Film Ladies in Lavender - musafir in satele englezesti

Saptamana 113
Ladies in Lavender (2004)

ladies-in-lavender-poster


Cand vi se face dor de un film istoric cu peisaje frumoase cautati filmul `Ladies in Lavender`. Va promit ca nu o sa fiti dezamagiti. Inainte de toate trebuie sa va spun ca filmul nu e nici romance, nici despre razboi. Actiunea se petrece in 1930, si e despre viata a doua surori Ursula (Judi Dench) È™i Janet (Maggie Smith) din Cornwall, un sat pescaresc, care se schimba intr-o zi cand vad un tanar aproape mort, pe malul marii.
Surorile il duc in casa si au grija de el ca si cum ar fi un musafir. Tanarul e un polonez si nu vorbeste deloc engleza asa ca doamnele il invata rand pe rand lipind hartii cu cuvinte peste tot in camera. Intre ei se creeaza rapid o legatura, cele doua surori locuind singure. Janet fusese maritata si acum e vaduva, in timp ce Ursula nu a trait niciodata o poveste de dragoste. Prin acest tanar retraiesc anii tineretii. Le condimenteaza viata cu bucuria lui si prin talentul pe care il are, fiind violonist. Insa cand oportunitatea vine, Andrea paraseste satul asa ca femeile raman singure si innebunite de durere.

Ce mi-a placut la acest film? 
*Actorii sunt de nota 10, cu Maggie Smith in frunte. Am vazut-o in numeroase filme (de calatorii va amintesc `My house in Umbria` si `Tea with Musollini`) si deja sunt obisnuita cu stilul ei. In plus de cate ori o regasesc in distributia unui film am garantia ca o sa ma uit la film cu placere. 
*Peisajele sunt spectaculoase pe tot parcursul filmului. Imi pare rau ca atunci cand am fost la Londra am parasit intr-un final Anglia fara sa reusesc sa vad prea multe. Daca as fi vazut acest film cand eram acolo, cu siguranta m-as fi dus in Cornwall.
*Casa in care locuiesc cele doua se bucura de o amplasare extraordinara, chiar pe marginea stancii, cu o frumoasa priveliste spre mare. Insa chiar si casa in sine, e un mic muzeu ce ar merita sa fie explorat de aproape. Iar gradina, de care se ocupa cele doua femei e un mic paradis cu sute de flori colorate. Si multa lavanda. 
*Nu in ultimul rand mi-a placut fiindca e un film extrem de pozitiv. Cu mai putine intrigi decat au loc de obicei in filmele istorice si mai mult despre starea de bine. Despre preparate culinare traditionale, despre ceaiul de la ora 5, despre cum trebuie sa te comporti cu un musafir, despre pasiunea pentru arta (in special muzica si pictura). Un film care cu siguranta o sa va faca duminica mai frumoasa!

ladies-in-lavender-film-calatorii

L-ati vazut? V-a placut? 

Click aici pentru a vedea mai multe -> FILME CU CALATORII

5 comentarii:

  1. Multam de recomandare, la asta zau ca o sa ma uit. Imi plac cele doua doamne Judi Dench si Maggi Smith (nu stiu daca te-ai uitat la serialul Downton Abbey, e geniala!) si-mi place si Anglia rurala.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu l-am vazut, dar pare filmul ideal pentru o dupa-amiaza tihnita de februarie. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nici eu nu am vazut filmul, dar uitandu-ma la imagini si citind descrierea povestii, pare un film pe care l-as viziona pentru relaxare intr-o dupa amiaza de week-end.

    RăspundețiȘtergere
  4. Astept impresiile voastre dupa ce il vedeti. Sper sa va placa!

    RăspundețiȘtergere
  5. A picat la tanc recomandarea asta! Abia astept sa il vad, mai ales ca ador decorurile englezesti :)

    RăspundețiȘtergere