Castele Bavariei, Praga sau Croatia?

Luna iunie nu credeam sa-mi aduca vreo fericire! Afara ploua zilnic, la Vecini sunt inundatii, la mare e frig, chiar nu ma gandeam sa plec in vacanta. Dar multumesc agentiei ViaRomania pentru acest minunat cadou! Un circuit la alegere dintre Castelele Bavariei, Praga sau Croatia. Si acum ma confrunt cu o mega dilema, care destinatie sa o aleg? Partea buna e ca nu am fost pana acum pe nici un traseu din cele 3 circuite! dar asta imi da si mai mari batai de cap :). In plus vreau sa merg luna asta ca sa ajung vara asta si la mare daca se poate :)

1. Circuit Castelele Bavariei 6 zile Include

Budapesta  --> Viena --> Defileul Dunarii (Zona Wachau) --> Excursie la Manastirea Melk --> Salzburg (cu Gradinile Mirabell si Casa Mozart) --> Popas la Lacurile Glaciare St Gilgen --> Insbruck --> Castelele Bavariei ( Linderhof si Neuschwanstein ) --> Wattens( centrul de bijuterii Swarowski) --> Popasuri in Kitzbuhel si Zell um See --> Klagenfurt --> Graz --> Croaziera pe Dunare

Circuitul costa 265 euro (transport cu autocarul + 5 nopti cazare + croaziera pe Dunare + excursiile la: St. Gilgen, Defileul Dunarii si Melk)

2. Circuit in Praga 7  zile Include

Budapesta --> Szentendre --> Visegrad --> Esztergom --> Bratislava --> Brno --> Praga --> Dresda --> laKarlovy Vary --> Viena

Circuitul costa 255 euro ( transport cu autocarul + 6 nopti cazare + croazierele pe Viltava (Praga) si Dunare (Budapesta)+excursiile(fara biletele de intrare) la :CotulDunarii, Karlovi Vary, Dresda si Castelul Konopiste)

3. Circuit in Croatia 6 zile Include

Belgrad --> Fiordul Kotor --> Dubrovnik --> Split --> Trogir --> Sibenik --> Zadar --> Parcul National Plitvice -->  Zagreb --> Lacul Balaton --> Budapesta

Circuitul costa 260 euro (transport cu autocarul + 5 nopti cazare + taxa pentru:bilet Durmitor Park, croaziera pe Dunare in Budapesta si excursia la Defileul Dunarii)

Ma ajutati cu o idee ce circuit sa aleg???

Dupa ce ma consult cu voi, luni voi reveni pe blog cu alegerea facuta

1. Zamfir Ramona-Dora11:25 a.m.

Personal, as alege Croatia. Este o tara superba iar Parcul National Plitvice este extraordinar, o bucatica de Rai! ( nu am ajuns niciodata in Croatia, insa asa am citit pe diverse site-uri). Si din cate stiu, exista si mare in Croatia, asa ca poti sa bifezi si asta acolo. Oricum, orice ai alege, esti foarte norocoasa! Toate cele bune!

2. Ce ma dezorienteaza pe mine e faptul ca au o gramada de destinatii cu mult prea putine zile....de ex: doar pentru Praga si Viena ai nevoie de cel putin 6 zile si ei in zilele astea iti mai baga nu stiu cate destinatii...in multe dintre ele o jumatate de zi nu cred ca ajunge...in sensul ca poate doar te plimbi pe strazi si atat..nu cred ca as sti sa te sfatuiesc...nu imi plac vacantele astea unde nu pot sta intr-un loc sa vizitez si sa ma plimb cu calm...prefer mai putin, dar mai bun :). Oricum, orice ai alege iti doresc sa ai o vreme faina si distractie placuta :).

3. Aida Brinza11:40 a.m.

Am petrecut vara trecuta 16 zile incercand sa-mi fac o idee despre castelele Bavariei si am reusit intr-o mica masura...nu spun ca Linderhof si Neuschwanstein nu merita, dar sunt multe altele mai ceva ca ele...la fel ca pe Ana Maria, ma deruteaza timpul scurt pus la dispozitia vizitatorului...Bavaria merita vazuta pe indelete...la fel si Praga...alege Croatia, e vara :)

4. Castelele clar. Circuitul cu Budapesta este unul destul de facil pentru romani si cred ca la fel si Croatia care era destinatia preferata a romanilor inainte de a pleca eu din tara. Da la castele e mai greu de ajuns din Romania si cred ca si mai costisitor :) Plus ca mie imi plac Castelele :)

5. Ramona mersi de recomandare. Toate destinatiile sunt superbe, Croatia are avantajul ca e la mare si eu iubesc marea! Doar ca fiind circuit nu stiu cat voi avea timp sa ma bucur practic de ea :(

Ana Maria asta inseamna prin definitie un circuit :) City Break sau sejur e acela in care ai 3 zile+ intr-un singur oras pt vizita aprofundata! Normal ca mergi in circuit pentru ca costurile sunt minime si ai multe excursii incluse care altfel te costa foarte mult. De fapt mergi pt acele excursii si nu pt orasele baza! Pt Praga/ Viena etc trebuie sa revii!

