O saptamana in Olanda, ce sa vad? - discutii turistice

Multumesc tuturor celor care au votat destinatia din primavara asta, ei bine probabil ca v-ati prins din titlu, e vorba de Olanda. Corina a fost cea care a ghicit si locatia de baza a calatoriei mele Groningen (poza era indiciu final) si Mihaela care a ghicit chiar mai mult, ca merg la o prietena. De fapt e prietena lui Mary una din cele 4 best friends pe care ocazional le-am mai pomenit pe blog: (I din Londra, Mary si Moni cu care am fost in Muntii Apuseni si vacanta pe Valea Prahovei si L, care a fost intr-un semestru in Polonia si nu am reusit sa ajung la ea :). Ei bine in Olanda voi merge cu Mary.

Vacanta in Olanda am facut-o pe cont propriu:
Pe site-ul de unde mi-am luat eu biletul de avion gasiti deseori oferte de la  ~100 euro dus-intors Romania-Olanda. Incercati si voi >>> AICI
 In Olanda am stat la o prietena, care mi-a spus ca cele mai ieftine si bune hotel-uri din Amsterdam sunt  >>>Hotel IrisHotel not Hotel si Hotel 83. Daca mergeti in grup mai mare sau cuplu va recomand cazarea la localnici, prin AirBNB, site pe care primiti un cupon de 35euro din partea mea, la prima rezervare daca va faceti un cont nou gratuit >>> VOUCHER AICI
Am citit eu undeva ca luna Aprilie e cea mai buna pentru a vizita lanurile de lalele specifice Olandei, ca vremea e frumoasa si Amsterdam miroase a iarba (verde). Ma duc sa verific daca e corect sau nu :)
Nu am nici un plan strict fiindca nu ma duc de capul meu si probabil va fi o vacanta mai relaxanta si spontana in functie de starea de spirit a fiecareia, de chef si vreme. De aceea nici nu m-am obosit sa citesc prea mult, fiindca cu cat stii mai multe cu atat te superi mai tare fiindca stii ca nu ai timp (si posibilitati) sa le vezi :)

Ma bucur ca de fiecare data cand v-am cerut pareri si sfaturi si mereu mi-ati dat idei bune si mi-ati usurat munca asa ca ma bazez si de data asta pe voi.

Momentan o saptamana ideala in Olanda pentru mine ar insemna:

O vizita la Keukenhof cea mai mare gradina din Europa; curprinde doar flori din bulbi asa ca e deschisa doar din Martie pana in Mai si sper ca in Aprilie sa vad cu ochii mei lalele negre si lanuri imense de flori colorate.

Keukenhof-gradina-olanda-vacanta

Amsterdam la pas. Am in plan piata de flori plutitoare, Cartierul Rosu, casa Anna Frank, o plimbare cu vaporasul dar si cu bicicleta ...

amsterdam-la-pas-vacanta
Groningen e un oras studentesc asa ca Distractie va fi cuvantul cheie. Interesant de vizitat gasesc Muzeul Groningen, Muzeul comediei si Muzeul trabucului. Groningen e in nordul Olandei si poate (sper) sa ajungem si la Marea Nordului.

groningen-olanda-vacanta

Orasul Alkmaar unde in fiecare vineri din aprilie pana in octombrie este o piata traditionala de cascaval gouda (peste 2000 de roti de cascaval fac spectacol in fiecare vineri incepand din 1593). Suna bine ...

alkmaar-olanda-vacanta

Olanda rurala din Giethoorn oraselul in care nu exista masini, o oaza verde pe care se circula doar cu barci si canoe, la care i se mai spune si "Venetia Olandei" .... din poze arata de vis!

Acum va intreb pe voi : OvidiuBia , Nice , Loredana, Maria, Larisa, Mihaela D, Andra :), Andra, Mihaela Anghel, Milla, Pato, Hapi, Mihaela PojoguGeorgiana, Mariana, Teo, Corina, Ank, Stefania, Anastasia
  • Care e mancarea traditionala in Olanda?
  • Ce nu ar trebui sa ratez intr-o vacanta in Olanda?
  • Care e cea mai ieftina metoda de a ma plimba intre orase?
  • Ce obiective turistice sau chestii interesante imi propuneti sa fac in Amsterdam?

