Salzburg - Gradina Mirabell, Casa Mozart si ceva mai mult

Am continuat circuitul celei de a treia zi cu a treia oprire dupa Wachau + Abatia Melk si resturantul Landzeit am ajuns in Salzburg! Despre Salzburg cititsem mai demult articole pe diverse bloguri si aveam o impresie foarte buna despre oras, deabia asteptam sa il vad! Insa ceva nu s-a potrivit ....

Gradina Mirabell mi s-a parut prea mica si prea putin interesanta
Zici ca e un coltisor din Versailles, sau o platbanda din Gradinile Palatului Schonrbunn! pur si simplu ma asteptam la mai mult! mai mult decat un simplu covor floral, un rosarium batut de vant,  cele cateva plante agatatoare si cele cateva statui! poate ca dupa numeroase gradini ce le-am vazut in ultimii ani sa-mi fi crescut standardele, nu stiu .... Nu e deloc urata, doar ca am vazut-o prea mica pentru ce imi imaginam ....
Dar pana la urma trebuia sa ma gandesc ca este doar o Gradina!

salzburg-austria-gradina-mirabell

austria

eu2

Casa Mozart (unde s-a nascut Mozart) se afla la capatul gradinii
Nici nu e de mirare de ce ar trebui sa-ti ajunga acel timp de 1 h 30 min, propus de ghid pt. Salzburg
Cand practic nu te plimbi nici 1 km prin oras, daca te opresti doar la cele 2 obiective :)
Casa Mozart nu a fost suficient de interesanta pentru mine, nu sunt un fan atat de impatimit al muzicii clasice si nici a caselor memoriale asa ca am preferat sa ma plimb prin Salzburg! ps: intrarea la Casa Mozart costa 12 euro ... cam mult! prefer sa-mi iau o cutie de ciocolata plina de mozardine de banii astia :)) cred ca imi vor aminti mai cu drag de Mozart :)
salzburg

Orasul e frumusel! doar ca timpul a fost prea scurt sa ii gasesc esenta!
Intr-un oras unde nu am timp sa intru nici intr-o biserica si unde ma plimb o ora si nu gasesc nici o biserica categoric il simt strain!  Desi orasul trebuie sa fie frumos. Face parte din patrimoniul Unesco din 1997 si se lauda nu doar cu Mozart ci si ca e un oras Panoramic! Are si un Muzeu (Panorama Museum 1829) unde se gasesc picturi cu panorame superbe ale Salzburg-ului inconjurat de Alpi. Ce sa zic? eu doar visez cat de frumoase pot fi aceste privelisti de sus de pe cetate ....

Am ramas surprinsa sa aflu ca orasul nu e foarte ofertant din punct de vedere turistic!
Si nu doar ca nu e ofertant, ba chiar mai mult nu e marcat! m-am plimbat fara sa stiu pe unde m-am plimbat si ce-am vazut! Nici macar spre Gradina Mirabell si Casa Mozart nu am vazut nici un indicator!In departare am zarit Fortareata Hohensalzburg; am citit inainte pe net ca ar fi de vazut Catedrala pe care nu am gasit-o la fata locului (centrul e cam imprastiat), nu am zarit nici Muzeul Salzburg sau Muzeul de Istorie Naturala pe semne ca am ratat o mare parte din oras!

Limita mea de 1h 30 min e gata!
Ce pot zice despre Salzburg?

Ca Salzburg e un oras ordonat

strada-salzburg

Ca si aici firma de cabluri face abuzuri
salzburg-cladire-austria

Ca oamenii se imbraca bine

oameni

Ca desi e vara, e frig! un vant de-ti muta fata

Ca oamenii folosesc bicicleta

austria

Ca au prea multe cladiri in culori sterse. Care dau impresia de oras sters

oras-salzburg-austria-centru-frumos

cladiri-salzburg

Rareori mai vezi si cate o cladire interesanta cum ar fi aceasta pictata la baza

centru-istoric-salzburg

Si aceasta cofetarie cu 2 roabe in fata. Care n-as baga mana in foc ca-s de decor

cofetarie-salzburg-austria

Ca restaurantele si terasele la ei au un look aparte, cu flori ca la morti  de plastic

austria-salzburg

Ca daca te uiti bine poti gasi cate un coltisor surprinzator, fotogenic

cladire-centru-salzburg-austria-strada

Poate ca nu mi-am facut eu temele destul de bine acasa, poate ca mi-a scapat mie ceva dar Salzburg nu a reusit sa ma cucereasca! Se cere o noua vizita, cat de curand :)

Toate articolele le gasiti aici --> CIRCUIT AUSTRIA SI GERMANIA

Urmareste-ma pe Facebook Click Aici! /Mersi

1. Eu am vizitat Muzeul/Casa Mozart din Viena si nu m-a impresionat deloc! Sunt un fan al muzicii si al caselor memoriale, dar muzeul nu prezenta nimic interesant, era fad, gol si peste tot erau placute in care se spunea ca incaperea respectiva se presupunea a fi fost dormitorul/sufrageria, dar nu bagau mana in foc! Destul de penibil si am mai platit si 9 euro x 2 adulti. Mi-a parut rau de bani!

