Cazare prin AirBNB - ghid practic pentru vacante reusite

Prima vacanta din acest an in strainatate a fost in mare parte datorita creditului pe care il primisem pe AirBNB, acei 18 euro pe care ii primesti cand iti faci un cont nou pe site >>> AICI.  Trecuse deja aproape 1 an de cand imi facusem contul dar sincer desi eram entuziasmata sa incerc apartamentele in regim hotelier, parca tot preferam confortul psihologic de a sti cum sa fac rezervari reusite la hotel-uri si hostel-uri prin Booking. Asadar vacanta asta a venit ca o provocare pentru mine. Unde pot calatori ieftin in iunie pe cont propriu in regim last minute? Cum sa gasesc cel mai bun apartament prin AirBNB? Cum sa fac o rezervare reusita si sa fiu acceptata de gazda pe ultima suta de metri, fara nici o referinta? Cand in sfarsit m-am decis ca destinatia va fi Belgrad stiam ca tot ce mi-a mai ramas era sa caut o cazare perfecta  si avand in vedere ca urma sa calatoresc singura m-am documentat temeinic despre AirBNB ca sa nu am vreo surpriza la destinatie. Drept urmare am sunat o prietena ce utilizeaza site-ul de peste 1 an inchiriandu-si o camera si mi-a explicat pas cu pas cum sa gasesc apartamentul perfect pentru mine, fara taxe ascunse si mai ales avantajos ca si pret.

ghid-practic-cazare-airbnb

Nu aveam timp de pierdut, practic in 48 de ore urma sa fiu in Belgrad din care 12 ore urma sa le petrec pe trenuri, fara conexiune la internet. Trebuia sa merg la sigur. Aveam o singura incercare si totul trebuia sa iasa perfect. Dar am reusit si am sa va spun si voua cum mi-am garantat o vacanta de neuitat.

Am intrat pe site, am trecut destinatia Belgrad, datele (initial nici nu stiam cate zile vreau sa stau) apoi uitandu-ma peste oferta de apartamente am vazut ca majoritatea gazdelor ofereau intre 5 si 20% reducere daca rezervi pe o saptamana asa ca m-am hotarat instant ca voi ramane 7 nopti. Am filtrat foarte atent toate apartamentele. Practic am bifat `Entire home`  fiindca la o scurta privire am realizat ca preturile mici din Belgrad imi permiteau asta.

cazare-airbnb-pas-cu-pas

Cele 5 reguli de baza pentru a reduce costurile prin AirBNB (toate informatiile le  vezi in categoria Prices a fiecarui apartament).
  1.  Alege apartamentul fara taxa de curatenie sau cu taxa cat mai mica (Cleaning Fee)
  2.  Scoate din calcul apartamentele la care proprietarii cer garantie (Security Deposit)
  3.  Alege din apartamentele care iti dau 100% banii inapoi in caz de anulare (mai putin taxa site-ului). Practic trebuie sa va uitati sa aiba Cancelattion Flexible (asta inseamna ca iti dau banii inapoi chiar daca anulezi rezervarea in ultima zi) sau Cancelattion Modarate (asta inseamna ca iti dau banii inapoi daca anulezi cu pana in 5 zile inainte de plecare). Cele cu Cancellation Strict va iau 50% din suma totala a rezervarii.
  4. Daca calatoriti mai multe persoane atunci alegeti din apartamentele ce nu cer bani in plus pentru persoane extra. (Extra People = No charge). Practic majoritatea preturilor de pe site sunt pentru doua persoane chiar daca apartamentul are 4-5 paturi si il rezervati pe tot. Sunt apartamente in care chiar daca sunteti 4 persoane pretul ramane acelasi (faceti o economie chiar mare) dar sunt si apartamente in care peste 2 persoane o sa va ceara o anumita suma, de exemplu 10 euro+ pe noapte/persoana.
  5. Vedeti care apartamente din cele ce va plac ofera cea mai mare reducere pt 1 saptamana sau 1 luna, in functie de cat doriti sa stati. Weekly Discount si Mountly Discount :)
airbnb-cazare-ghid-de-rezervare

Asadar din lista lunga de apartamente frumoase ce le-am gasit si-mi placeau si ca decor si ca locatie, dupa filtrul pretului au mai ramas doar cateva optiuni. Practic le-am scros din calcul pe toate cele cu Cleaning Fee, Security Deposit, Cancellation Strict si am lasat doar cele cu Weekly Discount 20%. Din cele 3 apartamente ramase mi-a fost usor sa aleg :) dar mai aveam o singura problema. Trebuia sa ma accepte si mai ales sa primesc un raspuns din partea gazdei cat mai repede.