6. Aida ai dreptate, am fost pe Valea Loarei si am vazut 3 castele din vreo 50! Erau multe frumoase dar cand ai banii numarati si zilele la fel te reduci la 3 ca sa vezi si alte locuri, gradini, orase, etccc! Si eu sunt pro excursii tematice dar problema e ca te costa foarte mult :(((

Raluk mersi pentru recomandare. Cu Costurile cred ca ai dreptate, circuitul in Bavaria si cel al Croatiei sunt cele mai scumpe, ca si costuri isi scot ambele banii!

7. Eu personal as alege cel cu Croatia pentru ca include Dubrovnik si Balaton.
    Tu alege ce-i mai pe sufletul tau.

8. Eu zic Castele Bavariei
    In Croatia merita sa mergi minim 10 zile, pe cont propriu, iar in PRAGA poti sa ajungi oricand; Vin luni sa vad ce ai ales

9. Pe Croatia as merge si eu din tot ce stiu insa tu trebuie sa te indrepti spre ce te atrage mai mult. :)

10. Cu toate ca si la primul imi fug ochii as zice sa alegi Croatia, acum vezi si cum e vremea si ce se potriveste cel mai bine acestui sezon incat sa te simti bine.
    Ma bucur pentru tine, grozave propuneri!!

eu as alege fara sa stau pe ganduri castelele Bavariei.Se incadreaza cel mai bine intr-un circuit, in care trebuie sa vezi cate putin din fiecare si nimic mai mult. Restul sunt obiective de "batut pasul pe loc", deci....cu alta ocazie, cand e timp mai mult.

12. Nu sunt deloc fan al mersului cu autocarul, mai ales când e vorba de multe zile la rând şi mai ales în vacanţă. Însă dacă ar trebui să aleg, aş alege Praga, deşi toate cele trei sună bine ca locuri de vizitat. Şi eu îmi doresc să văd Praga, deci dacă ajungi pe-acolo aştept cu nerăbdare impresii :)

13. Si eu zic sa alegi tot Croatia, mai ales ca e vara si chiar daca nu ai sa ai timp sa te bucuri de mare pe indelete, Parcul National Plitvice e superb, imi doresc si eu sa ajung acolo. Orice ai alege, important e ca ajungi in locuri noi. Distractia placuta si sa faci multe fotografii sa vedem si noi ce au vazut ochii tai.

14. Cred ca in final conteaza ce iti doresti tu cel mai mult :) Mie mi-ar placea primul tur - de altfel Salzburg este destinatia urmatoare a mea pentru o vacanta cu vizitat castele pe indelete.

Dar depinde ce preferi tu. Praga are farmecul ei - la cehi am fost recent in Brno - iar Croatia are de asemenea multe de oferit.

15. Ultimul, cel din Croatia, l-am facut eu in toamna anului trecut. E una din cele mai frumoase zone din lume, te vei indragosti de fiecare coltisor de natura si de fiecare cladire istorica, garantat. Am facut cateva articole despre Split(Palatul lui Diocletian), Plitvice si urmeaza Dubrovnikul. Nu prea am eu spor la articolele astea pentru ca am mii de fotografii si imi este destul de lene. :)) Marele meu vis era sa ma intorc in Croatia si eu nu sunt deloc adepta vizitarii unui loc de doua ori. Dar este cu adevarat impresionant, esti foarte norocoasa ca ti se ofera asemenea ocazie. Nu cred ca Cehia sau Castele Bavariei pot rivaliza cu Croatia, desi prin circuit lumea tot lauda Praga, caracterizand-o drept cea mai frumoasa capitala a Europei.

Eu am prins mai tot timpul ploaie, daca aveam DSLR-ul era altceva. Din pacate am avut doar compacta care nu a reusit sa faca fata conditiilor meteo.

Nu stiu cum o sa fie pentru tine in acest circuit, ca stiu ca tu mergi de obicei pe cont propriu. Oricum eram mai tot timpul pe fuga, asa am facut si fotografiile. Nu aveai timp sa studiezi setarile si sa stai 10 minute in fata peisajului cum fac eu acum cu DSLR-ul. In plus, sunt foarte multe de surprins, practic nu ai timp de nimic altceva. Totul este la superlativ din punctul de vedere al peisajului si al arhitecturii. Nu poti sa ignori nimic. Croatia este un loc de basm.

16. Pentru un circuit, aş alege castelele Bavariei. În Croaţia la mare e nevoie de timp de leneveală, iar circuit Budapesta- Bratislava. Praga -Viena parcă ţin minte că ai fost în oraşele astea.

17. Vad ca majoritatea alegeti Castelele Bavariei,

Nice a scris foarte frumos despre Croatia si vad ca fetele in general aleg Croatia ca si destinatia castigatoare! Offf sunt asa nehotarata! Plusuri si minusuri, cred ca intr-un final le voi scrie pe foaie :)

Andreia am fost in Viena acum 5 ani dar inca nu am scris pe blog, In Praga nu am fost dar aveam de gand toamna trecuta. Pana la urma am ales totusi Venetia :)

18. eu as merge pe castelele Bavariei, Croatia si Praga cred ca pot fi facute si pe cont propriu.

vara asta alesesem si eu initial Croatia, Split mai exact dar am renuntat in favoarea Austriei, zona Insbruck.:)

19. Croatia, fara indoiala! In Dubrovnik am fost de doua ori si voi mai merge sigur. Peisajele sunt superbe, orasul vechi pentru mine e cel mai frumos din cate am vazut, iar marea...ooo, marea te face sa te intorci.

