Recomandari in statiunea Arieseni - cazare, masa si trasee turistice

Am ajuns in Arieseni destinatia noastra finala. Arieseni e o frumoasa statiune montana, la 100 km de Cluj, in muntii Apuseni! Am fi putut alege statiuni precum Scarisoara, Garda de Sus etc, dar am ales Arieseni fiindca stiam ca e cea mai mare statiune din Apuseni. O statiune in care simti atmosfera de statiune si nu de sat uitat de lume! Fiindca in Arieseni e turism full season, vara se vine pentru drumetii si vizite la Pestera Scarisoara/Pestera Ursilor iar iarna pentru ski pe partia Vartop!

munte-statiunea-arieseni-romania

Mai jos cateva recomandari pentru statiunea Arieseni:

Cazare in Arieseni

Prima oprire la pensiunea Paraul Rece, unde ne-am cazat pentru 2 nopti. Am ales cea mai ieftina cazare, Vila Paraul Rece! A costa 75 ron/noapte/camera tripla asa ca am scapat super ieftin, cu doar 25 ron/pers! 5 euro nu tin minte sa mai fi dat undeva pe un loc intr-o pensiune cu baie proprie, curatel, cu tv, pat bun, saltea moale, camera mare, priveliste spre munte, parcare gratis in curte, foisor si barbeque, susurul apei, fosnetul frunzelor, conuri de brad, miros de munte, pozitionat langa piata/cafenea, foarte frumos!Chiar merita daca nu sunteti pretentiosi si nu visati la mobila Ikea si baie cu spuma dupa o zi prin munti!

pensiunea-paraul-rece-arieseni

*Alte locuri de cazare ieftine in Arieseni: Pensiunea Gianina, Pensiunea Juliana, Pensiunea la Vasile

Urmatoarea oprire la un  restaurant.

Restaurante in Arieseni

Fata de la magazin ne-a recomandat. Restaurantul Sarra Vank sau in jos la Restaurantul La Vasile.

Alegem Restaurantul Sarra Vank.
Ciorba de burta/3 mici cu cartofi prajiti/2 clatite vreo 25 ron! Rezonabil.
Mancarea e buna, localul e plin, din boxe ne canta romante romanesti. Oamenii in varsta retraiesc perioada tineretii, zambete si chicoteli. Peste drum un grup mare de tineri fac un foc de tabara, la cabane lumea ia cina, auzim acorduri de chitara, simtim fumul lemnelor poaspat arse, vantul rece de septembrie, intunericul de pe strada.

Insa a doua zi Sarra Vank ne-a intampinat cu o usa trantita in nas plus povestea ca au un grup de sportivi si nu au timp sa ne faca de mancare. La cat de foame imi era am renuntat sa ma plang si sa vb despre cum ar trebui sa facem turism  si am coborat la La Vasile unde speram sa avem parte de un tratament mai bun.
Si am avut!

Restaurantul La Vasile e o idee mai ieftin! Si mancarea mai multa! Buna e in ambele parti; romanii nu te las sa vii la munte si sa mori de foame. Am comanda ciorba de burta (portie dubla fata de Vank) deabia am gatat-o/pastrav prajit cu cartofi si a fost vreo 30 ron! Pestele a fost foarte bun.

Localele arata ambele bine, Sarra Vank e mai stilat dar terasa e cam simpla, pe cand La Vasile e mai modest inauntru dar au o gradina plina de flori si decoratiuni.

restaurant-arieseni

Ce poti face in Arieseni?
Dupa masa am iesit cu fetele la bodega de peste drum sa bem o cafea. Localnicii se comporta ca la ei acasa, ne invita cu ei la masa, ne canta cate un vers dintr-o manea de nimeni stiuta si la final se ofera sa ne plateasca consumatia. Ospitalieri romanii nostri si chiar daca refuzam si iesim afara unde-i gol si bine, avem o panorama superba cu niste biciclisti straini numai pachetele si muschi apare "Mujdei" un taran din sat cu o bere in mana de care nu mai scapam. Cu toate ca am aplicat  metoda surda-mut, ignore, vorbit pe engleza, n-am mai scapat de el. Si cand deja feromonii lui au intrat in alerta si discutia degenera spre propuneri indecente si vise rostite de menage a trois am hotarat sa  lasam consumatia pe jumatate si sa plecam. Am ramas cu un gust amar, ma gandesc ca daca ar veni un grup de turiste straine, cum s-ar simti cu un asemenea tratament. Statiunea e pitoreasca dar pluteste in aer un nor de incultura care iti poate strica vacanta.
Si totusi sa nu aveti impresia gresita ca in Arieseni tot ce poti sa faci e sa dormi, sa mananci si sa te intretii in "discutii nesanatoase" cu localnicii.

arieseni-centru-statiune-munte

Fetele au mers in drumetie pana la Cascada Varciorog. Traseu usor, pe un drum forestier, 16 km (dus-intors). Alte trasee ce se pot face:

Trasee montane din Arieseni

Portal Cazare www.Haisitu.ro Cazare in Arieseni

Magazin Online  www.Copilas.ro - Body bebelusi

Outlet Sportiv  www.Bravosport.ro - Geci impermeabile femei

1. Mi-ar placea si mie sa ajung la Arieseni intr-o buna zi, Apusenii sunt deosebit de pitoresti, ai ce fotografia. :D
    M-am uitat peste lista cu trasee, hm, destul de lungi...

In zona am fost doar o singura data in viata, in facultate, si cu toate ca am stat o saptamana, am avut tot timpul o stare speciala (eram indragostita si obosita totodata, visatoare sa zic) si excursia nu mi-a priit. Nu am fost atenta la detalii si acum regret nespus, ma gandeam mai mult la un el pe care il lasasem acasa. :P

2. Noi la Arieseni stam tot timpul la Vila Vank. Acolo am gasit cele mai bune gazde, cele mai calde, mai primitoare si mai binevoitoare persoane dintre toate pe care le-am cunoscut în locurile în care am fost cazată. Daca ai ocazia, ti-i recomand cu tot dragul!

3. Am fost doar cu cortul si rucsacul in Apuseni, pe vremea studentiei. Acum daca as mai merge probabil la Arieseni e locul. Spor!

4. Mariana H12:51 p.m.

Mie imi place mult in Virop,mai sus de Arieseni linga pirtia de ski.Cazarea la vila Ovidiu 75 lei.Traseele sint mult pitorest si natura nu a fost inca distrusa !Eu merg in fiecare vara !Sarbatori fericite !

5. O vila si o camera foarte frumoasa, rustica....dar dulapul, unde e dulapul? :))
    Nu am fost niciodata in zona aceea

6. Vara viitoare voi merge pe urmele tale in Apuseni. Nu am fost pana acum in aceasta zona a Romaniei. Credeam ca e mai scump, multumim de info

7. Anonim6:41 a.m.

Sărbători fericite alături de cei dragi vă urează echipa ANTREC Alba!