Cum sa dormi in aeroport - 10 sfaturi practice

Despre noptile mele petrecute in aeroport
Pt inceput vreau sa va spun ca dormitul in aeroport a venit odata cu principiile mele de a calatori low-cost. Prima data a fost o necesitate, ajungeam din Cluj in Madrid noaptea la 12 si aveam avionul spre Maroc la 10 dimineata, calatoream singura si era imposibil sa ajung in oras fara taxi, atat noaptea cat si dimineata plus o noapte de hotel, din strart  minim 100 euro sa sara din portofelul meu nu arata prea bine. Atunci am luat decizia de a sta in aeroport peste noapte, apoi dupa nici un an, am ajuns din nou pe aceelasi zbor si am repetat istoria cu aceelasi aeroport din Madrid! A fost cool, il cunosteam, o reintalnire placuta :))).
Anul acesta, din nou, am dormit in aeroportul din Barcelona fiindca aveam avionul spre Portugalia la 7 dimineata, si desi mi-am rezervat camera la hotel nu stiam cat timp face busul de noapte pana in aeroport si m-am dus pe la 1 noaptea. Asa ca din nou am stat peste noapte intr-un aeroport! 
Ultima vacanta, aceasta din 20 mai, am inceput-o cu o noapte in aeroportul din Targu Mures, si trebuia sa o termin cu una in aeroportul Buveaus din Paris fiindca zborurile le aveam foarte devreme, insa s-a intamplat ca aeroportul din Buveaus s-a gandit sa imi faca surpriza sa fie inchis si sa fiu nevoita sa ajung la hotel (care nu e chiar ieftin in Franta). Dar oricum nu aveam cum sa prind busul de 5 dimineata din Paris! Asa ca am injurat dar chiar daca m-as fi interesat, tot nu aveam ce face!
V-am spus istoria ca sa intelegeti ca am ceva experienta in domeniu  :))

De ce sa citesti sfaturile mele chiar daca credeti ca nu vi se poate intampla sa fiti in situatia de a dormi intr-un aeroport:
Deasemenea vreau sa stiti ca dormitul in aeroportul nu e intotdeauna o alegere, uneori pierzi avionul si nu ai alternative, uneori iti este anulat zborul sau este mutat pentru a doua zi, pot aparea probleme tehnice, probleme din cauza vremii, v-am mai vorbit despre neprevazut si vacantele, acele chestii ce pot aparea si trebuie sa fii mereu constient de ele. Asa ca chiar daca nu aveti de gand sa dormiti in aeroport pentru a face economie, tot ar fi bine sa aruncati un ochi peste sfaturile ce o sa vi le dau :))

cum-dormi-aeroport


10 Sfaturi practice in cazul in care veti ajunge sa dormiti in aeroport:

1. Plecati de acasa informati cu privire la hotelurile din apropierea aeropoartelor
Cand plecati de acasa aveti intotdeauna in vedere aceasta posibilitate asa ca scotati-va pe o foaie hotelurile din apropierea aeroportului, cu preturi si date de contact. Cautati si cum se ajunge la ele, in cazul in care nu veti avea acces la internet, si nu uitati sa va luati harta cu voi, intotdeauna!!!

2. Luati pe voi haine si pantofi confortabil
Noaptea in aeroport inseamana o gramada de ore de stat, plimbari, si daca esti norocos cateva ore de somn, asa ca puneti-va haine confortabile cat si incaltaminte adecvata, si nu uitati sa bagati in bagaj si o bluza cu maneca lunga, pantaloni lungi si sosete fiindca majoritatea aeropoartelor au aer conditionat si desi e vara si afara mori de cald, inauntru poate fi frig!!! Deasemenea va puteti lua dopuri de urechi, mai ales daca sunteti sensibili fiindca avioanele fac galagie mare, si pentru lumina masti de pus pe ochi!

3. Mancarea si apa sunt obligatorii
Nu uitati acasa apa si mancare, snaksu-ri si in general mai multa mancare decat sunteti obisnuiti sa mancati seara fiindca aeropoartele au magazinele deschise pana la 11, 12, insa preturile sunt astronomice, si dupa ora aceasta sunt toate inchise. Desi poate unii va ganditi ca doar noaptea nu mancati,  dar daca nu reusiti sa dormiti, noaptea se va transforma in zi, asa ca mai bine sa aveti decat sa nu aveti mancare si apa la voi!

