Pe unde am umblat in 2012 - cu bune cu rele

Conform traditiei la sfarsitul anului tragem linie si vedem pe unde am fost, ce am realizat, ce greseli am facut, ce lectii de viata am invatat, intr-un cuvant la ce mi-au folosit toate calatoriile din 2012! Cu bune si rele!

In primul rand sa vedem pe unde m-au purtat picioarele in 2012

La sfarsitul lui ianuarie de pe o zi pe alta (la propriu) mi-am luat bilete de avion spre Paris! Sotul meu nu a primit viza si doar asa putea merge!  So there I was, in Paris pentru a treia oara! Cumva am reusit sa intocmesc un traseu turistic si chiar sa fac un day trip la Rouen! Care a meritat pe deplin banii cheltuiti pe o vacanta imprevizibila!  La retur am aterzat la Timisoara asa ca am ramas o noapte special pt a vedea frumosul oras de pe Bega.

In Martie a fost Londra pentru prima oara! O luna de acomodare pentru ceea ce credeam eu ca va fi o viata acolo! Acomodarea asta a insemnat mult turism si mult local travel prin Londra! Partea frumoasa

In Aprilie am revenit in Romania doar pentru cateva zile sa sarbatoresc ceva ani de casnicie si relatie cu Sotul! Plus ziua lui! Si ca sa stapanesc un dor nebun dupa Kari! Am revenit la Londra de data asta pe bune! Nu am gasit job-ul mult visat asa ca m-am intors in tara in iunie! Partea urata :)

Totusi prin Mai am facut cateva excursii memorabile care m-au facut sa vad Anglia mai departe de Londra, de viata din capitala! De departe cel mai mult m-au impresionat satele englezesti, Costwolds! Apoi orasul in stil georgian Bath! Care m-a lasat masca, e foarteee frumos! Oxford care da clasa tuturor oraselor studentesti vazute de mine :) Stratford - upon -Avon seamna putin cu Rouen! Doar ca e mai british si il are pe Sheakspeare! Stonhenge nu mi-a provocat nici o emotie! Nici un ciclu de energii nu s-a revarsat in mine! Nici un zen nici un chill! Doar niste bolovani asezati frumos in mijlocul pustietatii! (trebuie sa ma intelegeti mitologia si istoria nu au facut niciodata parte din aria mea de interes)! Windsor si al sau castel care l-am simtit cel mai real dintre toate fiindca era acolo Regina! Stiti si voi ca de obicei castele si palatele ce le vizitam sunt expozitii, muzee! Cand stii ca Regina e acolo brusc castelul si ale lui States Apartments au devenit locuibile si apreciate de mine la alt nivel!

Din iunie pana la finalul lui Octombrie am vegetat! bine am muncit, m-am mutat, am luat-o de la capat dar din punct de vedere turistic nu m-am putut aduna deloc! In octombrie am fost la Venetia, cu oprire de o zi in Bologna, in cel mai recent city break pe care vi l-am povestit in detaliu pe blog! Insula Murano si Insula Burano au fost cireasa de pe tort a excursiei! A fost acea vacanta in 2 de care aveam nevoie pentru a-mi incarca bateriile si a o lua de la capat!

Si cu toate ca din punct de vedere turistic am dus-o destul de bine
2012 a fost cu trepte in sus si in jos
Toate locurile insiruite mai sus dau bine, dar mai jos e povestea din spatele lor

Vacanta in Franta de la inceputul anului m-a lovit ca un fulger si la fel de repede a trecut efectul ei! Au ramas amintiri frumoase a unor locuri care nici nu as fi crezut ca exista si cu atat mai putin in Paris! Au fost si regrete ce tin de administrarea timpului! As fi putut sa ajung la Strasbourg! Eram atat de aproape de acest orasel la care visez deja de cativa ani! nu am ajuns, ba mai mult la Paris m-am simtit tot contratimp! Ma miscam in reluare! Nu mi se potriveau orarele, distantele locurile pe care doream sa le vad! Intr-o zi tin minte ca am plans in timp ce zburam cu metroul pe sub Paris! eram singura si era iarna! Cred ca nici asta nu a ajutat!

