Vacanta de o saptamana in Brasov

Stiu ca deja devine un cliseu pe blogul meu sa va povestesc despre vacante Last Minute, fara nici un plan si fara nici un program dar vacanta in Brasov a fost exact asa. De voie si mai mult de nevoie fiindca trebuia sa il duc pe Kari la Bran in prima lui tabara de vara. Acum are 7 ani si am decis impreuna cu sotul, ca e momentul sa mearga intr-o tabara, sa fie singur printre necunoscuti, sa invete limba engleza si sa se bucure de toate activitatile de aventura pentru copii. In acelasi timp imi era frica, ca nu se va adapta asa usor, ca poate va plange ca vrea acasa dupa prima noapte si ca sa stau cu constiinta impacata ca pot sa merg la el in caz de ceva m-am hotarat sa nu ma intorc la Cluj ci sa raman in Brasov. Oricum banii ce ii dadeam pe tren ca sa ajung la Cluj si apoi sa revin la Brasov era echivalentul pretului ce l-am platit pe 6 nopti la Hostel Mara si apoi chiar daca decizia a fost spontana stiam ca totul e in favoarea mea. Voi fi aproape de Kari, nu voi fi nevoita sa fac drumul Cluj-Brasov din nou ca sa-l iau din tabara si cel mai important voi avea o saptamana sa fac turism pe indelete in Brasov si prin imprejurimi.
Impresii-brasov-blog-calatorii

Am calatorit in Brasov pe cont propriu, am rezervat un pat intr-o camera cu 9 paturi in Hostel Mara, fiind hostelul cu nota cea mai mare (8.6 din 10) pretul cel mai mic (doar 8 euro pe noapte) si locatia cea mai centrala (exact in Piata Sfatului) din lista de hostel-uri afisata pe Booking. Daca vreti sa rezervati si voi un pat in Hostel Mara puteti sa o faceti >>> AICI  Cititi si review-ul personal facut hostelului si povestile calatorilor pe care i-am intalnit aici >>> REVIEW HOSTEL MARA

Trebuie sa recunosc ca mi s-a parut ciudat sa ma cazez la Hostel pentru 6 nopti si mi se parea chiar si mai ciudat sa ma comport ca un turist in Romania. Nu imi era frica ca o sa ma plictisesc, stiam ca Brasovul are destule atractii sa ma tina ocupata o saptamana dar  pur si simplu nu eram eu pregatita sa fac turism, asa de pe o zi pe alta. Hop la Brasov ... hai la bifat obiective turistice. Vroiam o experienta mai personala, vroiam sa o iau usor, sa ma conectez cu locul, cu oamenii, sa fie o calatorie in adevaratul sens al cuvantului si nu doar o saptamana de fugit in dreapta si in stanga ca sa vad cat mai multe. Nu stiu ce formula magica am rostit dar cumva s-au aliniat toate stelele si am avut parte exact de ce mi-am dorit. O calatorie de aventura sub semnul spontaneitatii, incarcata de amintiri frumoase alaturi de oameni ce de abia i-am cunoscut. In Brasov am simtit ca am dat sansa fiecarei zile sa fie cea mai frumoasa din viata mea. Off, cat de dor imi era sa calatoresc ....

O saptamana prin Brasovul Medieval
A fost interesant sa  locuiesc 6 zile in interiorul cetatii si la fel de interesant a fost sa vad Brasovul cu ochi de turist. Cel mai mult imi placea dimineata. De fapt, sa zic drept, nu era chiar dimineata fiindca niciodata nu m-am trezit devreme. Ii auzeam pe colegii de camera ce-si puneau alarma la 5, la 7 si cei mai intarziati la 8. Acum cativa ani as fi facut si eu la fel. M-as fi grabit sa pozez orasul in lumina matinala, sa urc munti in racoarea diminetii, sa ajung in autogara o data cu doamna ce vindea la ghiseul de bilete. Poate am imbatranit sau pur si simplu prioritatile mele s-au schimbat. Acum nu mai sufar daca nu vad chiar totul si ma bucur mai mult de sunete, arome si detalii.

