Prinsa fara bilet - noroc ca eram turista

Luni dimineata. In metrou lume multa, imbulzeala. Ma dau jos la statia Finsbury Park! Ma duc ca si teleghidata dupa semne! stanga, dreapta, scari, lift, coridor lung, lume multa, oameni grabiti, inca un coridor lung si sunt afara! Vreme mohorata, multi oameni ai strazii, o zi aiurea.

   "Ma uit dupa afise cu joburi in geam, cu speranta sa gasesc vreunul "vacancies, drop your cv here, staff wanted " etcc "

Gasesc 2, depun cv, zambete, multumiri, "we will call you" sau poate ca nu! Zona asta nu prea imi place, politisti pe strada, nu ma simteam bine, si ideea de a lucra aici mi-a pierit asa ca ma intorc la statia de metrou sa ma teleportez intr-o alta zona a Londrei! Ma opresc la peretele cu harta metroului, gasesc si incotro vreau sa o iau, unde trebuie sa schimb etcc! 

    Trec din nou pe coridorul lung si vad pe perete "capsatorul" sau mai bine zis locul unde trebuie sa imi validez cartela de transport! De obicei in Londra sunt capre sau ma rog usi din acelea cu aparat, la care eu arat cartela si se deschid, dar la statia asta nu e asa! 

Astept frumos metroul cand cineva ma bate pe umar! "Show me your travel card pls" = ( Arata-mi tichetul de transport te rog) ! Primul impulus e sa ma uit dupa un ecuson! Asta e prima data cand vad controlori la Londra! Ii dau frumos cardul, mi-l verifica si beeeeeppppp! un sonor lungggg cum ca ceva nu ar fi in ordine cu cardul meu! Domnul imi spune sa il urmez, simt ca ceva nu e in regula! dar stau relax, am abonament pe o saptamana, suna in zona 2, nu are ce problema sa fie!

D-soara fiindca nu ti-ai activat calatoria trebuie sa platesti 80£

-What??? nu se poate, eu am activat-o, era acolo pe perete la intrarea in metrou! 
-"D-soara, aparatul meu nu minte, zi-mi repede toate etapele calatoriei tale de acasa pana aici!"
- Ii spun cum am luat autobuzul, apoi metroul, cum m-am dat jos sa caut un muzeu, dar din pacate nu l-am gasit si acum m-am urcat inapoi sa ma duc spre centru la British Museum! 
- Nu, nu, trebuie sa platesti 80£ fiindca nu l-ai validat la intrare! 

Dar mie mi-a picat fisa: Sunt turista

Si o tin eu ca imi pare rau, se poate sa fi gresit, dar stiti, asta e prima mea data la Londra, sunt singura, si am doar 3 zile sa vizitez, si nu stiu prea bine sistemul ca la statia asta e diferit! Imi zice ca nu crede ca sunt turista, moment in care eu scot aparatul foto (care il port cu mine permanent) si ghidul turistic si trag un zambet sugestiv, de stupid turist! si asa am scapat fara amenda!:)))

Si acum sa revenim la mizeul problemei! De fapt intradevar nu mi-am validat cardul! 

E drept ca la-m validat cand am intrat, dar nu l-am validat cand am iesit prima data! ceea ce la Londra e infractiune! trebuie sa validezi cardul atunci cand intri in statia de metrou si cand iesi! Iar banii iti vor fi sustrasi atunci cand iesi fiindca depinde in ce zona iesi! Adica daca iesi in zona 1, ei iti trag 3£ de pe card, daca iesi in zona 6 iti trag 7£ sau mai stiu eu cat! Deci trebuie sa activezi cardul si la intrare si la iesire! si eu cand am iesit nu am vazut aparatul pe perete si cum eram asa concentrata am iesit fara sa imi dau seama ca usile alea lipsesc! Iar atunci aparatul a inregistrat  cand eu am intrat ca si cum atunci as fi iesit din metrou, si logic, ca daca fusese validat o singura data, acum eram in metrou, fara bilet! Bine nu aveam nici un motiv sa nu il validez fiindca am platit abonament pe o saptamana, dar cu toate astea, trebuie sa activez, altfel, vedeti cum era sa pierd 80£!!!

Concluzie: cand esti turist, sau pur si simplu prima data la Londra, mai sunt desulte chestii care nu le stii nici dupa 2 luni!


Voi ati avut probleme cu mijloacele de transport in strainatate?



