul nostru la fel ca vara ramane blocat timp de 2 ore la 20 de km de Bucuresti, suficient cat sa nu mai prindem trenul de ora 12 noaptea spre Cluj si sa ramanem blocati in Gara de Nord pana dimineata! Si tocmai am realizat ca facusem "doar" 8 ore din Mangalia la Bucuresti cu Sageata Albastra!
Si asta nu e tot
Fiindca in Gara de Nord avem de a face cu un spectacol frumos cu crize de schizofrenie, o doamna se zvarcolea pe jos cu spume la gura si lumea era total nepasatoare! Sunati fratilor la salvare!!!? dar vezi sa nu, fiindca Gara era inchisa pe timpul noptii! Asa ca dai peste doamna si acorda-i primul ajutor! noi toti acolo, impreuna cu drogatii, rockarii si punk-urii incercand sa facem minuni!!! dupa vreo 8 ore + 8 ore in gara + alte 10 ore pe tren pana in Cluj am ajuns acasa! Va jur ca nu am fost pana-n capatul lumii ... doar la Vama Veche!

3.  Aventuri din Italia cu trenul

Cum sa uit eu primul contact cu trenurile din Italia! Prima data cand sa ma duc cu trenul singura, din Pisa in Cinque Terre si era sa il pierd  fiindca pe ultima suta de metri conductorul a decis sa parcheze trenul in gara exact pe linia din capatul celalalt si domana repeta in Italiana schimbarea! de zici ca toti turistii stiam italiana! va dati seama ca majoritatea au ramas acolo!

Sau cum sa uit ziua in care aveam avionul spre Barcelona si am ramas blocata in tren! Fiindca in gara mi s-a spus ca trenul merge pana in Aeroport si de fapt era cu schimb in gara din Pisa si pana m-am dumirit eu (circa 10 min) m-am trezit singura in tot trenul inchisa pe dinauntru! Si toate semnele mele disperate nu au folosit la nimic! Deabia dupa 10 minute un trecator a inceput sa joace mima cu mine si sa inteleaga ca sunt blocata, si sa-mi explice sa fac! si cumva mi-am distrus mana si am iesit din tren inainte sa traverseze conductorul tot trenul pana la mine, dar degeaba, pierdusem avionul spre Barcelona

Sau poate vreti sa va povestesc cum am fost prinsa fara bilet pe trenurile din Italia, cu toate ca eu nu calatoresc niciodata fara bilet! Prima data in Cinque Terre in Riomaggiore acolo unde ghiseele se inchid devreme si biletele se iau de la tonomat! doar ca nu acceptau decat monede iar hartia mea de 5 euro nu valora nimic! Era ultimul tren si nici un calator nu avea sa imi schimbe, nici la bar, nici la restaurant! tot universul complota impotriva mea! m-am urcat in tren si in secunda 2 a venit controlorul! va dati seama ca am papat o amenda ... nu? Si cateva injuraturi pt natia mea de roman hot, nesimtit etccc

Si tot in aceasi vacanta, cand sa ma intorc acasa ma urc in tren si cand vine controlorul ghiciti ce? eram intr-un InterCity cu bilet de Personal! M-au dat jos in primul sat! sa iubesti birourile cu informatii din gara, nu alta! noroc ca de data asta mi-am luat masuri de precautie 6 ore si am ajuns sa prind avionul spre casa!

4. Si apoi mai sunt calatoriile cu trenul din Maroc

Prima data am luat trenul spre Marrakech si a fost absolut ingrozitor! dar asta nu din cauza trenului ci din cauza indivizilor cu care eram in compartiment! Doamna femeie barbat cu mustata, copil plangacios si alte cele! dar asta nu e o poveste atat de interesanta ca ultima de anul trecut!

Cand am luat trenul invers din Marrakech spre Casablanca si in timp ce dormeam m-am trezit de o bomba ce tocmai explodase in capul meu! De fapt un bolovan a fost aruncat de afara spre tren si a spart exact geamul meu! Nu vreti sa stiti cum suna un geam imens ce sfaraie si se face bucatele mici mici mici la urechile tale! Si cand ma uitam la geam mi se ridica parul pe mine de frica ca daca o sa se rastoarne toate cioburile pe mine! Noroc ca era un geam dublu si doar cel exterior era spart! oricum imaginea si sunetul era de cosmar! iar trenul era plin si nu aveam alt loc!

