Film Copenhagen - turist in Danemarca

Saptamana 114
Copenhagen (2014)

film-review-blog

Copenhagen nu pot spune ca m-a dat pe spate de la inceput. Dar curiozitatea m-a facut sa nu inchid totusi filmul. M-am gandit ca poate e ceva de capul lui. In plus nu am vazut multe filme cu Danemarca... asa ca poate nu sunt eu obisnuita cu stilul lor. 

Un tanar furios se cearta cu prietenul cel mai bun fiindca si-a adus in vacanta iubita. Excursia asta trebuia sa fie despre ei doi. Mai bine zis despre El in cautarea bunicului lui si prietenul lui trebuia sa-i fie de ajutor. In ziua urmatoare lucrurile devin chiar mai complicate fiindca prietenul se hotaraste sa se insoare cu fata si ii lasa o scrisoare in care ii spune ca pleaca la Londra. 
Vazandu-se singur intr-o tara straina, fara sa cunoasca limba si fara sa stie unde l-ar putea gasi pe bunicul lui se vede disperat si depasit de situatie. Dar norocul ii surde intr-o zi, cand stand la cafenea, o roaga pe chelnerita hostelului sa ii traduca scrisoarea ce vroia sa i-o dea bunicului. Fata se ofera sa-l duca la adresa de pe scrisoare, dar evident bunicul lui nu sta acolo. Cautarile continua si in zilele urmatoare, noi locuri, noi fotografii, multe zambete si descoperiri. Fata ii face un tur al orasului si il duce la toate obiectivele turistice de top. Descopera ca tatal lui se fotografiase in toate acele locuri ...

In final Copenhagen s-a dovedit a fi un film bun. Nu o capodopera, dar mult mai matur decat am crezut la prima vedere. E un film despre prietenie, despre oamenii pe care ii cunosti pe drum si intr-o saptamana de vacanta reusesc sa schimbe ceva in viata ta. Te ajuta fara nici un motiv si apoi te parasesc fara nici un motiv, dar cel putin si-au facut datoria. E un film sensibil despre o poveste de dragoste interzisa de principiile morale a societatii. Pe fundalul unui oras permisiv, pozitiv si pragmatic cum e Copenhaga. 
E genul de film prin care m-am teleportat pentru  1 ora si jumatate in Copenhaga, iar la final m-am trezit in camera mea, in fata monitorului, cu gandul ca poate voi ajunge candva acolo. Mi-ar placea!

film-copenhagen-calatorii-review

L-ati vazut? V-a placut? 

Click aici pentru a vedea mai multe -> FILME CU CALATORII

4 comentarii:

  1. Fosta companie pentru care am lucrat era daneza si multi dintre colegii mei fusesera acolo la training-uri/conferinte (eu din pacate nu am avut ocazia :() si mi-au povestit mereu cu insufletire si pasiune despre locurile de acolo, despre oameni, si m-au facut cumva sa-mi doresc sa ajung si eu intr-o zi in Danemarca. Filmul, din ce l-ai descris tu, pare unul tare dragut si light, numai bun de vazut intr-o duminica dupa amiaza. Am sa il tin minte cu siguranta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am vazut decat f putin filmul pentru ca... am adormit :D Insa nu din cauza ca nu ar fi fost placut subiectul, doar ca in ultimul timp adorm din ce in ce mai repede

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu l-am vazut, dar am un motiv in plus sa-l urmaresc cu sufletul la gura, iubitul meu e in Danemarca si, de cand a plecat, gandul de a-l vizita intr-o buna zi nu-mi da pace. Avionul pana in orasul lui e foarte scump si face si doua escale. Deci, destul de dificil de ajuns pe meleaguri daneze. Raman cu imaginile din film. :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu l-am vazut, in schimb am vazut Latitudes, film recomandat de tine. A fost interesant. :)

    RăspundețiȘtergere