Prietena mea mi-a explicat ca apartamentele ce au in dreptul pretului un fulger galben inseamna ca gazda se obliga sa raspunda rezervarii in maxim 2 ore de cand o faci. Asa ca am facut rezervarea linistita scriindu-i gazdei un mesaj in care m-am prezentat, i-am spus ca vreau sa fac turism in Belgrad o saptamana si as fi fericita sa stau in apartamentul ei. In mai putin de jumatate de ceas am primit raspunsul pozitiv din partea Annei, o data cu asta si adresa completa a apartamentului si nr ei de telefon, e-mail si alte date. Cei 18 euro credit au fost redusi instant din suma totala in momentul rezervarii.

cazare-airbnb-pas-cu-pas

Apartamentul ales in Belgrad la 100 euro/7 nopti (cu reducere aplicata) - Prima experienta prin AirBNB
Practic apartamentul a fost 100 euro dupa ce s-a dedus 20% reducerea saptamanala si cei 18 euro ce ii primisem cadou la infiintarea contului. Pretul era pe apartament, daca mergeam 2 persoane ar fi fost practic 50 euro pe 7 nopti/persoana, pretul fiind echivalentul cu cel la un Hostel in Belgrad.... A fost o afacere foarte buna si am fost foarte multumita!
Trebuie sa recunosc ca mi-a fost putin groaza ca poate nu ma voi descurca la fata locului, poate nu voi gasi apartamentul, daca Anaa nu ma asteapta acolo, daca nu o sa-mi mearga netul si nu o voi putea contacta? In mintea mea un hotel sau un hostel era mai usor de gasit dar probabil eram doar speriata de nou, de faptul ca eram singura intr-un oras nou, intr-o tara noua. Insa evident o data ajunsa in gara totul a decurs perfect. Am gasit internet prin wifi, i-am scris Annei, am urmat harta printata de acasa (am avut si noroc fiindca apartamentul se afla la 5 minute de mers de gara) si in doar cateva minute eram deja cazata. Anna mi-a pregatit o gramada de reviste despre Serbia si Belgrad din care sa ma pot documenta, mi-a dat o harta pe care imi facuse  deja schite cu obiectivele turistice, statiile de  autobuz apropiate, etc. Mi-a explicat cum sa folosesc electronicele din casa, mi-a pus la dispozitie un telefon cu apeluri nationale sa o pot suna oricand etc. Am fost cu adevarat surprinsa de aptitudinile ei de gazda, dar si de modul in care arata apartamentul. Ultra modern (exact ca in pozele de pe site), foarte curat, ordonat si cu parfum de vacanta. Am fost norocoasa fiindca apartamentul a avut o locatie excelenta, in centru istoric dar  totusi pe o strada mai putin aglomerata, la 2 pasi aveam magazin, la 2 minute de mers statie de autobuz, la 5 minute era strada pietonala a Belgradului, piata, banci si tot ce as fi putut avea nevoie. Am petrecut o saptamana de vis in Belgrad si 50% din reusita vacantei a fost  acest apartament in care chiar am simtit ca ma intorc acasa dupa o zi de hoinareli prin oras.

cazare-prin-airbnb-blog-calatorii

M-am intors  din vacanta super  incantata si sunt convinsa ca pe viitor voi alege cazare prin AirBNB pentru vacantele mai lungi de o saptamana fiindca preturile sunt extrem de avantajoase in special pe destinatiile foarte aglomerate unde hotel-urile sunt  scumpe.

Apartamentele pe AirBNB arata igrijite, ai prins un pret foarte bun. Vrem sa folosim si noi site-ul pentru cazare in Grecia. Vom folosi toate sfaturile tale. Vacante frumoase in continuare, te urmarim cu drag. Fam. Dancioiu

1. Multumesc! Sper sa gasiti o oferta cel putin la fel de buna si sa aveti parte de o vacanta de vis in Grecia

2. Si eu calatoresc prin Airbnb. Ca criterii si eu urmaresc pe acestea, mai putin ala cu garantia (nu m-a deranjat ideea de garantie cash) dar as adauga alta regula: minim 5-10 comentarii si astea sa fie pozitive! Adica sa nu fiu eu prima. Iar daca sunt si negative, sunt atenta la ce carcoteste omul (de ex. unul spunea ca a fost furtuna, altul ca duminica a fost petrecere pe strada, si m-a amuzat: daca e singurul lucru de care e nemultumit inseamna ca e totul impecabil).
    Mai caut sa aiba masina de spalat si kicineta (in ultima perioada am calatorit cu bagaj de mana deci e necesar sa ne clatim niste tricouri/pantaloni acolo) si unde sa imi fac un lapte/ou/cafea/salata.

1. Eu am ales chiar la noroc apartamentul acesta, am fost prima care l-am rezervat (fiind proaspat listat pe AirBNB) dar pe baza asta am primit si un pret preferential (cred). Am lasat prima review, deci chiar am avut noroc :)))
      Oricum sfatul tau e pertinent si de acum inainte voi cauta apartamente cu review-uri :)

3. O sa tin cont si eu de asta. In general, in tara, ma uit la cazare cu review-uri, turist.info & co... Caut sa aiba macar un frigider, prefer kicineta sau acces la bucatarie.

4. Super arata apartamentul. N-am folosit niciodata airbnb, ar fi interesant de incercat. Oricum, multe informatii utile in articol, o sa-mi fie de ajutor!