Acum cand scriu articolul asta e 2 noaptea si daca nu imi amintesc si alte calatorii facute de mine cu trenul sincer imi pare rau! Fiindca cu siguranta era o poveste interesanta :)

Deci da, nu am avut parte de calatorii frumoase cu trenul! Din contra! Am ajuns sa vad trenul o aventura si mi-e frica de ce mi se mai poate intampla! de aceea evit sa le iau pe cat posibil! Mai ales atunci cand calatoresc singura! rutele de 1 ora nu se pun, alea sunt in general ok :)

Vezi articolele esentiale pentru calatori aici -> 100 Informatii utile

1. Georgiana6:06 p.m.

Cea mai urata mi se pare cea de la Vama Veche. Evit pe cat posibil sa calatoresc cu trenul. Daca e pt scurt timp e ok, dar daca e vb de mai mult de 2h, mi se face rau. Am si eu cateva patanii in tren, de exemplu, asta-iarna cand au fost zapezile alea mari, avionul meu de la Milano spre Bucuresti a fost anulat asa ca am luat avionul spre Cluj. De la Cluj la Bucuresti am mers toata noaptea cu trenul, de la 10 si ceva pana la 6 dimineata. In tren, am nimerit cu alte persoane care au fost in acelasi avion cu mine ... 2 dintre ele au vorbit incontinuu, altul sforaia ca la el acasa, deci toata noaptea nu am inchis un ochi, dupa care, am ramas in Bucuresti vreo 3 zile pentru ca drumurile erau inchise si nu aveam cu ce sa ajung in Galati. Apoi, am facut 20 de ore de la Bucuresti la Galati.... O alta experienta neplacuta a fost in Italia, la ei, inainte de a urca in tren trebuie sa validezi biletul, eu habar nu aveam, m-am urcat in tren, mi-am gasit locul si dupa ceva timp apare controlorul si m-a luat la intrebari ca de ce nu am validat, eu nu vorbeam italiana atunci, el nu vorbea engleza .... pana la urma m-a iertat de amenda, dar nu a fost prea placut ca tot vagonul se uita lung la mine. Alta experienta in Barcelona, am aruncat biletul cand am coborat din tren (veneam de la Figueras) si cand sa ies din gara, e ca la metrou, tb sa bagi biletul de tren ca sa poti iesi, eu cum nu-l mai aveam, nu puteam sa ies, au venit niste politisti care erau pe acolo si m-au luat la intrebari, ca de ce nu am bilet, de unde vin, daca aveam bilet cat l-am platit si etc, dupa ce le-am raspuns la toate intrebarile m-au lasat sa ies si mi-au zis ca pe viitor sa pastrez biletul pana ies din gara. Alta experienta a fost cand am plecat de la Roma cu trenul Sageata Rosie, care merge la Milano si opreste doar in Firenze unde trebuia sa cobor, dar eram obosita si am adormit si nu am coborat, nici nu a stat prea mult in statie (cred) si cand m-a trezit controlorul mi-a zis ca am trecut de Firenze si m-a pus sa platesc si diferenta de pret pana la Milano. Mai am altele si cu avionul, cu autobuzul, la mine in fiecare calatorie trebuie sa patesc ceva ca sa mi-o amintesc toata viata :D

In general eu am avut experiente placute cu trenul dar prefer masina
    Zilele trecute am facut Casablanca- Fes cu trenul , 4 ore. Ne-am luat bilete la clasa 1, 330 dh pt 2 persoane. Mi s-a parut rezonabil Mi-a functionat si internetul de la Inwi, trenul nu a fost deloc aglomerat

Daca-.mi amintesc de Cluj- hm, imi vine in minte acceleratul iasi timisoara- aglomeratia si dormitul pe holuri cand mergeam in tabere :)

In Germania calatorim des cu trenul – este destul de scump dar cu cardul de la ei mai beneficiem de reduceri sau oferte. O singura data am mers la Paris cu TGVul si sigur ca e un plus timpul relativ redus dar nu-mi place ca la trenurile demare viteza nu exista o concurenta care sa mai traga preturile in jos.

3. Singurele mele amintiri placute cu trenul sunt de cand eram mici si mergeam in tabara la mare. Din fericire pentru noi, cel putin la inceput, trenul era doar pentru copii care mergeau in tabara la Navodari.
    In rest, urasc sa merg cu trenul.
    In tren mi-am pierdut palaria preferata din copilarie si ochelarii de vedere.
    Cand veneam cu trenul de la Cluj, cu minunata Sageata Albastra, controloarea a ajuns la concluzia ca imi trebuie si carnetul de cupoane, nu doar legitimatia de student si carnetul, drept urmare mi-a confiscat biletul, iar cand am ajuns la Tm mi-a spus ca daca dau si eu de-o cafea, nu-mi da amenda.
    Iar ultima mea calatorie cu trenul a fost cu Acceleratul de Iasi, Trenul Foamei, unde am avut norocul de a avea ca si colegi de compartiment niste tarani imputiti la propriu. Daca va spun ca a trebuit sa ma mut din compartimentul meu, cred ca spun tot, nu?
    Deci, daca nu este abasoluta nevoie, nu merg cu trenul. Chiar prefer sa stau acasa.
    Adevarul e ca la noi CFR-ul face o treaba deplorabila!