😍 Apreciez comentariile voastre 😍

Citeste tot jurnalul meu de calatorie in Olanda (click pe titlu pentru a citi)

1. Ioiii, numai Olanda visez și... numai Olanda văd. E și destinația mea din primăvara asta și dacă-mi ies planuri, de 1 mai o să fiu acolo, pe câmpurile de lalele, cu fetele, cu biciclete! Îngredientele minune!
    Păi trebuie să mănânci brownies, să vezi câmpurile, să bați Amsterdamul la pas, să pedalezi - eu voi face asta zi lumină - și, să simți primăvara olandeză prin toți porii. Nu contează că vezi sau nu obiective turistice, Olanda e frumoasă colț cu colț...
    Mno, să ai o vacanță parfumată și frumoasă!!!

1. Loredana pe cand tu pleci eu ma intorc, inainte pe 1 mai se Sarbatoarea Regina, era mai petrecere, anul acesta din cate am inteles nu se mai tine sau cel putin nu la fel ca inainte. Si noi vroiam sa mergem initial in Mai dar pana la urma nu am mai avut rabdare :)

2. anul acesta se ține Ziua Regelui, de anul trecut au rege. ziua lui e pe 27 aprilie, dar, pentru că e duminică, ziua se va sărbători pe 26 aprilie... la Amsterdam va fi o mare nebunie portocalie...

Dar eu nu vreau să merg acolo pentru aglomerație și obiective turistice ci pentru zeci de km de piste de biciclete mii de flori... și pentru străduțele de pe canale ale Amsterdamului, da... :))

Hai că o să fie o vacanță minunată, aprilie sau mai... :)

3. Bun, bine ca m-ai lamurit, cu politica sunt total pe dinafara, deci exista totusi petrecere, noi am vrut sa o prindem dar aglomeratia probabil ne-ar fi dat batai de cap si preturile la biletele de avion erau mai mari dupa 25 aprilie, nu stiam de ce .... :)

2. Pictorul meu preferat este Van Gogh, aşa că eu nu am ratat în Amsterdam, muzeul ce îi este dedicat. Şi am mai fost şi la Rijks Museum, dar nu am văzut casa Annei Frank, în schimb. Am fost şi la Alkmaar şi mi-a plăcut, dar nu am prins spectacolul. Orăşelul acela rural, ansolut superb, nu l-am văzut. Vacanţă plăcută să ai!

1. Mihaela Multumesc. Si mie imi place la nebunie Van Gogh dar nu prea cred ca vom avea timp de prea multe muzee! Am citit ca Amsterdam are foarte multe muzee, mi-ar placea sa pot sta macar 3 zile sa le vad pe indelete, dar sigur vor mai fi si alte oportunitati!

3. Mie mi-au placut mult niste clatite mari si delicioase in Amsterdam, se gasesc cam peste tot, sa nu le ratezi ! In ceea ce priveste obiectivele turistice iti recomand: Muzeul de genti si posete, Hortus Botanicus, Tropenmuseum (muzeu de etnografie), Rijksmuseum, Muzeul Diamantelor. De asemenea iti recomand o plimbare cu vaporasul pe canalele raului Amstel, o plimbare la o moara autentica ce inca mai functioneza in van Sloten (capatul tramvaiului 2 luat din centrul Amtserdamului , apoi mai mergi pe jos cca 15 minute intr-un sat absolut incantator - sunt indicatoare), Amsterdam Arena, sau casa lui Rembrandt.
    De calatorit cred ca cel mai simplu este cu trenul intre orase.
    De neratat , dupa mine, ca ar fi o vizita la o moara in Olanda. Asa cum am precizat mai sus, cea mai apropiata de Amsterdam este cea din van Sloten la care se ajunge destul de usor din centrul Amsterdamului, dar daca vezi si alte orase din Olanda poate gasesti si acolo mori de vant de vizitat (desigur daca ti-ar placea acest lucru).
    Vreme frumoasa si o vacanta cat mai placuta !