Londra! Ce minunatie! ce bijuterie arhitecturala! cata civilizatie! cati oameni! cate restaurante! cate locuri superbe de vazut! Un oras atat de frumos care a venit cu o mare deziluzie pentru mine!
Multe luni de pregatire, de vise, dorinte! Toate planurile s-au naruit in ziua in care am realizat ca Londra nu era ceea ce-mi doream! Sau poate ca era exact tot ceea ce-mi doream dar mi-am dat seama ca nu i-as fi putut face fata! Nu eram pregatita sa stau cate 3 ore pe metrou in fiecare zi! Ca viata agitata ce-mi lipsea in Romania, ca toate posibilitatile de fun si toti banii din lume erau degeaba daca nu aveam timp practic sa ma bucur de ele! Asta insemna o viata perfecta vazuta printr-un geam de metrou! Ori eu cu siguranta nu-mi doream asta!

Toate excursiile facute in afara Londrei, toate locurile vazute au fost minunate dar cred ca nu le-am facut la momentul potrivit! In ziua in care am realizat ca Londra nu e ce-mi doresc am inceput sa ma uit in jur, sa realizez ca plec si ca acum e momentul sa vizitez una alta! locuri din Anglia la care visam! Stiam ca voi regreta daca nu voi merge in satele englezesti! daca nu voi vizita Oxford sau Cambridge! Daca nu voi profita de ultimele zile si ultimii bani avuti! Pe de alta parte starea mea de spirit nu era potrivita! Eram trista, dezamagita de mine, de situatie! imi era groaza ca o sa ma intorc exact de unde plecasem ....

Mi-a trebuit aproape jumatate de an ca sa-mi revin dupa Londra. Mai exact 5 luni. Cinci luni in care am luat-o de la capat de data asta la Cluj. Nu a fost neaparat mai usor dar aveam sustinerea familiei si prietenii aproape si asta a contat cel mai mult. Nu am fost  in depresie dar nici bine nu am fost. Toata vara nu m-am dus nicaieri. Nici macar pana in Sighisoara, la Hunedoara sau pe Transalpina, locuri relativ aproape pe care imi doresc sa le vad. Dupa 3 luni la Londra am simtit ca mi-am luat doza de tot! De hoinarit, de muzee, de galerii de arta, de spectacole si festivaluri, de calatorii!

Deabia prin septembrie m-am gandit ca ar fi frumos sa mergem undeva, de data asta numai noi 2 si doar de dragul unei vacante! Iar Venetia a fost cu siguranta cel mai bun loc pe care puteam sa-l aleg! In acel weekend mi-am incarcat bateriile, m-am indragostit din nou de El, de Italia si am descoperit pt a mia oara cat e de frumos sa calatoresti si cat de dor imi fusese de fapt :)

Iar acum la inceput de 2013 cred ca Clujul e cel mai bun oras pentru mine! Nu exista nici un oras din lume in care sa-mi doresc sa ma mut! Si chiar daca vreodata voi fi nevoita sa plec din nou, tot CLUJUL va ramane ACASA!

Thanks for vistiting,

Va invit sa accesati Cuprinsul blogului (click)  iar daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click)

1. Te-ai plimbat ceva anul asta. Felicitari si bravo tie. Stii cum se zice "nicaieri nu-i mai bine ca acasa". Si eu simt la fel, oriunde as fi, oriunde as locui, pentru mine Acasa ramane Galati. Uneori il vad mai frumos, alteori mai urat, dar e locul unde mi-am petrecut primii 20 de ani de viata, unde e familia, prietenii (putini care ii am, dar sunt adevarati). Mereu am emotii cand ma intorc acolo, este si va fi pentru totdeauna in inima mea. Ai dreptate in ceea ce priveste Londra, e coplesitoare si epuizanta, dar e foarte frumoasa si plina de istorie si cultura. Iti doresc cat mai multe calatorii si numai bine. Te-ai gandit deja la urmatoarea destinatie ?

2. Frumos scris! Cel mai bine este unde ti-e tie bine, asta conteaza!
    As vrea intr-o zi sa mai merg in Anglia si sa vizitez si eu cateva sate englezesti, poate si Bath, Oxford etc.
    Ai avut un an plin si de calatorii si de schimbari. E bine ca ti-ai gasit locul, cel putin momentan si ca esti fericita alatui de cei dragi tie.

