Manastirea Barsana cel mai frumos loc din Maramures

Ultima zi in Maramures. Ne-am trezit dimineata devreme sa mergem la Manastirea Barsana. Nu vazusem poze pe net, nu citisem mare lucru inainte. Stiam ca e oglinda crestinitatii, una din cele mai frumoase manastiri din Romania si cu siguaranta cea mai frumoasa din Maramures. Cum i-am trecut pragul ne-a surprins caratenia, linistea, atmosfera locului. Desi stiti ca nu sunt foarte religioasa in acest complex m-am incarcat cu energie pozitiva, m-am simtit deosebit de bine. Este un complex mare dar foarte ordonat si bine ingrijit !O Biserica de 57 de metri, un Muzeu, Casa Maicutelor, Casa Artistului, Capela si Altarul de vara binenteles toate din lemn ! Intre cladiri sunt multe alei marginite de borduri cu flori in toate culorile. Nu stiu daca florile sau lemnul curat, nou sau poate linistea deplina (desi erau destul de multi turisti) m-a facut sa-mi placa aici atat de mult incat am stat 2 ore desi puteam sa vedem totul in 30 de minute. :)

Intrarea in incinta Manastirii se face pe sub acest Turn cu Clopotnita. Pe o placuta din dreapta vedem scris:
"Aceasta nu e alta fara numai casa lui Dumnezeu, aceasta este poarta cerului´

Cand am trecut pe sub arcada am iesit intr-un spatiu imens, foarte bine delimitat, cu mici bijuterii arhitecturale din lemn. Vrem sa le vedem pe toate in detaliu dar nu inainte sa imi fac o poza de ansamblu :)

Chiar langa intrare pe partea stanga se afla Muzeul de icoane si carte Veche Gavril de Barsana. Muzeul este destinat perelinilor si turistilor dornici sa afle istoria locului, trecutul cultural si religios al Manastirii. Muzeul prezinta viata celor din Maramures si imita perfect casele localanicilor cu mobilier, vesela, imbracaminte, etccc.

In continuare mai fac cateva poze. Imi plac la nebunie florile, in toate culorile! Acum cand ma uit la poze zici ca sunt din ceva revista cu Gradina Perfecta!

Aghiasmatarul, este locul in care sa te odihnesti pe o bancuta, sa bei apa proaspata de la fantana ...

Casa Artistului este amplasata in partea de Nord a Manastirii.  Este o fermecatoare casuta destinata sa gazduiasca, pentru repaus si creatie, artisti, creatori ai frumusetii sacre.

Staretia, Casa Maicilor o constructie supraetajata de o cuceritoare fantezie arhitectonica.
Este preferata mea

Biserica din lemn are 22,57 metri lungime, 12,20 metri latime si 57 metri inaltime,numarandu-se printre cele mai inalte constructii de lemn din Europa. Inauntrul bisericii se gasesc toate  spatiile caracteristice unui lacas de cult ortodox: pridvor, pronaos , naos,altar.

Mai multe articole cu Vacanta in Maramures  aici--> Romania

CarlaBrillanti - Cristale Swarovski
 Pravalia de acasa - Produse traditionale romanesti

1. "poarta cerului" imi pare a fi un simbol falic :D
    In rest, da, frumos, insa datorita locatiei si naturii.

2. Din acest minunat ansamblu arhitectural mi-a atras atentia din prima clipa Casa Artistului. Ea e preferata mea.
    Multumim pentru aceasta incursiune prin tinutul de vis al Maramuresului, Alicee. :)

3. E tare.totul mi-se pare rupt dintr-un basm :))

4. Uite un loc unde n-am fost niciodata, desi de auzit auzisem de el! imi place si mie Casa Maicilor, gradina insa e destul de saracuta, la cata pajiste au, puteau mai mult.

5. Raphaelly locatia si natura sunt simple, ceea ce e este astazi acolo e construit de mana omului

Nice, in Casa Artistului mi-ar fi placut sa putem intra, dar din pacate nu s-a putut

Rwxy da un basm frumos :)

Ioana mai mult, cred ca era prea mult. Trebuie sa fie un spatiu deschis, frumos, ingrijit, dar nimic fastuos ca e totusi Manastire. E plin de flori pe marginea aleilor si chiar e putina pajiste pt cate constructii sunt. Arbusti, arbori nu se pot pune ca obtureaza vederea asupra cladirilor, care sunt baza de fapt.

6. buna.superb,parca ar fi dintr un basm.

7. Ce frumos e acolo! Nu ma asteptam sa fie chiar asa.
    Manastirea Barsana era si in programul nostru, dar am ales sa mergem la Cascada Cailor (unde pana la urma n-am mai ajuns), asa ca am ratat-o. :( Data viitoare de acum.

8. offf...ce mi-e dor ...de umblat...

9. Extraordinar de frumos la Barsana. Am fost si noi acum 3 ani.

10. Frumoase locuri !
    Interesant cum iese in evidenta Casa Artistului prin forma si culoarea mai deschisa.

11. pe bune ca m-ai lasat fara rasuflare, e intr-adevar o locatie perfecta pentru un loc de rugaciune parca ai fi in rai, sau ma rog asa imi imaginez eu ca ar fi raiul....

12. Traditii, credinta,splendoare! Un colt de rai!

13. E printre preferatele mele,dupa cele din Moldova.Extraordinar de frumoasa!

14. Anonim3:07 a.m.

Am fost în Maramureș,aici n-am fost și acum regret..

15. Alice, poate ne vedem prin călătoriile noastre. Și eu călătoresc deja de un an și ceva doar în România. Am stat 2 luni în Maramureș și deși am văzut foarte multe locuri, n-am apucat să merg chiar la mănăstirea Bârsana. Mi-ai aprins apetitul cu acest articol :) ! Mulțam` fain și felicitări pentru blog. Arată bine. O zi veselă :) !