Totul despre Taj Mahal, Monumentul iubirii din India

Nu se poate sa ajungi in India si sa nu vezi Taj Mahal, simbolul Indiei! Asa imi spunea mama prin telefon, cand am anuntat-o, ca parca n-as vrea sa mai urc in Nordul Indiei ,doar ca sa vad Taj Mahal. De cand eram mica stiam ca Taj Mahal e simbolul Indiei, apoi am aflat la orele de geografie ca e unul din cele 7 Minuni ale lumii si cand am crescut mai mare si-am citit poemele lui Rabindranath Tagore am ramas impresionata de toata poezia ce s-a ridicat de pe acest piedestal al iubirii: `Lacrima solitara suspendata in fata iubirii eterne` asa definea marele poet, Mausoleul Taj Mahal. Ii stiam prea bine valoarea si visam sa il vad, dar in acelasi timp imi era frica, sa nu raman dezamagita la fel cum am ramas de Turnul Eiffel sau alte monumente populare devenite deja cliseu. In acelasi timp, nici nu vroiam sa plec din India cu regretul, ca nu am vazut Taj Mahal, asa ca mi-am luat inima in dinti si un bilet de avion si am zburat in New Delhi, special ca sa pot sa ajung sa il vad.

Taj-Mahal-impresii-calatorie-vacanta-India
Vacanta in India am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
*Zborul m-a costat 450 de euro pana in India luat de aici >>>Bilet de avion ieftin India . Vrei sa te cazezi la Hotel? Rezerva aici >>> Hotel-uri ieftine in India In India eu am stat in numeroase hostel-uri si o saptamana am ales cazare la localnici prin AirBNB, o camera dubla pe care am platit 15 euro/apartament/noapte. Puteti citi detalii in acest articol >>> Toate apartamentele in care am stat pe AirBNBVrei sa inchiriezi si tu o camera/apartament la localnici? Iti ofer un voucher de 100 ron pe care il poti folosi la cazare oriunde in lume, la prima ta rezervare, daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> VOUCHER 100 RON AICI.

Vizita la Taj Mahal pe cont propriu sau prin agentie de turism?


Eram deja in cea de a-16-a zi de vacanta, singura prin India si stiam intr-un fel cum functioneaza lucrurile aici. Cat de obositoare si stresanta poate fi o calatorie pe cont propriu. Dar in acelasi timp stiam, ca nici un voucher de calatorie prin agentie de turism nu-ti garanteaza de fapt nimic: nici ca vei avea o excursie perfecta, nici ca vei avea parte de un ghid bun (mai ales vorbitor de limba engleza). Nu vroiam sa-mi stirbeasca nimic aceasta zi speciala, aceasta zi de Sarbatoare in care voi vedea in sfarsit Taj Mahal, asa ca m-am gandit bine, cu doua seri inainte, cum sa merg sa il vizitez, pe cont propriu sau prin agentie.

Am facut vacanta in India de pe o zi pe alta, fara nici un pic de documentare, asa ca asta a cantarit greu la decizia mea. Desi eram deja de doua saptamani in India, nu fusesem niciodata cu trenul si in continuare imi era groaza (in special fiindca eram singura).

Cat costa sa vizitezi Taj Mahal cu trenul, pe cont propriu
Stiam ca biletele de tren se vand repede,cu multe zile in avans, dar fetele din hostel mi-au spus ca toti turistii straini merg cu Shatabdi Express, un tren turistic de mare viteza, confortabil si cu bilete disponibile oricand. Pretul pt un bilet pe acest tren este intre 500 si 700 de rupi (30/ 50 ron), in functie de clasa si trenul urma sa faca drumul New Delhi - Agra in 2 ore. Mai trebuie luat in calcul si drumul din New Delhi spre gara si din gara din Agra pana la Taj Mahal care vor costa lejer inca 500 de rupi, poate mai mult.

Cat costa sa vizitezi Taj Mahal prin agentie de turism 
Daca mergeam prin agentie ieseam cam la jumatate de pret, plateam 850 rupi dus-intors/ 50 ron (pt excursia de o zi la Taj Mahal, Agra Fort si doua temple de pe drum) dar urma sa fac 5 ore pe un singur sens. Aveam inclus pick up si drop la Hostel ,ceea ce din nou era foarte avantajos pt mine (financial vorbind).

In final am ales varianta mai lunga si mai ieftina (adica prin agentie de turism), in special pt confortul psihologic de a sti, ca altii se ocupa de mine si eu trebuie doar sa vizitez.

