Cordoba o frumusete rara a Spaniei - traseu turistic

In Cordoba am ajuns din Sevilla cu autobuzul Alsa (costa 22 euro dus-intors)! Vreau sa va zic ca pana sa ajung in Cordoba as fi crezut ca am vazut de toate! In subconstient stiu ca inca n-am vazut nimic si Cordoba avea sa-mi demonstreze inca o data asta! Inca un oras de-o frumusete rara! De pus acolo langa Brugge, Insula Capri, Fes si alte locuri unice in lume! Un oras cu o personalitate puternica, un oras autentic, diferit si foarte frumos al Spaniei pe care nu trebuie sa il ratati!

1.Informatii despre Cordoba

Stand in gara si cautand iesirea si o harta turistica am gasit o carte mai mult decat interesanta din care am extras cateva informatii:
  • In perioada romana Cordoba fusese capitala Spaniei
  • Avea peste 1 milion de locuitori si era cel mai mare oras din Europa
  • A fost cel mai mare centru universitar, cultural si artistic din Occident
Gandidu-ma la minunatiile lasate de mauri si la faptul ca a fost candva guvernat de evrei imi inchipui ca trebuie sa fie un oras foarte frumos!

2. Centrul Modern

Asa ca am vazut si centrul modern, atat de diferit incat ma intrebam daca nu cumva am ajuns in orasul gresit! Nu vedeam nici un patio, cladirile erau voluminoase in stil Art Nuveau, magazinele Zara, Mango si altele de gen erau peste tot, turisti nicaieri! Unde o fi Mezquita, strazile inguste cu case vopsite in alb si galben, suveniruri? Dupa vreo 30 de minute de mers la nimereala luand punct de reper turnul Mezquitei am ajuns!

3. JUDERIA - centrul istoric

E de o frumusete rara! Nu seamna cu nici un oras pe care l-am vazut pana acum! E foarte frumos :)
Partea veche a orasului se intrece cu niste patio-uri exceptionale, casele cu pereti grosi, multe ghivece colorate, strazi presarate cu flori si multe grilaje!

4. M-am plimbat pe Calleja de las Flores

Considerata cea mai frumoasa strada din Cordoba, e mai bine zis un simbol al orasului!
Calleja de Las Flores e o alee ingusta, cu multe arcade, presarata cu buticuri pline de suveniruri si peretii impodobiti cu ghivece cu flori! In capatul strazii ajungi intr-un patio frumos cu o superba priveliste spre Mezquita! Aceasta e pictata pe numeroase tablouri pe care le puteti lua acasa! Mi-am luat si eu unul cu 5 euro, ca sa nu uit niciodata aceast peisaj frumos!

5. Minunata, Exceptionala MEZQUITA

Mezquita este una din cele mai minunate constructii religioase ce le-am vazut.
Mezquita initial a fost o moschee, a devenit Catedrala in anul 1236.
850 de Coloane pictate in alb si rosu si plafonul sculptat in lemn de cedru fac din acest lacas de cult sa fie cu totul special!
PONT: Pana la 9:30 dimineata Mezquita e gratuita altfel costa 8 euro intrare

6. Piata de artizant Joco

Zoco este echivalentul spaniol pentru souk-ul arabesc. Aici ziua e piata de artizanat iar noaptea se tin spectacole de flamenco! Eu am fost ziua si am gasit interesanta pielea imprimata (mostenire de la mauri) si  bijuterii din filigran de argint extras din minele Sierra Nevada!

7. Parada Patio-urilor - una mai frumoasa ca alta

Cordoba se defineste prin patio-uri! Am intrat in foarte multe (majoritatea se pot vizita doar seara in timpul saptamanii si toata ziua in weekend. Eu m-am dus in weekend special sa pot sa vad patio-urile :)
Exista si un Muzeu al lor, se numeste Palacio de Viana! Acesta are 12 patio-uri diferite dupa modelele traditionale din Cordoba. Din pacate nu am ajuns la el fiindca mi s-a parut prea departe de centrul istoric dar daca stati o zi full in Cordoba merita vazut!

8. Am fost sa vad Muzeul Taurino si Sinagoga

Daca l-am ratat in Madrid si Sevilla vroiam sa il vad pe cel din Cordoba. Nu am avut noroc, era in renovare :( Nici Sinagoga nu e exceptionala, o incapere mica si goala. Nu mai foloseste ca lacas de cult din 1400 cand au fost expulzati evreii din Spania. Atunci au supravietuit 3 Sinagogi, 2 sunt in Toledo si aceasta din Cordoba

9. Am ajuns in Muzeul de Bellas Artes

Aici am vazut picturi de Morillo, Goya si Sorolla. Intrarea e gratuita si muzeul e foarte frumos intr-un fost spital (Hospital del Caridad). In Muzeul de Bellas Artes - Intrarea e gratuita

10. Apusul de soare l-am prins pe Podul Roman

Dar si mai impresionanta mi s-a parut privelistea cu vedere spre el!

11. Am trecut si prin Poarta Pedro Almodovar

Care nu stiu daca are vreo legatura (desi cred ca da) cu Pedro Almodovar cunoscutul regizor de film spaniol! Mi-am amintit instant de filmele facute de el "Volver" si "Todo sobre tu madre" chiar mi-au placut!

12. La CINA Robo de Torro (mancare traditionala din Cordoba)

Cina am luat-o intr-un restaurant tipic andaluz din care rasuna muzica flamenco! Am comandat mancarea traditionala a Cordobei  robo de torro= tocana de coada de taur! berea si painea din partea casei! :) Totul a costat 7 euro

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti in Andaluzia? Citeste tot jurnalul meu de calatorie

1. Hm, cam bine arata. Spania are multe de oferit, abia am vizitat Barcelona anu' asta, dar Cordoba ta mi-a facut pofta. Spor!

2. frumoasa prezentare Aliceee !!!

3. ce frumos, ce frumos ! Cred ca aleea florilor nu as fi putut sa o vizitea, eu cu claustrofobia mea ... numai cat m-am uitat la poza a inceput sa imi bata inima cu putere ... Spania e o tara superba, uf! de-as castiga mai repede la loterie !!!

4. O minunatie!
    Imi place de tine ca te descurci cu bani putini
    Eu nu as fi capabila , obicei prost :)))

5. Imi plac ponturile, asa invatam, cel putin eu, cum sa ma descurc cu bani putini.

6. n-ai zis daca a fost buna coada aia, ca de aratat arata superbine!
    frumos tare si aici, multumesc de calatorie :)

7. Ce frumos arata Calleja de las Flores. <3 nu am mai vazut pana acum o asemenea straduta. Si poarta lui Almodovar...hmm...m-ai pus pe ganduri, caci si eu sunt o fana a filmelor lui.

8. Of, of! Mulţumim că ni le arăţi!

9. De-asta tot spun eu că fiecare țară merită să fie luată la pași mărunți, căci astfel de orașe, nu la fel de cunoscute precum Barcelona, Madrid sau Valencia, pe care oricine și-ar dori să le viziteze, arămân în umbră, deși nemeritat! Frumoasă Cordoba, foarte frumoasă!

10. Cordoba ramane doar unul dintre multele orase care merita vizitate atunci cand ajungi in Spania.