4. In studentie, neavand masini mergeam numai cu trenul si la Vama - 2 Mai si la munte, asa ca am multe intamplari cu nasi, supracontrol, amenzi etc.
    Vreo 3 ani am lucrat pentru o firma din Cluj, deci traseul Craiova - Cluj mi-a iesti pe ochi ;)
    Ultima data am fost cu trenul la Bucuresti, anul asta cu ocazia Webstock-ului. In rest, daca suntem mai mi mult de 2 este mai rentabil cu masina.
    In afara am fost de cateva ori pana la Budapesta. La inceput era mai bine pentru ca exista tren direct din Craiova. Acum trebuie sa schimb la Timisoara sau Arad.
    N-am o parere chiar proasta despre tren, avand si acesta avantajele sale. De exemplu stai relaxat si motai in tren in loc sa te concentrezi la volan :) Spor calator!

5. Wow, groaznic, m-au speriat experientele tale.
    Eu am calatorit f rar cu trenul, cred ca de vreo 3-4 ori in total, si de fiecare data cu colegii de scoala si dirigintele. Cu parintii am mers mereu cu masina.
    Prima calatorie cu trenul a fost de la Iasi - Baile Felix, am mers atunci vreo 12-13 ore, foarte mult, insa a fost ok pentru ca eram cu colegii, ne-am distrat.
    Am mai mers apoi la mare cu trenul, tot cu colegii..atunci stiu ca era cald, nu atat de placut. Si cel mai urat mi-e de toalete...care arata groaznic, miros groaznic si fereasca sfantul sa ai nevoie la baie.
    Oricum, nu-s fan al mersului cu trenul, prefer mijloacele de transport mai comode.

6. N-am avut păţanii din astea înspăimântătoare cu trenul. şi cel mai mult am călătorit cu trenul în studenţie.
    Şi îmi amintesc o păţanie care atunci m-a speriat un pic, dar nu peste limită, iar acum mi se pare comică. Deci fusesem deja pe ruta Cluj - Baia Mare de enşpe mii de ori şi ţinusem minte că trenul opreşte în Jibou cam jumătate de oră. Buun, şi de data asta ajung în Jibou şi decid să încerc toaleta din gară + să-mi iau o îngheţată. Mă duc lejer, ca omul fără griji, şi când mă întorc cu cornetul de îngheţată în mână ia trenul şi bagajul meu de unde nu-s.
    Noroc că mi-au ajuns banii să cumpăr o cartele de telefon (pe vremea aia nici Steve Jobs nu avea iPhone :D ) să anunţ acasă şi să-i rog să-mi ia bagajul din trenul pierdut şi mi-am luat bilet la personal, care s-a târât vreo 5 ore pe o rută de 1,5 ore.

7. Vaiii, acum inteleg de ce nu-ti place cu trenul!
    In Italia, am patit si noi unele lucruri: la aeroport am intrebat la biroul de informatii de unde luam trenul spre Pisa, unde coboram si am cerut 4 bilete.Pe peron am constatat ca ne taxase, pe langa bilete, cate 1 euro de persoana, taxa pt. informatiilr cerute!!! Aaa, si taxatul biletului inainte de urcare am prins-o din zbor, vazandu-i pe ceilalti, pt ca nu scrie asta nicaieri in garile lor! Apoi, intr-una din zile de la Montterosso la La Spezia, seara tarziu, ne-am urcat si noi in intercity din greseala, era tarziu si am alergat dupa tren! Ce crezi?! Amenda: 30 de euro pe care i-am impartit la 4 insi! :D Si intr-una din zile ne-am urcat in tren fara sa compostam biletul, eram pe fuga, dar m-am prefacut ca nu stim, am vorbit doar engleza, am spus ca nu scrie asta nicaieri si ne-a iertat! :D In Belgia am mai circulat cu trenul de la un oras la altul, dar nu am avut probleme de loc, plus ca sunt foarte dese trenurile lor spre orice destinatie. Luam abonament de 10 calatorii de 70 de euro parca si completam in tren directia calatoriei.
    Pentru Romania nu comentez, e prea mult de povestit, de rau bineintes si nu are rost!