3. Un an plin de revelatii, complex, interesant, in care ai calatorit in locuri atat de frumoase...si ai realizat fotografii de exceptie. In vara ai avut o perioada de relaxare.
    O mica observatie, daca imi este permisa. Intre Anglia, Franta si Italia, din ce am vazut aici la tine, parca Anglia e mai pe gustul meu. :)

4. De cate ori intru pe blogul tau mi se face dor de duca, imi vin ganduri legate de plimbari prin lume, de vizite in tot felul de locuri frumoase... Ma simt motivata sa pun bani deoparte, sa imi fac planuri, sa visez...
    Felicitari pentru fotografii!
    Recunosc, orasul Ploiesti nu se numara printre cele mai frumoase din tara, dar nu l-as da pentru nici un alt oras. Este locul in care am crescut, in care m-am maturizat, in care am trait mereu. Deci iti inteleg perfect cuvintele legate de Cluj. ;)

5. Ce frumos ai scris finalul! Inseamna ca absolut toate calatoriile astea te-au invatat ceva nou, ai gasit nu numai alte locuri in afara Romaniei ci si alte locuri in tine insati!

6. Of, uneori plecam in calatorii doar ca sa ne imbogatim cu noi limite. Mie imi pare rau ca Londra nu a fost sa fie pt tine.

7. Din tot ce-ai spus, Cotswolds sună cel mai fain ...

8. Eu cred ca 2012 a fost un an bun pentru tine, ai calatorit mult, ai realizat niste chestii. Si pentru mine 2012 a fost un an al incercarilor, al schimbarilor. Si eu am incercat sa schimb ceva, in cazul meu cariera, am si incercat cateva luni, dar apoi am renuntat si am revenit la ce faceam inainte. Acum sunt 100% convinsa ca asta trebuie sa fac, ca-mi place, ca mi se potriveste. Daca nu as fi incercat, as fi ramas cu regretul. Asa si tu.

9. una peste alta , ai vazut lucruri frumoase :)

10. Cotswolds si Bath mi-ar place si mie :).

11. A fost un an BUN pentru tine, numai experienta Londra cat a contat. In plus Parisul in ianuarie suna tentatnt, iar Venetia in octombrie era ceva ce trebuia sa traiesc si eu, dar nu a fost sa fie in 2012... Nu-i bai, o să încerc să recuperez.
    Îți doresc un an 2013 mult mai plin (dacă se poate) și să ajungi în toate locurile în care îți dorești!

12. Imi pare rau ca nu te-ai simtit in elementul tau in Anglia. Visul meu e sa ma mut acolo. Cred ca inainte de a face acest pas, ar fi bine sa trag o fuga, in vizita, ca sa nu ma bazez doar pe parerile celor din jur.

Alice, ai avut un an foarte interesant, cel putin din punctul meu de vedere. Mi-as dori la randul meu sa am destul timp si putere sa pot calatori la fel de mult ca tine.

13. Până la urmă 2012 a fost un an minunat, uite câte experienţe grozave ţi-a adus... Ai văzut atâtea locuri superbe, ţi-ai găsit, cel puţin acum, drumul şi oraşul în care vrei să trăieşti, te-ai îndrăgostit din nou de EL, ai o familie frumoasă care ţi-a fost aproape... uau, fii fericită cu ceea ce ai şi multe, multe şi frumoase călătorii şi în acest an!

14. Se pare ca a fost un an plin dpdv al calatoriilor pt tine, Alice! Ma bucur mult ca ai putut sa vezi atat de multe locuri frumoase (si eu visez sa ma reintorc in Paris pe timp de vara si sa vad macar o data in viata Londra) si iti doresc in 2013 de cel putin doua ori mai multe calatorii!

15. Georgiana acum 2 zile nu ti-as fi zis ca nu am nici un plan concret pt 2013 in ceea ce priveste calatoriile! Intre timp s-a conturat ceva, sper sa imi iasa :) Binenteles momentan e la stadiul de idee!

Larisa satele englezesti sunt superbe si Bath minunat! sper sa apuc sa scriu detalii pana te hotarasti pe bune sa mergi :)

Nice atunci iti doresc ca in 2013 sa incluzi Anglia in planurile tale! Nu rata Londra - Cotswolds - Bath

16. Vienela pai sper ca in anul acesta sa iti stapanesti dorul de duca cu o super calatorie! Prin tara sau in strainatate, cum doresti ....

Hapi da, a fost un an plin de revelatii si descoperiri! :)

Ioana sincer si mie imi pare rau! Mi-ar fi placut mult sa locuiesc la Londra! insa sa am si timp sa ma bucur de oras!

