11 Atractii turistice si experiente in Newcastle, Anglia

Newcastle mi-a rămas întipărit în minte de anul trecut, când am făcut o scurta oprire cu autocarul, în drumul nostru spre Edinburgh. Dintre toate orasele văzute, doar pe Newcastle mi s-a pus pata. Mi-a mers direct la suflet priveliștea cu poduri suspendate și arhitectura înaltă. Atunci am marcat Newcastle pe harta orașelor ce vreau sa le vad în Anglia și acum, dacă tot nu pot merge în România din cauza auto-izolării la întoarcere, am zis că-i o ocazia bună sa călătoresc în UK. În definitiv vara e cel mai bun moment sa mergi în Nordul Angliei, unde de obicei ploua și temperaturile sunt mai scăzute. Mai adaugam o mana de prieteni ce s-au mutat acolo, gândul ca vom avea un weekend de distracție și planurile noastre s-au conturat instant.

weekend-in-Newcastle-am-fost-acolo

1. Check-in la Hotelul Jurys Inn Newcastle

Trenul nostru a ajuns la Newcastle exact la timp pentru a face check în la hotel. Hotelul nostru este situat convenabil, la doar 500 m de gară, chiar în centrul orașului.

Am fost fericita ca am primit camera de la etajul 16, cu o priveliște frumoasa spre curtea interioara a hotelului. Însă per total, as fi avut ceva pretenții mai ridicate de la un Hotel de 4 stele în UK. Doar patul imens, a compensat lipsa detaliilor fine.

Jurys-Inn- Newcastle-review

2.Prânzul l-am luat la BrewDog

După ce am despachetat totul, am zis ca nu-I sănătos sa începem turul în forță, fără sa mâncăm ceva. Din lipsa de documentare am ales sa luam prânzul la BrewDog, măcar cu ocazia asta adaug pe lista o noua locatie. Am fost în BrewDog Edinburgh, Londra, Ohio, Indianapolis, ar fi păcat sa nu încerc și BrewDog Newcastle. Această filiala este mai mica decât cele cu care am fost obișnuită, însă atmosfera minunată, pizza delicioasa și lista lunga de sortimente de bere artizanala, nu ma dezamăgește niciodată.

Brewdog-Newcastle-Review

3. High level Bridge - Exemplu fascinant de inginerie victoriană la scară mare

Când am ieșit din restaurant, eram gata sa începem itinerarul turistic de vizitare a orașului. Am deschis Google Maps si am realizat ca suntem chiar lângă acest pod, unul din simbolurile orașului. Podul este suspendat, ridicat pe piloni grei, ce străbat orașul și permit trecerea la înălțime, printre clădiri. Văzut din mai multe perspective e imposibil sa nu ii înțelegi valoarea atât din punct de vedere istoric, cât și functional.

atractie-turistica-newcastle-High-level-Bridge

4.Imediat lângă pod, am urcat vreo 100 de scări pentru a ajunge la Castel

Vederea din vârf este uimitoare, asa ca a meritat urcușul dificil. Castelul din Newcastle este o fortificație medievala, ce a fost folosita pe post de închisoare și loc de execuție în trecut. Interiorul e un conglomerat de camere mici, colturi întunecoase, și multe scări. Am avut multa istorie de absorbit într-o singura ora.

Ps: Va recomand sa aveți încălțăminte foarte confortabila și condiție fizica, când va gândiți sa îl vizitați.

Castel-Newcastle-impresii-atractie-turistica

5. Quayside merita câteva ore pentru promenada și relaxare

Coboram de la Castel în direcția opusa, spre apa. Citisem undeva ca zona aceasta, de pe malul râului Tyne a fost în trecut, partea industriala a orașului. Mi-e greu să-mi imaginez, ca aici cândva, malul apei era plin de mocirla, iar la orizont, vedeai uzine mari fumegand.

Acum clădirile mari futuriste se înalta mandre spre cer, pe malul apei stau înșirate yacht-uri moderne, iar la terase domnișoarele sorb cocktail după cocktail la "happy hour". Ne-a plăcut atmosfera relaxată și vederile spectaculoase asupra celor 7 pod-uri ale orașului. Merita parcurse ambele părți ale râului și acum ca ma gândesc mai bine, îmi pare rău că nu am închiriat o bicicleta.