8. Uh, nu prea placut, dupa ce am citit iti inteleg fobia fata de trenuri, eu in locul tau nu as mai calatori niciodata cu acest mijloc de transport. Dar acum imi amintesc ca tu spuneai ca ti-e teama si de avion.
    Cea mai inspaimantatoare mi se pare cea din Marrakech spre Casablanca. Dar nici cea din Cinque Terre nu e mai prejos.
    Eu nu prea am avut probleme in tren, poate doar cand am mers toata noaptea pe coridor, din Bucuresti pana la Botosani, sa fi fost ceva mai obositor. Ne-am cumparat bilete in ultima clipa, evident in picioare, pe hol. Am dormit cateva ore peste bagaje si ca noi au mai fost si altii...

9. Nice asa am dormit si eu peste bagaje de multe ori pe coridor :(
    Nu stiu cum CFR-ul permite asa ceva! In nici o tara nu am mai vazut asemenea tratatie :(( si nici trenuri atat de rare! Gen 1-2 pe zi! :((

Milly exact! in Italia sunt cutiile galbene si absolut nici un semn sa compostezi biletul desi e plinnn de turisti! Batjocura! Franta e mai civilizata la capitolul acesta. Si eu au tot cu cutii dar am vazut sageti spre ele si scris pe mai multe limbi cum ca acolo trebuie compostat! Deasemenea o doamna repeta prin microfon!!

Andreia asta e o poveste foarte urata! Nicidecum o nimica toata! Sa te trezesti fara tren, fara bani si fara bagaj in gara! :(((
    De aceea nu ma dau jos niciodata din tren!!!

10. Mihaela da ai dreptate toaletele sunt infecte rau! Mai ales la pretul pe care il dam ar putea pune pe cineva sa le verifice in fiecare ora! Pe un drum de 12 ore, dupa 2 ore nu mai este hartie igienica si pe jos e balta :(((

Natural sunt si avantaje desigur! Faptul ca te poti plimba, stai multe ore deci te imprietenesti cu unul altul, mai auzi si povesti interesante! dar conditiile de la noi sunt inca rele :(

11. Andra cred ca toti studentii clujeni (cel putin) calatoresc mult cu trenul! Fostele mele colege de camera mergeau acasa tot la 2 saptamani! Sincer nu mi-ar fi placut deloc sa fiu dependenta de ele!

Hapi in Maroc Casablanca- Rabat au un tren super! Merge bine, pretul e mic (undeva la 10-15 lei) inauntru e lux, sunt dese si face numai 1 ora!
    Cred ca singura concurenta sunt avioanele low-cost doar ca e cam greu de calatorit cu ele, trebuie mers afara din oras ...

Georgiana dintre toate cea mai urata e spre Firenze cand ai adormit! :( era sa o patesc si eu in aeroport in Barcelona! Aveam avionul dimineata la 6 si pe la 4 am adormit! M-am trezit cu 5 minute inainte sa se inchida portile! Am tras o sperietura atunci! Dar a fost cu invatatura de minte, acum imi pun alarma la telefon de fiecare data :))!
    Cu cutiile galbene au multi probleme, fiindca nu scrie nicaieri de ele! zici ca te nasti cu informatii despre garile din lume! La fel si povestea cu Barcelona! :(((

12. eu n-am amintiri neplacute cu trenul de unde m-a calit drumul lung, interminabil, timisoara-onesti cu raposatul accelerat de galati, de vreo 13ore si pe care-l faceam de cateva ori pe an, cand mergeam acasa la mama. daca e sa aleg pe o ruta atat de lunga as prefera trenul, in dauna spatiului stramt dintre scaunele autocarului. insa preturile cfr-ului vor concura in curand avioanele cred, asa ca trenurile vor deveni amintiri sau lux.
    am calatorit cu trenul in italia, sunt comode, insa e greu sa te orientezi daca nu vorbesti limba si cunoscatori de engleza sunt doar in garile mari, restul te aproba fara sa inteleaga ce intrebi.
    la polul opus am admirat intens trenurile din germania, lumea educata, curatenie, liniste, spatiu destul pt fiecare.

13. Mie dintotdeauna mi-a plăcut să călătoresc cu trenul. O fi având de-a face și faptul că bunicul a fost șef de gară. :D

Într-adevăr, lucrurile nu sunt neapărat minunate cu CFR-ul, dar e mult mai bine decât cu microbuzul sau alte chestii, mai ales prin țară.
    Nu mă deranjează călătoriile lungi... am timp să visez cu ochii deschiși, să citesc, să mă bucur poate de compania plăcută (vorbesc de tovarăși de călătorie prestabiliți, nu de întâlniri prin compartimente)...
    Am mers acum câțiva ani cu trenul tocmai până în Polonia și nu am regretat. Deși au fost aproape 3 zile, a fost un fel de aventură.
    Prin țară cel mai des am ruta de 7-8 ore până ajung până prin locurile natale... care între timp s-a micșorat că pe acolo acum nici un amărât de personal nu ajunge.

