15 informatii interesante despre biciclistii din Olanda

Va intrebati de ce in Olanda se folosesc atat de mult bicicletele? Pai... de ce NU?

bicicleta-Olanda
Vacanta in Olanda am facut-o pe cont propriu: 
Pe site-ul de unde mi-am luat eu biletul de avion gasiti deseori oferte de la  ~100 euro dus-intors Romania-Olanda. Incercati si voi >>> AICI 
 In Olanda am stat la o prietena, care mi-a spus ca cele mai ieftine si bune hotel-uri din Amsterdam sunt  >>>Hotel IrisHotel not Hotel si Hotel 83. Daca mergeti in grup mai mare sau cuplu va recomand cazarea la localnici, prin AirBNB, site pe care primiti un cupon de 35euro din partea mea, la prima rezervare daca va faceti un cont nou gratuit >>> VOUCHER AICI  
  • 1.In primul rand  in Olanda toata populatia se lupta pentru o lume mai eco, tara cu peste 70% din teritoriu sub nivelul marii si numeroase campanii si lupte pentru oprirea incalzirii globale e de inteles ca toata populatia este educata in acest sens! 
  • 2.In al doilea rand un bilet de autobuz  costa 2 euro iar bicicleta e gratis! 
  • 3.In al treilea rand parcarile pentru masini sunt putine si costisitoare in timp ce pentru biciclisti e mult mai usor, exista parcari supraetajate unde e greu sa nu gasesti loc dar in fond si la urma urmei o poti lega oriunde!
  • 4.In al patrulea rand mersul pe bicicleta e sanatos si la ei oamenii fac foarte mult sport!
  • 5.In al cincilea rand Olanda e o tara cu teren perfect plan ceea ce favorizeaza mersul pe bicicleta! Doar ca nu trebuie sa uitam ca ploua cam la fel de mult ca in Anglia, e vant si frig, iarna e zapada si gheata si cu toate astea se merge a fel de mult pe bicicleta tot timpul anului! 
  • 6.Ceea ce ma face sa cred ca Olanda are un cult pentru biciclete si biciclisti, o traditie bine pastrata! 



  • 7.Practic in Amsterdam sunt aprox 800 000 de oameni si 880 000 de biciclete. Sunt mai multe biciclete decat populatia orasului fiindca majoritatea au cate 2! Una de lux si una de oras.
  • 8.Tot in Amsterdam exista 400 de km de piste pentru biciclisti! 
  • 9. Nu incerca sa ii eviziti, sunt peste tot!
  • 10.Am fost curioasa sa aflu daca se fura si la ei biciclete fiindca la noi daca o lasi putin nesupravegheata e sansa mare sa ramai fara ea. Am aflat ca DA, in medie pierzi(ti se fura) o bicicleta pe an!  Dar exista imigranti la fiecare colt de strada gata sa iti vanda un "jaf" cu care sa mergi acasa pt 10-15 euro. Uneori poti cumpara de la ei biciclete chiar bune, depinde de zi si de noroc. Ei sunt cei care le fura si ei le vand in alt loc mai apoi! E o chestie acceptata, nimeni nu merge la politie sa reclame o bicicleta si majoritatea recunosc ca cel putin o data in viata au cumparat de la ei!




  • 11.Dupa cum spuneam majoritate oamenilor au au 2 biciclete! Una buna si scumpa pe care o folosesc pentru curse lungi, de mers la birou, in calatorii, etc! Si una foarte ieftina de mers in oras pe care stii ca daca o lasi in fata magazinului nelegata nu-i nici un stres ca nu-i trebuie nimanui!
  • 12.Va intrebati cat costa o bicicleta? Ei bine preturile variaza! Exista bicicleta 10hand adica sunt functionale si atat, care sunt ieftine! Exista si biciclete cu 1000-2000-3000 de euro! Am vazut multe biciclete cu diverse carucioare, remorci, canistre atasate in care sa duci copii sau diverse alte lucruri! Cu cat e mai practica cu atat e mai scumpa.
  • 13.Intr-o lume in care bicicletele sunt la putere totdeauna o sa existe oameni ce vor dori ceva mai mult. De aici au luat nastere tot felul de pseudo-biciclete, de exemplu bicicleta pe care o pedalezi culcat sau cea mica din poza jos in care stai ca intr-un bob!


  • 14.Ca turist mi se pare o chestie "de interes local" sa folosesti bicicleta cat timp esti in Olanda! In Amsterdam am citit ca sunt peste 35 de companii de unde poti inchiria biciclete asa ca practic se gasesc la fiecare colt!
  • 15.Si tot din cultura locala sunt florile ce se transporta in carucioarele si cosurile atasate, copii 2-3 purtati pe bicicleta, iubitele duse pe bara, etc :)

😍 Apreciez comentariile voastre 😍

 Citeste tot jurnalul meu de calatorie in Olanda (click pe titlu pentru a citi)



Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

4 comentarii:

  1. Interesant articolul! Am aflat multe lucruri noi. Si eu ma miram cum de altii folosesc asa mult bicicletele si intr-adevar, cred ca este important si faptul ca terenul in mare parte e plan. Uite in Iasi avem foarte multe dealuri, trebuie sa ai o conditie fizica destul de buna sa mergi cu bicicleta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu in primul rand nu stiu sa merg pe bicicleta :)).
    Mi-as dori sa invat -zic asta de ceva vreme, mai greu cu mobilizatul- dar asta ca si hobby, sau activitate in timpul liber, mai ales ca sunt in zona mea o multime de piste, drumuri rurale ce traverseaza peisaje faine. Sa merg cu bicicleta la serviciu nu m-as vedea, la cat de des ploua in Tours :)).

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu am multe motive pentru care nu merg si nu cred ca o voi face, doar daca ar avea mai multe roti/stabilitate; pe o bicicleta dubla poate, ma incred mai mult pe partener decat sa merg de una singura.
    Imi place cultul si educatia de a folosi cat mai mult mijloace care nu polueaza. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi place mult ideea de transport nepoluant . Dar , de cate ori trec pe langa sirul de biciclete din fata bancii Raifaizen ( se inchiriaza gratuit ) nu am curaj sa inchiriez una, n-am mai folosit o bici din adolescenta , si desi se spune ca mersul pe bici nu se uita, tot nu am curaj sa incerc :)

    RăspundețiȘtergere