Circuit Castelele Bavariei cu autocarul - impresii personale si detalii despre program

M-am intors din circuitul Castelele Bavariei cu autocarul si cat timp am informatiile la cald m-am gandit sa va scriu un articol despre ce inseamna de fapt acest circuit! Inainte sa plec am cautat o gramada de informatii despre programul detailat. Nu am gasit. Nici de la agentie nu am primit un desfasurator sigur (cu timpul liber la fiecare oras) fiindca se pare nu exista unul. Dupa cum stiti deja am plecat in vacanta prin Agentia ViaRomania iar circuitul costa 265 euro pentru 5 nopti/6 zile!

Agentia ViaRomania vinde pachete turistice online! Bilete de avion /circuite/ sejururi la mare in Grecia, Turcia, Spania, Bulgaria, Romania/ au oferte Last Minute cu pana la 30% reducere!  Ii gasisti aici -->  www.ViaRomania.eu

In articolul acesta voi scrie detalii despre circuit pe scurt


ZIUA 1 - DRUM BUCURESTI - BUDAPESTA

*Prima zi destul de evident a fost pierduta.  
*Am ajuns seara la ora 7 la Budapesta la Hotel Ibis3* din Piata Eroilor! 
Hotel Ibis 3* = Locatia a fost excelenta, Hotelul a fost cu mult peste asteptari as putea spune ca de 4 stele, micul dejun foarte bogat! 
Dupa ce ne-am cazat am avut timp liber pana a doua zi dimineata la 7! Unii s-au plimbat prin Piata Eroilor, prin Parc, etc, eu am luat metroul de la Hosok Ter (care e chiar langa Hotel) si m-am dus sa vad Budapesta by Night! M-am intors la Hotel la 11 pm

Budapesta-noaptea-Catedrala-centru

ZIUA 2 - VIENA

*La distanta de 3 ore de Budapesta ne astepta Viena, capitala Austriei
*Prima oprire la Palatul Shonbrunn unde am avut timp liber 1h30 min! Acest timp nu este suficient! La Shonbrunn se sta 1 zi sa apuci sa vezi interiorul Castelului, Gradinile, Zoo, Muzeul Trasurilor, pe indelete!
1 h 30 min ajung sa vezi interiorul bine! Costa 11 euro! sau sa te plimbi prin Gradini si sa iti faci o parere .... (gratis) Pt mine acest timp a fost suficient, am fost data trecuta la Shonbrunn si am vazut totul pe indelete, acum m-am plimbat prin gradini!

Palatul-Shonbrunn-Viena-Austria-Gradini

* A doua oprire in centrul Vienei in Piata Maria Tereza! Am facut un tur cu ghidul nostru timp de 1 h pana la Biserica Sf Stefan vazand din exterior palatul Holfburg/Coloana Ciumei/ Piata Eroilor etcc  apoi am avut 3 h timp liber! In timpul liber fiecare facea ce credea de cuviinta: puteai sta la cafenele, sa mananci in restaurant, sa te plimbi prin centru, sa vizitezi un muzeu etc! 
La 6:30 pm am ajuns la Hotel EuroPark care e la 8 km de centrul Vienei si destul de izolat! Hotelul e intr-o zona frumoasa, verde chiar langa padurea de foioase a Vienei care l-a inspirat pe Strauss si alti compozitori! Acolo este restaurant, sali de evenimente, teren de volei, fotbal, un conac, e un intreg domeniu! Camera mai putin frumoasa decat la Ibis dar foarte mare!
Optional se poate lua prin agentie cina la Grinzing si turul Vienei by night 30 euro sau puteti lua de la Hotel tramvaiul 49 care va duce direct pana in centru si sa va plimbati prin Viena pe cont propriu!