Brasov-Transilvania-Romania

Brasov-oras-medieval-romaniaa

restaurant-bun-brasov

brasov-romania-oras-frumos

restaurant-brasov

De exemplu, am simtit ca stau in centrul medieval al Brasovului cand am auzit doua doamne vorbind o ora sub fereastra mea. In orasele moderne toata lumea se grabeste, nimeni nu are timp sa stea la taclale o ora. In Brasov, cand ma trezeam (adica pe la 10-11) petreceam o ora cu ochii in laptop si cu urechile atintite spre strada. E interesant sa auzi mame ce isi striga copii la masa, tinere ce isi barfesc sotii prea posesivi si gelosi, tineri ce-si fac planuri ce sa faca in ultima luna din vacanta mare, indragostiti ce-si promit iubire vesnica chiar sub fereastra mea. E cu totul alta atmosfera intr-un oras mic si linistit cum e Brasov.

brasov-de-vazut

Am simtit atmosfera de odinioara din centrului medieval al Brasovului cand m-am dus sa-mi iau ceva de mancare si ca de nicaieri mi-a iesit in cale o brutarie din anii `80 din care mirosea divin a paine de casa. Nu m-am putut abtine sa nu cumpar o paine doar ca sa rup coltul crocant, cald si bun.

brutarie-brasov

Am simtit ca stau in centrul medieval al Brasovului in fiecare zi cand paseam prima data afara din hostel si ieseam direct in Piata Sfatului. Acolo ma astepta de fiecare data o surpriza. Uneori erau artistii ce pictau Brasovul pe sevalet, alte ori erau tineri ce dansau tango. In zilele in care am stat acolo era prezentata si o expozitie cel putin interesanta, scaune de masina ale supravietuitorilor unor accidente de masina mortale si povestile lor. Da, suna ciudat, dar asta te asteapta in centrul medieval al Brasovului in zilele noastre. Am vazut Piata Sfatului la rasarit, la apus, in lumina aurie, in weekend si luni dupa-masa. De fiecare data era diferit. Uneori ma simteam ca intr-un sat mic si linistit. Alteori centrul Brasovului imbraca hainele unui oras mare si cosmopolit....

piata-sfatului-brasov-obiectiv-turistic

piata-sfatului-arhitectura

arhitectura-piata-sfatului

Am stiut ca ma plimb prin centrul medieval al Brasovului cand am auzit clopotele ce bat din ora in ora si oriunde te-ai afla cand ridici capul in sus vezi Turnul Bisericii Negre. Si nu poti trece pe langa biserica fara sa nu intri ca sa admiri cea mai mare colectie de covoare persane. Iar daca vizitezi orasul marti/joi sau sambata ar fi pacat sa nu te bucuri de concertul de orga din Biserica Neagra ce incepe la ora 18:00 (trebuie sa fiti cu 10 minute inainte), un concert cu traditie de peste 100 de ani, inca un motiv pentru care Brasovul e magic. Un oras unde traditiile vechi inca se pastreaza...
Info: Intrarea in biserica costa 9 ron/adult iar concertul de orga dureaza aprox. 30 min si costa 12 ron. In Biserica nu e voie sa faceti fotografii.

biserica-neagra-brasov

Nu credeam ca intr-un oras al zilelor noastre voi mai vedea blanarii vechi (cred ca-s de pe vremea lui mama) si culmea inca functionale.  Cafenele ce se numesc `Cafeteca`, magazine pe care scrie `aprozar`. Toate astea combinate cu pisici la ferestre, usi traditionale de lemn, ulite inguste cum ar fi Strada Sforii (cea mai ingusta strada din Europa) te fac sa te intorci in timp si sa scuturi de praf amintirile copilariei.