14. Nasoale intamplarile tale, ai avut ghinion.
    Am calatorit des cu trenul in Romania,la mare la munte, la bunici, si cand eram copil si mai tarziu. In general imi place sa merg cu trenul, dar vorba ta, depinde de situatie, cu cine inimeresti in compartiment, ce experiente ai. In ultima vreme preferam orice alt mijloc de transport cu exceptia trenului din cauza intarzierilor care devenisera imense, faceam 5 ore de la predeal la bucuresti 170 km cu rapidul, iar in plus preturile erau destul de piperate :D.
    Aici treaba este diferita, chiar si trenurile normale sunt civilizate, curate, oamenii la fel, preturile ok, intarzieri sunt, dar rar, cand chiar este vreo problema ceva. Merg adesea la Paris cu tren normal si fac 2 ore-250 km. Cu TGV-ul 50 min. TGV-ul este bun, daca ai o distanta mare, sau te grabesti, altfel mie mi se pare destul de scump daca nu ti-ai luat bilet din vreme. Ma uitam de curand la niste bilete pt Strasbourg..200 eur/persoana...pai e mai ieftin cu avionul :))

15. Care din intamplarile mele vi se pare cea mai urata?
    Cele din Italia :D. De aia, cat pot, evit sa pun piciorul pe acolo.

Voua va place sa calatoriti cu trenul?
    Da, dar doar in tarile civilizate (astea in conceptia mea nu includ Italia, unde am avut si eu belele). Cel mai regult merg cu TGV Lyria (Geneva-Paris) si cu trenurile interne helvete (cel mai des pe linia Geneva-Lausanne sau Geneva-Berna). De regula e misto.

Ce povesti interesante aveti?
    Pai tot in blestemata aia de Italie. O data am avut mers intre Pisa si nordul italiei (pe langa Venetia) via Florenta. In Florenta trebuia sa-mi cumpar biletul pentru tronsonul 2. Ei bine, in gara la biele, idiotul de acolo, nu vorbea nici o alta limba decat italiana. Am incercat engleza, franceza, germana, rusa, romana. Nimic. Tipul imi spunea ca n-are bielete. In final si cu disperare, prin gesturi l-am intrebat daca e tot trenul plin. Idiotul mi-a spus ca... NU, sigur ca mai avea, dar la clasa I. Pai acolo si voiam. Eram eu parlit de student pe atunci, dar n-am fost niciodata atat de amarat sa nu-mi pot permite preturile italienesti. Dar nu s-a gandit o clipa sa-mi propuna. Din partea lui puteam sa raman in gara. Ca sa nu mai vorbesc ca cu vreo saptamana inainte, cand am coborat dinspre Milano spre Pisa am mers cu cel mai jegos si vechi tren cu care mi-a fost dat sa merg vreodata. Oribil. Ba mai mult, nici n-a tras la linia care fusese anuntat...in nici o statie. Sunt neseriosi, nu-i suport. Aaaa si bomboana de pe coliva: helvetii pun trenuri vechi (cu compartimente), de 20 de ani pe linia spre Milano. Pe motiv ca idiotii distrug. Asa ca nu risca sa puna trenuri bune, fiindca e pacat :)).

16. Eu n-am prea calatorit cu trenul prin Romania, decat cand eram foarte mica si nu prea imi aduc aminte. Si am fost in Budapesta cu trenul, o calatorie de noapta lunga si obositoare, dar pe atunci nu-mi pasa de comoditate. Acum insa trenul este ca si cum as lua tramvaiul si merg ca ceasul. Singura intamplare mai dificila a fost cand am mers prima data cu Cisalpino si timp de 3 ore cat a durat calatoria am stat inchisa in wc golindu-mi stomacul. Am rau de miscare, dar de obicei in masina nu in trenuri. De atunci ma feresc de Cisalpino chiar daca trebuie sa fac doua schimbari :)))

17. in afara de vesnicele intarzieri ale trenurilor noastre , nu am avut probleme si daca ar face mai putine ore intre destinatii chiar mi-ar face placere sa calatoresc cu trenul !

18. Vai de capul meu! Alice, da ai un "noroc" cu trenul ceva de groaza! Stai departe de ele! Sincer iti zic! Ca nu e a buna, cine stie ce mai patesti! Rasu plansu, nu alta!

Eu nu prea am povesti horror cu trenul... si il folosesc daca am nevoie. Dar am la fel de tine amintiri din tabere cand mergeam din galati tocmai in celalalt capat al tarii si dormeau tot felul de aurolaci pe holuri si ne era frica sa iesim din compartimentele noastre..