Viena-Austria-Centru-istoric-piata-maria-tereza


ZIUA 3 - MANASTIREA MELK - SALZBURG - INSBRUCK

* Zona Wachau - 34 de km prin defileul Dunarii! Drumul e pitoresc si scenic, pe o parte Dunarea pe cealalta terasele cu vita de vie si conace presarate pe dealuri din loc in loc! Drumul se incheie la Manastirea Melk unde coboram sa o vizitam. Avem 1 h la dispozitie timp in care daca va despartiti de grup puteti sa o vizitati (in fuga) si in interior (costa 7 euro). Altfel puteti vedea gratis Catedrala prin lateral si curtile interioare!

Manastirea-melk-austria-zona-wahau-biserica-interior

* Dupa un drum lung ajungem la Salzburg unde ne lasa chiar langa Gradinile Mirabell! Avem timp 1h30 min! In Salzburg mi-ar fi placut sa zabovesc mai mult, a fost singurul loc unde am regretat teribil ca nu ne-au lasat mai mult! La Gradinile Mirabell se traverseaza rapid, eu m-am desprins de grup si am stat pe indelete! Apoi la capatul gradinilor se afla Casa Mozart care pt 11 euro o puteti vedea in interior! Eu am ales sa ma plimb prin oras ....

Salzburg-Austria-gradina-mirabell

*Seara am ajuns in Innsbruck! Aici am avut 1 h si a fost destul avand in vedere ca toate magazinele/bisericile/muzeele erau deja inchise! Am vazut trambulina construita pt Olimpiada de iarna, am facut un tur pietonal cu ghidul! Innsbruck mi-a placut la nebunie! e statiune inconjurata de Alpii Tirolului!

Dupa Innsbruck am trecut in Germania si ne-am cazat in Oberau intr-o statiune din zona Castelele Bavariei! Aer curat, o pensiune foarte frumoasa, camera mare, curata! Micul dejun cam subtire, zici ca ne-au calculat la fiecare 1 felie de cascaval si 1 de sunca! cand s-a terminat nu au mai completat! insa erau cereale, dulceata si altele de gen!  Oricum locatia a fost de milioane!

Innsbruck-statiune-munte-Austria-centru-istoric


ZIUA 4 - CASTELELE BAVARIEI SI VIZITA LA SWAROVSKI

*Castelul Linderhof a fost primul. Intrarea costa 7 euro si nu e voie sa faci poze inauntru! Avand rezervare la ora 9 am intrat in Castel ocolind coada! Apoi am avut 45 min pt gradini.  Timpul a fost suficient.

Gradini-Castel-linderhof-germania

* A doua oprire a fost la Castelul Neuschwanstein, simbolul Germaniei! La Castelul acesta povestea s-a complicat putin ... unii vroiau sa urce pe jos, altii cu autobuzul, intrarea o aveam rezervata dupa 1 h, asa ca in total am stat 4 ore in loc de cele 90 min programate! Asta a dat tot programul peste cap!
Intrarea costa 11 euro, inauntru nu e voie sa faci poze, autobuzul dus-intors costa 3 euro! Daca nu vreti sa vizitati interiorul tot puteti urca cu autobuzul! Tinteti cont ca cozile sunt uriase!!!! Jos este un satuc, un muzeu si un lac glaciar foarte frumos!

Castelul Neuschwanstein-sat-germania-


*In continuare am trecut inapoi in Austria dar nu am mai avut timp sa oprim in satiunile Kitzbuhel si Zell um See iar la Swarovski am ajuns cu 10 minute dupa ce s-a inchis fabrica, asa ca am putut vizita doar muzeul si sa facem shopping in magazin (1 ora)!

Am ajuns la Hotelul dupa 11 pm, eram deja super rupti, nu mancasem nimic de la micul dejun subtirel, eram irascibila. Hotelul arata bine dar faptul ca e intr-un orasel (Radstad) unde nu e nici un restaurant sau magazin deschis la ora aia trebuia sa ne zica dinainte! Totul a compensat a doua zi cu un restaurant superb si un mic dejun foarte bogat cu diverse paste dupa retete din Austria!

