Targul de Craciun din Cluj

Saptamana trecuta, pe cand se apropia venirea lui Mos Nicolae, mi s-a facut un dor nebun de atmosfera de Craciun. Cum in Turda zici ca e tot primavara:  fara brad, fara zapada, fara beculete, nimic din ce era in alti ani, m-am hotarat pe neasteptate sa dau o fuga la Cluj.

Cum m-am dat jos din masina m-am lovit de aglomeratia specifica de dupa-masa amestecata cu cea din preajma Sarbatiorilor cand toate strazile si toate magazinele sunt pline, de zici ca brusc populatia orasului s-a dublat.



Am inceput cu Piata Avram Iancu care e la fel ca in anii trecuti. Totusi placerea de a o revedea a fost mare. Toti brazii au fost impodobiti cu luminite, parca mai cu bun gust decat in trecut ( cand erau in toate culorile ).



Mi-am continuat aventura pe bulevardul Eroilor care e destul de simplu impodobit, dar e mai bine asa, ca astfel Piata Matei iese tare in evidenta, cu arbori impodobiti frumos, figurine luminoase, scena pentru spectacole, patinoar pentru copii, casute tip Vienez si alte surprize la fata locului. Mi-a placut spiritul tinerilor, galagia, colindele, aglomeratia,  mirosul de carnati prajit intr-un cuvant: atmosfera creata!







Orasul e frumos amenajat, cu bun simt, anul asta chiar nu e deloc kitch-ios, insa cum nimic nu poate fi perfect trebuie sa ma plang de numarul mic de standuri/casute si oferta de produse prea mica!
Ok, stiu ca in zona pietonala sunt vreo 10 standuri si inca vreo 5  casute in Piata Matei, dar parca nu e destul pentru Sarbatorile de Iarna. Eu m-am dus visand la produse din martipan, biscuiti cu scortisoara, clatite uriase, kurtos, gaufre cu ciocolata, acadele in toate culorile, popcorn, turta dulce, si nu am gasit mare lucru. Cum nu am gasit nici ornamente de Craciun, lumanari parfumate, ceramica traditionala, borcanase cu mirdodenii sau miere, chestii handmade, adica nu e nimic ceea ce nu poti gasi in oricare zi din an. Aceeasi cercei, aceleasi papusi traditionale, aceleasi cosuri din lemn, si de mancare sa nici nu vorbim. O singura casuta care ne vinde carnati prajit, cartabos, slaninuta, vin fiert, palinca, ceai, toate intr-un loc, iar daca cumva te-a palit foamea, pregateste-te sufleteste sa stai la coada, cel putin 20 de minute cat am stat si eu pentru un kurtos.


                        

                          

Dar trecand cu privirea micile neajunsuri alea targului, Clujul merita vizitat in perioada aceasta pentu spiritul Craciunului pe care o sa-l simtiti din plin pe strazile din centrul orasului. Daca vreti shopping va recomand totusi sa mergeti la Mall :)

Thanks for visiting

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu