5 excursii din Amsterdam pe cont propriu

De cand Wizz Air a bagat zboruri low-cost spre Edinhoven, Amsterdam a devenit o destinatie foarte populara printre romani. Unii merg pentru petreceri, altii pentru `senzatii tari`, insa toti ajung sa faca turism in oras. Iar daca vreti sa scapati putin de nebunia din Amsterdam si sa dati fata in fata cu Olanda traditionala, taramul morilor de vant, a branzei si a lalelelor, va invit sa faceti macar una din aceste 5 excursii din Amsterdam pe cont propriu:


excursii-din-amsterdam
Vacanta in Olanda am facut-o pe cont propriu: 
Pe site-ul de unde mi-am luat eu biletul de avion gasiti deseori oferte de la  ~100 euro dus-intors Romania-Olanda. Incercati si voi >>> AICI 
 In Olanda am stat la o prietena, care mi-a spus ca cele mai ieftine si bune hotel-uri din Amsterdam sunt  >>>Hotel IrisHotel not Hotel si Hotel 83. Daca mergeti in grup mai mare sau cuplu va recomand cazarea la localnici, prin AirBNB, site pe care primiti un cupon de 35euro din partea mea, la prima rezervare daca va faceti un cont nou gratuit >>> VOUCHER AICI  
1. Keukenhof - Pentru Lalele
Ideal ar fi sa calatoriti in Amsterdam primavara ca sa va puteti bucura de Kekenhof Garden, cea mai colorata gradina din lume, ce cuprinde peste 7 milioane de bulbi de lalele. Aceasta gradina e deschisa in fiecare an din martie pana in mai. Noi am fost in timpul saptamanii si a fost perfect, in weekend tinde sa fie foarte aglomerat. De asemenea urmariti meteo si evitati zilele cu ploaie. Oricum puteti merge fiindca in interior sunt 3 pavilioane, unul cu lalale, unul cu margarete si unul cu orhidee, toate acoperite, unde veti vedea toate varietatile de lalele, doar ca nu o sa va puteti plimba in voie pe afara, printre frumoasele aranjamente. Pentru mai multe informatii cititi articolul >>>Pas cu pas prin Kukenhof Garden

Cum ajungi acolo?
Cu autobuzul 858 din Aeroportul Schiphol sau cu trenul pana in Leiden si apoi cu autobuzul 854 (luat din partea dreapta dupa ce iesiti din gara). Un bilet combinat bus+intrare in gradina costa 28 euro/adult sau 12.50 euro copil (4-11 ani).


excursie-keukenhof-olanda

2. Zaanse Schans - Pentru Morile de Vant
Acesta este un sat tipic olandez, ca un muzeu in aer liber, plin de mori de vant restaurate si operationale. Tot in Zaanse Schans puteti vizita o fabrica de branza si una de saboti cu demonstratii live pentru turisti (gratuita). Intrarea intr-o moara de vant costa 3 euro! 

Cum ajungeti aici?
Daca mergeti cu masina trebuie sa stiti ca parcarea costa 7 euro. 
Puteti de asemenea merge cu autobuzul 391 luat din fata garii din Amsterdam. Merg din 30 in 30 min. Pretul e aproximativ 10 euro dus-intors.


excursie-mori-de-vant-olanda

3. Alkmaar - pentru Branza
Sarbatoarea branzei din Alkmaar este una din cele mai apreciate festivaluri din Olanda si se tine din 1600. E mai mult o demonstratie cu roti de branza, in mod teatral, ce are loc in centrul orasului Alkmaar in fiecare vineri dimineata (9:30-12:30 am) din aprilie pana in septembrie. Tot acolo veti gasi o piata unde puteti face degustari, un muzeu al branzei dar si unul al berii. 

Cum ajungeti aici?
Este tren direct din Amsterdam in Alkmaar din 15 in 15 minute si face 40 de minute. Biletul e aprox 20 euro dus-intors.

excursie-alkmaar-olanda

4. Satele pescaresti Volendam + Markem
Daca vreti sa va plimbati prin alte peisaje ale Olandei, dar sa fie totusi aproape de Amsterdam, cea mai buna varianta sunt aceste doua sate extrem de pitoresti, Volendam  si Markem. Sunt sate turistice dar care pasteza vii traditiile asa ca nu va mirati daca o sa vedeti oameni imbracati traditional si cu saboti in picioare. De asemenea e locul ideal pentru a lua o masa buna de peste.

Cum ajungeti aici?
Satele se afla la doar 20 km de Amsterdam. Trebuie sa luati autobuz din spatele garii Central Station Amsterdam pana in Volendam , apoi Ferry pana in Markem si bus din Markem in Amsterdam. Exista un bilet combinat ce costa 10 euro drum dus-intors!

excursie-markeem-olanda

5. Giethoorn - pentru ca e cel mai frumos sat din Olanda
Si e mare pacat sa ajungeti pana in Amsterdam si sa nu il vedeti. E construit in intregime pe canale, puteti sa il vizitati din barca (sunt trasee turistice) sau pe jos, pe langa canale, pe alei inguste si multe podete. De asemenea puteti inchiria o barca (recomandat) daca sunteti mai multi si sa va plimbati pana in larg timp de doua ore.
Nu va pot descrie in cuvinte cat e de frumos, mai bine cititi articolul si vedeti pozele mele aici  >>>In Giethoorn Venetia Olandei am vazut raiul

Cum ajungeti aici?
Ei bine asta e mai problematic, dar se poate. Din Amsterdam trebuie sa luati trenul pana in Zwolle si cand iesiti din gara trebuie sa luati un autobuz ce merge pana in Giethoorn (calatoria dureaza in total doua ore si costa aprox 45 euro dus-intors tren+bus).

excursie-giethoorn-olanda

😍 Apreciez comentariile voastre 😍

 Citeste tot jurnalul meu de calatorie in Olanda (click pe titlu pentru a citi)



Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

3 comentarii:

  1. Zaanse Schans imi place cum arata, chiar am mai citit despre. Daca ajung vreodata in Olanda as vrea sa nu-l ratez.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu as vrea sa nu ratez, cel putin unul din cele 3: Giethoorn, Volendam sau Markem. Mai ales ca de multe ori prefer zonele mai rustice :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Toate merita vazute, dar indeosebi la Giethoorn as vrea sa ajung, stiam de acest sat de ceva vreme si mi-am propus sa ajung acolo, e prea frumos.

    RăspundețiȘtergere