Swarovski-magazin-austria-bijuterii

ZIUA 5 - KLAGENFURT - GRAZ - CROAZIERA PE DUNARE IN BUDAPESTA

*Klagenfurt nu e tocmai un oras turistic. E un orasel austriac dragut, linistit, micut! Seamana cu o statiune dar nu e! Am avut 1 h 15 min timp liber! Centrul istoric era micut, timpul a fost suficient

Klagenfurt-Austria-centru-istoric


* Graz in schimb e cel mai mare oras din Austria dupa Viena! Aici am facut un tur pietonal cu ghidul si apoi am avut 45 min timp liber! Orasul e foarte frumos, mi-ar fi placut sa stau mai mult ...

Graz-Austria-cetru-istoric-cladiri

* Croaziera pe Dunare in Budapesta a fost seara, de la 9 la 11 pm! 2 ore de rasfat si desfatare fiindca am platit bufetul optional de 18 euro pt care am primit si masa in sistem All Inclusive! Sampanie, vin rosu si alb, sarmalute, nokerli si gulas, zeci de aperitive si salate, totul bufet suedez! A meritat
Daca nu platiti masa optionala, primiti din partea casei un pahar de sampanie la imbarcare, apoi timp de 1 h se mananca (cei care au platit) si a doua ora un ghid roman prezinta ceea ce vedem pe malul Dunarii!

Cazarea a fost din nou in Hotelul Ibis din Piata Eroilor care repet, a fost cel mai bun din vacanta!
 ZIUA 6 - DRUMUL SPRE CASA CU OPRIRE LA ORSOVA 1 h la un restaurant

ALTE IMPRESII PERSONALE DESPRE CIRCUIT

Acest circuit este foarte complex si merita facut pentru:
1. Peisajele frumoase din Alpii Tirolului si Alpii Bavarezi! Timp de 3 zile autocarul merge prin muntii! Este o excursie panoramica!
2. Castelele Bavariei - Linderhof pentru gradinile grandioase si Neuschwanstein pentru ca e simbolul Germaniei, are o pozitionare groazava iar  interiorul e cel putin interesant
3. Este timp de facut Shopping la Viena si la Magazinul Swarovski
4. Pe parcursul circuitului se croseteaza Austria! Se viziteaza cate un oras din fiecare regiune! In total 5 orase: Viena, Salzburg, Innsbruck, Klagenfurt si Graz
5. Croaziera pe Dunare e fastuoasa, pe un vapor de lux, cu muzica, mobilier luxos, flori pe fiecare masa! Are ponton asa ca pozele o sa va iasa perfecte :)
6. Ghidul povesteste in autocar despre fiecare oras/regiune/gradina/castel vizitat! se pot lua notite :)

Trebuie sa stiti ca un astfel de circuit e solicitant! 

Se pleaca in fiecare zi la 8 dimineata si se sta in autocar minim 10 ore pe zi! Se fac scurte opriri la benzinarii/restaurante pt alimentare, toaleta, fumat etc!
Este obositor insa cu o tableta si un stick plin de filme am facut fata cu brio! Pana in Innsbruck majoritatea drumului e pe autostrada, apoi prin Munti! Cu toate astea e prima vacanta din care nu ma intorc rupta de oboseala si cu picioarele distruse :)!

Alpi-lac-glaciar-munte-austria

munti-alpi-austria

Grupul nostru a fost format predominant din oameni in varsta 50+! 

Ei fiind la putere ritmul de vizitare a fost mai incet! Am reusit sa fac poze, sa vizitez si sa stau pe o banca sa privesc oamenii si sa simt atmosfera oraselor! Asta si fiindca majoritatea oraselor au fost mici :) Am avut un grup frumos si foarte punctual fiindca nu a intarziat nimeni niciodata! insa chiar si asa, 2 obiective au fost ratate! Astfel de lucruri se intampla! Asa cum si daca va planificati voi de acasa vacanta pe cont propriu, puteti avea ghinion, pot fi accidente pe drum, oameni cu probleme etccc

Din punct de vedere financiar vacanta merita cu varf si indesat!

