Budapesta - vazuta prin ochii unui copil!

In cele 5 zile de multe ori m-am uitat in jur si am spus: `aici este locul perfect prentu tineri si copii` si tot de atatea ori m-am intristat la gandul ca nu l-am luat si pe fiul nostru in vacanta. Apoi ma consolam cu gandul ca e prea mic ( are 1 an si 4 luni ) si oricum nu ar fi inteles mare lucru. Nu va-m sus pana acum insa Andreea, adica eu, este studenta, sotie, mama, calator, scriitoare de blog si cititoare de bloguri. E bine ....
Dar sa revenim la Budapesta fiindca este un oras minunat despre care as putea vorbi mult si bine ....
Posturile trecute au fost scrise prin ochii unui adult care merge in Budapesta sa viziteze orasul cu toate locurile frumoase pe care le are. Azi vreau sa va conving sa va duceti copii in Budapesta fiindca pe langa biserici, panorame, Parlamentul si orasul in sine, Budapesta are un loc special unde am vazut cei mai fericiti copii de pana acum, si cele mai multe zambete.

In centru, in spatele pietii Eroilor este aceast loc care incepe cu 'Gradina Zoologica si botanica', langa el e 'Circul' ( circ maghiar permanent, cu 1-2 programe pe zi) se continua cu 'Curtea cu Ponei' si se termina cu 'Parcul de distractii'. La toate acestea m-a dus mama atunci cand eram mica si am ramas foarte impresionata si multe dintre locuri inca mi le mai amintesc de atunci. Din dorinta de a retrai acele clipe, de a-mi aminti cat mai multe si mai ales din dorinta de a vedea daca era chiar ceva asa fenomenal sau totul se intampla in imaginatia mea de copil mi-am dorit sa ma duc din nou la ele.In concluzie am rezervat o dupa-masa pentru gradina Zoo care mi-o aminteam foarte mare, cu foarte multe animale. Tin minte show-ul ce il faceau maimutele: se dadeau peste cap, sareau din copac in copac, faceau tumbe, apoi aplaudau si intindeau mana sa le arunci o alunca, un sticks, orice! Binenteles toti copii erau extaziati si toti parintii filmau de zor sa le poata arata copiilor din nou acasa ....
Imi aminteam ursul polar, care eu obisnuita fiind cu gradinile Zoo mici de la noi, m-a marcat de-a dreptul. Cum sa gasesti un urs polar in mijlocul orasului? si mai ales la caldura ....
Apoi girafe, pasari ... multe pasari, tin minte ca de flamingo m-am indragostit cel mai rau .... si cate si mai cate ..... Si cu toate aceste imagini in cap am ajuns la ghiseu si am fost surprinsa de pret. Pentru elevi si studenti ( 5 eu ) pentru adulti ( 7 eu ). Foarte mic dupa cate lucruri frumoase sunt de vazut. Acolo scrie ca dau reducere doar pentru studentii cu card international, dar eu am dat carnetul de student romanesc si nici nu sa-u uitat daca e vizat, daca e a meu, direct mi-a dau un bon de 5 eu. Super tare!



-Piata Eroilor-



Timp de 4 ore ne-am plimbat printre animale, si pentru a doua oara am ramas foarte impresionata. In primul rand e foarte mare si in cele 4 ore nici nu am apucat sa vad chiar tot, si am facut si pe fuga ultima ora; cred ca e nevoie de 6 ore ca sa vezi pe indelete animalele si sa stai si la o terasa, pe o banca ... Aveti grija ca la 17:30 se inchide. In al doilea rand acolo am vazut animale fericite, cu mult spatiu, foarte frumos amenajat si utilat cu tot ce au nevoie. Sunt si maimute libere, care stau pe aria lor datorita sarmelor cu curent electric dar au spatiu mare, daca nu ai un aparat foto cu zoom destul de mare risti sa nici nu le poti face poze :). Paunii se plimba pe strada la un loc cu oamenii, la fel si ratele si gastele, am vazut si un spectacol cu animale si pasari unde iti aratau cum se comporta animalele si ce stiu sa faca ( natural nu invatate ca la circ ), am intrat si intr-o sera cu plante exotice si multe pasarele, este si o parte de Acvariu cu multi pestisori si casa fluturilor care era in renovare. Mai este un culoar cu insecte si painajeni imensi si o parte cu ciuperci, e foarte dragut amenajat totul. Fiind si gradina botanica sunt cactusi si gradina japoneza cu expozitie de bonsai si vegetatie luxurianta. Daca eu am ramas atat de impresionata atunci va puteti da seama cum sunt copii!!!



