Obidos - La tara in Portugalia

In penultima zi petrecuta in Portugalia am dorit sa fac ceva special! Primul impuls a fost de a merge intr-o agentie turistica de unde sa-mi cumpar un pachet complex cu o gramada de obiective turistice: Fatima, Manstirea Batalha, Manastirea Alcobaca, Satul medieval Obidos si Orasul Nazare! Bun, doar ca pe ultima suta de metri nu am mai gasit nici o oferta valabila, toate biletele erau vandute! Asa ca sa stiti o astfel de excursie costa 58 de euro (cea mai ieftina brosura)! Singurul lucru bun la acest pachet era ca vedeai o gramada de obiective turistice de top al Portugaliei intr-o singura zi! Altfel pe cont propriu nu ai cum sa le faci fiindca transportul in comun nu e chiar bine pus la punct! Doar daca ai masina proprie!
M-am suprata insa nu foarte tare, fiindca la o analiza la rece am recunoscut ca de fapt din toate aceste locuri, eu vroiam sa vad doar satul Obidos, despre care citisem multe acasa, si vazusem cateva poze care m-au convins! Restul erau pentru mine doar de umplutura, adica na, daca sunt aici, hai sa le vad! Asa ca m-am dus in autogara, unde timp de 3 ore am fost trimisa dintr-o parte in alta, cei de acolo nu stiu limba engleza si nici nu inteleg portugheza mea :), stat la cozi, caldura, injuraturi, dar pana la urma am gasit si autocarul bun, care m-a dus pana in Obidos in nici 2 ore! De retinut ca merg doar 5, uneori 6 autobuze pe zi incolo!

La tara in Portugalia e foarte frumos! Mi-a placut acest sat la nebunie, si o sa va spun si de ce!
Vacanta in Portugalia am facut-o pe cont propriu: 
Pe site-ul de unde mi-am luat eu biletul de avion gasiti deseori oferte de la  ~75 euro dus-intors Romania-Lisabona. Incercati si voi >>> AICI 
 Toate hostel-urile si hotelurile in care m-am cazat le-am rezervat pe  >>> ACEST SITE unde am prins mereu oferte cu 50% reducere. Daca mergeti in grup mai mare sau cuplu va recomand cazarea la localnici, prin AirBNB, site pe care primiti un cupon de 20Euro din partea mea, la prima rezervare daca va faceti un cont nou gratuit >>> VOUCHER AICI  
10 Motive pentru care mi-a placut Obidos:

10. De cum am ajuns am fost intampinata cu bezele cu nuca, fistic si capsni! Am prins o piata de luni cu bunatati facute in zona pe care le-am si incercat! O punga imensa cu bezele a fost 2 euro!




9. Cred ca am ajuns prea devreme fiindca turistii inca nu venisera. Era liniste iar pe strazi era pustiu, simteam doar o usoara adiere de vant. Am facut o plimbare minunata de-a lungul strazilor,  nefiind nimeni care sa ma deranjeze, putand examina in liniste casele si tot ce mi-am dorit! In plus am putut face sute de fotografii fara sa fiu stresata ca cineva imi va intra in poza!





8. Am avut norocul sa prind un cer minunat, albastru, care sa dea bine cu bisericile din sat! 3 la numar, si foarte frumos decorate! Interioarele mai putin :)





7. Nu trebuie sa cheltui nu stiu cati bani sau sa faci cine stie ce sacrificii! Trebuie doar sa pui cateva ghivece si sa ai grija de niste flori, iar daca toti locuitorii satului vor face asta, va iesi un sat minunat precum Obidos, plin de vegetatie! Nu au curte si nici terase pe acoperis, insa au un sat verde, si colorat, plin de flori!


6. Este un sat medieval in care lumea stie ce e frumos si ce e kitch! Ma mir cum in alte tari oameni cu mai putine facultati decat noi inteleg ca ce e vechi, antic si de demult, e bine sa ramana asa, putem sa coloram in 2-3 culori (cum e la ei, albastru-visiniu-portocaliu) sa fie un sat plin de culoare, insa nu trebuie sa ne daramam casele ca sa construim imensitati moderne, cu sticla si 16 mii de culori, si nici nu trebuie sa construim in afara satului, cica sa fim mai izolati, mai singuri, si sa ne facem de cap dupa propriiile reguli! Cand putem sa iesim in evidenta in toata tara cu un sat cu oameni uniti intr-o comunitate, cu case pe care daca vrem sa le renovam le vopsim cat de des, cu strazi pe care le curatam, si plante pe care sa le ingrijim , iar apoi avem grija  sa ne promovam ca sat medieval, in care sa vina turistii si sa ne plateasca ca sa ne vada! (nu platiti ca sa intrati in sat, dar de mancare veti cumpara de la ei, suveniruri veti lua etccc)




5. Apropo ca ziceam de sat medieval, e de vis! e exact asa cum iti imaginezi tu un sat medieval, cu strazi inguste, felinare, biserici frumoase, cladiri de piatra, si totul inconjurat de un zid de fortificare! Mi-ar fi placut sa ma plimb prin el seara, la lumina felinarelor, cand lumea e adunata pe banci si barfesc si povestesc! 
Pacat ca orarul autobuzelor nu mi-a permis sa fac asta!


