Urmareste Enciclopedia calatorului independent 

 | ABONEAZA-TE PE E-MAIL | FACEBOOK | INSTAGRAM |

Portugalia de Martisor

Ultima destinatie din circuitul meu este Portugalia: Lisabona si Porto. Acum 2 ani am vizitat Lisabona si mi-a placut la nebunie, asa ca la plecare am promis ca ma intorc, tot in Martie, peste un an. Anul trecut din pacate nu m-am putut mobiliza incolo, am avut alte planuri dar anul acesta ma tin de promisiune :)

by www.skyscrapercity.com

De data asta voi sta doar 2 zile la Lisabona, si doar ca sa ma plimb si sa respir aerul portughez, vechi, melancolic al orasului. O zi prin Bairro Alto, pe dealurile abrupte ale orasului si o zi prin cartierul istoric Alfama. Sper sa ajung si la un spectacol de fado .... daca gasesc o varianta ieftina si `ne-turistica`. 

Dupa Lisabona urmaeaza Porto. Aici nu am planificat decat o degustare de vinuri de Porto, faimosul vin dulce cunoscut in toata lumea. In rest, astept idei :) pentru vizitarea orasului ...
Chiar daca nu raspund la comentarii, le citesc si ma ajuta mult. Din pacate internetul si timpul meu nu imi permite sa stau prea mult online, dar iau notite de fiecare data. 

Merita sa stau 3 zile in Porto sau sa vizitez si ceva prin imprejurimi???? Poate imi ziceti ce saaleg intre Aveiro, Coimbra si Evora ?????



Si fiindca azi e 1 Martie va doresc o Primavara superba si plina de calatorii!!!

Citeste aici mai multe articole despre PORTUGALIA

Propuneti mai departe: Dati si voi un Like si un share/Mersi Click Here!

 Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)



25 de comentarii : Leave Your Comments

  1. Ce frumos, Alice! Grea alegere, fiindcă toate cele trei sunt interesante, dar eu aş alege Coimbra, mai ales că spui că vrei să mergi şi la un spectacol fado, aşa că mergi în Lisabona, dar şi în Coimbra dacă poţi... sunt două stiluri diferite. Distracţie plăcută!

    RăspundețiȘtergere
  2. O primavara minunata si tie si la cat mai multe calatorii frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  3. merita , abia asteptam sa ne spui ce minunatii ai vizitat...si poze , multe...neaparat !

    RăspundețiȘtergere
  4. O primavara frumoasa si cat mai multe poze si pentru noi!

    RăspundețiȘtergere
  5. Iti doresc o primavara cald, senina in locuri cat mai frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  6. n-am ajuns la Lisabona dar am fost in Porto, anul trecut, cam pe vremea asta. mie mi-a placut foarte mult orasul desi are si bile negre (e cam murdarel). si noi tot 3 zile parca am stat, sau 4, nu mai retin, si am fost si in Matosinhos, la Atlantic. Dar am avut timp berechet de colindat Porto, adica poti sa te mai duc si prin vecini :)
    Have fun
    poate te ajuta -
    http://vacantevacante.com/am-fost-acolo/portugalia/porto-sus-tot-mai-sus/

    RăspundețiȘtergere
  7. O prietena a fost plecata cu bursa in Porto si din pozele facute. E un oras frumos, dar nu iti trebuie 3 zile pentru a-l vizita, mai ales daca nu te sincronizezi cu vreun festival local. Ea a prins ceva de genul asta prin primavara, dar nu pot sa-ti spun exact luna.

    RăspundețiȘtergere
  8. O primavara frumoasa oriunde te vei duce. Eu astept impresiile de dupa.

    RăspundețiȘtergere
  9. Iata cateva puncte majore turistice pentru orasul PORTO :
    Igreja de Sao Francisco
    Ca si cum Se nu era suficienta, o alta atractie monumentala a Ribeirei este Igreja de Sao Francisco. Din nou victima a renovarii in stil baroc de la sfarsitul secolului al XVII-lea si inceputul secolului al XVIII-lea, Sao Francisco este destul de uimitoare in ornamentarea sa: intreaga suprafata este, efectiv, invelita in lemn sculptat si poleit intr-o dezlantuire de ramuri de vita-de-vie, heruvimi, pasari si animale. Inceputa in 1245, biserica si fosta manastire nu au fost terminate pana in 1425, moment in care ea l-a gazduit pe regele Joao I dupa casatoria sa cu Philippa de Lancaster. Secole mai tarziu, dupa ce adaugirile in stil baroc au fost terminate, excesul decorativ a socat atat de mult clerul, incat nu s-a mai tinut nicio slujba de atunci.
    Astazi, elementul cel mai spectaculos ramane o decoratiune mult scoasa in relief, pozitionata la stanga naosului. Ilustrand Arborele lui leseu in lemn policrom si poleit, aceasta infatiseaza 12 regi ai Iudeii sub forma ramurilor unui copac ce se ridica din trupul lui Christos si care se termina cu Fecioara cu Pruncul. Acest tur de forta sculptural a fost facut in anii 1720 de Filipe da Silva si Antonio Gomes, doi artizani locali putin cunoscuti. Mult mai naiva in stil este statuia de granit din secolul al Xlll-lea a Sf. Francis, aflata intr-o nisa la dreapta intrarii.
    In partea opusa a bisericii, manastirea reconstruita contine un muzeu mic cu iconografii ecleziastice, precum si unele catacombe neobisnuite in subsol.

