20 de atractii turistice din Sofia, Bulgaria

Știți ce iubesc cel mai mult la un oraș? Când nu trebuie sa ma plimb mult, ca să vad multe. Poate asta e farmecul Sofiei, un oraș în care pe doi km pătrați găsești aproape toate obiectivele turistice din oraș, cu peste 2000 de ani de istorie, plin de vestigii arheologice, biserici și catedrale, clădiri impunătoare în culori puternice și o viata de noapte frenetica. Sofia pulsează intr-un alt ritm decât restul Europei, se dezvolta încet și necomercial, în care lipsește turismul de masa. E un oraș special care fie îți întra în suflet de la prima vedere, fie ii mai acorzi o a doua șansă. In cele cu urmeaza va scriu ghidul meu pentru o vacanta reusita in Sofia! Eu am stat o saptamana, insa daca aveti doar cateva zile la dispozitie, tot o sa reusiti sa le bifati pe toate :)

Cat o sa te coste toate aceste obiective turistice si experiente? Foarte putin (undeva la 50 de euro) cu toate activitatile speciale  incluse!!! Fiindca Sofia e una din cele mai ieftine capitale europene!  ❤

20-obiective-turistice-din-Sofia-Bulgaria
Vacanta de o saptamana in Sofia am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
*Am mers cu autocarul FlixBus din Bucuresti si drumul m-a costat 100 ron dus-intors (luna iunie). Timp de 7 nopti am locuit in acest apartament modern luat prin Airbnb cu 16  euro pe noapte. Daca vrei sa inchiriezi si tu apartamente la localnici oriunde in lume, primesti 100 ron CADOU la prima rezervare daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> Voucher AICI.

20 de atractii turistice din Sofia, Bulgaria

1. Catedrala Alexander Nevski

Ca orice turist serios am început vizita cu Catedrala Alexanderer Neski, emblema orașului, o imensitate ce se  ridica în mijlocul orașului. Ce mi-a plăcut în mod deosebit e spațiul enorm, lăsat liber în jurul catedralei, parca special ca să o putem fotografia noi din toate unghiurile și sa părem mici cât niște furnici în fata ei. Dateaza din 1912 și este una din cele mai mari biserici ortodoxe din lume!

Catedrala Alexander Nevski- obiectiv-turistic-Sofia-Bulgaria

2. Târgul de antichități

Imediat în apropiere se afla o mica piata în care artiștii locali ne prezintă creațiile: picturi, sculpturi, Matroska, monezi vechi, cutii de bijuterii și multe icoane. Fiindcă îmi place sa susțin comunitatea locala, mi-am luat câteva mici suveniruri de aici.

targul-de-antichitati-Sofia

suveniruri-sofia-bulgaria

3. Biserica Ruseasca

A fost dragoste la prima vedere! Fațada pictata în verde fistic, cu turlele aurii, o bijuterie ce nu poate fi neobservata. Interiorul deși e mic, e acoperit cu fresce din podea până-n tavan. Credința locului spune, ca pentru orice te vei ruga aici, se va împlini. Acum aștept nerăbdătoare.

Biserica-Rusa-Sofia-atractii-turistice-Sofia

4. Muzeele din Sofia

Imediat ce am ieșit din biserica, telefonul meu mi-a indicat o lista de muzee impresionante, toate pe o raza foarte mica. Eram în ceata. Ce sa vad? Evident le-aș fi putut vedea pe toate având în vedere ca am stat o săptămână în Sofia, dar nu mi-am făcut o ambiție din asta. Am văzut sute la viata mea, asa ca o sa ma rezum la câteva. Pt voi cei care vreți sa mergeți aceasta e lista completa:

***Biserica Boyana (inclusa in PATRIMONIUL UNESCO) se afla la 13 km de centrul orasului
***Muzeul Național al Pământului și al Omului

muzee-de-vazut-in-Sofia-Bulgaria

Sofia-Bulgaria-impresii-am-fost-acolo-pareri

5. National Art Gallery

National art Gallery m-a cucerit printr-un exterior imens, impunător, găzduit de fostul Palat Regal, asa ca am zis, ca probabil merita. Am prins o expoziție temporara, destul de interesanta cu câteva zeci de flee de aur. Toate exponatele aveau explicații pe engleza, ceea ce m-a uimit (avand in vedere ca localnicii vorbesc ioc engleza). Camerele Royale mi-au plăcut cel mai mult, sunt ele însele o atracție turistica. Seamana puțin cu cele din Palatul Versailles, dar la o scara mai mica și fără opulenta de la Paris.

