Nu e ușor să mergi cu trenul în Danemarca

Urmatorul weekend il aveam rezervat in Tonder, asa ca pentru a fi sigură că mă duc la ora corectă, în Gară corecta și ca știu prețul corect, m-am dus cu o zi înainte la gara centrala din Copenhaga. Acolo o doamna de la ghișeu mi-s spus că am tren spre Tonder din două în două ore, cu un singur schimb și prețul costă 406 coroane daneze. (aprox 50 euro). Ce am descoperit mergand cu trenul prin Danemarca:

Vacanta in Copenhaga am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
* Zborul Sibiu-Copenhaga l-am luat la oferta si a fost doar 15 euro dus, luat de aici  >>> Bilet de avion ieftin Copenhaga . Vrei sa te cazezi la Hotel? Rezerva aici >>> Hotel-uri ieftine in Copenhagen   Eu am stat intr-o camera inchiriata la localnici,  prin AirBNB, pt care am platit 28 euro/camera/noapte. Puteti citi detalii despre el in acest articol >>> Toate apartamentele in care am stat pe AirBNBVrei sa inchiriezi si tu o camera/apartament la localnici? Iti ofer un voucher de 100 ron pe care il poti folosi la cazare oriunde in lume, la prima ta rezervare, daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> VOUCHER 100 RON AICI.
1. In gara fiecare consultat îți spune alt lucru

Super! M-am trezit azi de la 7 dimineata ca sa fiu sigura ca ajung pe 8 la gara. Când am ajuns în gara, era cu totul alt sistem decât în ziua precedenta. Trebuia să îmi iau un număr de ordine și să aștept la coadă. Am primit numărul 102 cu 22 de persoane fața mea. Nu știu cum a trecut timpul, dar până la urmă am ajuns în fața ghișeului și doamna de acolo mi-a spus, că sunt mai multe trenuri cu un singur schimb, așa că acum aveam trenul spre Tønder la 9:52 de minute și ma costa 436 coroane daneze, in loc de 406, cum mi s-a spus ieri. Întreb dacă e un tren mai special și răspunsul ei este nu, orice tren spre Tønder are același preț. Okkkk. Deci plimbarea de ieri pana la gara, a fost doar timp pierdut.
Imi da biletul și imi spune insistent să mă urc în vagonul 63 fiindcă trenul se va diviza la un moment dat și să nu cumva să rămân în partea de tren ce merge în alta direcție. Bun! Nu mi s-a părut ușor de găsit vagonul 63, având doar câteva minute la dispoziție pe peron, dar pana la urma cu ajutorul localnicilor, am găsit vagonul și locul corect.

2. N-am tren spre Tønder, de fapt e autobuz

In Tiglev mă dau jos repede, știind că am doar 4 minute sa schimb trenul, așa că fug eu ca disperata până în gară și acolo doamna îmi spune că nu este tren spre Tønder, doar autobuz. Eu îi arăt că am tren și că mi sa spus că e cu un schimb, scrie mare pe bilet oprire în Tinglev. Doamna insistă că nu este tren și îmi indica autobuzul.

3. Șoferul nu îmi primește biletul deși l-am plătit pana în Tønder

Merg la autobuz unde șoferul îmi spune ca biletul meu nu este acceptat, ca ala e de tren, asta e de autobuz asa ca trebuie sa plătesc în plus 52 coroane daneze. Eu n-am cash, el nu are plata cu cardul. Ma enervez, înjur, autobuzul pleacă!

4. Timp de o ora cobor toți sfinții

În primul rând fiindcă nu au decât un bancomat și acela este în centrul orașului, destul de departe de gara, iar al doilea motiv de frustrare e, ca a venit ploaia. O ploaie torențială, iar eu sunt cu bagajele și nu știu exact când am următorul autobuz, asa ca trebuie sa aștept în stație, care se afla cumva în pustietate fără nici un loc sa ma adăpostesc. După o ora de nervi a venit autobuzul…

5. Fiecare șofer cu legea lui

Călătorii coboară, șoferul vine la mine sa îmi pună bagajul în locul special din partea laterala a autobuzului. Ma întreabă dacă am bilet și ii arat cel de tren. Îmi spune ca e ok, ca biletul e valabil pana în Tønder. Nici nu știu dacă sa ma bucur sau sa înjur, după ce am scos deja bani de la bancomat (deci mi-au luat comisionul) am pierdut o ora, sunt uda leoarca…. Cand eu de fapt aveam biletul bun!!!!

6. Sa nu credeti ca in Danemarca este mai bine decat in RO

Ca să scurtez povestea, după încă o ora am ajuns în Tønder. Știți la ce concluzie am ajuns după ziua asta!? Ca e greu sa călătorești cu trenul în Danemarca. Sincer ma așteptăm în India și în alte tari din lumea a treia sa fie personal dezinformat, dar aici nu mi-aș fi imaginat asa ceva niciodata. Sa nu va plangeti de numarul mare de ore petrecute pe drum in Romania. Nici in Danemarca nu e mai bine, am facut peste 5 ore pentru 250 de km. Fara sa amintesc suma platita pe bilet, nervii si stresul.

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog 😍

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului

1. Oaau!! ce experienta! Am patit-o in Georgia cu trenul, orarul se schimba de la o zi la alta, si faci 5 ore pt 150 km :P
    Totusi punctele 1+2 le-am intalnit si in Olanda, nu ma mira. Dar acolo e din cauza reparatiilor la sinele de tren, care au loc cand ti-e lumea mai draga:)

2. O intreaga aventura imi pare mie. Super fain articolul!

3. Eu am fost in Copenhaga iarna aceasta si mi s-a parut de vis! Nu am intampinat probleme, iar mie una mi s-a parut mult mai bine decat i n RO. Acum cine stie :-?

4. Chiar și țările dezvoltate și tare invidiate, pot avea probleme cu organizarea. Am observat ca oamenii sunt satui de turisti si satui sa le tot explice. Bine ca ai ajuns cu bine!

5. Ce "peripeții"!! De fel când aș pleca la un drum lung aș vrea să fiu sigură că nu voi avea probleme de acest tip!! Foarte utilă experiența ta pentru noi!!

6. Din ce pot observa, ați acumulat câteva vacanțe în palmares. Felicitări!

7. Ai avut ceva peripetii. Nu stiu daca sa ma bucur ca mai sunt si altii ca noi sau sa stau calma :)

8. Am ajuns aproape de Danemarca insa nu am reusit sa mai ajung si acolo. Stiu ca e foarte faina, sper s ao includ intr-un city break :)