2. Monica multumesc pentru comentariu.
    Daca m-ar fi trecut vreodata vreo urma de regret ca nu am intrat si am preferat ciocolata, acum sunt 100% sigura ca am ales bine :)

3. Nu rata Haus der Natur si Hellbrunn, care iti rezerva niste surprizee!! nu dau din casa, trebuie incercat pe propria piele. POate nici vremea nu te-a inspirat, noi am fost la mijloc de septembrie si era placut.

4. Daca aveai mai mult timp la dispozitie si chiar iti place sa te plimbi prin oras, poate gaseai sa treci podul si sa ajungi la superba catedrala sau Domul din Salzburg, mai cunoscut dupa aceasta denumire. De acolo poti urca pe jos sau lua funicularul pana la fortareata si de acolo sa vezi tot orasul, imaginea este tare frumoasa, cu raul Salzach care taie serpuitor orasul, pe o parte si pe de alta vezi muntii din imediata apropiere a orasului. Iar fortareata merita cu prisosinta vizitata, este altceva. Atat catedrala cat si fortareata se vad din Gradinile Mirabel. Deci e super usor de ajuns, nu ai nevoie de indicatoare. Incearca sa vizitezi orasul in timpul sarbatorile de iarna. Poate iti va placea atmosfera Craciunului, noaptea orasul este luminat de vis, mai ales pe straduta aceea ingusta din centrul pietonal, Getreidegasse, intesata de tot felul de magazine si cafenele. Orasul are si alte obiective turistice. Mie, personal mi-a placut mult Salzburg. E doar chestie de gust! :)

5. Deagol mersi de vizita, notez

Ileana multumesc pentru comment. Acum uitandu-ma am vazut in Gradina in spatele meu despre ce vorbiti. E drept ca din cauza timpului limitat nu am observat la fata locului sau nu am dat importanta fiindca ma gandeam ca nu voi avea timp sa urc sa vad
    Cred ca iarna e foarte frumos, atunci mi-ar si placea sa vizitez, doar ca banuiesc ca-i super frig.

citind mai fac odata circuitul!
    si culmea tot cu tine :) , numai ca acum stau in fata calculatorului si nu in autocar
    pentru mine a fost o saptamna superba chiar daca vremea nu a tinut cu noi

Salzburg este un oras minunat, dar nu se poate vedea intr-o ora jumatate...catedrala iti taie respiratia...castelul Hellbrunn, cu al sau parc acvatic, sa zicem, este ceva altfel...chiar si fortareata, la care poti ajunge cu funicularul, iti ofera o imagine superba...muzeul de stiinte ale naturii este exceptional..o croaziera pe Salzach, face toti banii, mai ales finalul, cand vasul face un vals pe rau...merita sa te intorci si sa descopei acest oras...mie mi-a placut maxim

8. Si eu as fi optat pentru o plimbare prin oras. Insa, din ce am vazut, arhitectura nu e chiar pe gustul meu.
    Insa cu siguranta Salzburgul are si locurile sale deosebite, turistice, idilice, care merita vazute si fotografiate. :)

9. Ești nedreaptă cu bietul oraș. :) Salzburg, luat la pas măcar o zi întreagă, îți lasă cu adevărat un gust de mozardine rafinate. Așa cum scria cineva și mai sus, domul este impresionant! Un baroc cum rar vezi în alte părți. Fortăreața e de neratat. Nu-ți vine să mai pleci de-acolo; panorama asupra orașului arată ca-n filme. Iar dacă-ți plac bisericile de-o calitate arhitecturală aparte, Salzburg are destule variante; le-am văzut cu ochii mei. :) Concerte în aer liber (în Domplatz), Mănăstirea Sf. Petru, cu cea mai veche biserică săpată în stâncă și încă funcțională din Europa, cu cimitirul istoric (care arată mai mult ca un parc), unde îi găsești pentru totdeauna :) pe compozitorul Michael Haydn și pe creatorul celebrelor mozardine - cofetarul Paul Furst. Apoi, catacombele orașului...
    Sunt destule de văzut... Drept dovadă, Salzburg are anual 7 milioane de turiști. Aproape cât Viena. Deci... chiar merită să mai dai o fugă pe-acolo, dar nu pentru o oră și jumătate.
    Eu am mers acolo fără cine știe ce așteptări. Neorganizat. Cu o hartă în mână și-atât. Și m-am îndrăgostit de oraș.

10. Eu as vizita probabil casa Mozart din curiozitate si m-as plimba prin gradini
    Intr-adevar, fata de restul pozelor din colectia "vieneza" astea sunt cam saracute

11. era cat pe ce sa-l sterg de pe lista de dorinte, dar din comentariile de mai sus, realizez ca n-ai avut timp sa-l descoperi cum trebuie. daca nu voi ajunge eu, sunt sigura ca tu o vei face temeinic :)

12. Nu prea e impresionant, la prima vedere, trebuie sa sapi dupa comori.