1. Muzeul de etnografie si cel de diamante ma tenteaza! sa vedem cat timp vom avea :(((. Clatite sigur voi manca, am mai spus deja ca sunt desertul meu preferat.
      Sper sa ajung si la o moara, mersi Maria de indicatii si recomandari!

4. Sa nu ratezi sub nici o forma parcul.Eu il voi vizita anul acesta si de abia astept.Sper sa avem vreme buna si sa nu ploua, ca sa ne putem bucura de o priveliste minunata si bineinteles de parfumurile minunate de flori.

1. Inca nu m-am uitat la vreme dar sper sa fie buna, macar 2-3 zile in care am planificate vizite! iti doresc vacanta frumoasa!

5. Pe mine nu m-ai intrebat, dar iti spun oricum :P
    Mancare: nu rata branza, placinta cu mere, clatitele olandeze (The Pancake Bakery in Amsterdam), pestele. Traditional: herring crud mancat cu ceapa si muraturi sau "stamppot", un piure de cartofi amestecat cu diverse legume sau carnuri.
    Si eu zic sa nu ratezi Keukenhof. Mai recomand Zaanse Schans, ca sa vezi multe mori de vant la un loc si Volendam, Marken, niste sate pescaresti superbe, aproape de Edam.
    Intre orase plimba-te cu trenul.
    In Amsterdam viziteaza Vondelpark, Museumplein, Frankendael park, cartierul Jordaan la pas, 9 Straatjes, Van Gogh museum, zona Plantage si plimba-te pe malul raului Amstel. Nu te limita doar la centru aglomerat si plin de turisti!
    Nu stiu cate o sa reusesti sa faci intr-o saptamana, dar merita sa incerci cat mai multe :)

1. Dana chiar speram sa imi scrii recomandari (dar numesc pe cei care au comentat la ultimul articol din searia Discutii Turistice).
      Herring cu ceapa voi incerca presupun ca daca iubesc sushi, o sa imi placa si asta, clatite binenteles, placinta cu mere nu zic NU si Gouda cat pot :)
      Mi-ar placea Eaanse Schans sa vedem cum facem un circuit cu masina, ce ne poate intra ....

Pentru Amsterdam am vazut harta dar nu inteleg nimic din ea, atatea canale ma zapacesc de cap :(((.

2. Amsterdamul nu e mare, o sa te descurci, nu-ti face probleme. Cat despre canale, tine minte trei: Prinsengracht, Keizersgracht, Herengracht si Singel. Sunt paralele, te plimbi intre ele de nu se vad! Si daca mergi pana in capatul lor ajungi si la Amstel. Daca vrei, da un semn cand ajungi aici, si poate te ghidez putin (daca sunt in oras) ;)

3. Dana o sa iti trec mailul, dar sper sa ne descurcam! Daca as sta mai multe zile cu siguranta mi-ar fi placut sa iesim la o cafea sa povestim mai multe!
      Am trecut cananele sper sa nu imi pierd foaie cu informatii ca am pus-o :))

6. Alice, a fost usor de ghicit. Am cautat fotografia cu Google Imagini si am primit imediat indiciul.
    In Olanda am vizitat Amsterdam si Bourtange. Am fost impresionata. Si pe lista mea de prioritati este Keukenhof si Giethoorn.
    Iti recomand http://vacantevacante.com/category/am-fost-acolo/olanda/. Mihaela este foarte documentata.

1. Corina mersi, voi citi cat mai mult. Inca de Bourtange nu am auzit, mai am studiat! timpul e scurt :(

2. Dacă mergeți cu mașina Bourtange este la 61km de Groningen. Pentru deplasări rutiere eu folosesc http://www.jeka.ro/Distanta-Groningen_Bourtange.aspx
      Vacanță plăcută și vreme bună!

