Sevilla Spania - traseu turistic

Am stat in Sevilla 2 zile! Am zis ca daca oricum nu pot sa vad Andaluzia pe indelete macar sa vad Sevilla pe indelete, fara sa ma grabesc si fara nici o harta! Sa ma pierd prin oras, sa ma plimb pana o sa cad jos de oboseala, sa vizitez cat mai multe!

Dupa cum v-am mai spus am ajuns in Sevilla cu autocarul din Madrid! La 5 eram in autogara.  Am iesit din autogara pe la 7 cand afara era semi-intuneric si destui oameni pt a ma directiona! Aveam rezervata cazare in centrul istoric asa ca mi se parea relativ usor! Spaniola stiu, vedeam in departare Catedrala deci aveam si un punct de reper. Problema erau oamenii care aveau tot alte variante! Ba ca e foarte aproape, ba ca e foarte departe, ba la dreapta, ba nu, spre stanga si tot asa! Eu vreau sa cred ca spaniolii sunt bine intentionati, problema e ca in orasele mari se poate ajunge pe mai multe strazi in centru deci o perioada m-am invartit in cerc! La orele alea incepusem sa-mi injur rucsacul desi nu avea mai mult de 12 kg simteam ca port cu mine o casa! Frigul si oboseala m-au terminat! Am intrat intr-o cafenea sa ma incalzesc cu un churros cu ciocolata, dar culmea nu aveau! Cica la ei numai joi se face churros! Se vede ca nu mai sunt in capitala, reguli de sat! un fel de doar luni primim paine...

In sfarsit, cand am ajuns la Catedrala am intampinat a doua problema - gasirea cazarii

Aveam desenata o harta virtuala, un mic traseu de la Catedrala, pe net zicea ca e la 4 minute! Problema e labirintul de stradute fara nume (deci toate datele mele erau bune de pus la gunoi) si oamenii care desi lucrau acolo in baruri, restaurante sau magazine habar n-aveau nici de numele strazii nici de numele Hotelului. Pana la urma am fost directionata spre un luminat al cartierului care cica le stie pe toate si chiar le stia! Sau cel putin stia unde e Pensiunea Vergara  unde stateam eu!

Hotelul are parti bune si parti proaste, insa in general a fost o alegere buna, foarte centrala, intr-o casa traditionala, un fel de riad marocan! Doar Andaluzia a fost sub stapanire araba! oricum o sa va scriu mai multe intr-un viitor articol La receptie baiatul a fost de treaba! Mi-am putut lasa acolo rucsacul, au zis ca la 12 pot sa ma intorc desi check-in se face la  ora 14!

Am iesit sa descopar orasul! Prima oprire a fost la Catedrala, evident

Am intrat, am facut un tur fara sa fac poze, m-am minunat de cat e de mare si de frumoasa! Apoi am luat loc pe o banca si am asteptat slujba alaturi de alti localnici! A inceput dar m-a plictisit, nu seamna deloc cu slujba ce am auzit-o in biserica din Madrid, prea multe citate ... am renuntat si am dat un al doilea ocol sa fac poze! Atunci a fugit repede un domn la mine, ceva paznic sa-mi spuna ca la orele astea nu se face turism! Nu am inteles prea bine atunci, asa ca mi-am facut in continuare setul de poze, din toate unghiurile! Deabia apoi am vazut ca in biserica se plateste, dupa 10 pm! Atunci sunt "orele turistice"! Deci am avut noroc :)

Micul dejun l-am luat intr-un restaurant tipic andaluz!

Primul in care aveam sa intru! Restaurantele pe aici sunt mici, decorate modest si foarte colorate iar atmosfera e familiara! Pe fundal se aude flamenco si se pare ca toti se cunosc (desi Sevilla e un oras mare)  toti chelnerii stiu care e meniul obisnuit al fiecarui client! Micul dejun a constat in 2 bocadillo si au fost fara sa exagerez cele mai delicioase ce le-am mancat vreodata! Sunca se impletea cu rosiile iar painea se topea in gura! Micul dejun l-am lungit pana la 12 timp in care am inspectat din greu ghidul turistic cu Spania ce-l aveam cu mine! Apoi m-am dus sa dorm.

Dupa-masa am rezervat-o pentru centrul istoric  Santa Cruz

Cum stateam in el, practic a trebuit doar sa ies din casa! Cartierul acesta e cu adevarat deosebit, exact asa cum mi l-am inchipuit! E plin de patio-uri foarte frumoase in care troneaza in mijloc o fanta arteziana, cu banci, cu grupuri de tineri ce canta la chitara, cu alei pietruite, cu multa vegetatie, cu portocali, cu casele varuite in alb si galben, cu case cu usa deschisa in care nu m-am putut abtine sa nu-mi bag nasul, cu magazine de suveniruri ce le gasesti la fiecare pas! Sunt si ateliere mestesugaresti de ceramica traditionala, costume de dans flamenco etccc! Pe strazi rasuna muzica flamenco si in fiecare magazin am gasit cel putin 100 de obiecte numai bune de luat acasa! Magazinele vand produse autentice nu chinezarii asa ca ti-e mai mare dragul sa rascolesti prin ele! Un magazin absolut deosebit a fost cel de ceai pe langa care treceam in fiecare zi! era doza mea de arome placute! miroseau atat de bine incat de fiecare data imi bagam nasul in cateva! Din pacate 100 de euro pe kg reusea sa ma indeparteze  de ele! :)

Seara am mers la Muzeul Flamenco unde am avut norocul sa asist si la un spectacol de flamenco! despre asta o sa va scriu intr-un articol separat Asa ca a fost o zi cat se poate de reusita! Seara tarziu cand s-a terminat spectacolul am mai dat un ocol Catedralei si-am reusit sa fac cateva poze!

Mai jos aveti Sevilla By night :)

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti in Andaluzia? Citeste tot jurnalul meu de calatorie

1. Foarte frumos a aratat hotelul/pensiunea la care te-ai cazat. A meritat incurcatura cu strazile si ma bucur ca in final l-ai gasit!
    Cat despre strazi, catedrala...nu mai incape indoiala ca a fost superb, pozele vorbesc de la sine despre cat de minunat a fost!

2. Am ochit niste pantofi draguti cu buline :)

3. Foarte frumoasa experienta, si ma bucur ca o impartasesti cu noi si in imagini

4. sa inteleg ca-i sigur sa te plimbi seara tarziu pe strazi? arata linistit, un oras pe gustul meu, colorat, aromat si prietenos.

5. Imi place mult arhitectura si atmosfera andaluza reflectata in fotografiile tale, Alice. Mancarea nu stiu cat de gustoasa e insa te cred pe cuvant. :P Impresionant hotelul tau. :D

6. Îmi place mult arhitectura clădirilor. e destul să te plimbi pe străduţele înguste, să priveşti în jur şi eşti transpus în altă epocă în care viaţa curgea mai agale..

7. Arhitectura e de-a dreptul superba, unica as putea spune. Imi doresc foarte mult sa ajung si eu in Sevilla, sper sa pun lucrurile cap la cap si sa reusesc in viitorul apropiat.