Cazare cu rezervare sau gasit la destinatie? - discutii turistice

Am calatorit de doua ori in viata mea fara rezervare facuta in prealabil si de fiecare data "mi-am luat-o". Poate am eu ghinion, nu stiu, cert e ca in viata mea eu nu mai calatoresc fara sa fac rezervare online, inainte! Spun asta acum cat imi sunt proaspete in minte intamplarile si le pot relata, astfel incat sa imi amintesc mereu de articolul acesta si ce am promis. No reservations, no travel! Tine minte Alice :)

cazare-online-sau-destinatie

Prima data cand am calatorit fara rezervare a fost in prima mea vacanta din Maroc. Eram cu sotul si ne-am hotarat sa petrecem Revelionul in Querzezet, oras de la marginea desertului. Pe vremea aia, experienta mea in calatorii tindea spre zero asa ca am mers pe mana sotului care m-a asigurat ca in Maroc gasesti rezervare mai buna si mai ieftina daca cauti direct la destinatie, ca unele zone nici nu au internet astfel incat multe hoteluri nu sunt inregistrate pe site-uri precum Booking si altele de gen. Chiar daca era Revelionul, in Maroc cum nu se da mare importanta evenimentului, eram convinsa ca totul avea sa fie ok, doar ca lucrurile nu au stat deloc asa. Cand am ajuns acolo, dupa o noapte de calatorit si inghetat de frig pe autocar am inceput sa batem din "usa" in "usa" pe la hotelurile din centru, toate refuzandu-ne politicos pe motiv ca sunt pline. Pe strazi era pustiu (fiind inca prea dimineata) si mi se parea ca receptionerii isi bat joc de noi! Nu aveau cum sa fie toate pline! Nu aici, in capatul Pamantului :))
Pana la urma am elucidat misterul, Regele isi petrecea si el Revelionul in desert, sub cerul instelat si ploaia de artificii probabil organizat in vre-un sat de beduini departe de ochii lumii. Doar ca o data cu el a venit si toata curtea Regala, toti slujitorii, toti militarii astfel incat reusisera sa umple toate hotelurile. In final, dupa cateva telefoane, un membru al familiei ne-a rezolvat o camera intr-un hotel, in sensul ca au redecorat o camera nefolosita special pentru noi, un loc chiar dragut langa terasa de pe acoperisul unui hotel. Aveam un spatiu imens doar pentru noi, dar stresul acelei zile m-a bantuit mult timp si dupa acea vacanta m-am asigurat mereu, chiar si in Maroc, ca merg cu rezervare facuta in prealabil.

Pana anul acesta cand iata, dupa 5 ani de calatorii, am comis-o din nou. In ultima vacanta din Ungaria, care nu a fost planuita deloc, practic ne-am hotarat dintr-un moment in altul sa ne facem bagajele sa plecam. Astfel ca am uitat total de rezervare si apoi m-am gandit ca n-are sens sa mai rezerv pt seara din cursul aceleiasi zi, cand putem merge acolo si sa gasim ceva la destinatie. Uneori ma mir si eu cat de naiva sunt. Nu stiu cum mi-am inchipuit ca intr-o statiune precum Hajduszoboszlo, renumita ca statiune balneara pentru strandurile si apa termala, voi gasi cazare pe data de 15 August, in plin sezon si inceput de weekend. Culmea prostiei recunosc, m-am intrecut pe mine. Dupa 2 ore de traversat statiunea in lung si in larg intreband pe la toate hotelurile incepand cu cele mai penale si pana la cele de 4 stele, cu opriri la toate vilele ce ofereau camere in regim "hotelier" (gazda), chiar si la casutele din Camping si toate erau full, ne-am lasat pagubasi. Eram si 5 persoane, aveam nevoie de 2 camere, nu aveam nici o sansa! La Camping chiar si varianta cu cortul era plina (ne-am gandit intr-un gest disperat sa cumparam un cort si sa il instalam pt o noapte). In final, dupa multe ore de cautat, cu nervii intinsi la maxim, am incercat sa gasim o conexiune la internet si am cautat pe Booking unde am gasit variante, cele mai avantajoase incepeau la 50 de euro/pe noapte/ la 20 km in Debrecen. Am mers acolo, dar nu pot zice ca a fost cu noroc .... (va povestesc despre super Hotelul de 4 stele, in articolul urmator).

Voi ati calatorit fara rezervare? Ati avut probleme sa gasiti la destinatie sau totul a mers struna? Sunt la fata locului hotelurile mai ieftine sau ofertele bune se gasesc pe net, luate in avans?

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

1. Categoric votez pentru rezervarea facuta de acasa :D. E posibil sa gasesti si la destinatie, dar personal prefer sa fiu linistita si sa profit de ziua respectiva. Desigur, asta nu inseamna ca n-am facut asta niciodata :)). Am comis-o si eu de vreo cateva ori prin Romania, pe la munte, cand fie am plecat pe fuga de acasa, fie am coborat de pe munteprea tarziu si am pierdut trenul :D.