3. Am uitat să ți recomand pe Radu și Mihaela Diaconescu. http://www.diaconescuradu.com/olanda-amsterdam.

7. as zice sa vizitezi fabrica de bere Amstel :D, sa nu ratezi sa te dai cu barca pe canalele Amsterdamului, Amstel parca este chiar un rau...
    mai multe nu stiu :D

Dar am avut dreptate, ca te duci in Olanda :D

1. Pato da ai avut dreptate! Nu promit sa vizitez fabrica dar o sa beau un Amstel si o sa imi amintesc ca tu mi-ai recomandat!

8. Alice, eu nu am fost in Olanda, nu am ce recomandari sa-ti fac(oricum nu comentez pentru link). Dar pentru ca prin 2010 am scris un articol tare drag mie despre Giethoorn si pentru ca imi plac foarte mult florile, e inutil sa-ti spun ce as vizita daca as avea ocazia. In plus, arhitectura flamanda este preferata mea, ador casutele colorate cu frontoane de care m-am indragostit la prima vedere in Belgia si cum sunt singura ca acestea sunt specifice si Olandei, ai deja bine conturata imaginea pe care o prefer din tara lelelelor. Sa nu uit de morile de vant si de cascavalul lui traditional gouda. :) O vacanta cat mai colorata iti doresc. :)
    Si apropos, eu am fost prima care a indicat ca destinatie Olanda(fara Belgia). :P

1. Nice asa e tu ai spus prima Olanda, probabil fiindca ma cunosti foarte bine ca o prietena adevarata!
      Ai dreptate, e aceeasi arhitectura, cred ca o sa-mi semene bine cu Brugge dar cu mai putina ciocolata :)

9. Eu in Olanda am vizitat doar Amsterdamul. Iti recomand Muzeul Torturilor, mie mi-a placut, intrarea costa in jur de 7 euro cand am fost eu. Noi ne-am plimabat mai mult pe jos, era frumos afara si am profitat de ocazie sa vizitam orasul la pas. Clatitele au fost delicioase, iti recomand sa le incerci. Casa Ann Frank, pe cat e de mititca pe atat e de interesanta si plina de povesti.
    Abia astept jurnalul de calatorie din Olanda. Drum bun, distractie placuta si spor la fotografiat !

1. Georgiana mersi, sper sa prindem si noi vreme buna! Cu clatitele se rezolva dar muzeul Torturilor nu prea e pe gustul meu, eu sunt o fire mai romantica ...

10. Nu am fost in Olanda, dar mi-ai deschis un apetit grozav pentru campurile de lalele . Abia astept primele impresii , adica toaaaate impresiile :)

1. Teo sper sa ma pot mobiliza sa scriu chiar dupa ce ma intorc ca altfel, am inca vacante de acum 2-3 ani despre care nu am scris inca!

11. Keukenhof, da.

Amsterdam da, mai puțin piața de flori care e cam „meh” (noroc că-i mică și o parcurgi în 5 minute dacă chiar dorești), iar casa Anne Frank e iar „meh” (după părerea mea, dar s-ar putea să fiu în minoritate) și s-ar putea să ai de stat la coadă o grămadă.

Groningen nu mi-a plăcut ca oraș: o amestecătură de clădiri vechi și noi și nimic remarcabil. E și peste mână de ajuns acolo. Muzeele respective nu le-am vizitat, deci nu mă pronunț.

Alkmaar: da. And while you're at it poți să vizitezi și Hoorn și Enkhuizen.

Giethoorn: n-am fost.

Mâncarea olandeză e „meh”. Restaurantul meu preferat din A'dam e unul chinezesc (Sichuan). Dacă-ți place peștele poți încerca hering-ul. Eu aș recomanda să-l încerci fără nimic pe lângă el (gen pâine, ceapă, castravete murat). Singura problemă e că nu vii în perioada cea mai potrivită pentru hering. O să-l prinzi pe cel de anul trecut. Pentru bere aș recomanda mai degrabă Brouwerij 't IJ decât Amstel.

Pentru transport: trenul.

1. Un raspuns la subiect, multumesc pentru impresii si informatii. O sa imi trec pe lista ambele beri, si Hoorn Si Enkhuizen daca ajungem la Alkmaar, sunt atatea locuri de vazut in Olanda, nu stiu cum le vom putea acoperi ....
      Groningen e baza fiindca acolo locuieste prietena noastra, nu ma astept la multe de la el dar din poze arata bine!

