10 destinatii posibile pentru 2014 - discutii turistice

Nu stiu cum au trecut deja 3 luni bune din 2014 si nu v-am intrebat inca care sunt destinatiile in care vreti sa ajungeti in an acest an. Dar mai rau mi-am dat seama ca nu am scris nici despre planurile si visele mele in materie de turism pe 2014. Ei bine Olanda stiti, urmeaza, e foarte aproape, dar sper sa nu fie unica vacanta din acest an. Pe lista mai am 10 destinatii posibile, dar nu sigure din pacate. Inca nu stiu  ce sa aleg, si incontro o sa mi se arate cel mai tare, pentru mine vacantele sunt mereu surprize de aceea nici macar nu pot sa garantez ca vacantele mele vor fi in cele 10 destinatii de mai jos:

destinatii-2014

Pe lista de destinatii  stau 10 vise pentru 2014:

1. Italia e mereu in cap de lista fiindca am inca foarte multe de vazut aici. E si tara mea preferata asa ca pentru mine ideal ar fi sa nu treaca nici un an fara sa ajung in Italia. Anul trecut nu am fost, anul acesta mi-ar placea la nebunie Sicilia sau imprejurimile orasului Milano, dar nici regiunea Puglia sau Sardinia nu suna rau. In final, important e sa fie Italia :)

2. Malta e tara in care visez sa ajung demult, nu stiu exact cu ce m-a cucerit tara asta inca dinainte de a o vedea dar imi doresc foarte mult sa am un concediu in Malta cu familia. Mi se pare destinatia ideala pentru litoral combinat cu trasee culturale.

3. Turcia e o alta dorinta mai veche, acum cativa ani am si planificat o vacanta in Istanbul dar pana la urma am renuntat sa mai mergem din cauza drumului mult prea lung de facut. Inca sper sa bage Pegasus, sau Wizz zboruri si de la Cluj sa nu mai fim nevoiti sa mergem pana in Budapesta sau Bucuresti.

4. Croatia a intrat tiptil tiptil in vizorul meu datorita Parcului Plitvice care imi doresc foarte mult sa il vad. Preturile cam mari si dificultatea de a ajunge acolo pe cont propriu m-au cam tinut departe de Croatia dar pana la urma sper sa gasesc o varianta.

5. Maroc e o destinatie foarte posibila, nu am mai fost de cand Kari avea 2 ani, e timpul sa isi vada din nou bunicii. In plus sper sa imi implinesc visul meu de vara, facand expeditii pe dunele Saharei!

6. Delta Dunarii pentru mine inseamna natura pura, salbatica, pe care sper sa o explorez anul acesta. O saptamana in Delta ar insemna o cura cu peste, tone de fotografii, pescuit si drumetii!

7. Bucuresti e un alt plan, deja de 2 ani imi tot planific o saptamana in capitala, sa o vizitez asa cum se cuvine, cu trasee turistice, obiective turistice, baruri si restaurante, intalniri cu prietenii dar si cu cititorii, din pacate tot n-am ajuns :(

8.Vulcanii Noroiosi sunt un alt mare vis national, un fenomen unic pe care trebuie sa il vad!

9. Un weekend la munte. Sincer nu prea conteaza unde, important e sa fie in natura, la aer curat, sa putem face drumetii, sa vedem ceva cascade sau pesteri, iar astea se gasesc peste tot in Romania asa ca nu imi fac probleme :).

10. Am in plan un nou weekend la SPA probabil tot pe langa Oradea fiindca e cel mai aproape. In plus sper sa merg de aici si intr-o excursie cu Kari la Gradina Zoologica Nyiregyhaza din Ungaria.

Acum va intreb pe voi: Loredana Mihaela D , Maria,  Dana, Corina , Pato , NiceGeorgiana , Andra :)  , LarisaAdela , Laura , Alexandra,  Teo, Voc, Adriana, Mihai, Sergiusi toata lumea cine doreste ...

Care sunt destinatiile voastre in 2014?

