Barcelona: Barrio Gotico - traseu turistic

Vacanta la Barcelona: Jurnal de calatorie
Ziua 2 : 21 februarie 2011

A doua zi la Barcelona, si prima pe care o voi folosi sa vizitez ceva. Imi incep ziua devreme, dupa program:
pentru astazi mi-am pregatit un traseu turistic prin Barrio Gotico:

Barrio gotico: Plaça Reial - Plaça Sant Jaume- Carrer del Bisbe - Catedrala La Seu - Casa de l'Arcadia - Plaça Sant Felipe Neri- Iglesia Santa Maria del Pi - bulevardul Rambla 


Mi s-a parut normal sa incep vizitarea orasului Barcelona cu Barrio Gotic. Aici s-a nascut Barcelona,  aici incep si eu. Desi nu mi se pare cel mai reprezentativ cartier al orasului, din contra as putea spune ca Barrio Gotic e cumva diferit de tot ce s-a ridicat in jurul lui e un loc cu un aer distins, sobru ... gotic!
In Barcelona sunt 10 cartiere, Barrio Gotico fiind cel mai vechi, alaturi de bulevardul Rambla constituie centrul medieval al zonei  Ciutat Vella (centrul istoric). Tot in cadrul centrului istoric mai sunt si cartierele El Reval si La Ribiera, despre care voi povesti zilele viitoare.


Am inceput traseul cu Plaça Reial care pentru mine a insemnat trecerea in alta lume. Am ajuns acolo la 9 dimineata, cand razele soarelui incercau sa incalzeasca cumva imaginea  insa fara nici un rezultat. Totul era rece, greoi, gri, imi dadea fiori pe sirea spinarii. Nu tin minte sa mai fi experimentat acest sentiment in alt loc vizitat pana acum. 



Aceasta piateta e despre arcade, restaurante de lux si lampadarele facute de arhi - cunoscutul Gaudi!
Ar fi interesant daca nu ar fi plin de masini ( care aproizioneaza restaurantele la ore diferite asa ca mai tot timpul sunt prezente) si daca seara nu ar fi populata de oameni ai strazii! Asa ca desi ar trebui sa fie un loc cu oameni de calitate si atmosfera boema, e un loc ce pe mine m-a intristat!

Un labirint de stradute, lume putina pe strazi, inca magazinele nu se deschisesera! Asa se prezinta Barrio Gotic la ora asta, prea matinala pentru Barcelona ( orasul in care oamenii incep serviciul tarziu, dupa 9 ).
Am luat la rand strazile, intunecoase si reci, mici si inguste ce serpuiesc pana te ametesc de cap. Soarele nu patrunde aici datorita cladirilor prea inalte (3-4 etaje) asa ca nu a trebuit mult pana sa simt o stare de disconfort! Aceelasi sentiment m-a curpins de fiecare data cand am trecut prin acest cartier, insa asta nu inseamana ca nu l-am explorat, din contra m-am dus pana in cele mai neumblate si neprietenoase locuri!



Noroc ca sunt multe piatete si curti interioare (Plaça Reial, Plaça Sant Jaume, Plaça Traginers etccc ) unde soarele isi face simtita prezenta iar atmosfera e cumva stranie, intre sobrietatea cladirilor si linistea deplina ce o gasesti!
Am iesit inapoi pe Carrer de Ferran, strada principala ce duce in Plaça Sant Jaume. Pe drum am intrat in biserica cu acelasi nume, o biserica mica si simpla, in stil gotic, bineneteles!

Plaça Sant Jaume este nucleul politic al Barcelonei de mai bine de 2000 de ani. Astăzi, adăposteÅŸte cele mai importante clădiri guvernamentale ale Barcelonei: Parlamentul Cataluniei si Primaria orasului.


-Plaça Sant Jaume-
Primaria orasului


Detaliu de pe Cladirea Parlamentului


In continuare Carrer del Bisbe, o straduta mai speciala datorita podului acoperit in stil neogotic care se poate observa din departare. Acesta e ca un simbol al cartierului, spun asta deoarce oriunde am cautat ceva despre Barrio Gotic, primul lucru afisat este acest pod!
Ma lipesc de un grup de turisti, 2 familii care cred ca locuiesc in Spania, si care stiau cum se ajunge la Casa De L'Arcadia. Mai vazusera Barcelona, candva demult, asta reiese din conversatia lor, pe care o ascult si eu, in micile opriri. Cand am intrat mi-am dat seama ca de fapt aici e vorba doar de curtea interioara, casa nu o vizita nimeni. Bun. Un Patio micut, 2-3 tufe cu flori si o fantana arteziana, plus linistea deplina cu care deja m-am obsinuit, si de care mi-e dor acum in momentele cand scriu acest post si fiul meu arunca cu jucarii :)))))