12. N-am ajuns niciodată în Olanda, dar mi-ar plăcea mult, aşa că abia aştept să citesc impresiile tale!
    Am auzit şi eu de câmpurile colorate de lalele, cred că sunt un spectacol inedit :)
    Eu în Olanda nu aş rata o plimbare cu bicicleta!!! Iar oraşul ăla fără maşini cred că e vis!

1. Andra o sa incerc sa ma plimb cu bicicleta desi la asa trafic nu stiu daca voi face fata (psihic) :))
      Nu sunt obisnuita ...

13. Nu stiu sa-ti fac recomandari pentru ca n-am vizitat niciodata Olanda, dar iti doresc sa petreci o vacanta frumoasa acolo, sa profiti la maxim (in special de lanurile de lalele inflorite), iar dupa astept impresiile si fotografiile pe blog.

1. Larisa multumesc frumos! sper sa prindem vreme buna, am vazut ca e cam ca si in Anglia, nu prea vezi soarele! O sa imi duc pelerina dar sper sa nu o folosesc :)

14. Groningen este departe de a fi un oras care sa imi placa. Cea mai buna prietena a mea locuieste acolo si o data pe luna cel putin ii fac cate o vizita. Insa turistic este total anost. Esti insa la doi pasi de Friesland care e o locatie cu totul si cu totul speciala si cu multe locuri de vizitat:
    Giethoorn este un loc extraordinar de frumos. Cred ca am mers pana acum de vreo cinci ori acolo si de fiecare data imi place la nebunie. Neaparat sa iei o plimbare cu barca.
    Un alt orasel ce nu trebuie ratat este Urk:
    Ti as zice si de satucele pescaresti de langa Amsterdam (gen Volendam) insa nu stiu cat timp veti avea si de asa ceva.
    Keukenhof este un loc magic si probabil prin Aprilie lalelele vor fi dexhise toate. Am fost odata in martie cand nu prea era nimic de vazut. Noroc ca mai fusesem inainte si in alte luni altfel as fi fost extrem de critica cu Keukenhof:

De vizitat recunosc ca niciodata nu am vazut Amsterdamul ca pe celelalte orase vizitate ca turistt deci nu stiu cat de bune sunt sfaturile mele. Dar intotdeuna am inceput cu o plimbare cu barca din fata garii. In felul asta faci planul ce ai vizita. Daca vrei sa stii mai multe despre imaginile clasice cu olanda: papucii de lemn, morile de vant, etc mergi la muzeul zaanse schans care e un pic in afara orasului.
    Intotdeauna merg prin piata de flori bloomenmarkt unde vezi tot felul de frumuseti si de unde poti cumpara lalele pt turisti. Altfel pt cei ce sunt in zona mai rpd i as sfatui o vizita la keukenhof si sa cumpere de acolo. Cea mai celebra moara de vant ramasa in amsterdam este de gooyer care acum e bar . La categoria muzee sunt destule pt toti de la cel al figurilor de ceara, la casa anne frank, la cel de arta rijksmuseum, van gigh museum sau cel de arta moderna stegelijkmuseum. Begijnhof e o gradina f draguta deci dac vrei sa te odihnesti nitel poti trece pe acolo. Sau in vondelpark.
    Insa cel mai important ia centrul orasului la picior sau si mai bine pe bicla. Pt ca asta e ce e cel mai frumos cred. Mai ales joordan si pijp sunt zone frumoase cu canale. Iar daca e o zi de week end frumoasa poti petrece cateva ore bune admirand viaa de pe canale. Oameni care ies cu barca la plimbare. Care fac gratare pe barca. Beaau. Danseaza. Canta. O procesiune de barci cu distractie fiecare cu ce are.
    Si evident nu uita vizita la red light district. Desi eu recunosc ca am ratat o de multe ori ca exista si pe la noi in fiecare oras mai mic sau mare deci nu i am apreciat elementul de noutate. Si poti vizita si fabrica heineken daca te intereseaza berea.