Taj-Mahal-India-poza-obiectiv-turistic

Cat costa intrarea la Taj Mahal in 2017


Pretul e diferit pt cetatenii indieni si cei straini (ca la majoritatea obiectivelor turistice din India). Cetatenii straini platesc 1000 de rupi (60 ron), in timp ce indienii platesc doar 40 rupi.

Copiii sub 15 ani intra gratuit (atat straini cat si indieni)

Sunt 3 porti de intrare la Taj Mahal (Poarta din Sud, din Est si din Vest). Noi fiind cu autocarul, am fost lasati liberi in parcarea ce se afla langa Poarta de Est. Ghiseul de bilete se afla langa parcare,la 750 m de Poarta de Est (asa ca nu mergeti pana la intrare fiindca acolo nu exista nici un ghiseu si trebuie sa va intorceti inapoi). Acest drum dintre ghiseu si Poarta propriu-zisa se face cu un autobuz mic, oferit gratuit de autoritati! Fiind cu ghid nu mi-am batut capul cu treaba asta, dar va spun voua in caz ca mergeti pe cont propriu. De asemenea in pretul biletului primesti o sticla de apa de 250 ml (dar ghidul ne-a recomandat sa mai luam 3-4 sticle de apa cu noi, lucru care ne-a folosit foarte mult o data ce am patruns inauntru).

Impresii personale despre vizita la Taj Mahal


Cele 5 ore pe autocar am dormit ca dusa (trezirea la 5 dimineata nu e punctul meu forte), asa ca m-am trezit buimaca de cap, cand ghidul a luat microfonul si a inceput sa ne spuna povestea reala , ce sta la baza acestui monument.

Povestea de iubire ce sta la temelia Mausoleului Taj Mahal
Maharajahul Shah Jahan a vazut-o intr-o zi pe Mumtaz Mahal in piata din complexul regal. Intre cei doi a fost dragoste la prima vedere, asa ca a luat-o repede de nevasta. A fost cea de a treia nevasta a lui si ultima. Au avut impreuna 14 copii si in timpul ultimei nasteri Mamtaz Mahal a murit, lasand maharajahul devastat. Atunci, a decis sa-i construiasca alesei lui, (Regina Palatului cum ii placea sa o alinte) un loc de odihna vesnica, un mausoleu cum nu s-a mai vazut in lume, avand ca inspiratie descrierile din Coran.

Edificiul a fost construit intre 1631 si 1648 pe malul raului Yamuna. Se spune ca au muncit la ridicarea lui peste 20 000 de oameni si au fost folositi 1000 de elefanti. In mod curios (cu toate ca acuratetea istorica a fost dubioasa in acea perioada) se spunea, ca o data ce a fost finalizat Taj Mahal, imparatul a ordonat sa fie taiate mainile tuturor lucratorilor, pentru ca nimeni sa nu mai poata construi vreodata o frumusete la fel. Apoi maharajahul a fost intemnitat de proprii sai fii in Fortul-Inchisoare Agra, unde a si murit.

Taj-Mahal-Poveste

Ce am simtit cand am vazut prima oara Taj Mahal
Este greu sa va descriu ce am simtit cand am vazut Taj Mahal pentru prima oara. M-a impresionat simetria perfecta, dimensiunile sale impresionante, reflectarea lui in canale si formele armonioase, care m-au lasat fara respiratie. Se spune, ca Taj Mahal este cea mai fotografiata cladire din lume, fapt care nu ma surprinde deloc, avand in vedere multimea de oameni din jurul meu ce se inghesuie, pentru a face o fotografie perfecta cu Taj Mahal.

Taj-Mahal-informatii-impresii-calatorie


Teoretic, gradinile monumentului Taj Mahal sunt imense, practic, nu poti sa te plimbi numai pe aleile principale, ceea ce face ca traficul sa fie intens. Am inceput sa ma simt rau, inca inainte de a-mi face si eu o poza cu Taj Mahal. Nu aglomeratia era problema mea, ci caldura. Am ajuns la Taj Mahal exact in mijlocul zilei, cand soarele transforma Agra intr-o caldare de jaretic si ma simt ca intr-un proces de auto-crematie. In viata mea nu am simtit o caldura mai dureroasa si mai sufocanta, precum azi. Lacrimez constant (nu inteleg cum suporta indiencele asta machiajul pe caldura asta) fiindca eu plang. Involuntar. As vrea sa ma bucur, dar mi-e greu! Umbra nu prea este la Taj Mahal, asa ca soarele se joaca in prostie cu mintea mea. Ma ameteste, imi provoaca halucinatii, ba vad lacul, ba nu vad lacul, ba vad Taj Mahal imbracat in marmura alba, ba roz, ba galbena. Am baut deja cele 4 sticle de apa, sunt uda leoarca fara sa fac nimic si-mi vine sa mor. Telefonul meu indica 43 de grade, deci e de inteles. Traiesc cea mai calduroasa zi din viata mea si trebuia sa fie fix azi cand vizitez Taj Mahal! Cat ghinion .....