4. Stati departe de personalul aeroportului
Fiti pregatiti sa nu fiti intampinati prea bine de cei din aeroport unii pot chiar sa va i-a la rost, sa va spuna ca aeroportul nu e hotel, asa ca incercati sa fiti prietenosi, zambareti, si cu actele care sa dovedeasca faptul ca aveti a doua zi avionul la voi! Purtati-va frumos fiindca acestia au dreptul sa va dea afara, chiar daca aveti dimineata devreme avionul!!!! (mie personal nu mi s-a intamplat insa la o gasca mare de tineri, backpackeri galagiosi da, am vazut chiar eu cum i-au dat afara)

5. Metode de entretaiment
Ar fi bine sa aveti la voi reviste, carti, mp3 player (aveti grija sa nu adomiti cu el in ureche si sa pierdeti avionul) laptop (unele aeropoarte ofera internet wii fi gratis altele constra cost)! Ca peste tot unde aveti de asteptat o sa va plictisiti daca nu gasiti nimic de facut! Noaptea magazinele sunt inchise, daca aeroportul e mic nici nu aveti unde sa va plimbati, asa ca e bine sa va gandti la metode de entretaiment :)

6. Incercati sa stati in siguranta
Daca calatoriti in familie sau cu prietenii e mai usor! mai puteti dormi cu randul, stati toti laolalta, e altfel! Daca calatoriti singuri intotdeauna cautati sa stati alaturi de alte grupuri de oameni! Nu uitati inca de la intrarea in aeroport sa vedeti unde este biroul securitatii si cautati cu privirea camerele video! Cand va asezati uitati-va sa fiti in raza uneia! In aeroport pot fi tot felul de oameni, hoti, traficanti (aveti grija sa aveti bagajul langa voi si buzunarele greu de deschis sa nu va treziti cu droguri si lucruri interzise in bagaj) fiindca voi raspundeti de ele! Stiu ca suna aiurea dar decat sa stati stresati mai bine va prindeti fermoarele cu un lacat! :))))

7.Faceti-va prieteni
Daca nu puteti dormi si nici u aveti nimic de facut cautati persoane dornice de o poveste, de obicei se vor remarca cele langa care va puteti  aseza si schimba cateva vorbe! Ei vor fi intotdeauna oamenii relaxati care nu fac nimic! Orele zboara cand ai cu cine povesti! In plus se poate sa aveti atat de multe in comun despre care sa povestiti! Poate asteptati amandoi aceelasi avion! :)))

8. Cautati cel mai bun loc de dormit
Cu cat e aeroportul mai mare cu atat este mai dotat, are mai multe tipuri de scaune si mai multe incaperi diferite! Explorati putin aeroportul inainte sa va opriti asupra unui loc! De exemplu in Madrid in fata capelei intr-un loc mai retras sunt niste banci de piatra mari pe care te poti intinde linistit! Deasemenea sunt locuri unde bancile sunt fata in fata si distanta dintre ele e destul de mica asa ca poti sa iti pui bagajul intre spatiu si sa dormi linistit! Asemenea banci am gasit doar 2 in tot aeroportul (care e imenssss)!! Apoi in Frankfurt si parca si in Munchen (din cate am auzit) puteti primi pat pliant la cerere!

9. Mai bine e sa Dormiti in aeroport cand va intoarceti din vacanta
Daca vreti sa calatoriti low cost si o faceti pentru a economisi niste bani, incercati sa domriti in aeroport la intoarcere mai repede decat la plecare! La intoarcere oricum sunteti obosit, si asta va poate ajuta sa adormiti mai usor! In plus sunteti mai putin incantati, vacanta s-a terminat, mai aveti putin si ajungeti acasa! La plecare in schimb deabia apucati sa ajungeti la destinatie, sa vizitati, nu stiu daca se merita punand in balanta oboseala-pret pe pat in hostel! mai ales daca aveti destule ore si mijloacele de transport nu sunt asa scumpe! 
Dormitul in aeroport se potriveste celor care pot dormi in orice pozitii, chiar si in fund si care dupa 5-6 ore de somn se trezesc fresh!

10. Nu uitati sa va setati alarma!
Daca dormti la intoarcere si sunteti obositi sa-r putea sa nu va treziti singuri asa ca setati-va alarma la telefon sa va trezeasca cu cel putin 1 ora inaintea plecarii! E bine sa setati alarma chiar daca de obicei va treziti fiindca nu se stie niciodata! Daca calatoriti in grup nu e asa mare lucru daca uitati sa o faceti insa daca calatoriti singuri riscati sa ramaneti acolo!


Vezi articolele esentiale pentru calatori aici -> 100 Informatii utile


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

21 de comentarii:

  1. http://www.sleepinginairports.net pentru review-urile altor calatori care au dormit prin aeroporturile lumii...

    RăspundețiȘtergere
  2. Anca nu stiam de acest site! Oricum ma bucur ca am scris si eu despre asta, se pare ca sunt destul de multi care aleg sa doarma in aeroport si nu sunt eu o specie mai rara! :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Habar nu aveam ca poti capata pat pliant la cerere in aeroporturile nemtesti, foarte tare! :-) N-am dormit niciodata in aeroport, nici nu mi-am pus problema ca s-ar putea sa trebuiasca sa dorm in aeroport vreodata, desi cand cu vulcanul din Islanda (anul trecut) ar fi fost o "buna" ocazie sa fac cunostinta cu bancile din aeroport :-))) Slava Domnului ca am avut noroc pana la urma si nu a fost nevoie...