National-Art-Sofia-impresii-Bulgaria

6. Muzeul de etnografie

La parterul Palatului Royal se afla un al doilea muzeu, mai puțin impresionant după părerea mea. Are un potențial enorm, ar putea dezvălui în detaliu viata, cultura și tradițiile din Bulgaria, dar din păcate în afara de câteva costume populare n-am văzut nimic. În schimb, cred ca am petrecut mai mult timp în magazinul cu suveniruri care e mai atractiv decât muzeul în sine, cu numeroase articole tradiționale, ulei de trandafir, ciocolata cu trandafir și alte produse locale. Mna bun, pana la urma cred ca n-am ales muzeele cele mai potrivite.

Muzeul-de-Etnografie-Sofia

Sofia-Bulgaria

7. Teatrul

Cladirea mea preferata din Sofia este fara indoiala Teatrul Național (numit "Ivan Vazov",  ridicat în onoarea eroului național bulgar cu acelasi nume). Este cel mai mare si cel mai vechi teatru din Bulgaria si a devenit unul dintre principalele puncte de interes din Sofia datorită locației sale privilegiate (exact in centrul orasului) și arhitecturii sale neoclasice, deși în conformitate cu așa-numitul neo-baroc de la începutul secolului al XX-lea. Arhitectural vorbind este splendid, iar fantana arteziana din fata lui, ii incadreaza cumva frumusetea!

Teatrul-din-Sofia-de-vazut-atractii-Bulgaria

8. Bulevardul Vitosha

Zona de promenada, relaxare si distractia a orasului este pe bulevardul Vitosha, unde terasele sunt aliniate direct pe bulevard (multe au pereti de sticla si incalzire/respectiv aer conditionat, in functie de anotimp). Majoritatea sunt din categorica hip-shic, cu concepte moderne, aliniate cu standardul european, insa preturile sunt mai mici, decat in Romania. E viata buna pentru turisti la Sofia, n-am ce sa zic :)

Bulevardul-Vitosha-Sofia

9. O noapte de distractie cu Pub Crawl Sofia

In Sofia nu e usor sa te amesteci cu localnicii, fiindca majoritatea nu vorbesc engleza si din cauza asta interactiunea e aproape de zero. Insa eu vroiam sa ma distrez, sa ies macar o seara in baruri si cluburi si fetele mi-au recomandat un Pub Crawl. Practic pt 20 leva te  duc in 3 baruri, unde se servesc shot-uri si beri (incluse in pret). Se merge organizat, cu ghid local, in jur de 20 persoane si sincer turul acesta a fost printre cele mai reusite din viata mea. Toate localurile sunt pub-uri secrete, unul la subsol, unul la etaj si unul cumva ascuns pe stradute, locuri doar de localnici stiute, interesante ca si concept. Dupa miezul noptii am sfarsit toti in cel mai tare club din Sofia (unde intrarea ne-a fost platita de ghid), un club imens cu numeroase camere, muzica de mai multe tipuri, DJ!!! O nebunie totala, dar mama, ce bine a fost! Zici ca aveam din nou 20 de ani :)))) Recunosc, imi era dor de o astfel de iesire, asta a fost prima data, cand am mers in club, in ultimul an!

*Experientele mele le puteti avea si voi. Informatii la  >>> Sofia Pub Crawl*

10. Cladirea Partidului Comunist

Ok, acum sa revenim la circuitul orasului. Deși nu sunt o fana al arhitecturii comuniste, trebuie să recunosc că această clădire și celelalte două clădiri mari construite la stânga și la dreapta sunt foarte impresionante și domină zona într-un mod frumos. Oferă o perspectiva mai clara de capitala orașului. Pacat, ca accesul e interzis în interior.

Cladirea Partidului Comunist- Sofia-Bulgaria

11. Schimbul garzii

În fata Parlamentului, din ora în ora (la fix) se face schimbul gărzii, un fel de mini spectacol ca la Londra, doar ca nu-i atâta aglomerație. E imposibil sa nu îl vezi având în vedere ca toate obiectivele turistice sunt în jur și te poți încadra cumva sa ajungi acolo la ora fixa.

Schimbul-garzii-Sofia-Bulgaria

12. Biserica St George

Haideți sa va mai spun una din minunile orașului: Cea mai veche biserica din Sofia (datează din secolul IV) se afla în interiorul grădinii clădirii Guvernamentale. Ciudat nu-i asa? Dacă ratezi arcada mica prin care se intra, nu vei știi niciodată de aceasta comoara. Biserica e construita în întregime din cărămidă, iar ruinele din împrejur se pot vedea dând o tura prin jurul complexului. E gratuit!