4. Este un sat turistic, deci eu nu pot sa cred ca sunt asa toate satele din Portugalia! Nici nu vreau sa-mi imaginez ca ar fi posibil :)! Dar desi e plin de magazine cu suveniruri acestea sunt originale, si de aceea nu obosesc! Oamenii de aici nu cred ca au cine stie ce cunostinte in ale aretelor, dar au stil si creativitate! Stiu sa ii capteze pe turisti cu aceste mici prezentari de la usa magazinului!




3. Se vede ca localnicii incearca metode prin care sa sublinieze frumusetea satului! Cum ar fi trasarea strazilor cu aceste bucati de piatra! Le dau o nota deosebita pe langa partea practica, fiindca Obidos e pavat cu piatra neregulata si e destul de incomod, dar daca prinzi o zi asa cum am avut eu, fara turisti, poti sa mergi pe piatra aceasta fara sa simti fiecare colt de piatra in talpa!





2. Rufele puse la uscat la vedere sunt o carcateristica a Portugaliei, iar in Obidos se duce traditia mai departe!


1. Si ca orice loc medieval ce se respecta trebuie sa aiba si un castel! Un castel de piatra, ridicat de mauri, foarte mare! Din pacate mi s-a terminat bateria la camera si nu am mai apucat sa fac poze din departare dar va asigur ca merita sa il vedeti!


Sper ca va-m trezit interesul fata de Obidos .... pentru al vedea puteti face o excursie de o zi din Lisabona! Iar daca e vara, in apropiere de Obidos este o laguna unde puteti face baie, intr-un loc mai izolat dar foarte frumos, alaturi de localici!

Citeste tot jurnalul de calatorie aici -> Portugalia

Daca vreti sa stiti primii ponturi despre calatorii va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

22 de comentarii:

  1. M-ai convins de mult ca trebuie sa ajung in portugalia. Superbe imagini

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos este acoloooooooo.....cand mai mergi ia-ma si pe mine!:) Zi racoroasa sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  3. Alice nu stiu cand voi mai merge in Obidos dar sigur nu voi uita de tine! iti doresc deasemenea o zi racoroasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca e o nebunie sa ajungi acolo intr-o zi linistita si senina! :-)

    RăspundețiȘtergere
  5. Bine ca ai fost tu, ca eu n-am ajuns. M-am gandit sa opresc la Fatima, dar era Pastele si am zis ca e pelerinaj si n-am ce cauta prin zona...
    In Porto ai ajuns? Mie mi-a placut f mult.

    RăspundețiȘtergere
  6. ce minunate fotografii.intodeauna cand te citesc , ma apuca asa dor de duca..unde scrii tu.. puup

    RăspundețiȘtergere
  7. pe mine m-ai convins! daca ajung în Portugalia, am sa retin denumirea satucului!

    RăspundețiȘtergere
  8. Asta este satul visurilor mele, merci pentru minunata postare(cat te-am batut la cap cu Obidos...). :P :D Fascinante stradutele sale inguste... :))

    RăspundețiȘtergere
  9. E foarte pitoreasca asezarea aceasta, desi la capitolul sate voi prefera intotdeauna satele noastre de deal, cu gradini mari pline de pomi fructiferi, cu un paraias susurand molcom in apropiere si cu Joiane la pascut pe dealuri.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce frumos arata! Pana cand am dat de blogul tau, nu ma atragea Portugalia foarte mult, ca si obiectiv turistic. Acum insa de-abia astept sa ajung pe acolo. :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Ioana da a fost foarte frumos! Insa daca prinzi vreo 4-5 autocare pline, la ce dimensiune are satul si cat sunt de inguste strazile ar fi un chin!

    RăspundețiȘtergere
  12. Liliana Porto nu mi-a fost in program! E prea departe si oricum vreau sa fac un circuit din Faro pana in Porto intr-o zi! Nu vroiam sa il vad asa pe fuga, am avut numai 5 zile si nici astea full!

    RăspundețiȘtergere
  13. Modnitza in timp vei reusi sa potolesti dorul de duca! asa fac si eu :)

    Carmen ma bucur sa stiu asta

    Nice sper ca te vei duce in Obidos cand mergi in Portugalia :))

    RăspundețiȘtergere
  14. Vertange si mie imi plac satele noastre dar mi-a placut foarte mult si Obidos!

    Mihaela sper sa iti faci un program incolo :) Portugalia e foarte frumoasa si inca nu a devenit asa comerciala!

    RăspundețiȘtergere
  15. Wow! sunt superbe fotografiile!:)

    o zi buna.

    RăspundețiȘtergere
  16. astazi chiar visam la Portugalia, la un satuc din asta frumos, si uite c-am ajuns sa-i dau si un nume... E superb!

    RăspundețiȘtergere
  17. Ma bucur Dana! Obidos e chiar special :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Sper sa ajung si eu in Portugalia, poate anul viitor, ca anul asta nu mai intra in planuri. Tu pune aici multe sate frumoase si noi sa vedem cand ne facem timp sa le vizitam :D

    RăspundețiȘtergere
  19. urmeaza sa mai scriu despre Portugalia cat de curand

    RăspundețiȘtergere