 Hotelurile afiseaza majoritatea 100 euro/noapte/dubla cu mic dejun! Normal ca prin diverse site-uri puteti prinde un pret mai bun, dar oricum daca adaugam toate drumurile intre orase si obiectivele turistice, croaziera pe Dunare, excursiile la Castele, faptul ca autocarul oprea mereu exact in centru deci nu am platit mijloace de transport in comun a fost un mare plus! Cei 265 euro sunt mult mai putin decat as fi cheltuit pe cont propriu fiindca Austria si Germania sunt tari scumpe!
 Pe langa excursie am mai cheltuit 125 euro pe intrarea la cele 2 castele/mancarea pe croaziera/ ciocolata/mozardine cadou/ masa la 2 restaurante si o pereche de cercei + 1 bratara la Swarovski!
Insa va puteti descurca mai modest cu 100 euro bani de buzunar!



 Toate articolele le gasiti aici --> CIRCUIT AUSTRIA SI GERMANIA

Urmareste-ma pe Facebook Click Aici! /Mersi 

 Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!  

26 de comentarii:

  1. Ma bucur ca ti-a placut. :)))) Am avut dreptate cu castelul N. cozile sunt imense, peisajul e superb. As vrea sa scrii ce ti-a placut din ce ai mancat, chiar sunt curioasa. Bine ai revenit.

    RăspundețiȘtergere
  2. Offfff, ce te invidiez! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu am fost niciodata intr-un circuit organizat de altcineva. Sa alergi in continuu ca la maraton si sa nu apuci sa te bucuri de obiective...nu e stilul nostru de a calatori. Slow travel, that's our style :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Wish2go o vacanta nu se refuza niciodata! chiar daca e sau nu stilul meu :) Au fost parti pozitive (fiindca nu am masina/ cu mijloace de transport in comun si hoteluri de 3* nu mi-as fi permis aceasta vacanta pe cont propriu ) si negative ( in Graz/Salzburg mi-ar fi placut sa avem mai mult timp liber). Viena si Budapesta am vazut-o deja in detaliu cu ani in urma ... acum am reusit sa vad alte orasele din Austria! per total aceasta vacanta pt mine a fost doar un castig!

    Lola nu ai de ce sa ma invidiezi fiindca in comparatie cu alte vacante unde ma duc pe cont propriu si e mai greu de planificat (preturile difera de la zi la alta, etc) aceasta e prin agentie, si o poti face si tu, exact asa, oricand doresti :)

    Scorpio mersi de intampinare! Voi scrie in detaliu despre toate, in perioada urmatoare! :) Asa prompt, mi-a placut snitelul vienez :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, Alice, inteleg ideea. Ma bucur pentru tine ca ai profitat de aceasta vacanta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Mi-ar placea sa stiu mai multe detalii. Mie mi s-a parut repezit si prost impartit timpul, in orasele mari sa se lase mai mult timp, un parc il pot vedea linistita in jumatate de ora, chiar daca nu il inconjor.
    Partea cu croaziera ma incanta cel mai tare.
    Faptul ca nu mi se da voie sa fotografiez imi taie din curiozitatea de al vedea pe interior. Evident mai sunt si exceptii. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Sa-ti fie de bine excursia Alicee si bine ai revenit!
    Foarte frumos circuitul. Castelele Bavariei mi-ar placea si mie foarte tare. De fapt intrega regiune cred ca este foarte ofertanta.
    Foarte faina si croaziera pe Dunare. Ai avut parte de un adevarat ospat!