Am si eu intarzieri enervante dar in niciun caz asa de mari ca alte tale... Matushamea insa, ar avea. Iarna trecuta cand au fost ninsorile alea groaznice au fost blocate niste trenuri o zi intreaga. Ei, ea saraca era in unul din ele..

De mai multe ori m-am enervat in tren.. o data tin minte ca ma duceam la galati de sarbatori si evident, se dadeau bilete si fara loc. Eu aveam biletul cumparat din timp, asa ca aveam loc. Tot asa, era o sageata si stateam pe un scaun la geam, iar langa mine nu mai era alt scaun. Si nici nu apuca trenul sa plece, ca vine una si se pune in picioare in dreptul meu, ca in tramvai. Ma bloca complet! Se si tinea de scaunul meu. Si i-am zis mai fato, da-te oleaca mai asa, ca imi iei tot aerul. Daca tu crezi ca eu pot sa merg 4 ore pana la galati cu tine suflandu-mi in cap, te inseli. A fost cam contrariata, dar a plecat.

Cel mai si cel mai trist a fost cand am plecat de la sinaia spre bucuresti dupa un revelion petrecut acolo, si cumva am ramas singura. Eram in gara, imi luasem bilet fara loc, ca nu mai prinsesem loc, si m-a sunat mama sa imi spuna ca bunica a facut atat cerebral si e foarte grav. N-am sa uit niciodata cum am mers tot drumul ala pana la bucuresti in picioare, tinandu-ma de bara ca in tramvai, cu toate gandurile negre care mi se invalmaseau in cap si fara sa pot sa vorbesc cu cineva drag. Asta e cea mai naspa amintire pe care o am in tren...

19. Chiar asa de rau n-am patit niciodata. In general evit trenurile pentru ca biletul mi se pare scump, si calatoria dureaza mult. Imi amintesc vremurile cand faceai 7 ore de la Bucuresti la Mangalia, sau la Sinaia.
    Imi mai amintesc si ca am plecat la rude in Banat si aveam 5 ore intre trenuri in Timisoara. Chiar si asa, am pierdut legatura, asa ca am stat inca vreo 5 ore admirand cladirea garii. Intre timp au mai rezolvat din probleme, si dureaza mai putin. Bineinteles ca nu totul e perfect, iar eu sunt urmarit de ghinion, asa ca in vara asta am astepttat trenul mai bine de doua ore in gara Sinaia. Ca sa nu raman doar cu oftica, am facut si reclamatie.

Fara bilet am mers doar o singura data, la Stuttgart, din neatentie. Imi luasem bilet, dar trenul era in statie si, in graba, am uitat ca trebuie sa compostez biletul pe peron. M-am gandit sa cobor la alta statie, dar mi-a fost teama ca nu ma pot urca din nou. Am avut ceva emotii pana am ajuns...

20. Trenul, ca orice alt mijloc de transport, are avantaje si dezavantaje (din pacate in Romania mai mult dezavantaje).
    Am mers toata viata cu trenul....cu toate tipurile de tren (doar la cuseta n-am mers vreodata) si bineinteles ca am patit si eu tot felul de trebusoare. E adevarat ca am trecut destul de repede peste ele (poate ca m-am si obisnuit cu situatia din Romania...singurul mod in care poti supravietui aici). Imi amintesc de o calatorie de pomina de acum cativa ani. Ma intorceam din Ceahlau (unde am petrecut un minunat revelion la cabana Dochia) spre Bucuresti. Timpul total facut pe drum de la cabana pana acasa in Bucuresti (m-am si uitat la ceas cand am ajuns): 30 de ore :)) (rad eu, dar nu prea e rasul meu....toti trebuia sa fim la serviciu a doua zi).
    Imi mai amintesc destul de bine de prieteni ce au plecat din Bucuresti catre Oradea...20-22 de ore (nu mai stiu exact). Nu stiu daca mai trebuie sa amintesc de cea mai crunta "intarziere" a unui tren din Romania chiar de iarna trecuta....oamenii au fost blocati in trenul ala, intr-un minunat camp, in viscol si ger timp de aproximativ 3 zile. Nu am avut pe nimeni cunoscut acolo, dar a fost dat si la televizor si in presa.
    Intarzierile ingrozitoare de la noi se datoreaza pana la urma tot infrastructurii (da...tot ea saraca :D) cailor ferate romanesti. Deci nu e de vina neaparat trenul ca mijloc de transport. De conditiile din trenuri este clar de vina CFR-ul, dar cu toate astea am remarcat niste schimbari in bine (muuult mai curate) la mai multe personale (acum regio) si accelerate (interregio). Cand am venit vara asta cu trenul din Sinaia spre Bucuresti intr-o ora si jumatate am crezut ca merg cu viteza luminii...fata de cum se mergea inainte :))

