Impresii Martina Franca - imaginea unui oras autentic din Puglia

Am parasit tinutul caselor trulli si ne-am urcat in primul tren spre Martina Franca. In 15 minute am ajuns la destinatie asa ca nici nu ne-am dezmeticit bine dupa tot ce vazusem in Alberobello ca eram deja intr-un nou oras. Martina Franca nu facea parte din programul nostru initial, dar asa mi se intampla mereu cand in ajung in Italia, ma trezesc dorinca sa vad mai mult, fiindca stiu ca o sa-mi placa. Sincer cred ca e tara cea mai ofertanta din punct de vedere turistic. Doua orase alaturate nu seamna deloc unul cu celalalt. Singura asemanare, o caracteristica a regiunii Puglia as putea spune sunt casele vopsite in alb. In rest Martina Franca nu seamna deloc cu Bari sau cu Arbelobello. E mai degraba un orasel elegant cu arhitectura baroca, din secolul X, unde ajung foarte putini turisti.

Impresii-Martina-Franca-am-fost-acolo
Vacanta in Bari am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
*Cred ca vacanta in Bari a fost cea mai ieftina ce am facut-o vreodata. Zborul Cluj-Bari in extrasezon a fost doar 25 euro dus-intors, luat de aici  >>>Bilet de avion ieftin Bari . Vrei sa te cazezi la Hotel? Rezerva aici >>> Hotel-uri ieftine in Bari  Noi am stat la >>> Hotel Bari Stazione Centrale unde am platit 35 euro/3 nopti/pers in camera dubla cu mic dejun la discretie inclus. Daca mergeti in cuplu sau cu o gasca de prieteni recomand cazarea la localnici, prin AirBNB. Iti ofer un voucher de 100 ron pe care il poti folosi la cazare oriunde in lume, la prima ta rezervare, daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> VOUCHER 100 RON AICI.
Tocmai fiindca nu e un oras turistic e destul de greu sa te orientezi o data ce ajungi in gara, fiindca gara e destul de izolata de oras, in pustietate cumva si ne-am descurcat destul de greu sa ajungem in Centrul Istoric fiindca nu exista nici un indicator. Localnicii s-au raspandit rapid in masini, si-au luat bicicletele si noi am ramas singurele ce mergeam pe jos. Insa dupa 20 de minute de rataciri si intrebari, am ajuns in Piazza XX Settembre, am trecut prin Arcul San Antonio ridicat in 1764 si am intrat in Centrul Istoric.

Martina-Franca-oras-frumos-italia

Piazza-XX-Settembre-Martina-franca

Martina-Franca-oras-Italia

Imediat pe dreapta se afla Palatul Duccale care se poate vizita in interior dar noi atunci nu stiam asa ca am trecut mai departe pe langa el, intrand pe bulevardul Corso, admirand vitrine si mici magazine cu suveniruri in care am si pasit in principal ca sa ne incalzim fiindca desi in Alberobello fusese cald si soare, in Martina Franca batea un vant ce ne ingheta.

Martina-franca-centru-istoric

Martina-franca-magazin-suveniruri

Martina-franca-restaurant

Obiective turistice de top in Martina Franca
Bulevardul Corso ne-a condus in  Piazza Plebiscito, piata centrala din Martina Franca unde am intrat in catedrala San Martino cu frumoasa fatada in stil baroc, apoi am facut fotografii cu Turnul cu ceas si cu Plazza Fanelli unde se gaseste cladirea cu arcuri ce apare pe toate vederile cu Martina Franca.

Catedrala-San-Martino-Martina-Franca

Martina-Franca-turnul-cu-ceas

Plazza-Fanelli-obiectiv-turistic-Martina-Franca

Martina-Franca-impresii-blog

Martina Franca este un oras autentic din Italia
Desi ne era foarte frig nu ne-am lasat si am luat centrul Istoric la picior, prin zona locuita. Ne-am pierdut pe strazi inguste, o experienta normala in Martina Franca. Nu ai cum sa nu te simti ca intr-un labitirint avand in vedere casele albe, cu detalii baroce, balcoane colorate si zeci de ghivece ce se repeta mereu. Sunt interesante detaliile si micile comori istorice ce le gasesti pe drum. Am iesit din centrul istoric prin poarta San Nicola si cu asta s-a incheiat si scurtul nostru popas in Martina Franca.

Martina-Franca-Puglia-pareri

Martina-Franca-obiective-turistice

martina-franca-italia-autentica

Impresii la final si amintiri personale
*Pt mine, Martina Franca a fost oraselul care am simtit ca mi-a imbogatit experienta, din punct de vedere cultural si vizual, in vacanta din Puglia. Am avut sansa sa vedem ceva in plus decat clasicul traseu turistic, avand un bilet de tren oricum cumparat pt Alberobello, deci nici macar nu a trebuit sa dam  vre-un ban in plus. Asa ca .... de ce sa nu mergem?
*Dincolo de asta pt mine Martina Franca ramane orasul ratacirilor, cred ca am intrebat peste 20 de oameni si la dus si la intors in drumul spre gara. M-am simtit pierduta in spatiu desi eu in general stau extraordinar de bine cu orientarea, o calitate ce ma ajuta in fiecare calatorie. NU si in aceasta scurta excursie.
*Centrul Istoric e foarte mic, mai mult pierzi timp pana sa ajungi acolo. Dar eu zic ca a meritat vazut, cel putin mie oraselul mi-a lasat o impresie foarte buna. Evident sunt si alte orasele pe aceeasi ruta de tren ce poate merita mai mult cum ar fi Loco Ostuni sau dar eu cum nu le-am vazut, nu am termen de comparatie. Daca le vedeam pe toate as fi putut zice mai obiectiv care merita cel mai mult oprirea.
*In Martina Franca am inghetat rau de tot! Sincer daca ma uit retrospectiv aproape in fiecare vacanta a fost o destinatie in care am inghetat de frig. In Olanda am patit-o la Amsterdam, in Spania mi s-a intamplat sa astept intr-o statie de autobuz din Segovia 3 ore si erau 3 grade afara .... iar in Puglia a fost oraselul acesta. Temperatura nu era mica dar vantul pur si simplu iti taia rasuflarea.

Oricum una peste alta, asa a aratat prima noastra zi din vacanta in Bari in care ne-am trezit la ora 4 dimineata sa prindem avionul, am zburat, am vizitat deja doua orase si eram super extaziate de tot. In final oboseala, foamea si frigul nici n-au mai contat. Seara ne-a gasit colindand strazile din Bari, cautand o pizzerie buna cu internet :)

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

Mai multe ponturi bune cititi aici >>> ARHIVA VACANTE IEFTINE

Urmareste vacantele ieftine ->>> Aboneaza-te prin E-mail
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol dati un Like pe pagina de Facebook, iar daca vreti sa cititi toate postarile accesati Cuprinsul blogului (click)!