1. Ai dreptate, nici mie nu imi place sa pierd timp si sa ma enervez cautand cazare. Nici nu mai vreau sa trec prin asa ceva. In Romania am fost si noi asa, fara rezervare si am gasit mereu. Nu e asa rulaj mare de turisti, poate doar la mare dar si acolo mai gasesti ceva :)

2. N-am plecat niciodata fara rezervare, si oricum din cate am observat eu cand ajungi la hotel preturile sunt ceva mai mari decat pe site-urile de rezervari.
    Insa, eu si cu rezervare am avut probleme acum vreo 20 de ani la un hotel din Poiana Brasov !. Pe atunci nu exista rezervare online asa ca parintii mei au preferat sa luam bilete printr-o agentie ce se afla atunci in Piata Amzei.
    Cand am ajuns la hotel cu voucher-ul primit de la agentie cei de la hotel ne-au spus ca nu exista rezervarea facuta si nici platita, desi evident era platita, inclusiv comisionul agentiei !
    In fine, dupa ce am sunat la agentie, ni s-a spus ca este o neintelegere, si apoi ne-am cazat linistiti la hotel !

1. Mda, probleme pot aparea oricand si eu am patit ceva asemanator anul trecut dar tot asa s-a rezolvat fara probleme :) Uneori chiar si cu rezervare treci prin momente stresante, dar fara mi s-a parut un chin

3. Vacanțele mele au cel puțin 3 nopți cazare și în general plec cu avionul. În condițiile astea rezervarea o face din timp tovarășul meu de călătorii pentru că este treaba lui.
    La un drum cu mașina cu destinația Germania soțul meu a plecat fără rezervare sau măcar un studiu prealabil de pensiuni pe autostrăzile Europei. Ca urmare am stat în tensiune vreo 3 ore înainte de miezul nopții până a găsit cazare la cehi.
    Eu nu aș pleca fără rezervare și fără un print al confirmării de rezervare cu nume și prenume. Nu îmi place nesiguranța!

1. Eu niciodata nu m-am dus cu print-ul rezervarii si nici nu mi l-au cerut decat o data in Barcelona si atunci fiindca le picasera netul si nu puteau vedea rezervarea daca e platita sau nu si in ce camera eram distribuita. Doar ca evident daca ei nu aveau net nu aveam nici eu si am asteptat o ora pana a revenit si s-au lamurit. :) Dar tot nu m-am invatat minte. Cred ca trebuie sa trec prin doua astfel de experiente sa bag la cap ...

4. Cred ca noi am incercat toate variantele posibile. Prin Romania am mers de mai multe ori in concediu fara rezervare. Pe la pensiuni de obicei gasesti fara probleme. E adevarat insa ca am luat o teapa fenomenala acum vreo 3 ani, cand am plecat in weekendul cu 15 august si am intrebat la vreo 30 de pensiuni, fara succes. Si in ziua de azi am ramas traumatizat de episodul ala. Pana la urma am stat in gazda. De obicei daca mergem in orase mari, rezervam inainte. Daca mergem in excursie pe cont propriu fara un traseu bine stabilit, rezervam de pe o zi pe alta, iar daca mergem cu cortul, atunci nu-i nici o problema :-)

1. Mda, cu cortul e intr-un fel convenabil, dar si asa poti avea probleme cu "vecinii" galagiosi. Tin minte ca am trecut printr-un astfel de episod intr-o noapte in Italia, faceau o petrecere, noroc ca a durat numai o noapte :)

Per total cred ca weekend-ul cu 1 Mai si cu 15 August dar si de Paste si de Craciun e de evitat fara rezervare.

5. Depinde, am plecat si fara rezervare de acasa (Roma, Paris) si a fost totul in regula, am gasit hotel la pret bun de 2-3 stele. Am facut rezervare si mi-au tras teapa cu banii ( In Amsterdam, facusem rezervare pe Booking si cand am ajuns si am sunat au zis ca nu figurez nicaieri, dar banii de pe card mi i-au luat ) sau am avut surpriza sa gasesc cu totul altceva decat ceea ce scria pe net, asa ca am cautat o alta cazare (Malta). Nu prea stiu ce sa spun .... cred ca prefer sa caut cazarea la fata locului . Ma documentez de acasa, imi notez 3-4 adrese si cand ajung acolo, vad camera, daca imi convine raman daca nu, mai caut.

1. Esti prima care zice ca prefera sa mearga fara rezervare :). Eu nu as fi avut curajul tau mai ales in orase mari precum Paris si Roma unde cazarea in general e scumpa chiar si prin site-urile de rezervare ...

6. Hell to the no, nu plec de acasa fara rezervare si documentare. Chiar daca el prefera totul mai ad-hoc (inclusiv info despre orasul/locatia de vizitat, ca sa fie mai surprinzator), tot imi fac temele back-up-ul. Urasc suprizele! Siguranta e o chestie feminina cred. Si mi se pare mai simplu asa, de aventura si nou oricum ai parte in calatorii, de ce sa nu controlezi din start neprevazutul.

1. Daaaa, ai spus foarte bine! Siguranta e o chestiune feminina!
      Sotul meu e asa cum zici si tu, se informeaza la fata locului, nu ii place programul bine stabilit, vrea libertate de miscare ... eu planific in general tot pana la ultima chestiune.