Fiecare comentator primeste un link in urmatorul articol cu Discutii Turistice

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

1. Cand vine vorba de planuri de calatorie eu sunt prima :)
    Ce este sigur pe anul asta: Padurea Neagra in doua saptamani, Iordania zece zile la sfarsit de mai, San Diego o saptamana la inceput de iunie (duminica ma intorc din Iordania si lunea plec spre San Diego :) ), Iran la sfarsit de August si cam atat pentru prima parte a anului.
    Ce visez si sper sa se realizeze?
    Pai ceva vizite la bunica la tara in primul rand. Sper sa prind culesul de struguri ca au trecut prea multi ani de cand nu am mai participat.
    Un city trip in Madrid sau Lisabona. Amandoua ar fi de preferat dar ma indoiesc ca va fi timp.
    Si pentru vacanta de iarna eu sper sa fie Etiopia. Sotul meu spera sa fie India. Si ar mai fi si Vietnamul pe acolo prin preajma la panda. Sa vedem ce hotaram pana la urma.

Din ce ai spus tu ma incanta Turcia. Am fost doar 8 ore in Istanbul deci mi-as dori mult o Turcie. Mai ales Capadochia.

Maroc este iar pe lista dar nu va fi sigur anul asta. poate urmatorul.

Croatia mie imi place extrem de mult. Am fost cu masina personala si a fost foarte ok. Asa ai mai multa libertate de miscare. Am facut un tur din nord de la Rovinj pana in sud la Dubrovnik. Totul mi-a placut. Split, Trogir, Plitvice, Dubrovnik....Si maine m-as intoarce. Din pacate viata e prea scurta pentru a o petrece calatorind doar intr-un singur loc.

1. Adela foarte frumoase destinatiile alese pentru acest an, sper sa apucati sa vedeti tot ce va doriti. In Iordania mergeti prin agentie sau pe cont propriu???
      Etiopia .... de ce tocmai acolo?

2. In Iordania mergem pe cont propriu. Nu ne intelegem bine cu ideea de grup deci evitam pe cat posibil calatoriile cu agentia in grup mare.
      O sa inchiriem o masina si o sa mergem pe traseul: Wadi Rum, Petra, Marea Moarta, Amman, Desert castle si parte de nord.

Etiopia este un vis.
      Noua ne plac destinatiile care sunt inca putin turistice pentru ca in felul asta vezi o alta lume, o lume care inca traieste altfel, oarecum separata de tot ceea ce credem noi normal in Europa. Inveti extrem de multe vizitand astfel de tari. Parisul, Roma vor fi mereu la fel. Iranul, Myanmarul , Laosul, Cuba, Etiopia sunt locuri ce odata deschise vestului isi vor pierde atributele de acum. Se vor europeniza, americaniza etc etc etc. Si noi speram sa le vedem cat inca sunt autentice.

3. Adela ai mare dreptate, cat timp inca sunt putin vizitate de turisti raman locuri autentice. O data ce devin tari turistice, isi pierde putin din farmec, nevoile in zona cresc, se nasc peste noapte restaurante, magazine, etc in stil european, mai bine sa mergi sa le vezi cat inca poti

2. in Maroc mi-ar placeasa merg si eu tare mult!

1. Coco, sper ca visul sa ti se implineasca! uneori sunt oferte la bilete de avion, nu e asa scump!

3. Chiar am discutat pe tema asta in weeked-ul trecut cu sotul meu si inca nu ne-am hotarat. Si noua ne place foarte mult Italia, dar anul asta deja am fost la Roma, Genova si Cinque Terre, deci ar fi cazul sa mai vedem si altceva, desi Italia a fost, este si va fi destinatia noastra preferata.
    Eu as opta vara asta pentru Oslo, Copenhaga sau Helsinki, dar sunt destinatii cam scumpe din toate punctele de vedere: transport, cazare, mancare, etc. Oricum o sa mai urmaresc promotiile companiilor aeriene sau ofertele lastminute si o sa ne hotaram cand vom gasi ceva care sa ne placa si la un pret acceptabil !