    RăspundețiȘtergere
  8. Circuitul acesta l-am facut si eu, ma rog aproape, noi am avut un castel in plus Herrenchiemsee, cascada krimml si parca si Munchen-ul, a fost frumos dar mi s-a parut foarte obositor mai ales ca in fiecare noapte am dormit in alt hotel

    RăspundețiȘtergere
  9. Vai, ce mult te invidiez ca ai apucat sa vezi Viena <3 imi doresc demult timp sa ajung acolo. dar nu ma vad insa in stare sa fac fata unui asemenea circuit turistic solicitant. Cred ca mai degraba as opta pentru un city break.

    RăspundețiȘtergere
  10. Interesant circuitul. La bugetul propus cred ca merită.
    Pentru tine Aliceee cred ca ar fi potrivită o rulotă cu care sa explorezi lumea în ritmul tău, să îți faci programul așa cum dorești tu și sa ne povestești și nouă despre locuri nevăzute.


    RăspundețiȘtergere
  11. Ma bucur ca ti-a placut! Se pare ca ai vazut destul de multe locuri. Ultima mea vacanta cu autocarul a fost in 2001, cand am vizitat tarile nordice. Am amintiri placute de atunci.
    Pacat ca in castele nu e voie sa faci poze. Nici macar contra cost?

    RăspundețiȘtergere
  12. Mihaela nu te lasau nici contra cost! puteai lua doar vederi cu interiorul care pana la urma daca nu te intereseaza sa pui poza pe net sunt ok :)))

    Corina nu am fost niciodata intr-un circuit cu masina mica! fiindca nu am una ... Insa ai dreptate trebuie sa cer lui Mosul o rulota cu sofer :))

    Ana Q in Viena am mai fost! E bine sa mergi pe minim 5 zile! city break e cam putin :))

    RăspundețiȘtergere
  13. Mihaela in cate zile ai facut circuitul cu Munchen inclus??

    Larisa cred ca tie ti se potriveste cel mai bine acest circuit fiindca te stiu innebunuita dupa munte si castele! Si le imbina pe ambele foarte frumos :)

    Mihaela P. timpul a fost relativ impartit ok! Am avut timp liber minim 3 ore in Budapesta si Viena si mai putin in restul mai mici! Revin cu detalii zilele viitoare :)



    RăspundețiȘtergere
  14. Arata bine si din interior SWAROVSKI :) Asa la prima vedere, chiar daca n-ai avut timp destul, ai reusit sa faci si poze. Abia astept povestirile detaliate despre destinatiile care ti-au placut cel mai mult. Spor!

    RăspundețiȘtergere
  15. Am fost si eu intr-un circuit asemnator de Paste insa mi-a lasat un gust amar: cazarile au fost groaznice (chiar daca in oferta scria ca sunt de 3 stele) ghidul n-avea nicio treaba, ne-am ratacit de nenumarate ori, mergem la anumite obiective exact cand se inchideau, cazarile nu erau in oras asa cum se preciza in oferta: de exemplu cazarea in Viena a fost de fapt in Gablitz la un hotel super jegos unde ghidului i s-a furat rucsacul, mancarea oribila si cate si mai cate. Firma de turism de la care am achizitionat biletele este Christian Tour. Deci un mare NU din partea mea. Oricum ma bucur ca u ai avut o experienta frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  16. Natural am facut multe poze! nu pot sa zic ca m-am simtit fugarita in aceasta vacanta! poate si fiindca ritmul meu normal de vizitare e in viteza, sa apuc sa vad cat mai multe :)))

    Nicole foarte urata experienta ta!
    Noi am avut un ghid foarte bun, 17 ani experienta, recita la istorie, geografie, legende zici ca era enciclopedie! pe bune :))
    Cazarile au fost bune! Unui singur hotel nu i-as fi dat 3 stele in ceea ce priveste camera, insa partea de receptie/restaurant/holuri erau ok!
    Oricum stiu si eu ca 3 stele in Grecia/Cipru ETCC nu sunt 3 stele nemtesti :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Cred ca au fost 6 zile, era pe undeva prin 2010 si sincer nu imi mai aduc aminte foarte bine, in mare semana cu circuitul pe care l-ai facut tu

    RăspundețiȘtergere
  18. Nu m-ar deranja sa fie un circuit organizat de altcineva . daca nu-mi convine un obiectiv pot sa aleg sa ma duc in alta parte sau sa ma odihnesc.

