Jurnal de' Paris : In linie dreapta spre Louvre (2)

 ~Jurnal de Paris 2~


15 Mai 2009 dupa-masa

Si-am ajuns in cea mai mare piata publica (8 ha ) din Paris : la Place de la Concorde . In linie dreapta, in fata mea, vad gradinile Tuillers, iar undeva in departare imensul si grandiosul muzeu Louvre. Dar sa nu uit de locul unde ma aflu, las curiozitatea deoparte si-mi propun pentru a suta oara; sa fiu aici, acum, in momentul acesta! Partea proasta e ca nu ma concetra, e plin de masini si de oameni, autobuze supretajate, autobuze turistice, nu sunt banci si nici nu stiu cum e delimitata piata asta.
 E destul de aiurea, nu reusesc sa ma adun asa ca ma lasa dusa de val si-mi zic: fanatana arteziana face tot decorul!



Inainte de a purcede spre Gradinile Tuillers ne-am oprit pentru o clatita imensa. Cost 4 euro. Buna, mare, satioasa. In timp ce mancam ne-am dat seama ca gradina este inchisa. Erau inchise usile insa credeam ca se deschide manual, dar nu, in zilele obisnuite portile raman larg deschise pentru public, dar azi era o zi speciala pentru ceva oameni speciali. Asa ca ne-am continuat drumul pe langa gradina, in dreapta se inalta un imens zid de piatra, destul cat sa nu poti sa vezi nimic in gradina, pe partea stanga
intalnesti ......

  Un hotel si buticuri cu suveniruri ce se ascund sub arcade



Multe cladiri cu infatisare aristocrata



O statie de metrou cam puturoasa .... si-am ajuns ....
La muzeul Lovre
In spatele nostru se vede un corp, adica cam 40% din dimensiunea muzeului



O poza pe fuga in fata la Arcul de triumf carrousel



Si iata cea mai cunoscuta intrare din lume: Piramida de sticla





Coada nu e foarte mare si fiind cu copilul avem prioritate ( micile avantaje ). E vineri dupa-masa (7 pm  ) cand am aflat ca azi nu platesc tinerii pana in 26 de ani. Noroc maxim. Din pacate nu am ajuns chiar la o ora potrivita pentru vizitarea muzeului, avand in vedere numarul de opere de arta (30 000) pe care il are.
Ca sfat, ar fi bine sa va alegeti de acasa ce vreti sa vedeti, si sa va concentrati asupra lor : sculpturi, fotografii, tablouri, pe secole, dupa nume, dupa marime, cum vreti voi :)
Noi ne-am dus in ordine, trecand cu privirea pe la toate pana la ' La Joconde', jumate pe bune, jumate in graba, ne-am oprit si sa-i dam lapte lui Kari ( motiv bun sa ne odihnim picioarele umflate 15 minute). In medie am stat 3 ore si am iesit la 10 pm, ora de inchidere a muzeului, vineri.

Interiorul e impresionant, plin de creatii valoroase, pacat ca nu prea am cultura in domeniu. Pe cei ca mine i-am observat usor, cautand cu privirea placute ce te directioneaza spre Mona Lisa. Odata ajunsi in fata tabloului unii se repezesc sa faca poze din unghiuri cat mai bune, altii zici ca-si scot ochii din orbita ca sa analizeze pictura. Din pacate chiar bine nu se poate vedea, fiindca tabloul e introdus intr-un cub de sticla si accesul nu e voie decat de la 1 metru jumate. La televizor poti sa vezi mai in detaliu. Dar nah', ala e originalul, ravnit, laudat, apreciat, cu o valoare prea mare ca sa fie expus ca celelalte.

Mona Lisa de Leonardo da Vinci



Muzeul Louvre merita vazut chiar daca nu sunteti un impatimit al artei!




*Documentare:
Muzeul Louvre este cel mai mare muzeu de istorie si arta din Franta si unul din cele mai importante din lume.
-Muzeu cu caracter universal, Luvrul posedă opere de artă din epoci diferite ale civilizaÈ›iei, din antichitate  până la 1848.
- Muzeul Louvre detine: antichități orientale, egiptene, grecesti, etrusce si romane, arta islamica, arta grafica, picturi, sculpturi, fotografii etc.


Este deschis intre 10-18 in zilele obisnuite, marti e inchis, vineri si in  prima dumineca din luna ramane descis pana la 21:45. Intrare intre 6-9 euro/adulti, depinde de zi, ora, si daca sunt expozitii speciale. Durata medie de vizitare e 3-4 ore in graba, pe indelete min o zi!

Thanks for visiting,


Citeste toate articole despre Paris aici --> FRANTA
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

Un comentariu:

  1. si pentru acest minunat muzeu, iti mai trebuie si o pereche ce role in picioare ! E superb, dar e imens si daca vrei sa vezi absolut tot, cred ca iti trebuie o zi de Vineri de dimineata de cand se deschide pana seara la inchidere ! Oricum mi-a placut foarte mult.

    RăspundețiȘtergere