1. Maria m-am uitat si eu pt o vacanta in Norvegia dar preturile sunt foarte mari. Chiar si pentru Olanda mi se par maricele, am o impresie ca e mai scump decat Londra dar astept sa confirm :)

4. Alice, nu eram in lista, dar nu ma pot abtine sa nu raspund provocarii; anul acesta mi-am propus sa ma duc in tari in care nu am mai fost pana acum. Planul meu nu a debutat chiar cu dreptul-dupa cum spuneai si tu, apar surprize- asa ca am fost deja in Franta (unde deja mai fusesem). Urmatoarele destinatii ar fi Maroc (deja am savurat o buna parte din articolele tale legate de aceasta tara), Dubai, Oman, Istanbul, Iasi (chiar in weekendul asta, yupiii!!!), mi-ar placea si Polonia si ceva insulita exotica....:))) ma cam intind putin, acum sa vedem sa fie macar doua-trei din astea. Spor!!!

1. Oana daca Maroc e pe lista anul acesta intentionez sa mai scriu o serie lunga de articole asa ca stai pe aproape! :) Dubai, Istanbul, vad ca te atrag tarile arabe anul acesta :)

5. Voi raspunde si eu pentru ca imi plac la nebunie planurile! Prin iunie am deja programat un mini-tur de Belgia: Bruxelles, Ghent si Bruges. In vara as vrea sa ajung in Grecia (destinatia mea preferata de plaja) si in Maramures (n-am fost niciodata pana acolo). Iar in toamna, daca-mi ies planurile, mi-ar place sa ajung in Andaluzia.
    P.S: Daca mergi la Plitvice incearca sa eviti sfarsitul verii, cand debitul cascadelor este destul de mic. Preturile pe langa parcul Plitvice nu sunt deloc piperate, dar nu cred ca ai cum sa ajungi acolo fara masina

1. Daca ai nevoie de sfaturi pentru Gent si Brugge poti sa imi scrii. Gent a fost acasa pentru vreo 6 ani (acum locuiesc intr-un satuc langa). Iar Brugge e la o aruncatura de bat :)

2. Super! Mersi pentru disponibilitate!

3. Nici mie nu mi s-a parut scump in Plitvice. Am gasit cazare undeva la 60 de euro apartament de patru persoane, in august. Si arata foarte bine! Lacurile sunt fantastice!!!

4. Oana, Pleci in lume multumesc pentru sfaturi! As vrea in Croatia primavara sau toamna, nu vara ca e prea cald pentru ca sa hoinaresc toata ziua!
      Pleci in Lume frumoase planuri, Brugge e superb, am fost si eu dar inca nu am scris despre el! o sa iti placa :)

6. Noi si anul asta zicem ca anul asta mergem in Corsica :)))).
    Nu stiu exact, la noi este mai greu cu programarea vacantelor din timp si uneori mai sunt si alte prioritati in afara calatoriilor, dar in pricipiu daca totul decurge ok la sfarsitul verii am vrea sa mergem in Corsica.
    Pana atunci am mai vrea poate un weekend pe undeva la aniversarea a doi ani de casatorie in iunie, dar nu stim inca exact daca si unde.
    Pentru mine aici calatoriile gen city break nu-s chiar avantajoase pentru ca n-am curse low-cost din Tours, decat spre vreo 2-3 destinatii (care nu prea ma intereseaza foarte tare); tre' sa iau avionul din Paris, ceea ce inseamna mai multi bani si mai mult timp pe drum, care nu prea renteaza parca doar pentru un weekend. Decat daca am norocul de vreo super oferta :D.
    Oricum, iti doresc sa bifezi toate punctele de mai sus pana la sfarsitul anului ;).

1. Te inteleg, dar aproapo, poti sa legi 2 avioane si sa ajungi cam oriunde :). Problema e intr-adevar ca se pierde timp si pentru un weekend nu prea merita efortul si banii.
      Sper sa ajungeti in Corsica sa imi faceti si mie "pofta"!

7. Hello Alice. Eu anul asta am fost deja la Vulcanii Noroiosi pentru prima data in viata mea, Este foparte frumos, sigur o sa iti placa. Ai impresia ca esti pe un alt taram in portiunea aia unde sunt vulcanii.
    In plan am Barcelona, la sfarsitul lunii (daca nu intervin ale schimbari, am luat deja biletele) in august Sardinia (m-am indragostit de locul asta, e absolut minunat), in Iulie o saptamana la Constanta iar in rest, nu stiu, as vrea sa ajung in Bath, si Cotswold , dar si in Bruge pe la toamna. Sper sa imi realizez excursiile propuse anul asta.