6. Newcastle este categoric orașul pod-urilor

Din șirul lung de pod-uri de pe Tyne cel mai mult mi-a plăcut Millennium Bridge. Nu e chiar o copie fidela după cel din Londra, fiindcă nu e ridicat la înălțime, însă este singurul pod exclusiv pietonal din Newcastle și un punct de referință de pe Quayside. Oamenii așteaptă răbdători sa se ridice, ca să facă loc vapoarelor mari, însă noi n-am avut norocul sa îl nimerim, în plina acțiune.

newcastle-podul-Millenium

7. Clubbing în "Jalou" pentru a gusta viața de noapte din Newcastle

Se făcea târziu, așa că am lăsat harta turistică deoparte. Am luat un Uber ieftin înapoi la Jurys Inn {3,00 GBP], ne-am schimbat cu haine de seara și ne-am dat întâlnire cu prietenii noștri în „Jalou”, unul dintre cele mai bune cluburi din oraș. Newcastle e faimos pentru viata de noapte. Cu peste 400 000 de studenți ce studiază aici anul, e și normal. Ma aștept sa fie nebunie, mai ales ca se știe ca englezii sunt foarte petrecareti.

Evident cluburile sunt extra full, e nevoie de rezervare în avans. Aceasta este prima noastră reuniune dupa carantina, așa că sărbătorim cu stil. În timp ce bărbații au comandat whisky, eu m-am concentrat pe cocktail-uri, preferatul meu din seara asta fiind "Raspberry Mojito". Clubul a functionat mai mult pe principiul de "Lounge" din cauza regulilor de distanțare între mese, însă chiar și asa, atmosfera s-a ridicat la nivelul așteptărilor.

Viata-de-noapte-Newcastle

8. Centrul istoric din NewCastle - o experiență minunată într-un cadru georgian frumos

Duminică am început ziua în centrul orașului, mergând în sus și în jos pe bulevarde mari, admirând Catedrala și arhitectura frumoasa în stil georgian, de pe Grey Street, Grainger Street şi Clayton Street, ce datează din 1830. Newcastle este cumva asemănător cu Bath, dar mai plin de viata, datorita tinerilor și a artiștilor ce își dau întâlnire în fata Monumentului Grey.

Piata Grainger era din păcate închisă, însă galeria de Shopping de lângă Grey monument e un exemplu fin de arhitectura eduardiană, construită în 1906. Mi-au plăcut balcoanele elegante, gresia cu mozaicuri complexe și acoperișul de sticlă curbat.

Galerie-de-shopping-Newcastle

9. Stowell Street pentru Chinatown

Am continuat plimbarea spre cartierul chinezesc. Am trecut prin poarta imensa și am ajuns pe o stradă plină de restaurante. Chinatown este destul de mic, literalmente condensat pe strada Stowell. Lampioanele, betigasele parfumate, statuile zeitatilor de lângă case, ratele înșirate pe rotisor din vitrine, mi-au amintit de Asia. Mi-e atât de dor…

chinatown-Newcastle-atractii-turistice

10. Prânzul l-am servit la restaurantul Amaysia - cel mai bine cotat din Chinatown

Aromele din ChinaTown sunt ademenitoare, dar micile restaurante sunt aglomerate la prânz. Am așteptat 20 de minute pentru a se elibera o masa, dar a meritat. La 'Amaysia' au un meniu foarte bogat, cu peste 500 de variante. Va spun sincer, a fost foarte greu sa ne decidem, dar în final am mers pe varianta tradițională "Rata aromatica la rotisor" [18,00£] servita cu castraveți feliați subtire, lipii proaspete ținute la cald și sos hoisin. O alegere inspirata!

restaurantul-Amaysia-impresii

11. După masa am făcut turul Pub-urilor din Newcastle

N-aveam cum sa scăpăm de ploaie. Asa e prin Nord, ploua 300 de zile pe an. Drept urmare, ne-am conformat și am făcut turism în stil britanic, făcând turul pub-urilor din oraș. Nu degeaba au 5 pe fiecare strada. Am început cu Rosie's Pub, din Chinatown, un pub tradițional ce servește o gama buna de beri locale și câteva sortimente de cidru populare. Am băut un 'Coors' rece și bun.

Rosies-Pub-Newcastle

Am continuat cu "Turtle bay" un lanț de baruri ce aduce vibe'ul din Caraibe în Anglia. Au muzica reggae, multe beri artizanale și băuturi pe baza de rom. Mi-a plăcut playlist-ul însă, n-am ales cea mai inspirata bautură. Data viitoare voi sta departe de berea 'Red Stripe'.

Turtle-Bay-Newcastle

Ultimul Pub a fost „taverna Gunner”, ce se afla vis-a-vis de gară. Am comandat berea locala "Brown Ale" ne-am așezat la geam și uitandu-mă afara cum ploua, m-a copleșit nostalgia, gândindu-mă ca weekendul nostru în Newcastle s-a încheiat.

taverna-Gunner-review

Ce experienta va tenteaza cel mai mult in Newcastle?