7. Nu-mi aduc aminte sa fi calatorit fara rezervare. Cum toate excursiile mele au fost prin intermediul agentiilor iti dai seama ca iese din discutie aceasta varianta. Dar e destul de neplacut, acum realizez, ca totul sa-ti fie planificat de altcineva. Mi-ar placea sa plec pe cont propriu de acum inainte, sa am libertate de miscare, de actiune.

1. Mda, sunt avantaje si dezavantaje. Daca ai totul planificat e bine ca nu-ti mai bati capul si nu mai treci prin stresul specific calatoriei pe cont propriu, pe cand invers e mai greu cu organizarea, trebuie multa documentatie si sa-ti depasesti frica.

8. Acum 5 ani am facut inconjorul Europei fara rezervare, alegand mereu hoteluri si moteluri ieftine de pe drum. A fost perfect asa, lasandu-ne multa libertate, avand posibilitatea sa nu ne cazam daca vedeam ca personalul e badaran sau camerele murdare. De asemenea alegeam noi unde sa innoptam, in varf de munte sau in satul/oraselul de la poale. Sincer atunci nu se faceau atatea calatorii, acum cred ca as merge la fel dar nu ar fi tot atat de usor de gasit cazare, cel putin nu la hoteluri bune si preturile ce le-am gasit atunci.
    Oricum in ultimii ani am renuntat la Europa, preferam Asia si facem rezervari pe Agoda, care e mult mai complex decat Booking in partile alea a lumii. Deseori daca stam mai mult timp intr-un loc rezervam pentru o saptamana apoi cautam la fata locului, avand posibilitatea sa negociezi cu localnicii, pe termen lung e mai convenabil.

9. Am călătorit o singură dată fără rezervare de hotel, la Milano. Am găsit foarte greu, pentru că era târziu... aşa că de atunci m-am lecuit de aşa ceva. Când vine vorba de cazare, prefer să nu fiu spontană :D

10. Am calatorit fara rezervare, chiar si in acest an. Dar de obicei in tara. Vreo 2 ani am fost la mare fara sa avem rezervare si-am gasit acolo. O data a fost ok, altadata nu chiar asa ok. Dupa aceea am preferat sa mergem la sigur.

Si de obicei cand mai mergem la munte, nu facem rezervare, gasim acolo ceva. Am si o aplicatie pe telefon, scriu orasul si-mi apar o lista de pensiuni, cu poze, informatii, preturi, date de contact. E foarte ok.

11. Fara rezervare nu am calatorit vreodata, cortul iese din discutie. Este aiurea sa cauti de nebun un loc liber cand tot ceea ce vrei dupa un lung drum e sa-ti "intinzi oasele". Daca e sa vorbim despre cazare la particulari e si aici cu doua taisuri poti negocia pretul dar daca te vad obositi vor profita cu atat mai mult. Incercasem sa gasim cazare unei familii pe vremea cand locuiam la mare si la noi nu se putea.

12. Subscriu categoric la ideea de siguranta pe care o mentionati mai sus. Sau altfel spus, totul vine din instinct, sa ma informez si sa actionez in cunostiinta de cauza. Acum nu vorbesc despre mici detalii, dar imediat dupa ce aleg o destinatie, urmatorul pas este de a citi cat mai multe despre locul respectiv, inclusiv pareri ale celor care au fost acolo si de asemenea vazut poze de la fata locului. haha cu o mica exceptie, cand am fost in Anglia, Bristol, am lasat totul in seama prietenilor mei care locuiesc acolo si eram sigura ca sunt pe maini bune. :)) Dar, ca nu putem sa ignoram acest Dar niciodata, se mai intampla si mici surprize in calatoriile noastre. Am fost o norocoasa totusi. In Maroc, am decis sa vizitam Essaouira, dar in cautarile noastre de a gasi autogara, am pierdut autobusul, am ajuns la 10 minute dupa ce acesta tocmai a plecat. Asa ca urmatoarea optiune a fost taxiul de ...N persoane haha in ideea in care era o dupamasa tarzie si urma sa ajungem in Essaouira pe inserat. Unde mai zic si ca a inceput sa ploua. Asadar am ajuns in jur de ora 21,00, pe o ploaie mocaneasca, fara umbrele bineinteles, complet nepregatiti. Cazare nici nu incape vorba, nu a fost timp sa cautam inainte. Norocul nostru a fost ghidul, si acela gasit ad hoc dintre localnici care, dupa vreo 20 de minute de dat telefoane, a gasit in sfarsit un loc foarte bun de innoptat. :)) Surprizele s-au tinut lant e adevarat, dar am savurat totul la minut si secunda, pentru ca imi vedeam de fapt visul implinit si anume acela de a ma afla in Maroc :)

1. Cami ai dreptate, in Maroc fiecare ghid cunoaste cel putin 10 proprietari si e incantat sa te ajute. In alte tari nu prea este practica asta, in Paris de exemplu cred ca poti sa te plimbi mult si bine pana sa gasesti un hotel rentabil si cu dimensiuni normale.