Cartea - Locuri in Inima de Libby Southwell

Pana mi se repara laptopul si pot incepe jurnalul de calatorie Spania-Portugalia mai este putin, asa ca azi am sa va povestesc despre a doua carte despre calatorii pe care am citit-o in acest an: Locuri in Inima de Libby Southwell

Am luat cartea fara mari asteptari! Pare usurica, (200 de pag.) iar coperta nu m-a prea convins! In general urasc sa citesc descrierile fiindca imi pierd tot interesul si apoi pe tot parcusul cartii astept sa se intemple acel ceva! Insa daca mi se zice carte dupa o poveste adevarata o cumpar fara sa clipesc fiindca stiu ca e o poveste interesanta!

Si inca ce interesanta! Viata lui Libby nu a fost nici pe departe usoara! As putea spune ca a dus o viata normala cu intamplari duse la extrem! Cartea e impartita pe capitole si e foarte usor de citit (2-3 zile).

Primele capitole sunt despre copilaria ei fericita, la ferma familiei, in Australia! Despre campii, cai si copii fericiti!Tineretea e una plina de vacanta, aventuri si locuri de munca interesante! Ba pe terenuri agricole de unde iesea plina de noroi si cu parul valvoi in fiecare seara, ba pe vase de lux in croziere in Grecia, Turcia si Spania unde era bucatar, a fost chelnerita la banchete si petreceri pentru bogatasii din Londra si alte cateva job-uri asemenea! Libby era o aventuriera dar si un om foarte ambitios care dorea sa invete orice, sa se implice, sa se dezvolte!

Dupa un timp se intoarce inapoi in Australia, in Sidney unde accepta un post la o agentie de publicitate! Isi face noi prieteni, devine maestra in bucatarie si se imprieteneste la catarama cu unul din colegii ei de servici, Justin! Au multe in comun, dar cel mai mult ii apropie modul deschis in care isi pot spune problemele, sentimentele si iubirea fata de natura/excursii pe munte/ alpinism si calatorii! Dupa 5 ani la o petrecere ii spune ca o iubeste si atunci relatia lor se schimba! La inceput ea e socata, apoi ii dezvaluie si ea ca il iubeste si relatia lor devine una foarte frumoasa, profunda, puternica!

Insa nu avea sa dureze mult fiindca la una din turele lui de alpinism pica intr-o crevasa si moare! Acea perioada a vietii lui Libby e una extrem de trista! Si nu moare doar el, dupa 1 an face o excursie organizata  cu 12 prieteni, iar la final alti 2 prieteni de a ei mor intr-un accident de avion! Asta dupa ce inca doi prieteni gemeni cu care a copilarit au murit tot intr-un tragic accident cu avionul cu ceva timp inainte! Cu fiecare mormantare Libby simte ca viata ei se sfarseste! Chiar ea spune "Nu vreau sa ma sinucid, dar nici nu vreau sa traiesc."

Timp de 2 ani evenimentele nefericite o lovesc rand pe rand! Se ridica intotdeauna cu ajutorul prietenilor, si a persoanelor apropiate care au avut si ei pierderi si o inteleg! Insa intr-o zi spune ca asa nu se mai poate, e prea mult, e prea greu de suportat asa ca accepta un job in Sri Lanka la un lant hotelier! Pleaca fara sa se uite inapoi si bine face! Fiindca toata munca, proiectele si prietenii ce urmeaza si vin sa o ajute, o pun pe picioare si reuseste sa vada din nou lumina! Sa vada frumusetea Sri Lankai! A plajelor nesfarsite cu nisip auriu! Merge la festivaluri religioase! Budism, hindu si musulmani la un loc! Merge in multe locuri turiste, ghidata de Lonely Planet si nu se opreste aici...

Urmeaza India, Tibet, Mongolia si Franta pe care le vede cu ochi de turist dar mai ales cu ochi de nomad, calator care se hraneste cu experiente noi si locuri frumoase!

Cred ca ce vrea Libby sa ne spuna prin cartea asta e ca uneori terapia prin calatorie e tot ce te mai poate salva! Ca nu trebuie sa spunem NU la nici o experienta si ca proverbul "ce nu te omoara - te face mai puternic" e foarte adevarat!

Cartea m-a impresionat mult si v-o recomand si voua! O gasiti la Editura All care de altfel a pus la bataie vALLuntar un program prin care pt fiecare 15 comentarii adunate la aceasta recenzie planteaza un pomisor oferit de ROMSILVA.

Mai vrei sa citesti si alte carti pentru pasionatii de calatorii?

Citeste:

1. Suna interesant, cand merg in Romania o sa o cumpar si eu si o voi citi. Stii cumva daca se gaseste de citit online ?

2. O carte impresionanta prin viata tumultoasa a personajului, mi-ar placea sa o citesc.

3. Ai citit Livada de Mango? E tot despre o calatorie si o poveste adevarat. E o carte cu adevarat deosebita si ti-o recomand din suflet :D

4. Văd că te-ai pus serios pe treabă cu cititul și observ că alegi bine cărțile. Am văzut cartea în librărie dar nu m-am hotărât să o cumpăr, acum dacă mai dau de ea sigur o achiziționez.
    Abia te aștept cu Spania și Portugalia!

5. Spor la planat pomi, Alice!!!
    Da, eu mai vreau recenzii de genul asta!!!

Eu o sa citesc (in locul cartilor) doar recenziile de pe blogul tau, evident tot din lipsa de timp

7. Hapi partea cea mai interesanta, despre vacante si tarile mentionate le gasesti in carte :)! In general nu imi place sa dezvalui tot doar sa va fac curiosi, ca sa o cititi :)

Ella mersi! voi mai scrie, SIGUR!

Corina din pacate va mai dura putin! insa sper sa treaca timpul repede fiindca am atatea sa va povestesc

Andra nu am citit-o dar mersi de recomandare! O caut cum termin cartea pe care o citesc acum!

Miha.Ela poti sa o cumperi, e undeva la 20 ron

Georgiana nu stiu sincer :(

Pare ceva pe gustul meu,am s-o citesc.

9. Mie mi-a plăcut tare mult cartea asta, am citit-o în două zile, am luat-o peste tot cu mine și citeam oriunde :)

10. Acum mor de necaz ca nu ti-am vazut la timp articolul, sa iti las un comentariu, mai ales ca imi place felul in care ai descris cartea. Nu puteati sa dai si tu un claxon? :((

11. Bia si eu am citit-o in 2 zile! E captivanta!

Vienela nu prea am fost online in weekend, mersi oricum

12. am citit-o si eu la cartea calatoare, campania din primavara trecuta a ed all si mi-a placut. m-a inspirat sa incerc sa traiesc indiferent de greutati.

13. da, a suferit mult dar a fost si norocoasa avand in vedere ca a supravietuit tsunami-ului din 2004 si altor pericole de prin vacante ...

14. Am cumparat cartea insa nu am reusit s-o citesc...e pe lista de prioritati insa:D