    Oricum , preturile sunt foarte bune Aliceee!

    RăspundețiȘtergere
  19. Super circuitul, mi-ar placea sa-l fac si eu intr-o buna zi. Chiar m-a surprins, nu ma asteptam sa fie atat de frumos acolo.
    Croaziera pe Dunare am facut-o si eu, am luat si masa, dar am terminat relativ repede de mancat asa ca am avut timp si pentru a admira Budapesta noaptea. Aici, pe puntea vaporului, cineva mi-a spus ca Viena e mult mai frumosa decat capitala Ungariei.
    Mi-a lipsit, din pacate, DSLR-ul. :( Compacta mea nu exceleaza in conditii de iluminare redusa.
    Dar noul aparat face niste fotografii senzationale pe timp de noapte. Abia astept sa am unde sa-l incerc! :P

    RăspundețiȘtergere
  20. Anonim9:14 a.m.

    ciao Aliceee !

    totusi ...doar doua castele ? mai erau: castelul hohenschwangau ( linga neuschwanstein ); castelul herrenchiemsee; castelul nymphenburg... + cele vazute de tine in acest circuit sint minunate !!!

    imi place povestea ta ( nu se prea potriveste titlul ) ....imi plac foto pe care le faci ( sint unele castele unde se pot face foto si in interior)...asa cum spui o excursie organizata ( de altii) are avantaje ( faptul ca nu stai la cozi...daca se rezerva, programeaza la obiective ora de intrare) ..si dezavantaje ( timpul liber alocat unor obiective , faptul ca faci parte dintr-un grup..cu tot felul de oameni cu dorintele lor...cit despre programul de trezire si mers ore intregi cu autocarul....nu sint motive de vaicareala....stii la ce te-ai inscris intr-o astfel de excursie....si nu dureaza o vesnicie...ci doar citeva zile.... ; bravo ca te desprinzi de grup, cind se poate si mai faci "cercetari"individuale;

    vara-i lunga....cit mai multe iesiri , samino

    RăspundețiȘtergere
  21. ma gandeam eu ca ai cam lipsit din peisaj, acum mi-am amintit si de ce. astept detalii, postarea asta doar mi-a facut pofta de calatorie :)

    RăspundețiȘtergere
  22. Aa mersi de vizita! acum e perioada circuitului, te mai astept :)

    Samino de fapt era circuitul austriei - excursie la castelele bavariei! Si mie mi-ar fi placut sa vedem macar 3 pe indelete! Am vazut din autocar mai multe, dar nu se pune :)

    Nice daca tu ai avut probleme cu aparatul foto, imgineaza-ti ca al meu s-a descarcat de tot :(((((( nu am putut face poze!

    Hapi sper sa il si faci, e foarte frumos!

    Mihaela, da, pt 6 zile e f incarcat asa ....

    RăspundețiȘtergere
  23. iubesc castelele , frumoase imagini ne arati !

    RăspundețiȘtergere
  24. Mie nu imi plac deloc circuitele astea...si mie imi trimit cei de la o agentie de turism de pe langa unde locuiesc o gramada de oferte...Motivul: ma simt ingradita si nu reusesc sa imi satisfac prea multe curiozitati...e totul in graba si nu prea reusesti sa te bucuri prea mult de locurile vizitate :(...Eu prefer sa fac o tura cu masina, ies mult mai castigata :). Dar este o chestiune de gusturi :). Mai ales ca avand o masina , gasesti si cazari mai ieftine decat in buricul targului ;).

    RăspundețiȘtergere