Liliana din cate stiu ai fost si tu pe acolo :)

17. Mihaela eu cu job-ul momentan stiu ca e ceea ce imi place si vreau sa fac! Poate si asta a fost in dezavantaj atunci cand am ales Londra! Acolo ar fi fost prea greu sa ma afirm, sa ies in fata! sa imi gasesc pozitia, sa fiu acceptata!

Coco da :) partea frumoasa!

Ana Maria vad ca ai ales ce e mai frumos! sper sa te plimbi pe acolo in 2013 si sa te intorci cu povesti interesante :)

18. Bia mersi! Ai mare dreptate! Insa Parisul in ianuarie nu prea e tentant! E frig, ploaie, ceata :) In decembrie cand e plin cu ornamente si lumini cred ca arata de 10 000 de ori mai bine :)

Iulia asa m-am dus si eu prima data o luna "de acomodare" sa vad ce si cum! Insa din experienta iti spun ca nu prea o sa te ajute! Doar in timp vei intelege mersurile lucrurilor si vei vedea daca ti se potriveste sau nu!

Mira multumesc frumos! Da ai dreptate, vazand din unghiul tau atat de optimist si roz a fost un an extraordinar :)

Ana Q Parisul da, trebuie vazut vara sau primavara tarziu parca e si mai bine! Nu te omoara caldurile! Londra e accesibila daca nu ai pretentii :)

19. Cel mai important e ca ai reusit sa o iei de la capat Alice! Fii tare, ce a fost urat a trecut si acum esti acolo unde vrei sa fii! Stiu ce inseamna dezamagirile de genul asta, asa ca te inteleg perfect!

20. Am fost la Paris de 3 ori, de fiecare data vara, dar m-as mai duce inca de 3 ori, primavara, toamna si iarna :)

21. Alexandra stii, adica ai incercat si tu altceva??

Daniel am fost de 3 ori, primavara, vara si iarna :)

22. Atunci ia de la mine o nominalizare dar si o leapsa explicativa.

Te bagi la leapsa sau la un comentariu?

23. Si la mine anul 2012 a fost incarcat. Am fost in Milano, Venetia, Verona, Sardinia si Londra (unde am si ramas). Sa vedem anul asta pe unde o sa imi umble piciorusele :D Tu ce planuri ai pentru anul asta ?

24. Tocmai ce ti-am descoperit blogul. Frumoase locatii ai vizitat in anul care a trecut. Ma bucura enorm faptul ca vezi Clujul asa optimist. Locuiesc in Cluj de 3 ani jumatate in calitate de studenta si reprezinta acasa. E locul meu de suflet. Bine,bine ideal ar fi Berlinul dar asta-i alta poveste si deocamdata doar un vis mai greu realizabil.

25. Georgiana un an bun!Sa ai un 2013 si mai plin

Deeb bine ai venit pe blogul meu! sper sa ne citim si pe viitor cu placere :)

26. Atat mi-e de drag modul in care scrii, e atat de personal, ti-e mai maree dragul sa citesti. Te simt atat de aproape cand te citesc, ca si cand as vorbi cu tine. :) Sper ca viitorul tau include si o carte care cuprinde povestiri din calatoriile tale.

Am simtit foarte tare tristetea din perioada petrecuta la Londra, dezamagirile traite, si pot sa zic ca dupa o intamplare ft nefericita care a avut loc in viata mea in Decembrie anul trecut, sa stii ca si eu am ajuns la concluzia ca nu conteaza banii, bogatiile etc. Important e sa ai familia si prieteni langa tine, sa iesi cu ei sa scmbi o vorba, sa mai glumesti etc si daca reusesti sa mai si calatoresti, cat de putin sau macar sa faci ceea ce iti place, un hobby de ex, nu iti mai trebuie altceva. Important e sa inveti sa te bucuri de ceea ce ai.

27. Moni multumesc de comentariu! ma simt bine cand stiu ca vorbesc cu cineva si ceilalti isi spun parerea :)
    Din pacate lucrurile ce tin de bani si bogatii nu le inveti decat pe propria piele! Stiam dinainte sa ma duc ca va fi greu acolo si mai mult stiam de la prietene ca nu ai timp insa nu imi putea imagina cum vine asta!Auzi d-le sa fii la Londra sa ai un spectacol gratis si sa fii prea obosit sa te duci! fara chef de nimic numai sa dormi dupa o zi de oboseala!
    Mi-am dat seama cand am locuit acolo!