Prin pasul Simplon pe calea fericirii - CIRCUITUL ELVETIEI (5)

In a patra zi de circuit ma trezesc tarziu dar se pare ca nici colega mea de camera nu e mai viteaza. Negociem care sa intre prima la baie. Doamna mea, o draguta pe la 60 de ani ma lasa in fata stiind ca eu mai am de facut bagajele. Am plecat din Hotelul Giardino dupa un festin (ca altfel nu i-as putea spune) la acest mic dejun ce includea chiar si tarte, croasante si checuri pe langa clasicele mezeluri si branzeturi. Astazi vom parasi Italia si ne indreptam din nou spre Elvetia avand ca obiectiv sa traversam Pasul Simplon pentru a ajunge in Zermatt, una din cele mai frumoase si populare statiuni din Elvetia unde temerarii se pot aventura cu telecabina pe Matterhorn pt a vedea privelistea magnifica a celor 38 de piscuri de peste 4000 de m.  Dupa-masa e rezervata pentru zona Montreux o alta statiune de lux unde vom vizita renumitul Castel Chillon si incheiem ziua cu un tur pietonal prin Lausanne. Cu alte cuvinte din nou o zi super plina prin Elvetia.

Simplon-Elvetia-impresii-blog

Prin pasul Simplon pe calea fericirii
Nici n-am urcat bine in autocar ca deja ghidul ne povesteste date istorice, ani, razboaie,  iar la final ne vorbeste despre frumusetea peisajelor din Pasul Simplon, acelea ce le poti cartona si trimite acasa ca vederi postale din Elvetia. Sincer dupa atatea vacante si tari colindate nu ma mai impresioneaza orice dar azi ghidul nostru avea dreptate.

granita-Elvetia

Pasul-Simplon-Elvetia-Impresii

Pasul-Simplon-Elvetia-Impresii2

Pasul-Simplon-Elvetia-Impresii3

Pasul-Simplon-Elvetia-Impresii4

Trecand prin Pasul Simplon am simtit ca-mi sucesc gatul incercand sa absorb tot acest peisaj si sa-l tapetez pe vecie pe creier. Noroc cu aparatul foto ce ma salveaza apasand pe declansator la fiecare 5 secunde, dupa inca un oftat de `Doamne cat de frumos poate sa fie`. Chiar ma intreb cum era pe vremea cand nu erau aparate foto sa stocheze toata frumusetea asta pe un card? Nu-s sigura ca as vrea sa aflu....

Pasul-Simplon-Elvetia-calatorie-vacanta

Pasul-Simplon-Elvetia-calatorie-vacanta2

Case ce se camufleaza in peisaj
Pasul-Simplon-Elvetia-calatorie-vacanta3

Pasul-Simplon-Elvetia-calatorie-vacanta4

Pasul Simplon 2005 m (cea mai joasa trecatoare din Alpi)
Pasul-Simplon-Elvetia-calatorie-vacanta5

Vulturul ce vegheaza asupra pasului Simplon, un simbol al locului
Pasul-Simplon-Elvetia-calatorie-vacanta6

In total am reusit sa fac peste 500 de fotografii in mai putin de 3 ore, cat dureaza sa traversam toata regiunea. Nu stiu daca voi ati gasit perfectiunea dar eu am gasit-o. E in Elvetia. Asta e a doua zi prin Elvetia dar deja simt ca m-am indragostit de tara asta, de peisaje. In prima zi am ramas muta in timp ce treceam prin Pasul Fruella si acum am acelasi feeling traversand prin Pasul Simplon. Ghidul ne asigura ca astea sunt cele mai frumoase trecatori din Elvetia asa ca daca aveti in plan sa faceti o vacanta, stiti unde ar trebui sa mergeti :)

Iubesc aceste cabane ce dau o pata de  culoare dealurilor verzi.
Le vedeti? Apar mici mici pe peretele din stanga sus!