blanarie-brasov

pisici-la-ferestre-brasov

strazi-medievale-brasov

citat-fain-brasov-gaffitti

Am ascultat povesti despre Brasovul medieval si Brasovul zilelor noastre in cadrul turului gratuit ce se tine zilnic la ora 6:00 pm cu Kinga. Turul dureaza 2hsi30 min, incepe in Piata Sfatului si continua pe la cele mai importante obiective turistice din Brasov: Biserica Neagra, Strada Sforii, Sinagoga, Poarta Schei, Prima scoala Romaneasca, Turnul alb si Turnul Negru. Din pacate am fost intr-o dupa-masa cand a inceput sa ploua asa ca eu nu am facut tot turul dar prezentarea facuta de Kinga e impresionanta datorita curiozitatilor ce ti le povesteste despre detalii mici, de exemplu
*despre statuia baiatului de pe Biserica Neagra
*povestea ceasului din Piata Sfatului care in perioada comunista nu mergea asa ca cineva era angajat sa mute in fiecare secunda ceasul ca sa nu isi dea lumea seama ca de fapt e stricat
*despre forma de coroana a Brasovului din interiorul cetatii, simbol al orasului ce  se regaseste peste tot, etc
Practic e o lectie despre Brasov prezentata intr-un mod interactiv cu ghicitori si premii, colaje cu fotografii si multe multe curiozitati ce chiar nu ai cum sa le afli altfel.

tur-gratuit-brasov

centru-brasov

super-cafenea-brasov

sinagoga-brasov

Am mancat in Brasovul medieval la restaurantul Poarta Schei (la nr 4). Restaurantul e unul de lux, am fost cu un prieten din Berlin ce avea un ghid turistic cu Romania (pe germana) in care scria ca restaurantul e cel mai bun din tara. Acum nu am eu chiar asa competente sa pot cataloga restaurante dar cu siguranta a fost unul din cele mai bune in care am mancat in Romania. Meniul e unul in stil masterchef si daca vreti sa mancati preparate mai sofisticate atunci asta e locul perfect pentru voi. Eu am ales supa crema de sparanghel cu crutoane, medalion de porc cu telina caramelizata si cartofi piure cu trufe, iar la desert carpaccio de capsuni cu fistic si inghetata.

restaurant-poarta-schei-nr4

supa-de-sparanghel-poarta-schei-brasov

trufe-telina-caramelizata-restaurant-poarta-schei

carpaccio-de-capsuni-desert-poarta-schei-brasov

limoncello-brasov-restaurant-poarta-schei

Am vazut Brasovul medieval de pe Tampa. De sus, din cer, il vezi pe tot, o caracatita ce-si intinde tentaculele pe dealuri, prin vai, peste munti. Acum Brasovul pare imens. Mult mai mare decat  centrul medieval, imprejmuit de ziduri si bastioane in care mi-am petrecut eu vacanta. Daca fac putin exercitiu de imaginatie pot chiar sa vad centrul in forma de coroana, asa cum ne-a explicat Kinga. Centrul medieval e el insusi un oras in miniatura. Poti sa il vezi un sat intr-un oras, poti sa il vezi un oras istoric intr-un oras modern, poti sa il vezi de sus, sa privesti panorame de pe Tampa, din Turnuri, sau de la cetate ....  E tare frumos, acum inteleg mai bine de ce toata lumea iubeste Brasovul.

Oras-medieval-Brasov-Romania

Brasov-privesliste-de-pe-tampa

turisti-brasov-tampa

cetate-brasov-obiectiv-turistic

Brasov-tampa

Nu ai cum sa nu iubesti Brasovul cat timp e inconjurat de munti, de paduri dese, de vegetatie si racoare. Stiti deja ca nu imi place sa urc pe munti insa iubesc plimbarile prin natura asa ca am ales sa urc pe Tampa cu telecabina (costa 10 ron un drum/15 ron dus-intors; ultima urcare e la 17:45pm) si sa cobor pe jos, prin padure. Drumul e usor de facut fiind in serpentine largi (pt cei cu putin antrenament si conditie fizica pot linistiti si sa urce). Sunt banci de piatra  din loc in loc, orasul se vede in fragmente de pe traseu, iar apusul a fost interesant de vazut printre crengi si arbori. Traseul e destul de circulat asa ca sansele sa va intalniti cu Mos Martin (aka ursul) sunt minime.

prin-padure-tampa-brasov

banca-padure-tampa-brasov

fructe-tampa-brasov

turisti-pe-tampa-brasov

apus-de-soare-pe-tampa

Cititi toate articolele aici -->> Romania

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)