    RăspundețiȘtergere
  10. Palacio da Bolsa
    In spatele lui Sao Francisco se ridica Palacio da Bolsa (inchis la pranz), care este claidrea bursei din Porto. Aceasta cladire neoclasica de la sfarsitul secolului al XlX-lea contine o succesiune de sali extrem de decorate si mobilate bogat, care pot fi vizitate intr-un tur cu ghid.
    Atractia principala este Patio das Nacoes, rivalizata doar de stralucirea orbitoare si de inscriptiile Camerei Arabe. Tipic pentru acea perioada, aceasta este o pastisa a Alhambrei din Granada, Spania.
    Museu Nacional de Soares dos Reis
    Un muzeu elegant, inchinat artelor fine si decorative, a fost infiintat de Pedro al IV-leain 1833 ca primul muzeu al Portugaliei pentru a pazi mostenirea artistica provenita de la manastirile care isi inchideau portile. A devenit curand loc de expunere artistilor academisti. Ceea ce era cunoscut atunci drept Museu Portuense s-a mutat in actualul loc, Palacio dos Carrancas, din secolul al XVIII-lea, in anii '40, obtinand colectii suplimentare de arta decorativa si din secolul al XX-lea. In ciuda unui interior renovat, acesta pare totusi distinct de demodat. Poti sari peste multe dintre picturile mai degraba de mana a doua, cu toate ca unele autoportrete bune includ lucrari de Joao Baptista Ribeiro, Aurelia de Sousa si Antonio Carneiro.
    Sectiunea artelor decorative prezinta un interes mai mare, fie prin obiectele de ceramica portugheze, fie prin piesele orientale (cauta frumosul paravan japonez pictat care dateaza din anii 1600), fie prin bijuterii uimitoare din Epoca Fierului din Povoa de Varzim -ultimele fiind demne de orice designer modern. Nu rata curtea interioara neobisnuit de inaltata, cu peretele sau cu azulejos stand la o placuta cafenea in aer liber.

    RăspundețiȘtergere
  11. Fundacao de Serralves Museu de Arte Contemporanea
    Acesta este locul unde majoritatea galeriilor de arta contemporana sunt asezate satisfacator (majoritatea inchise daminica-luni am.). Cu toate acestea, bijuteria din agenda culturala din Porto se afla mult spre vest la Fundacao de Serralves Museu de Arte Contemporanea (inchis lunea). Acest centru de arta plin de viata si ambitios este asezat pe o panta inverzita de deal intr-o zona de altfel complet rezidentiala. Vastul parc, de 18 hectare, este la fel de important precum interiorul muzeului; sculpturi (inclusiv lucrari interesante facute de angela de Sousa, Claes Oldenburg, Richard Serra, Alberto Carneiro si Dan Graham) puncteaza gazonul, iar doua milioane de euro au fost investiti in reamenaja-rea gradinilor moderniste.
    Proiectate initial pentru a prezenta conacul originar si roz in stil art deco, Casa de Serralves, in care muzeul s-a deschis pentru prima data in 1989, lacul, padurea, fantanile, arborii si gradina de trandafiri sunt acum o destinatie populara pentru cei care fac plimbari la sfarsit de saptamana. Un loc ce nu trebuie omis este ceainaria incantatoare. Casa de Serralves gazduieste adesea expozitii, avand posibilitatea de a admira interioarele superbe prin generozitatea lui Lalique, Ruhlman si a altor proiectanti francezi ai perioadei.
    Expozitii importante ale artei contemporane si spectacole sunt acum puse in scena in interiorul structurii masive, albe, in stil mini-malist, proiectata de celebrul arhitect din Porto alvaro Siza Vieira, care s-a deschis in 2000. Colectia permanenta nu foarte frecvent prezentata - si atunci, doar cateva piese odata - acopera miscari artistice internationale din anii '60 incoace. Bonusurile apar sub forma unei librarii excelente si a unei cafenele-restaurant amplasate pe acoperis. Poti ajunge aici luand autobuzul 78 din Praca da Liberdade.