21. Alex ai drepate ca trebusoarele astea tin de CFR dar si in Italia am avut probleme la ghiseele de informatii (oare ma intreb cum au strainii la noi) ? si cum vad ei situatia! oricum eu am avut ghinion cu ele din pacate! Oricum as putea trece peste toate mai putin intarzierile! de aceea folosesc totusi trenurile in alte tari, desi as putea lua autocarul! la noi merg mai bine cu ocazia decat cu trenul! Desi ai dreptate ca in ultimul an am vazut ceva modernizari si imbunatatiri! Cand am venit cu trenul din Timisoara mi s-a parut superlux comparativ cu ce stiam eu din anii trecuti :))
    ps: am vazut la tv intarizierea de atunci! 3 zile! cred ca si 30 de ore e supra-omenesc!

22. Bogdan vad ca toti am experiementat super-intarzierile cu CFR :(((
    Draguta povestea cu Germania, deci si acolo trebuie compostat pe peron :)) si in Italia si in Franta! la noi numai asta mai lipseste ... :))

Alexandra cred! Sentimentul de neputinta si suparare! Apropo de asta in trenurile din Franta aveau wi-fi! si masute sa-ti incapa laptopul! si priza! de la CFR mai asteptam probabil ceva ani ...
    Desi cred ca in Sageata este, cel putin masa si priza, wifi ma indoiesc :(( Foarte nasol cu trenurile si faptul ca pica semnalul! In Italia toata lumea povestea tot drumul la telefon, pt navetisti o ora trece super usor asa!

Kadia asta da durere! Nu am auzit de cisalpino dar in buzile din CFR sa te feresti! :(((

23. Din fericire in unele trenuri de la noi exista prize fuctionale si cateva (!!!) masute intr-un vagon intreg. Cand am fost in august la Constanta am putut lucra pe laptop in timpul calatoriei.

Wifi evident ca e lipsa, aveam eu net mobil..

24. Dintre tren si autobuz clar aleg trenul! Poti sa te dezmortesti, ai mai mult loc. Dar pentru distante ceva mai mari, avionul e cea mai buna solutie, chiar daca e ceva mai scump :)

Nu calatoresc foarte des cu trenul, doar cand ma duc acasa la Tulcea, de vreo doua ori pe an adica, si uneori in vacante. La un moment dat, pe ruta Bucuresti-Tulcea se faceau vreo 7 ore...acum cred ca se fac vreo 5, daca nu sunt intarzieri :D Tocmai bine de citit vreo 2 carti :))

25. Desi nu am fost in Italia, dar din toate experientele mele cu italienii (acum ceva timp lucram cu ei) si din toate povestile (adevarate) spuse de diversi cunoscuti mi se par niste romani (asta la capitolul civilizatie) cu salarii ceva mai mari.
    Confirm si eu ce a zis Alexandra...in ultimii ani au aparut si la noi tot mai multe trenuri care au masuta pentru laptop si priza. Nu stiu cat de bine functioneaza (nu am folosit), dar exista.
    Cele 30 de ore la mine au fost timpul total pe care l-am facut de la cabana pana am ajuns acasa (cu tot cu traseul de coborare din munti, timpul de asteptare dintre diverse legaturi etc). E adevarat ca cel mai mult a fost din cauza megaintarzierii trenului Vatra Dornei - Bucuresti. Macar a fost cald si am avut loc in compartiment :)

26. Alex nu pot zice ca am avut contact cu italienii! In idea de a cunoaste modul in care gandesc, sa ii analizez si alte cele! Insa eu nu am avut experiente urate cu ei! Imi plac! imi place la nebunie italiana! Imi place ca sunt prietenosi! Imi place ca nu-s ingamfati si reci ca fracezii/Englezii! intra repede in vorba si te ajuta! pt mine asta conteaza cel mai mult! Si faptul ca sunt agitati si cu zambetul pe buze! poate putin mai educati decat noi! si pt simplul fapt ca stiu zice Bon Giorno cand intra-n alimentara! :)

Andra :) ai grija ca vine iarna! Eu zic sa cumperi mai multe carti :))

Alexandra mda ... incepem sa ne dezmortim! :) astept sa vad in cat timp se va introduce si wifi!

Vladimir cat urasti tu Italia! inca tot nu inteleg de ce ... probabil ca restul "tarilor" s-au purtat tare frumos cu tine! Cu limbile straine am experiementat si noi intr-un hotel din Pisa! din 20 de italieni cazati in hotel nici unul nu stiam o limba straina! Accelasi lucru si in aeroportul din Barcelona! de data asta la spanioli .... Noroc ca aici stiam cat de cat spaniola ...
    Acum serios ... au italienii trenurile mai proaste decat ale noastre?