La mancare nici nu ma apuc sa vorbesc. Olanda are de departe cea mai proasta bucatarie din zona. Noroc cu restaurantele internationale. Si la bere la fel. mai bine incerci bere belgiana daca vrei ceva bun. :)

1. Hmmm ce pofta de Olanda mi-au facut impresiile tale! Deja am anuntat-o pe Mary despre moara gooyer care acum e bar. E inclus in program :) mersi de pont!
      Am sa arunc o privire si peste Friesland!
      Mi-ar placea sa petrec in stil olandez la un gratar sau un party pe barca dar nu prea vad cum as reusi!
      Pentru red light district pacat ca nu cred ca il vom vedea noaptea cand se vede lumina rosie de peste tot!
      Dintre muzee cred ca Van Gogh mi-ar placea dar si muzeul de diamant si cel etnografic! Preturile insa nu sunt tocmai mici :(

15. Nu am ajuns in Olanda, dar cu acest articol mi-ai deschis cheful de plimbare pe acolo. :)

Foarte frumos mi se pare oraselul Giethoorn. Arata ca in povesti! :)

Astept cu nerabdare primele impresii din Olanda :)

1. Laura credeam ca ati fost, mai ales ca ati calatorit mult in Germania!
      Revin cu povestile in curand :)

16. Astept cu multa nerabdare povestea intreaga, imaginile si emotiile pe care cu siguranta ni le vei transmite. Sa ai parte de o calatorie unica:)

1. Multumesc Adriana! sigur voi povesti cu lux de amanunte cand ma intorc :)

17. Ce tareee! Si eu o sa ajung la Amsterdam si Keukenhof, dar la inceputul lui mai. Tu cand mergi?
    Mi-ar placea si mie sa ajung la Giethoorn, dar nu o sa mai am timp.... Cu ce o sa ajungi acolo, cu ceva autobuz?
    Anyway, have fun si vreme buna! :)

1. Mergem la inceputul lui Aprilie.
      Inca nu am facut un program fix, oricum in principiu vom merge cu masina prietenei noastre de acolo dar oricum ma voi interesa si despre mijloace de transport in comun poate vom avea nevoie.

2. @Alexandra: vezi site-ul 9292.nl/en

Îi zici de unde pleci, unde vrei să ajungi și când și-ți dă indicații complete referitoare la transportul în comun.

3. Ah, e super bine ca aveti la dispozitie o masina. Sa aveti super vreme!

VOC, mersi, stiu site-ul. Intrebam de Giethoorn pentru ca stiam ca e un pic cam peste mana sa ajungi acolo, mai ales de la Amsterdam de exemplu...

Eu am fost in 2012 si ce iti recomand in Amsterdam: Palatul Regal, Ons’Lieve Heer op Solder (de vazut) + alte case specifice care se pot vizita.
    Intr-o zi am iesit din Amsterdam cu urmatorul traseu: Monikkendam (25 de minute din Amsterdam cu autobuzul, f frumos satucul/oraselul)+Marken - feribot - Volendam - Edam - Amsterdam. Cam 7-8 ore cu totul (transport, vizitare (inclusiv muzeele din Marken si Volendam), mancat). Marken si Volendam (partea de la feribot) sunt f. turistice.
    Daca-ti pot fi de folos cateva poze aici: https://plus.google.com/u/0/photos/109946137253911557378/albums/5807638011426259985

Mihai

1. Mihai din pacate noi vom avea baza in Groningen deci vom merge intr-o excursie de o zi la Amsterdam, insa informatiile poate imi vor fi de folos la o viitoare vizita, nu se stie niciodata.
      Pentru Amsterdam o sa caut informatii despre Ons’Lieve Heer op Solder numele astea flamande nu imi spun nimic! :)

Se pare ca multi au treaba sau mai bine zis dorinta de a vizita Amsterdam in aceasta Primavara. Eu mi-am procurat deja bilete de avion pe la sf lui aprilie. Dar ma intristeaza faptul ca voi avea la dispozitie doar 3 zile din care una o voi petrece In Keukenhof si sper ca vor fi infloriti toti bulbii de flori... Dupa atatea articole citite despre acest locusor de rai am zis: Gata plec in Tara Lalelelor.
    Si acest articol a venit la timp, caci pot intocmi o lista cu ce se merita de vazut in 3 zile.