Biserica-St-Gerge-atractii-Sofia-Bulgaria

13. In Sofia se fac doua tururi gratuite (tur al orasului si tur culinar)

Nop, n-am facut nici unul pt ca atunci cand ai o saptamana la dipozitie, ai timp sa-ti faci propriul tau tur, sa descoperi totul in ritmul tau si mi-am facut propriul tur culinar (zilnic am ales un restaurant de top din Sofia). Insa daca nu stati decat o 1 zi, 2 sau 3, atunci poate e bine sa nu ratati nimic si sa mergeti cu ghidul, care va si explica detalii si sigur va duce in toate locurile secrete, ce uneori nu-s asa usor de gasit (exemplu biserica de mai sus)!!! Pt cei ce-si doresc sa le faca, va las link-urile mai jos:

*Experientele le puteti avea si voi. Informatii la Tur Gratuit in Sofia  si Tur Culinar Gratuit in Sofia  *

Am-fost-acolo-Sofia-Bulgaria

de-vazut-Sofia-Bulgaria

14. Fantana cu apa termala

Băile publice cu apa termala au fost închise și acum cladirea găzduiește muzeul de istorie a orașului Sofia. Din punct de vedere arhitectural, clădirea e splendida (da da, sunt multe cladiri frumoase in Sofia). Spre bucuria mea am zărit într-un colt, o fântână la care localnicii își umplu bidoanele cu apa. Apa aceasta curge ne-ncetat din secolul 4, zi și noapte, asa ca am fost curioasa sa o încerc. Spre dezamăgirea mea nu are gustul apei minerale ci cumva puternic și neplacut. De... e termala...

Muzeul-de-istorie-Sofia-de-vazut-bai-termale-Bulgaria

15.Relaxare la SPA la Hotel Earth & People

Sofia e capitala apelor termale, drept urmare sa mergi la SPA (macar o dupa-masa) este recomandat daca vrei sa ai o experienta completa in Sofia. Prietenele mele mi-au spus, ca acest SPA este cel mai bun din oras si intr-adevar, e din categoria LUX, la preturi foarte bune. Am fost rasfatata cu jacuzii cu cromoterapie, m-am relaxat in camera cu sare de Himalaya, am facut o cura lunga de saune (sunt 4 tipuri, toate cu camere mari) piscina si dusuri emotionale.... o nebunie, nu altceva. Unde mai pui ca am primit halat, papuci si prosop, asa ca m-am dus linistita, fara bagaj.

*Experientele mele le puteti avea si voi. Informatii la >>> Earth and People SPA & Hotel *

Spa-Earth-and-People-Sofia-Bulgaria

16. Sit-ul arheologic Serdica

Cum ar fi sa construiești o stație de metrou și sa găsești un întreg oraș din antichitate în timp ce faci săpături??? Asta s-a întâmplat în Sofia, în 2010 și acum tot orașul din perioada romanilor sta mărturie în fata noastră lângă stația de metrou. Locul e destul de mare și bine conservat, deschis publicului non-stop. Sunt camere, mozaicuri, bucăți de vase și coloane precum și altarul unei biserici creștine timpurii. Orașul a fost foarte mare și impresionant pentru timpul său și a fost considerat capitala Imperiului Roman de Est datorită locației sale strategice și apropierii de râuri. Pentru mine acest loc este o adevărată lecție de istorie.

de-vazut-Bulgaria-Serdica-ruine-Sofia

17. Moscheea Banya Bashi este unica deschisa în Sofia

Exact lângă stația de metrou Serdica se afla aceasta moschee din 1576, cu câteva decorații și cupole frumos pictate. Ceea ce mi s-a părut interesant e, ca le-a fost interzis sa folosească “chemarea la rugăciune” asa ca, dacă nu treci prin zona, n-ai nici o șansă să ghicești, ca în oraș exista o moschee.

Moscheea Banya Bashi - obiectiv-turistic-Sofia-Bulgaria

18. The Mentalist Room Escape - 60 de minute de adrenalina maxima

Unele atractii turistice din Sofia, sunt cele din care nu poti sa iesi. Asta a fost o alta nebunie, pe care am ales-o total spontan, fiindca in fata sit-ului arheologic Serdica scria mare `The Mentalist- the biggest escape room in town`. N-am avut timp sa ma plictisesc deloc in Sofia, in cazul in care credeati, ca o saptamana ar fi prea mult. Nicidecum, avand in vedere preturile mici, poti sa faci toate activitatile ce iti trec prin cap. Experienta The mentalist? A fost super tare!!!! Am avut de ales din 4 camere si m-am dus pe varianta scary/thriller, pentru adrenalina. Timp de o ora am avut de facut puzzle-uri, sa descopar diverse figuri, chei, sa fac combinatii logice, sa pun cap la cap indicii, ca sa reusesc sa evadez, inainte ca Mark sa ma prinda, in casa de nebuni (tema camerei `The asylum`). Sincer jocul acesta, nu e doar un joc .... e multa gandire!!! Recomand tuturor adultilor :)))

*Experientele mele le puteti avea si voi. Informatii la >>> The Mentalist Escape Room *

The-Mentalist-escape-room-Sofia-must-try

19. Palatul de cultura o alta extravaganta în stil comunist și panorama orașului Sofia

La 3 statii de metrou de centru se afla Palatul de cultura. Clădirea în sine pentru mine nu este nici o atracție, în schimb gradina din jur și fântânile sunt un loc bun de relaxare. În plus dacă îți dorești o fotografie turistica cu “Sofia” aici sunt literele cu numele. Un alt avantaj e ca la nici 300 de metri se afla restaurantul “The View” ce are o terasa pe acoperiș, de unde poți vedea panorama orașului!! Priveliștile sunt super frumoase, chiar merita mers. Mâncarea e de asemenea WOW!