1. Ai pe cineva in Sardinia sau chiar te-ai indragostit atat de rau? Sa ne povestesti si noua mai multe si sa pui poze, ca stiu ca ai mai fost :)
      La Bath e S.P.L.E.N.D.I.D!!! mi-a placut la nebunie. Si Cotswolds dar acolo te astepti sa fie frumos! :)

8. Tare mi-as dori sa reusesc sa ies oleaca din tara anul asta. Dar totul depinde de anumite decizii pe care trebuie sa le iau, de anumite persoane din viata mea. :)

Cel mai probabil este o iesire in Grecia, pe o insula. Nu e nimic sigur, dar sper sa reusesc sa merg acolo. In rest, orice ar fi, este binevenit. Poate o iesire in Italia, Belgia? Nu stiu...vom vedea. :)

1. Nu era vorba de o vacanta in Belgia la prietena ta? Parca asa am inteles intr-un articol trecut ca ai in plan ... Grecia suna foarte bine!

2. Ba da, dar nu este nimic sigur. Vom vedea lunile viitoare. :)

9. Alice, iti doresc sa poti ajunge pe cont propriu la Plitvice, e un loc minunat care o sa te uimeasca si o sa te incante, garantat.
    Din pacate doar la Bran sper sa ajung anul aceasta, in Corfu e un vis mai vechi de-al meu cu iubitu' (de fapt el vrea mai mult pentru ca adora albastrul apei si balaceala). Eu i-am propus Praga sau Budapesta dar nici nu vrea sa auda de calatorii in care eu as fotografia non stop iar el s-ar plictisi pe langa mine. :)) Mai nou, din cauza pasiunii mele, el detesta fotografiatul, zice ca il neglijez. Sper sa nu citeasca commentul asta. :P :))
    Vezi ca link-ul sper mine duce spre un blog cu ceva rozmarin. :)) Stiu ca am zis pe alt articol ca nu comentez pentru link, dar m-a amuzat faza asa ca nu m-am putut abtine sa nu iti mentionez.

1. Nice mersi ca ai sesizat problema, o voi "repara". Sa te uiti mereu ca uneori se incurca :((
      Sper sa ajung in Plitvice, sa stii ca tu mi-ai deschis mai tare "apetitul" pentru Croatia :)
      Da, inteleg problema cu pasiunea, eu vizitez mult si asta nu ii place sotului deaia ma si trimite singura :))
      Zice ca in vacante cu el sa mergem numai in plimbari, cafenele, restaurante, asa ca in Venetia unde nu am intrat sa vizitam mai nimic :)

10. Italia și Delta Dunării sunt și visele mele. Nu pot să visez prea multe, dar cele două sunt vise vechi. La Delta Dunării cred că visez de vreo 15 ani. Am vizitat-o când eram prin clasa I-a. La Italia visez de mai curând. Am văzut Ventimiglia, San Remo și Cinque Terre (pentru care m-am documentat de pe blogul tău).
    De Paști am programat Olanda 3 zile. Mi-am făcut planificarea cu ajutorul tău și al cititoarelor care ți-au împărtășit din experiențele lor. Am pe listă: Keukenhof și Leiden; Zaanse Schans, Volendam, Edam, Hoorn și Enkhuizen; Alkmaar și Haarlem. Cazarea la Zaandam.
    ÃŽn vara Italia 8 zile. Cazarea la Roma cu ieÈ™iri la FlorenÈ›a È™i Napoli. Probabil Trivoli È™i Frascati după sfaturile din postarea „7 idei de excursii din Roma pe cont propriu”.
    Am È™i un vis exotic … India. Nu m-am documentat suficient È™i nici curaj nu prea am.

1. Corina sa stii ca te admir ca iti planifici atat de bine vacantele. Eu intr-o saptamana in Olanda nu voi vizita cat ai tu de gand in 3 zile! sper sa iti iasa :)
      Pentru Italia frumos Itinerar ai facut! In curand o sa mai postez un articol cu Roma care sigur o sa te ajute :)

2. Sper să atingem toate țintele pentru că suntem cu mașina. Nu pot să fiu sigură de reușită pentru că planul este doar în capul meu. Pe tovarășul de călătorie încă nu l-am informat și s-ar putea să aibă obiecții.
      Abia aștept articolul nou cu Roma.