Calatorie placuta!
    Sergiu

1. Sergiu m-ai facut curioasa. Care e programul tau de vizitare pentru cele 3 zile?
      Keukenhof, Amsterdam si .... ?

20. Ma bucur foarte mult pentru ca ai ales sa mergi in Olanda.
    Fata de cele spuse de restul, mai recomand sa mergi în piața Albert Cuyp din Amsterdam, sa încerci Stroopwafel (aprox 1 euro/ bucata) si, bineînțeles, brânzeturile de la producători .
    Pentru mâncare, recomand sa cauți lantul de restaurante "La Place". Se pare ca e un restaurant cu o retea nationala deoarece l-am gasit atat in Eindhoven, cat si in Amsterdam. Nu ofera mancare traditionala, dar se manca foarte bine si ieftin.
    Mai recomand plimbarea cu barca pe canalele din Amsterdam.
    Am pus si cateva posturi pe blog despre Amsterdam si Eindhoven.

1. Am citit articolele despre Amsterdam, despre Eindhoven nu fiindca nu apucam sa il vedem.
      Mi-am notat piata si sigur voi face degustare de multa branza

2. Eindhoven nu e de vizitat după părerea mea.

„La Place” e un lanț de autoserviri pe lângă magazinele V&D (magazine de îmbrăcăminte). Sunt foarte multe în Olanda. Sunt okay-ish să iei masa de prânz (olandezii nu mănâncă prea mult la prânz), dar oferta depinde foarte mult de la magazin la magazin. În unele nu prea ai ce alege și atmosfera e de cantină. Personal prefer să iau prânzul într-o cafenea.

21. deci, cum a fost? Eu plec pe 26 apr si prima zi o voi petrece la Keukenhof, iar duminica intentionam sa merg in Giethoorn, dar se pare ca timpul este prea scurt, asa ca voi ramane in Amsterdam...

22. A fost foarte frumos, nu stiu exact care mi-a placut Keukenhof sau Giethoorn mai mult. Sunt 2 locuri diferite si foarte frumoase. De la Amstardam ma asteptam sa fie total altfel, a fost o surpriza. Am prins ploaie si un frig teribil in Amsterdam asa ca asta i-a mai stirbit din farmec.
    Keukenhof sa nu ratati in nici un caz!

23. Ai stat mai mult in nord... si sudul merita explorat: Utrecht si Maastricht sunt chiar dragute. Den Bosch, oras mic, a oferit mult mai mult decat ma asteptam - este o Olanda in miniatura, si este atat de bikable si neaglomerat. Urmatoarele pe lista mea sunt Haga, Leiden, Rotterdam.

Care e mancarea traditionala in Olanda? ---> cartofii? mancarea indoneziana?

Ce nu ar trebui sa ratez intr-o vacanta in Olanda? ---> nu ai sa ratezi oricum:)

Care e cea mai ieftina metoda de a ma plimba intre orase?---> trenul cu bilete la promotie, cumparate de prin magazine sau in grup, luate de un localnic. + Bicicleta!

Ce obiective turistice sau chestii interesante imi propuneti sa fac in Amsterdam?--> ai prins esentialul. Eu am fost la muzeul Van Gogh, Muzeul Tropicelor, si Muzeul bacteriilor (am uitat numele), intr-o fuga continua. Cred ca data viitoare o sa limitez ideea cu muzeele la maxim 1 muzeu, si o sa ma axez pe activitati in aer liber sau pur si simplu plimbari la intamplare si gustarea atmosferei...
    -Shakuka

1. Muzeul tropicelor si Muzeul bacteriilor imi suna foarte interesant. Voi reveni candva in Olanda, sunt sigura de asta si atunci voi explora mai mult Sudul tarii :)