Palatul-de-cultura-Sofia-Bulgaria

Restaurant-the-View-Sofia-Bulgaria

20. Barul Apartament

Haideti sa va spun si o atractie turistica mai necomerciala, un bar deosebit, in care m-au dus prietenele mele si mi-a placut la nebunie. E vorba despre Appartament Bar, un apartament transformat intr-o idee geniala. Practic poti sa lenevesti in pat cu prietenii, sa stai pe balcon sau intr-un loc intim din apartament si sa cumperi bautura din bucatarie. Oamenii se descalta si se fac comozi, se intind in pat, stau in pozitia de meditatie pe canapele si-n fotolii si beau cu prietenii. Mi-a placut mult conceptul, asa ca va recomand, sa va incheiati macar o seara aici.

Bar-Sofia-cool-The-Apartment

bar-cool-Bulgaria-Sofia

😍Please Love & Share!!! ps: Apreciez comentariile voastre 😍

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului

1. Nu m-am așteptat să fie atât de frumoasă Sofia. Deși ne dorim să mergem, avem încă frica de această țară. Poveștile cu furatul de mașini și din camerele de hotel ne țin departe de această țară.
    Mi-ar plăcea să bifez aceste obiective turistice.

1. Anonim9:36 a.m.

20 De Atractii Turistice Din Sofia, Bulgaria - Enciclopedia Calatorului Independent >>>>> Download Now

>>>>> Download Full

20 De Atractii Turistice Din Sofia, Bulgaria - Enciclopedia Calatorului Independent >>>>> Download LINK

>>>>> Download Now

20 De Atractii Turistice Din Sofia, Bulgaria - Enciclopedia Calatorului Independent >>>>> Download Full

>>>>> Download LINK hy

2. Chiar merita sa vizitezi Sofia, mai ales ca este destul de aproape. M-a cucerit The Mentalist Room Escape, cred ca am auzit de ceva asemanator si in Bucuresti.

3. Chiar este frumoasa Sofia, pozele m-au cucerit de-a dreptul.

4. Ce locuri frumoase se gandescc in Sofia. Am sa le țin minte. Superbe pozele .

5. Bine de stiut. Am trecut prin Sofia de multe ori insa nu am stat sa vizitez si imi place ce vad, poate voi ajunge sa si vizitez. Mie imi place tare mult Bulgaria

6. Despre o parte dintre aceste destinatii stiam deja si mi-am notat si cateva pe care mi le-as dori sa le bifez. Imi plac mult articolele de acest gen

7. Ce locații frumoase. Chiar mi-aș dori și eu să ajung aici.

8. Foarte drăguțe fotografiile. Cred ca ai avut o vacanta minunata. Mulțumim pentru recomandări ��

9. Wow, ce intensă pare acțiunea din Escape Room!! Chiar e o provocare aparte. Trebuie să ajung și eu curând la un Escape Room!

10. Doamne ce de locuri faine, sper sa ajung sa vizitez si eu Bulgaria cat de curand.

11. Va recomand cu caldura Museum of Illusions, e scumpicel (21 leva pt adulti, ceva mai ieftin pt studenti), dar merita experienta! Am mai vizitat Galeria Nationala de Arta si Earth and People Museum, excelente amandoua!

12. Anonim9:35 a.m.

>>>>> Download Full

>>>>> Download Now

>>>>> Download LINK Qf

13. Adobe InCopy Serial Number improves the collaboration amongst the groups, and it approves the contributors to parent on a record concurrently whereas removing the content material overwriting risk.

14. Avira Antivirus Pro Free Download is no longer solely reachable for ransomware safety or different threats, however, it additionally has an invulnerable browser extension enabled on the chrome and firefox browsers. Browser extension protects you from one-of-a-kind types of dangers and additionally prevents hijackings.

15. Martin Berasategui 12 Stars I’ve been completely devoted for forty-four years to cooking. Which is what I enjoy doing the most in the world.

16. Nice Informations

17. 20 tourist attractions in Sofia, Bulgaria Visit for info:-

18. I know this website gives quality-based content
    and extra information, is there any other web page that presents