11. Lista ta e grozava! Sper sa reusesti cat mai multe din ce ti-ai propus.
    Si pentru mine, Italia e destiantia favorita, dar anul asta o voi evita, intentionat. E o lume prea mare ca sa merg de fiecare data doar in Italia :)
    Momentan, am planificat un city break in Praga la jumatatea lui mai - nu am fost niciodata si abia astept. Voi avea 4 zile cu totul si sper sa apuc sa vad tot ce mi-am propus (lista de obiective inca e in crestere).
    Apoi, am programate 2 saptamani de concediu in toamna, dar inca nu sunt hotarata de destinatie. Ma tenteaza mult sudul Spaniei, dar si Normandia...Va trebui sa ma hotarasc relativ curand totusi, ca sa gasesc bilete de avion cat-de-cat rezonabile ca pret...

In tara, mi-ar place si mie sa merg la Vulcanii Noroiosi - poate intr-unul din weekendurile care urmeaza, ca e aproape de Bucuresti si nu prea am scuze sa nu merg intr-o sambata. Am planificat sa ajung si in Cluj candva in vara, sa vizitez o buna prietena...

1. Am fost si in Sudul Spaniei si in Normandia. Pentru o vacanta de 2 saptamani iti sugerez Andaluzia, are foarte multe obiective turistice, orasele si sate ce merita vazute! In plus preturile pt un zbor la Malaga sunt bune! vremea va fi calduroasa pana prin octombrie - noiembrie cred ca puteti face si baie!
      Am fost in Andaluzia, gasesti articole in cuprins la Spania! Mi-a placut zona la nebunie!
      In Normandia am fost doar la Rouen. Zona de coasta e frumoasa, dar pentru o vacanta lunga cred ca se preteaza mai bine Spania.

2. Imi confirmi spre ce inclinam si eu :) Probabil Andaluzia va fi!
      Ma voi uita si la articolele tale pentru inspiratie si informatii. Multumesc mult :)

12. Am mers deja un weekend la munte, după cum ai văzut, urmează o tură pe-acasă prin Tulcea (sper să fac şi o ieşire la pădure cu ocazia asta), apoi Praga şi....sper undeva în Italia mai pe la finalul anului. Mi-aş dori să dau o fugă şi până la Munchen, la o prietenă, dar asta rămâne de văzut.
    Îţi doresc să reuşeşti să vezi cât mai multe din ce ţi-ai propus! :)

1. Frumoase planuri Andra, multe destinatii, sper sa ajungi in toate!

13. Ei, planuri de vacanță să fie, că din ele ne hrănim... :))) Pe bune, cum am putea trăi, cei ce iubim călătoriile, fără să ne facem planuri?
    De-o vreme încerc să plănuiesc doar cele pe care mă și pot baza, că dezamăgirile sunt greu de dus.

A fost anul ăsta deja un vis împlinit, o săptămână la Filzmoos, în Austria, la Festivalul Baloanelor mele dragi... dar parcă n-am mai plecat undeva de-un secol, e musai de mers curând... și-o să fie Olanda, cu fetele, pe biciclete. După aceea un scurt sejur pe litoral la noi și un pic de Delta Dunării, unde-mi doresc de mult să merg. Apoi, un alt festival de baloane, la unguri de data asta. Vf. Omu cu Puștiul, în iunie, cred. Croația ca destinație de vară, plajă pentru Puști și peisaje fantastice pentru mine - cu Plitvice cu tot, da. Poate-mi iese combinația și ajung, după Croația, până în Italia, la un mare parc de distracții... și, musai, Istanbul la toamnă... cam astea ar fi, cred. Bine, orice neprevăzut e binevenit și-mi fac bagajele cât ai zice pește... :))

Baftă multă și ție. Și bine că reușești că îmbini toate, să pleci singură, dacă e, să faci și lucruri în familie... e muncă grea, știu bine...