                                      Carrer del Bisbe                                        Casa de L'Arcadia
                                        

Cand ies imi dau seama ca mai bine ma intorc si intru in Catedrala prin lateral fiinca era foarte putina lume si-mi era frica ca prin fata vor fi grupurile de turisti cu ghid privat. De altfel se poate vizita si cu tur organizat de biserica, pentru suma de 5 euro, dar daca nu va intereseaza mergeti ca mine in orele cu intrare gratuita: 9-12:30. Intre 13 si 17 fiind asa numitele vizite speciale, cu plata.
Catedrala e o adevarata bijuterie in stil gotic. Istoria locului unde se afla e interesanta, initial pe acest loc a fost o  biserica paleo-crestina, apoi romanii au contruit o basilica, apoi maurii au construit o moschee, asa ca timp de mai multe generatii, acest teren a fost invadat. In urma cu circa 1000 de ani s-a construit ce vedem noi astazi, Catedrala de la Santa Creu i Santa Eulalia.
Numele i se trage de la o legenda, conform careia Sfanta Eulalia, era o fecioara de 13 ani care a fost martirizata de romani, fiind expusa goala, moment in care a inceput o ninsoare in mijlocul primaverii ce i-a acoperit nuditatea.

Fiindca am intrat pe poarta laterala, prima data am ajuns intr-o curte interioara, cu portocali, fantani arteziene si rate. Sunt 13 rate conform legendei, precum varsta Sfintei Eulalia.
                                                             

 Curtea interioara si-o rata



Cautand Plaza de Sant Felipe Neri m-am ratacit printre stradute. Nu a fost un lucru neaparat rau fiindca asa am descoperit ateliere mestesugaresti care zici ca sunt acolo de cand s-a ridicat Barcelona, iar vitrinele te imbie sa le treci pragul. Oameni simpli modeleaza, aranjeaza, cos, aplica modele, pun nasturi si se vede ca o fac din pasiune.
Cand am ajuns in Plaza de Sant Felipe Neri m-am convins ca e cea mai frumoasa piateta din Barcelona. Este senina iar apa proaspata tasneste din fantana. Umbra deasa de la cativa arbori si biserica in stil baroc de pe fundal creaza o oaza de liniste intr-un decor de film (de altfel majoritatea filmelor ce sa-u turnat in Barcelona au si o secventa filmata aici).


Am iesit pe Rambla, multumita de ce am vazut pana acum.Barrio Gotico a fost ca o plimbare prin istoria Barcelonei, un oras ce ma incanta din ce in ce mai mult.
Am stationat la un restaurant, unde am servit 2 tapas(aperitive), o bere si o apa, 10 euro. Auci! Am iesit repede de acolo, m-am plimbat putin pe bulevard fiind mai atenta de data asta la detalii ....




Impresii si pareri personale:

Ce ar mai fi de spus despre cartierul Barrio Gotico?
Poate faptul ca Barrio Gotico e plin de magazine cu marfa la reduceri (sau cel putin asa a fost zilele in care am fost eu acolo ), ca restaurantele au preturi bunicele de 10-15 euro pe meniu ( 3 feluri de mancare ), ca aici gasesti unele din cele mai aratoase si delicioase tapas (aperitive speciale din bucataria catalana) , la 1.8 euro bucata (am gasit eu cel mai ieftin, dar merg si pana la 3 euro daca intrebi intr-un local cu un look mai pretentios ), ca e plin de baruri si tineri pana tarziu in noapte si ca e unul din cartierele in care nu trebuie sa va aventurati dupa 10-11 seara, ora la care magazinele se inchid iar zona e frecventata de tot felul de oameni dubiosi, hoti si oameni ai strazii (ma refer la strazile ce formeaza un labirint, mici si inguste, nu la cele principale ). Iar pentru a nu avea neplaceri oricand ajungeti acolo fiti foarte atenti la oamenii din jurul vostru si la bunurile ce le aveti cu voi! Nici nu va dati seama cat de usor pot sa dispara! Hocus Pocus and it`s gone!!!!



Citeste aici mai multe articole despre --> Spania - BARCELONA
Propuneti mai departe: Dati si voi un Like si un share/Mersi Click Here!

 Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

 

Un comentariu:

  1. Cred ca problema cu hotii e prezenta in toate orasele turistice... Noua ne-a facut un control scurt un compatriot mai colorat acum vreo cateva zile, la Paris. Din fericire n-a apucat sa ia nimic.

    RăspundețiȘtergere