Prin Defileul Dunarii Wachau si Abatia Melk

A treia zi a circuitului am inceput-o cu Defileul Dunarii - zona numita Wachau  care se termina in orasul Melk, unde am si oprit pentru o scurta vizita la Abatia Melk, amandoua facand parte din Patrimoniul UNESCO!

Circuitul l-am facut prin Agentia de turism ViaRomania care vinde pachete turistice online! Bilete de avion /circuite/ sejururi la mare in Grecia, Turcia, Spania, Bulgaria, Romania/ au oferte Last Minute cu pana la 30% reducere!  Ii gasisti aici -->  www.ViaRomania.eu

Wachau este de fapt un drum lung de 32 km pe malul Dunarii presarat cu orasele si sate mici foarte pitoresti, cea mai vizitata zona din Austria tocmai pentru peisajele frumoase cu terase cu vita de vie, castelele medievale ce se inalta pe munti, biserici si manastiri! vreau sa zic ca regiunea e un fel de Provence pt Franta sau Amalfi pentru Italia. The best of the best
Peste 5000 de monumente istorice, un traseu eco&organic cu multe crame si multe livezi (de ciresi si caisi in special), pensiunsi si restaurante rustice, pitoresti! In acelasi timp este o regiune bike friendly, pe aici se fac trasee cu bicicleta fiind 8 statii de unde puteti inchiria biciclete pt aprox 10 euro pe zi (drumul e drept si pistele sunt peste tot) si deasemenea se fac croaziere pe Dunare, sunt mai multe puncte de imbarcare astfel incat  zona e exploata la maxim din punct de vedere turistic. Nu au ratat nimic :)

Desi nu coboram din autocar avem o plimbare pe cinste! Pe o parte e Dunarea iar pe cealalta parte e drumul nostru care serpuieste dupa cursul apei astfel incat sunt multe curbe si nimeni nu conduce cu viteza pe-aici. Cred ca si limita e destul de mica avand in vedere ca trecem prin multe sate si e drum national. Putem sa ne bucuram la maxim de peisaj! Eu avand loc in fata la autocar vad drumul chiar din plin si am o perspectiva mai buna pentru fotografii, iar cu zoom-ul m-am descurcat chiar bine si la castele :))

defileul-dunarii

defileul-dunarii-austria

Austria-turism-calatorie

dunare-austria-excursie

Eu am prins o Dunare cam mizerabila, chiar acum dupa inundatii, dar in magazinul de suveniruri de la Abatia Melk am gasit aceasta vedere, cu Dunarea curata si soare! O splendoare!
Imi imaginez doar cat de frumos poate fi sa faci slow travel aici. Sa urci pe o bicicleta si sa mergi in ritmul tau, sa te opresti cand te taie capul, sa faci degustari de vinuri si apoi sa te bucuri de bucataria austriaca intr-unul din restaurantele cu terase pline cu flori. Un paradis secret sau cu siguranta mai putin cunoscut romanilor!

defileul-dunarii-austria

De-a lungul drumului ghidul ne povesteste de zor

Despre regiunea Wachau, o zona deosebita a Austriei

- curpinde 3 orase mai mari: Krems (cel mai vechi oras din Austria), Durnstein considerat cel mai frumos si cel mai pitoresc din Wachau si oraselul Melk cu frumoasa sa Abatie!

- in Krems se poate vizita Muzeul de Caricaturi, Muzeul de motociclete,  Muzeul de Arta si Muzeul de istorie al Regiunii! iar in imprejurimi Castelele Schallaburg si Schloss Grafenegg cat si oraselele mai mici Pöchlarn si Scheibbs. Inca suspin fiindca nu am ajuns la Muzeul de caricaturi.

-Manastira Stift Klosterneubur de unde a si inceput terasarea cu vita-de-vie

- Ruinele Castelului Kuenringer

Dupa toate detaliile, reusesc sa imi fac o imagine pe care acum o vad frumos conturata in aceasta harta:

austria

SI Abatia Melk cea mai frumoasa din zona

Unde ne si oprim pentru o vizita

Ghidul din nou ne povesteste, unele chestiuni chiar interesante:
- Abatia Melk, in trecut folosea pe post de manastire, azi este o scoala de mare renume. Costul unui an de studiu aici este de 10 000 de euro! si cica parintii se inghesuie sa-si trimita odraslele aici.

- Turul simplu sau cu ghid al Manastirii Melk  urmează acelasi lung traseu: Sala Benedictină, Curtea PrelaÅ£ilor, Scările Imperiale, Camerele Imperiale azi sali de expozitie, Sala de Marmura, Terasa, Biblioteca, Biserica ÅŸi Curtea lui Coloman si superbele gradini

-Intrarea e gratuita in interiorul curtilor si prin lateral in Biserica!
Daca vreti sa vedeti sala Benedicta si Sala de Marmura, Biserica cu Altarul din fata, Biblioteca si superbele gradini trebuie sa platiti 11.5 euro cu ghid sau 9.5 euro fara ghid!
Eu categoric as fi platit dar desi scria (intrare optional) pe desfasuratorul circuitului la fata locului acest optional nu mai era valabil. Adica da, poti sa intri dar nu ai garantia ca in cele 45 min pe care le ai libere poti sa iesi afara, deci ghidul ne sfatuieste sa ramanem cu grupul si sa vizitam curtile interioare si Biserica....

melk-regiunea-wachau-austria

balcon-biserica-melk-austria-wachau

harta-manastirea-melk-vacanta-austria

melk-austria-regiunea-wachau-vacanta

Arata splendid, chiar mi-a placut, Biserica e wow (desi putin prea incarcata) e cu siguranta deosebita, mai ales pt stilul bisericilor din Austria, destul de austere. La final, cand am iesit si am vazut harta, cat de mare e de fapt si cat de putin am vazut eu am ramas asa cu un regret, ca cine stie daca voi mai ajunge vreodata pe aici si daca voi reusi sa o vad vreodata pe indelete!