    RăspundețiȘtergere
  12. Foz do Douro
    La mai putin de un kilometru si jumatate se afla Foz do Douro, un oras care a crescut chiar pe gura de revarsare a raului Douro, in jurul fortului Sao Joao da Foz. Astazi, Foz se intinde aproximativ 12 km, pe coasta spre nord pentru a se uni cu mult mai industrializatul Matosinhos, unde vechile fabrici de conservare a pestelui au fost transformate in cluburi de noapte la moda si asezate pe malul raului.
    Foz insusi este, de fapt, un bulevard lung si o promenada cu balustrade (inclusiv o sectiune de pergole foarte fotografiata) care marginesc plaje de nisip dur si roci. Asa cum este potrivit unui oras pescaresc, restaurantele care se aliniaza la plaja servesc fructe de mare excelente. Putine persoane care se duc pe plaja se aventureaza in apa rece, in afara de cei care fac surf, insa cafenelele racoroase reprezinta o evadare revigoranta din centrul Porto, la doar o jumatate de ora de mers cu autobuzul la sfarsit de saptamana.
    Vila Nova de Gaia
    Cramele cu vin de Porto din Vila Nova de Gaia reprezinta una dintre atractiile principale pentru vizitatori. La nivelul solului, zeci de companii producatoare de vin de Porto rivalizeaza una cu cealalta pentru a ademeni trecatorii pentru degustari si, spera ei, achizitii. Aceste intreprinderi comerciale sunt foarte bine echipate pentru a face fata unui numar imens de turisti si chiar merita explorate daca istoria vinului de Porto te intereseaza.
    Unele vinarii cu Porto ofera tururi ale instalatiilor proprii astfel incat sa poti invata arta fina de fabricare a vinului de Porto. Altminteri, barurile aliniate pe malul raului care stau cu fata spre fatadele pline de culoare ale Ribeirei sunt un loc minunat pentru a sorbi o bautura pe masura ce Podgorii, vazute aici in culorile lor tomnatice, acopera fiecare centimetru din valea Douro, indiferent de cat de abrupta este panta Valea Douro.

    RăspundețiȘtergere
  13. Si eu astept cu nerabdare impresiile de dupa, dar pana atunci iti doresc sa te bucuri de vacanta si sa prinzi vreme frumoasa, tocmai buna pentru vizitat!

    RăspundețiȘtergere
  14. Frumos martisorul :) N-am fost in Portugalia niciodata, asa ca nu pot decat sa-ti urez sa te bucuri si pentru mine. Spor!

    RăspundețiȘtergere
  15. Eu nu am vizitat niciodata Portugalia si abia astept sa o vad prin ochii tai.

    RăspundețiȘtergere
  16. Ăsta da mărţişor! Să te bucuri de vacanţă :)

    RăspundețiȘtergere
  17. abia astept sa te intorci plina de impresii, povesti noi si poze!

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna, imi place foarte mult blogul tau si vreau sa stiu daca te intereseaza sa facem schimb de linkuri: www.ditoate.com .Eu te-am adaugat deja , si astept raspunsul tau. Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  19. Eu zic ca daca tot esti acolo sa mai vizitezi si altceva. Eu as incerca Aveiro, parca nu suna asa comercial ca celelalte doua. ;)

    RăspundețiȘtergere
  20. Multumesc Alice, o primavara superba si tie!
    Portugalia mi se pare o destinatie de vis, tare mi-as dori sa ajung pe acolo. Vreodata. :)

    RăspundețiȘtergere
  21. Eu una nu stiu cand voi ajunge in Portugalia (desi imi dorescde ceva vreme) dar stiu ca te astept sa te intorci cu fotografii si impresii de calatorie cum ne-ai obisnuit deja.

    RăspundețiȘtergere
  22. O primăvară frumoasă, Alice! :)Şi plimbare plăcută!

    RăspundețiȘtergere
  23. Porto e un oras minunat. Daca ajungi acolo, merita sa arunci un ochi si prin Bolhao Market si imprejurimi. Zona e chiar in centru, exista si statie de metrou care se numeste chiar Bolhao.

    RăspundețiȘtergere
  24. Dragă Alice,
    Aștept cu nerabdare postările tale despre ultima călătorie. Anul acesta plănuim o vacantă la Lisabona, profitam de faptul că avem acolo pe finii noștri și vom sta mai mult. Mă interesează cu ce ai ajuns tu de la Madrid la Lisabona, cu trenul sau cu avionul?????? Pt.că stau mai mult la Lisabona aș da o fuguță de vreo 4-5 zile la Sevilla (daca am timp chiar și Granada și Cordoba) dar as prefera trenul decât avionul.

    RăspundețiȘtergere
  25. Multumesc frumos pentru comentarii!

    Marian Preda v-am multumit si pe facebook si va mai multumesc o data si aici! Informatiile au fost foarte bune, am vizitat cam tot :)

    Gettutza eu am facut un circuit
    Am ajuns in Madrid cu avionul, apoi am mers in Sevilla cu autocarul (costa 20 euro si faci o noapte) , din Sevilla in Lisabona cu Autocarul (eurolines - costa 35 euro si faci o noapte), din Lisabona in Porto cu trenul si din Porto cu avionul pana in Barcelona si inca un avion pana la Cluj :) a fost un circuit complex

    Din Spania in Portugalia puteti ajunge cu Ryan Air, Vueling cred ca si Easy Jet! preturi bune numai daca luati din timp pt companiile astea :)

    RăspundețiȘtergere

Jurnale de calatorie