27. Da, categoric, cele cu care am mers eu (nu IC-ul la care am mers cu clasa I) erau mai nasoale chiar si decat ale noastre daca poti sa crezi... Mie mi-a venit greu sa cred :D.
    Nu urasc Italia, ma irita poporul care o inhabiteaza :D. In concluzie, dupa cateva experiente nasoale pe care le-am avut si fiindca nu-i suport, pur si simplu eu evit sa ajung pe acolo. Restul da, s-au purtat mult mai profesionist. Chiar si grecii (unde am avut mici belele) au fost mai decenti. Pur si simplu nu-s compatibil cu modul lor de a trai si sincer, as prefera sa locuiesc in Siberia decat in orice oras Italian. :)

28. *** si am uitat sa adaug, ale noastre sunt de regula mai nasoale decat ale voastre :)). Trenurile :)

29. Ouch, aia cu bolovanul nu suna bine deloc :-)

Imi place mult sa calatoresc cu trenul si am facut-o ori de cate ori mi-a permis traseul, insa s-a mai intamplat si sa fiu NEVOITA sa calatoresc cu trenul, de ex. cand cu vulcanul din Islanda (am povestit pe larg pe blog). Mai exact cand aveam bilet de avion Londra-Buc. insa din pricina vulcanului aeroportul se inchisese astfel incat am fost nevoiti sa luam Eurostarul prin Canalul Manecii pana la Paris, de unde - pentru ca si CDG se inchisese intre timp - am luat trenul pana la Lyon si... ma intreb pana unde am mai fi luat trenul si cat ar fi durat toata aventura daca nu aveam marea bafta sa putem zbura din Lyon la Bucuresti :-)

30. si eu am avut aventuri cu trenul.
    Vreau insa sa povestesc aventura altora. Deci 2 moldoveni, mergeau acasa, la Botosani. Bucuresti-botosani. gasesc un compartiment gol,noaptea, isi arunca bagajele sus in plasa, si se culca linistiti amandoi, vorbind incet. Controlorul i-a avertizat ca se fura, dar ei erau 2 moldoveni pozitivi si increzatori - pt ca cadre militare din trupe speciale, de peste 1.80m si numai muschi.
    Si da peste ei fericitul de hot. Deschide usa la compartiment: omul vede intinsi 2 oameni , care respirau ca si cum dormeau. Ia hotul o geanta de sus si da sa iasa. Si nu a mai iesit. L-au batut bine, de nu a mai furat curand :))

31. Nominalizarea ai vazut-o, dar ai si o leapsa de sezon.

Te bagi la leapsa sau la un comentariu?

32. Vladimir inseamna ca oamenii te-au calcat rau de tot pe coada! :)
    Mie mi-ar placea sa stau in orice oras italian :))! E drept ca nu am interactionat prea mult cu italienii, in general nu stiu limbi straine si e mai greu de vb cu ei ...

*Ale noastre, nu-mi zi ca cele din Elvetia!??? nu, sigur nu!

Ioana nici nu vreau sa imi inchipui cum e sa mergi zile la rand cu trenul! Si sa tot schimbi! si sa nu stii cand o sa ajungi acasa ...
    Ai avut mare noroc!

Arakelian super tare :))
    Asa poate s-au mai stapanit macar o perioada hotii! Acum nu stiu cum mai sta treaba ca nu am mai circulat cu ele, dar in anii cand mergeam in tabara ne stresa gandul bagajului toata noaptea!

33. In mod turistic am mers cu trenul doar la mare si drumuri scurte gen Galati-Tg Bujor in Romania. In afara tarii am o singura experienta interesanta cu lucruri placute dar si multe lacrimi la un moment dat.
    Plecata spre Milano, am luat trenul de noapte din Bucuresti pana in Venetia Mestre, de acolo am luat al tren, in orice caz cu dictionarele studiate in prealabil m-am descurat onorabil, singura, singura si in cuseta 3 zile.
    Partea urata a fost cand au vrut sa ma dea jos in Craiova(nu aveam scrisoarea tradusa)si eu stiind de notorietatea unor oameni de acolo am inceput sa plang, ma simteam pierduta, nu puteam sa sun ca nu era semnal, horror!
    Intr-un final a fost ok..
    Altfel, medical, am vazut de multe ori Bucurestiul, Iasiul o data si Clujul la fel. Mi-au ramas in minte: aglomeratia, bucuria baietilor din armata ca se intorceau acasa, nerespectarea locurilor, agasarea cu produse si reviste, mirosurile neplacute din partea oamenilor de la tara, melodia "vine, politia", dar si discutii interesante cu oameni pe care nu i-am mai revazut, ochi care mi-au placut, apusuri si rasarituri, simtul libertatii!