20. pe primele doua chiar le-am facut , mi-a placut mai mult cel cu Praga, circuitul cu castelele a fost frumos dar pentru mine a fost prea dens, am facut si am vazut prea multe intr-un timp scurt si parca nu am avut timp sa ma bucur de toate cele

21. Eu as alege Croatia. Dar poate si pentru ca din celelalte circuite am mai vazut una, doua obiective turistice de-a lungul timpului.
    De-abia astept sa vad ce alegi. :)

22. Din experienta nu pot sa-ti recomand nimic, nu am ajuns in acele zone
    Dar eu personal as alege Croatia

23. Aghinitei Maria12:30 p.m.

Croatia este alegera mea, fiindca am auzit ca este o tarisoara supera, care face concurenta Frantei in privinta litoralului ei superb si preturile sunt cu mult mai mici ca pe Coasta de Azur. :)( As vrea si eu dar...) Vacanta placuta!

24. gettutza5:30 p.m.

Draga mea, le-am văzut pe toate, după părerea mea Croația e regina, dar, este foarte puțin 6 zile. Pentru că este o excursie circuit, deci vei merge cu autocarul, asta înseamnă că o zi o faci la dus, una la întoarcere, deci ramân 4 zile pentru superbele orașe ale Croației.
    E foarteeeeeeeeeeeeee puțin. Cum să vezi în 4 zile Fiordul Kotor-Dubrovnik- Split-Trogir -Sibenik -Zadar -Parcul Plitvice, doar așa să opriți în fiecare 2-3 ore cat să zici că ai fost acolo. Eu am fost în excursia aceasta acum cațiva ani 10 zile și a fost extrem de puțin.
    Așadar, ca o concluzie, chiar dacă Croația este minunată, ținând cont de timpul scurt pe care îl ai la dispoziție cred că ar trebui să alegi Castelele Bavariei. La ce am citit eu pe blogul tău, cred că acestă destinație ți se potrivește. Tu ești așa mai romantică și tare aș vrea să citesc ce vei scrie tu de castelele Linderhof si Neuschwanstein.
    Îți urez călătorie plăcută și spor la scris!

25. N-am fost in niciunul dintre circuite asa ca le-as alege pe toate :) Oricum observ ca la toate este croaziera pe Dunare :), sper ca viitura n-a lasat urme urate pe acolo.

Pe lista mea de vizitat ar fi Croatia, dar cum ziceau cei care au mai fost, ar merita mai multe zile, asa incat si eu ti-as recomanda castelele bavareze.

Spor!

26. Croația fără discuție. Vei fi foarte multumita. Plitvice e mai mult decât un paradis.
    Vacanța plăcută,
    Cami

27. Buna dimineata!

Alice,
    Eu as opta pentru al doilea circuit, Croatia.
    E mai de ...sezon...
    Am facut circuitul ..aproximativ acelasi....cu cei de la Omnia Turism, avand ghid pe un domn Vulcanescu, Un barbat in varsta de aprox 70 de ani, foarte pregatit, un excelent ghid.( asta era acum vreo 5 ani...cred...)

Circuitul de praga...merge mai bine in perioada toamna...eu am fost in luna nov-dec cu o companie din bucuresti, imi scapa numele...

Pe de alt aparte, n-am fost in excursia cu castelele, asa ca....

Sunt curios ce alegi...
    O zi excelenta!

28. sper sa alegi castelele bavariei, mi-ar placea sa le vad prin ochii tai. succes la alegere :)

29. Eu am cam ramas in urma cu articolele tale! Dar recuperez usor-usor...
    Am vazut ca deja ai facut alegerea. Si eu cred ca as fi ales tot Germania Austria, dar nici circuitul prin Croatia nu suna rau...

30. Si eu am ramas in urma cu articolele :) Am avut un weekend foarte plin . Ma bucur pentru ca a iesit traseul prin Austria Germania etc. Acest traseu vroiam sa-l votez :) Drum bun si distracție placuta!!!

31. Multumesc tuturor pentru comentarii, m-ati ajutat mult! Am ales ce a votat majoritatea, Castelele Bavariei :)

32. O decizie mai dificila nici ca se putea...Cred ca as merge in Praga, este unul dintre orasele pe care chiar imi doresc sa le vad.
    Observ ca ai ales deja Castelele Bavariei insa orice ai fi ales, ma indoiesc ca era o decizie gresita.

33. Laurentiu as fi ales Praga, dar imi doresc sa merg cu sotul ...
    Mi se pare o destinatie romantica

34. @ Alice: Tind sa cred ca orice ai fi ales, alegerea era una inspirata. De fapt, mi se pare misiune imposibila sa ai de ales intre trei destinatii superbe.