-expozitie de bonsai-



-Sa facem cunostinta cu animalele-













-Paun-




-Iguana-




- O gorila ganditoare-

Au si un pui foarte dragut care e vedeta. De cum intri in Budapesta il vezi in postere peste tot








-Casa crocodililor-















-Girafe-

Pacat ca le-am prins pe cand se inchidea si le-au bagat inauntru









- Un rinocer in drum spre casa-






-Elefanti-








-Hipopotam-




Dupa ce am vazut gradina Zoo mi-am dat seama ca nu mai am destul timp si pentru Circ si pentru parcul de distractii. In mod normal parcul de distractii costa in jur de 20 eu pe zi si poti sa te dai pe toate atractiile, dar de 1 mai era o oferta cu 12 eu de la 8 pm la 1 pm sau circul care costa tot 12 euro si incepea la 4 sau 7 seara.Ne-am tot gandit ce sa facem si pana la urma ne-am dat seama ca la parcul de distractii nu are rost sa mergem ca la 11 trebuie sa iesim sa prindem busul, plus aglomeratia, plus faptul ca prindeam totul pe intuneric ne-a facut sa alegem circul. In viata mea am mai fost o data la circ, ghiciti unde ... la aceelasi din Budapesta pe vremea cand eram copil. Am prins atunci un circ venit din Moscova cu patinaj pe gheata. Totul a fost superb + expozitia de papusi Barbie din pauza m-au dat gata.
Acum dupa 11 ani am fost la circ si am vazut totul altfel. A fost un program normal, pe care il au zilnic, fara invitati speciali. Pretul de intrare era 12 eu pentru primele 10 randuri, 11 eu un pic mai in spate sau 9 eu pe partea de unde vedeai aproape toata reprezentatia din spate. A durat in jur de 2 ore si au avut program cu artisti, acrobatii, contorsionisti, dintre animale cu lei si cai, si un clovn de nota 20. De multe ori am ras cu lacrimi, nu stiu cand am mai ras asa bine ultima oara! Daca ajungeti pe acolo si nu aveti ce face intr-o seara va recomand sa mergeti, mai ales daca aveti copii !


-Circul din Budapesta-













Daca Gradina Zoo, Circul si Parcul de distractii nu va-u convins inca sa va duceti copii atunci faceti-o si doar la gandul ca Budapesta este orasul apelor termale! Nu e nevoie sa asteptati vara ca sa ii puteti duce la mare, puteti sa mergeti in orice zi din an la una din piscinele, strandurile sau aqua-park-urile din Budapesta (sunt in jur de 50).
Budapesta este unica metropolă şi capitală din lume în care sunt active mai mult de 80 de izvoare şi fântâni termale, cu un debit zilnic de aproximativ 70 de milioane de litri de apă.

Nici noi, copii zvapaiati ce suntem nu am putut rata asa ceva asa ca am ales un Aqua Park pentru o combinatie de fun si relaxare. Mi-a fost recomandat de cineva de pe Softpedia si il recomand si eu mai departe: http://www.aqua-world.hu/ro.

Se ajunge usor la el datorita unui autocar care te duce si te aduce zilnic din ora in ora din Piata Eroilor gratuit.

Aceast imens resort are de toate: pisicine inside&outside, topogane cu apa inchise sau deschise, de la etajul 4,5 sau de la intaltimi mai mici pentru copii, jacuzzi, piscina surf si piscina cu valuri , trambulina, apa mica sau apa mare, bazin de inot, cafenea, totul foarte modern si luxos. Si desi probabil va ganditi ca costa o avere, ei bine nu e asa! E drept e mai scump decat in alte locuri (simple) dar pentru cate are de oferit pretul mi se pare modic. 20 eu o zi full (adult) sau 16 eu (pensionar, student, elevi) sau pentru mai putine ore ( au un tarif special de la 16:30 pm incolo ) adica 8.5 eu student si 11.5 eu adult. Aveti grija ca ultimul bus inapoi e la ora 8 pm.

Noi am ales varianta de dupa-masa si mi s-a parut suficient. ( si eu chiar sunt mare iubitoare de apa). Timp de 1 ora m-am dat non-stop de topoganele cu apa tunel. Un lift te urca pana la etajul 4 si de acolo iti dai drumul. Cred ca am facut mai bine de 30 de ture timp de 1 ora prin cele 3 topogane ce erau deschise. ( sunt si de la etajul 5, si multe altele dar erau inchise ). Mult fun si multa adrenalina!

Celelalte 2 ore am stat in jacuzzi, am incercat mai multe piscine inauntru si una afara, unde desi era seara si destul de racoare, apa era calda si nu simteam nici un discomfort!

-Aqua World-


Sa nu uitam ca se apropie 1 iunie ... Ziua Copiilor!!!!!!


Thanks for visiting,



Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

2 comentarii:

  1. Buna!
    Am incercat sa gasesc o adresa de contact insa nu am avut succes :) Te rog mult, poti intra pe blogul meu, la sectiunea contact, si sa-mi lasi o adresa de mail la care pot sa-ti scriu?

    Mersi frumos,
    Alexandra

    RăspundețiȘtergere
  2. da, iti dau dreptate din ceea ce am citit : e un oras SI pentru copii! Nu imi place circul, dar Gradina Zoo pare minunata.
    In schimb despre apele termale ale orasului stiam deja, dar parca nu ma tenteaza ...

    RăspundețiȘtergere