1. Loredana vad ca ai in plan un an plin si foarte divers, cu destinatii pentru copil dar si pentru tine. Mare, munte, orase, natura, sper sa iti iasa toate din plin! Deabia astept sa vedem la finalul anului din ce ati spus in acest articol, ce ati realizat, evident valabil si pentru mine :)

2. Păi da, e musai să ne iasă. Adică, eu le zic pe alea sigure, pentru care mă dau peste cap și renunț la multe, ca să iasă. Și da, e musai să fie și pentru mine, personal, și pentru familie... Puștiul e mic, dar iubește drumețiile deja și ar pleca oriunde cu mine. Desigur, încă nu-i potrivit orice loc, nu-l trag după mine unde umblu 12 ore pe zi pe jos... :)

14. Acu....Germania nu mai are rost s-aopun la destinatii turistica ca vin si plec si stau si...trecem peste. Bine, vizitez, normal dar nu ma simt ca intr-o vacanta am si mult de lucru :)
    Bruxelles- si pe acolo mai ramanem des in weekenduri. Parisul poate inca de 2 ori cel putin, sa vedem . Sau poate ca nu, aici depindem de cateva lucruri care se vor intampla sau nu
    Pe lista e Marocul, o luna Aliceeeeeeeeee !!!

1. Poate ne vedem pe acolo, daca ajung si eu :))))

2. Ce frumos ar fi! Am pe lista zonele Agadir (vreau relax si trebuie sa scriu diverse), as vrea sa ajung totusi la Essaquira ca nu am fost si evident c-o sa trantim vreo 2 nopti macar in Marakesh daca totul merge cum am planuit.
      In rest, conexiune la net ca sa putem munci
      Numai cand ma gandesc ca dureaza o zi sa completez formulare pt un amarat de stick si sa vad care are totusi acoperire mai mare in afara de ce-mi spun unii habarnisti, ma doare capul....

3. Da, cu netul e o problema in Maroc dar am auzit ca acum merge mult mai bine, ca in Romania!
      Essaouira mi-a placut foarte mult, in Agadir nu am fost inca :)

Eu am sigur in plan, cu bilete cumparate si totul pregatit, o excursie Washington-New York si una la Istanbul, ambele de 7-8 zile. Apoi tocmai am facut prima calatorie a anului, in Bucuresti, cam tarziu, de obicei calatoream mai devreme, dar a fost o perioada foarte plina la slujba. Apoi, sper inca la un drum in scandinavia, fie Norvegia, fie Danemarca. Si inca o saptamana cel putin in tara, la o nunta. In rest vreau sa calatoresc mai mult prin Elvetia, n-am mai facut-o din primii aici si am descoperit ca sunt multe locuri foarte interesante, care merita vazute.

1. Istanbul? e ciudat fiindca acum 1 an, 2 spunea Vladimir ca nu ii plac deloc tarile musulmane, nici macar Spania si Italia care-s latine, d-apoi Turcia .... ma mir :) New York ati mai fost parca ... Tarile Nordice stiu ca va plac mult si probabil a devenit un ritual cum am eu boala Italia :))

2. Da, e foarte ciudat, dar trebuie sa ajungem la o conferinta acolo si pentru ca o parte din cheltuieli sunt suportate de altii ne-am pastrat cateva zile de plimbat prin oras. N-ar fi fost prima noastra alegere pentru anul asta, dar de multe ori programul de calatorii este cel dictat de slujba.

3. Asa da!
      Si vacantele mele sunt dictate de familie si preferintele lor, pentru SPA merg cu mama si copilul, in Maroc la socri, in Olanda la invitatia unei prietene, dar daca ar fi fost dupa mine anul acesta as fi ales dintre Malta, Croatia si Turcia sau chiar toate 3 :)

16. Eu mi-am planuit Cappadocia, Londra, apoi Bozcadaa, urmata de Thassos si Andaluzia. Sper sa-mi iasa toate. Spor la calatorii!

1. Multe, frumoase, diverse! sper sa iti iasa toate. Am fost doar la Londra si Andaluzia, sper sa te inspire articolele mele! Iar Cappadocia sper sa o vezi inaintea mea, ca sa ma impulsioneze frumoasele fotografii ce le faci!

17. Am fost in Franta, urmeaza drumuri in tara : Brasov, Delta ( Sulina) , si o baie in mare , sper, anul acesta, pentru ca locuiesc la mare si de cca trei ani , nu reusesc sa fac mai mult decat plimbari in extrasezon pe malul marii, nu suport canicula :( . Frumoase tinte v-ati propus, si tu, si invitatii tai, sa dea domnul sa le realizati, cat mai multe !