NOTA! DACA MERGETI PE CONT PROPRIU
Abatia e foarte mare, cred ca linistit puteti petrece 3-4 ore aici daca platiti sa intrati + oraselul MELK si ZONA WACHAU merita un DAY TRIP din VIENA!

Toate articolele le gasiti aici --> CIRCUIT AUSTRIA SI GERMANIA

Urmareste-ma pe Facebook Click Aici! /Mersi

1. Draga Alicee,
    Sper sa nu te supere comentariul meu, dar de unde ai timp si resurse financiare sa calatoresti atat de mult? Iti permite serviciul?

Draga Alicee,
    pe mine nu ma intereseaza de unde ai bani si timp, ca nu le-ai luat de la binevoitoarea si binecrescuta Daniela de mai sus.
    Pe mine m-ai inspirat cu postarea asta... sa speram ca-mi conving jumatatea sa mergem si noi. In Austria am fost doar in Viena, si am ramas cu gandul la ea.
    Diana

3. Daniela nu ma supara chiar deloc,
    Nu e vorba de servici ci de documentare, uite promit sa scriu un articol detailat despre asta, il voi publica pana miercuri si sper ca acel articol sa te inspire si sa calatoresti mai mult pe viitor

Diana bun venit pe blogul meu.
    Austria e foarte frumoasa, Viena e doar o parte a Austriei, nu reflecta neaparat frumusetile tarii (cum nici Bucurestiul nu e Romania :) )
    Sper sa ajungeti sa faceti vacanta asta impreuna, e foarte frumoasa, mai ales in statiunile montane despre care urmeaza sa scriu din Alpi

4. Multumesc Alicee! Ti-am descoperit blogul de curand si imi place tare mult cat de detaliat scrii, cum prezinti fiecare calatorie. Avem si noi in plan Viena si Austria pe viitor, chiar vrem sa mergem cu masina pana acolo, sa vedem si Ungaria. Deocamdata vara asta e Lefkada pe lista de calatorii si o excursie in Apuseni. Astept articolul tau!

Drum bun! Spor in toate!

5. La Melk am fost in 2008, mi s-a parut un loc tare frumos. Imi plac foarte mult articolele tale, mi se par foarte utile. Mi-as dori sa am si eu un blog unde sa scriu numai despre calatorii, dar simt ca nu calatoresc atat de mult. Parca o excursie, doua pe an, nu ajung pentru un blog de calatorii. :)

6. Alice, te invidiez pentru toate locurile frumoase pe care le-ai vizitat si te imbratisez pentru ca m-ai plimbat si pe mine prin ele prin imaginile si articolele tale!

7. La cat de mare este harta, probabil iti trebuia minim o zi pentru toate coltisoarele, nu doar o "vizita". Foarte frumos arata Abatia. Spor calator!

8. Picturile imi plac, cred ca m-as plimba vreo ora pe acolo admirandu-le

9. Eu am fost intr-o excursie de o zi pe ruta Viena - Melk, vizitand manastirea (culmea opulentei baroce aurite) si un pic din gradini. De aici am luat vaporul pana la Durnstein (recomand aceasta minicroaziera), unde am urcat la castelul in ruine, unde a fost inchis Ruchard Inima de Leu, dupa a treia cruciada, castel ce se vede in primele doua poze ale tale. Apoi am luat un autobuz pana la Krems si de acolo trenul, inapoi, spre Viena. Am scris un pic pe softpedia forum, daca imi permiti linkul extern, la postul 3055, poate o fi cineva interesat de asemea excursie, iar blogul tau e foarte vizitat:

10. Daniela multumesc! lefkada suna bine, de fapt orice statiune din Grecia suna bine acum :)

Mihaela sunt bloggari ce scriu 1 data pe saptamana. Iar daca acele 1-2 vacante pe an insumeaza destule zile si destule destinatii incat sa nu iti plictisesti cititorii, de ce nu?!

Ana Q mersi :)

Natural asa imi si trebuia! O zi

Nickro nu ma deranjeaza, din contra multumim pt info!

11. Sincera sa fiu este prima data cand vad poze si citesc despre Wachau. Mi se pare foarte fain defileul. Si noi in Romania avem zona Cazanelor care mie una imi place la nebunie. Pacat ca nu este la fel de intretinuta si cunoscuta....

12. Nici Wachau dar nici zona Cazanelor nu prea sunt promovate pentru romani :)

13. Si eu care eram convins ca Dunarea are un singur defileu :-). De abatia Melk stiam. Cred ca zona asta ar merita mai multe zile, cred ca as avea ce vedea.

14. Linistit Bogdan, mai ales daca mergi cu masina proprie, sunt o gramada de castele si sate mai mici.
    Si cu bicicleta ar fi interesant

Poza nr 5 , este originala ??? Adica fara modificari , lumina , culori etc
    Este o fotografie fffffff reusita .