Tot drumul serpuieste pe marginea muntilor, prin niste tuneluri foarte interesante. In sensul ca nu sunt chiar tuneluri fiindca pe o parte sunt deschise si poti vedea tot peisajul ca prin niste geamuri imense incadrate de niste piloni enormi constuiti din piatra. Ghidul ne explica ca drumul acesta e deschis doar cateva luni (din mai pana in septembrie) iar tunelurile au fost facute ca sa ne protejeze de avalanse si caderi masive de zapada de pe crestele muntilor. Cred ca s-au nascut multe genii in tara asta, fiindca in 1906 au construit si o cale ferata ce trece prin Tunelul Simplon (un tunel in adevarat sens al cuvantului, lung de 19.8 km) ce transporta masinile pana in statiune! Cu alte cuvinte, prin acest tunel puteti ajunge cu trenul in Simplon si pe timpul iernii (masinile pot fi si ele transportate cu trenul (costa 22 euro/masina).

Tunelul de care ziceam, deschis pe o parte
tuneluri-Elvetia

drum-tunel-Elvetia

Peisaje-Elvetia1

Peisaje-Elvetia2

O padure foarte interesanta, zici ca-s numai tulpini
Peisaje-Elvetia3

Peisaje-Elvetia4

Peisaje-Elvetia5

In final ne-am apropiat de statiunea Zermatt si ghidul ne explica costurile. Practic vom plati 20 de euro dus-intors  pe trenul din Tasch pana in Zermatt (tren ce face fix 7 min). Apoi putem ramane 3-4 ore in Zermatt sau sa megem in excursia optionala pt care trebuie sa platim inca 80 de euro trenul sau telecabina pana pe Matterhorn. Dar trebuie sa avem in calcul ca maine vom merge in Franta statiunea Chamonix unde avem o noua excursie optionala la fel de scumpa (100 euro) pt a urca pe Mont Blanc cel mai inalt varf din Europa! Practic in circuitul acesta poti urca doi dintre cei mai inalti multi din Europa si sa vezi unele dintre cele mai frumoase peisaje pentru fix 200 euro! Optional ...
Pe drum toata lumea face calcule. Unde sa urc pe Matterhorn, pe Mont Blanc, pe amandoua sau pe niciunul? Parerile sunt impartite. Desteptii grupului urla pe un ton apasat:
 `Doar nu ati venit in Elvetia sa nu vedeti nimic!`
 Altii mai putin interesati de aparente recunosc ca n-au 400 de euro de cuplu pentru ambele excursii. Eu inca ma mai gandesc....

Informatii practice pentru o vacanta in Pasul Simplon

Prin Agentie de Turism: Circuitul de 10 zile prin Elvetia-Bavaria-Lombardia l-am facut in colaborare cu >>> Agentia Terra Vista. Circuitul a costat doar 460 euro/persoana si a inclus 10 nopti cu mic dejun si transport cu autocarul.

Transportul: Pe cont propriu cel mai rapid si ieftin ajungeti in Geneva cu avionul. Rezerva aici un >>> bilet de avion spre Geneva Din Geneva faceti 210 km pana in Brig orasul de baza pentru o vacanta in zona Simplon.

Cea mai ieftina cazare o gasiti la localnici. Inscrie-te gratuit pe site si primesti din partea mea 20 euro la prima rezervare. >>> VOUCHER AICI

Cele mai ieftine si bune hotel-uri din Brig sunt:
>>> Schlosshotel Art Furrer 3* (Bestseller nota 8.1/10) = 35 euro/pers/camera dubla
>>> Hotel Victoria 3*  (Bestseller nota 8.1/10) = 60 euro/pers/camera dubla
>>> Hotel Ambassador 4* (Bestseller nota 8.6/10)= 65 euro/pers/camera dubla

***Disclaimer: Preturi la cazare variaza in functie de sezon/ disponibilitate si nr de nopti rezervate!
***Daca sustineti acest blog va rog sa faceti rezervarile pentru vacantele voastre prin link-urile asociate din acest articol! Multumesc!

Citeste tot jurnalul de calatorie aici --> CIRCUITUL ELVETIEI

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi toate postarile accesati Cuprinsul blogului (click)!