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu n-a trebuit pana acum sa dorm in aeroport, dar am retinut sfaturile tale. Cine stie cand va fi nevoie sa le aplic?! :)
    Pentru cei care au nevoie sa doarma in aeroportul din Oslo, e bine de stiut ca exista niste fotolii comode in apropiere de iesirea care da in parcarea subterana si un loc de joaca pentru copii dotat cu saltele moi pe care va puteti intinde. Cel din urma am inteles ca se ocupa foarte repede :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari! Super articol. Chiar merita! Si eu am avut de dormit in aeroport in diverse momente si mi-ar fi prins bine articolul asta.

    RăspundețiȘtergere
  6. am avut de stat in otopeni intre 12-7dimineata. n-am dormit ca era cam pustiu, insa am avut filme pe laptop si ceva de citit. normal ca mi s-a descarcat bateria la laptop, insa in baie am gasit priza si l-am incarcat acolo. pustietate mare si preturi de aeroport, in rest liniste si curatenie maxima!

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte utile sfaturile tale, Alice, sper din tot sufletul sa nu am ocazia sa le aplic la o intoarcere dintr-o destinatie exotica... :D :P

    RăspundețiȘtergere
  8. he he...utile sfaturi, ce bine era sa fi citit asta inainte sa plecam in Africa, am frecat aeroporturile de ne-am saturat!
    As mai adauga ca e bine sa ochesti repede locul de fumat, sa te asezi strategic langa el si nu prea departe de locul de unde se gaseste bere.

    RăspundețiȘtergere
  9. N-am dormit niciodata in aeroport, dar as face-o de exemplu daca as avea de schimbat mai multe avioane.
    Pana acum nu a fost cazul. O data am ajuns la Bucuresti seara, ne-am cazat la hotel si dis-de-dimineata am mers la aeroport. Insa nu cred ca as fi reusit sa dorm la aeroportul din Bucuresti, pentru ca nu se compara cu cele din Paris si Atena (cele pe care le-am vazut eu). Nici macar scaune libere nu gaseam.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ioana intradevar ai avut noroc :)

    Vertange multumim de completari! Daca voi ajunge in Oslo in situatia asta voi fugi spre saltele :)

    Liliana sper sa iti foloseasca pe viitor!

    RăspundețiȘtergere
  11. Aa la noi nu sunt asa multi turisti de aceea e pustiu in aeroport! Totusi cand sunt curse foarte de dimineata mai dorm si la noi. In aeroportul din Targu Mures era plin cand am plecat la Paris, dar e drept si ca aeroportul e foarte mic si de aceea mi-a dat impresia ca era f multa lume!

    Smalldot ma bucur

    RăspundețiȘtergere
  12. Nice cine stie, e bine sa il citesti inainte sa pleci! In rest eu iti tin pumnii :)))

    Nicky da ai dreptate, eu nu m-am gandit la fumatori :(

    RăspundețiȘtergere
  13. Mihaela pe timp de noapte cursele sunt putine asa ca oamenii sunt mai putini si gasesti locuri libere! stai fara grija! :))

    RăspundețiȘtergere
  14. Interesant post :D. Eu nu am avut probleme de acest gen dar, daca as fi nevoita, cu siguranta m-as pune intr'un coltisor si as astepta pana la ora de plecare a avionului.

    RăspundețiȘtergere
  15. :) este si asta o solutie! doar cauta sa fie comod acest coltisor! :)

    RăspundețiȘtergere
  16. cred ca imi cumpar un avion privat:D

    RăspundețiȘtergere
  17. Pato te rog, si sa ma inviti si pe mine la o tura! :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Eu am dormit in aeroport o singura data, in Stuttgart, pentru ca aveam avion la 5 si ceva dimineata si nu aveam cu ce sa ajung. Era variata taxi, dar la un pret care sarea binisor de 50 de euro, adica mai mult decat dadeam pe camera de hotel. Asa ca m-am dus pe la miezul noptii si am asteptat pana dimineata, desi nu prea am putut dormi, ca stateam cu grija, chiar daca era pustiu in jur.

    RăspundețiȘtergere
  19. Apollo in timp te obisnuiesti, prima data e mai greu :) oricum multumesc ca ti-ai impartasit cu noi experienta

    RăspundețiȘtergere
  20. Anonim5:27 p.m.

    mi-a placut articolul,are cap si coada,se vede ca a-ti umblat prin aeroporturi diverse,eu sunt turist de vreo 6 ani si pot sa confirm ca sfaturile sunt pertinente pt,toti cei ce folosesc acest mijloc de locomotie,sut un ajutor nepretuit mai ales pt. incepatori.

    RăspundețiȘtergere