1. Cate zile ai stat in Franta? Care a fost traseul?
      Brasov si mai ales Delta imi doresc si eu!!!
      La mare visez de 2 ani, sper sa ajungem undeva anul acesta!

18. Scuze, am vazut abia acum intrebarea . Eu visez mult la calatorii ,( de aceea ador blogurile de calatorii , iar al tau este inepuizabil ) dar calatoresc mai putin , imi lipsesc unele conditii :) . Dar in Franta merg la fiica mea , in Ille de France , si incerc sa combin utilul cu placutul . Asa dupa cum am mai spus, am facut un tur de o zi la Mont Saint Michel , superb, iar Normandia m-a impresionat cu adevarat .

19. Agadir ...este complex, cate putin din toate. iti ofera trairi autentice daca te aventurezi pe stradutele aglomerate unde poti simti pulsul orasului cu adevarat. L-am cunoscut la pas molcom, in drum spre plaja deosebita, care a ramas pentru mine locul preferat, in special spre inserat, visand cu ochii deschisi in timp ce soarele disparea tot mai mult in ocean sau cand se innopta si se aprindeau luminitele din jurul faimosului citat arab de pe ~muntele~ din Agadir. Sau in cautarea unor localuri de alimentatie publica gasite pe net, mentionate de alti calatori, dornici de a cunoaste acele meleaguri mai mult decat un simplu turist....
    Centrul statiunii te va surprinde prin pacea pe care o transmite, prin liniste, curatenie, frumusetea hotelurilor si a gradinilor acestora in special. Nici macar pe plaja nu o sa gasesti aglomeratia, poate specifica ar spune unii, sau mirosuri, arome cum doriti, stridente. Este o statiune moderna, intr-un oras reconstruit tinand cont de amanunte. Amanunte care sa fie pe placul ochiului... a turistului. Am fost surprinsa placut de mica gradina zoo din apropierea plajei, este un loc uimitor, unde mai mari sunt sansele sa vezi tineri, copii adulti la un loc, savurand momente tihnite si racoroase. Sunt nostalgica inca, vizita mea in Maroc pare ca numai ce s-a incheiat. Asta se intampla in luna februarie a acestui an. Si, desi eram atrasa de magia acestei tari de ceva ani deja, ajungand acolo am avut din primele momente feelingul acela special care te face sa te simti ca si acasa. Poate suna ciudat, insa pe mine m-a cucerit iremediabil. Si asa cum spunea cineva mai sus, nimeni nu ne impiedica sa visam, sa planuim. Cu siguranta o sa vizitez Marocul din nou, imi doresc foarte mult sa vad nordul tarii, magia oraselului albastru dar si Fes si Marakech, muntii Atlas, Ouarzazate...
    Din pacate anul acesta am ratat Marrakech desi era in planurile mele de al vizita iar informatiile despre acest oras imi prisoseau. Insa nu a fost sa fie. Am vizitat in schimb Tagazout, daca nu gresesc numele, Essaouira. offf ce frumusete, doar daca esti acolo poti intelege haha si daca te ajuta vremea, poate sa bata un vant necrutator cateodata.
    Ce imi doresc sa mai spun si multumesc pentru sansa asta, este ca eu am descoperit un alt fel de Maroc. contrar a tot ce am citit. M-a impresionat in modul cel mai placut, oamenii au fost primitori si foarte amabili, nu am simtit nici un moment agasare sau neplacere din vreun motiv si pot sa spun acest lucru in conditiile in care am calatorit cu celebrul taxi pt....n persoane haha 7 in cazul nostru, am strabatut stradutele locuite si ceva mai aglomerate, am servit un peste delicios gatit pe loc in piata pescarilor, care e pozitionata in spatele faimoasei Marina, din Agadir, cartier rezidential si expozitie de iahturi, locuri pe care le recomand sincer precum un must see :)
    Imi cer scuze pentru descrierea poate prea lunga, dar sunt inca nostalgica si imi e foarte dor de acele locuri, despre care citesc si ma informez aproape zilnic, pentru ca acesta minunata tara merita descoperita molcom, la pas.