Alice-Traveler-Taj-Mahal

Mi-am facut multe poze cu Taj Mahal
Problema mea, in toate calatoriile solo, e ca n-are cine sa-mi faca poze. Mai ales la Taj Mahal, unde toata lumea e disperata dupa instantanee perfecte fara 1000 de oameni in cadru, e greu sa gasesti momentul, cu atat mai mult fotograful, care sa reuseasca asta. Asa ca, pt prima oara in viata mea mi-am angajat unul din fotografii ce lucreaza acolo. E simplu, ei iti fac 20 de fotografii din cele mai bune unghiuri, in cele mai clasice pozitii cu Taj Mahal (tinandu-l de varf, cu mainile impreunate ca atunci cand spui `Namaste`, cu spatele spre Taj Mahal etc) pe care le developeaza pana ies de la monument. Le spun ora cand voi fi in fata Portii si un baiat o sa ma astepte acolo cu fotografiile atat pe CD cat si poze developate, gata de pus in rama. Distractia asta m-a costat 500 de rupi (30 ron) dar am preferat asa, decat sa tot rog oameni la intamplare sa-mi faca poze. 

***De platit am platit la iesire, cand am primit pozele.

Taj-Mahal-India


Interiorul Mausoleului Taj Mahal - un loc de odihna in mii de culori
Este o singura cale de acees spre interiorul edificiului, unde 2 gardieni coordoneaza totul pt ca intrarea sa se faca organizat. Pantofii trebuie lasati la baza scarilor sau (cel mai recomandabil) este sa folositi pungile de plastic ce se pun pe pantofi. Sunt mii de oameni, asa ca coloana se misca extrem de incet. Fac un pas, ma opresc. Inca un pas, ma opresc. Practic aici am pierdut cel mai mult timp , fiindca nu ai cum sa intri altfel decat facand cate 1 pas la 5 minute, din cauza multimii de oameni ce toti vor sa intre in Taj Mahal. In interior nu e voie sa faci fotografii si un domn asigura linistea in interior. Camera mortuara e intunecoasa, iar peretii in forma de octogon, sunt formati din placi de marmura fina. Pe aceste placi sunt incastrate mii de pietre pretioase (jad, cristale, diamante, onyx etc) ce filtreaza lumina naturala, iar frumusetea lor e in mii de culori. In mijlocul camerei sunt cele doua morminte ale sotilor, asezate unul langa altul, dupa cum v-am mai spus, totul la Taj Mahal e simetrie perfecta.


Am iesit din Taj Mahal prin poarta din spate, cu vedere la rau
Ghidul ne-a povestit in autocar ca Imparatul Shah Jahan a intentionat sa ridice un monument pentru el insusi, pe cealalta parte a raului Yamuna, la fel ca Taj Mahal, doar ca din marmura neagra si sa le conecteze printr-un pod. Din pacate aflandu-se in captivitate, executarea planului nu a mai fost posibila si copiii nu au finantat proiectul sau, asa ca nu s-a mai finalizat niciodata. De aceea in 1666, cand a murit Shah Jahan, acesta a fost inmormantat alaturi de sotie in Taj Mahal. 

vacanta-India-Taj-Mahal-vizita (2)


Acum raul este plin de barci seara, ce duc turistii intr-o plimbare pe apa pt a putea fotografia Taj Mahal la apus, iar zona de peste rau este impadurita pt a mai diminua poluarea ce afecteaza marmura monumentului.

Pentru mine aceasta zi s-a incheiat aici, in sensul ca la Agra Fort si celelalte doua temple ce erau incluse in circuit am renuntat sa intru fiindca mi se facuse prea rau. Oboseala din ultimele zile, trezitul extrem de dimineata dupa putine ore dormite si caldura si-au spus cuvantul. Am dormit tot drumul pana la intoarcerea in New Delhi, dar nu mai conteaza. Sunt fericita! Am vazut Taj Mahal!

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti in INDIA? Citeste tot jurnalul meu de calatorie 

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

2 comentarii:

  1. Frumusete si finete ! Ma intreb daca ar fi la fel de "cel mai cel" fara povestea de dragoste care-l inobileaza :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu, probabil ca da! Multi nu ii stiu povestea, insa tot sunt fascinati de arhitectura.

      Ștergere