Thanks for visiting,


Citeste toate articole despre Londra aici --> ANGLIA
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

17 comentarii:

  1. bine ca ai reusit sa te descurci. concluzie: nu mergi nicaieri fara ap foto si fara ghidul turistic. si pastreaza-l bine, sa arate nou :))

    RăspundețiȘtergere
  2. amenda nu am am luat pana acum, dar am dat peste cele mai interesante moduri de validat/compostat bilete.. (nu ma refer la o tara anume, am calatorit si eu pe ici si colo prin diverse locuri)

    RăspundețiȘtergere
  3. Aa, da asta era si ideea! :) Bine ca mi-a picat fisa ca altfel amabilitatea engleza nu exista cand vine vorba de dat bani! :)

    El mundo, ce moduri interesante??? eu nu prea am vazut decat capsatorul (gen ca la noi) si cel la care areti cartela (Londra, Portugalia, Paris).
    Era interesant in Barcelona, cu cartela T10 intradevar, cum iti aparea numarul calatoriilor automat pe bilet, odata ce il 'capsai'

    RăspundețiȘtergere
  4. In strainatate nu, dar in Romania da. Poate o sa povestesc intr-o zi intamplarea intr-un articol pentru ca e foarte lunga si hazlie. Imi aduc aminte ca in Bruxelles am calatorit deseori cu metroul fara a plati.Eram insotita de o prietena care parea ca stie ce face...
    Bine ca nenea ala a fost intelegator, iar tu ai avut prezenta de spirit. Esti o fata descurcareata. :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Mie mi s-a intamplat in Cipru sa nu-mi dea voie sa ma urc in autobuz ca nu avea sa mi dea restul la o banconta de o suta de euro. Scria la sofer acolo "no change back' sau ceva de genu`. Adica daca nu aveai bani ficsi nu urcai in autobuz. Asa m-am enervat ca a trebuit sa mai astept o ora si jumatate dupa altu` care mergea din Nocosia in Larnaka.

    RăspundețiȘtergere
  6. E bine ca a fost intelegator. Si eu in locul tau m-as fi incurcat, mai ales ca in Iasi nu este metrou si in general nu calatoresc cu mijloace de transport. Asa ca nu ma prea pricep. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. :)) foarte tare! Ai avut noroc!

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim8:07 a.m.

    Pana acum nu am avut probleme desi am circulat de multe ori in metroul parizian fara sa inregistrez biletul

    RăspundețiȘtergere
  9. Te-ai descurcat super :) Intamplari de-asta n-am avut, ca de obicei imi iau bilet, dar s-a intamplat odata la un seminar la Budapesta ca o colega de seminar sa uite sa-si ia bilet cand plecam de la hotel spre gara Keleti. Erau bilete la receptie, dar a uitat sa-si ia. Eu aveam doar un bilet si cautam de unde sa cumparam inca unul. Vorbind noi in engleza ne-a auzit cineva si ne-a zis ca pe autobuzele din Budapesta nu este control (nu la fel e in metrou), iar daca suntem turisti nicio grija. Si chiar asa a fost. Am stat in total vreo 30 de zile la cursuri prin Budapesta si niciodata n-am vazut controlori pe autobuze. Asta e chestia OK. Chestia nasoala este ca de exemplu tu stii ca trebuie sa cobori la statia a 7-a. Dar inainte de a cobori apesi pe buton si opreste. Daca la o statie nu suna nimeni pt coborare si nu e nimeni in statie, soferul nu opreste. Si s-a dus naiba numaratoarea ... La autobuzele noi iti afiseaza pe un ecran statia care urmeaza si nu e problema, dar la cele vechi ... e treaba de mentalism ;) Spor!

    RăspundețiȘtergere
  10. de ce nu iei legatura cu grapefruit?, http://grapefruits.ro/ ,cred ca stii de ea :D, tot in Londra locuieste si poate iti mai da ea niste ponturi ;)

    RăspundețiȘtergere
  11. te-ai descurcat nu gluma.cam aiurea sa tot activezi mai si uiti.succes.in continoare pupici

    RăspundețiȘtergere
  12. e bine de stiut cum poti scapa de amenda :)

    RăspundețiȘtergere
  13. nu inteleg. Pai din moment ce ai platit DEJA abonamentul cand l-ai cumparat, cum adica iti ia banii abia cand validezi cardul?
    Ce infractiune?
    Tu poate turist naiv, dar eu turist greoi la minte. :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Ana Q vad ca ai trecut printr-o situatie mai aiurea decat a mea

    Hapi ai avut noroc fiindca la Paris deseori stau la iesirea din metrou si verifica pe fiecare, mie mi s-a intamplat des

    Natural asa e cu autobuzele si aici, daca nu apesi pe buton nu opreste si la etaj la autobuz nu este monitor si se poate sa nu intelegi dupa cum vorbesc ei, mai ales daca trebuie sa te dai jos din autobuz prima data

    RăspundețiȘtergere
  15. Mihaela sa-ti explic. Tu poti sa iti faci abonament pe zona 1, si cand iesi in zona 2 ti se trag bani de pe card! cu autobuzul poti circula in ce zona vrei, dar la metrou nu e asa, poti sa mergi pe abonament doar in zonele in care tu ai platit!

    Cartela trebuie sa fie activata pe parcursul calatoriei, nu se poate si fi in subteran fara sa o activezi, asta era infractiunea! chiar daca ai abonament! fiindca tu apoi poti sa mergi in zona 5, si iesi din metrou fara sa platesti calatoria, daca se intampla sa nu fie usi din acelea, asa cum era la statia asta!

    Daca tu o activezi cand intri, si nu o activezi cand iesi, te penalizeaza ei, iti sustrag nu stiu cat de pe card (daca nu ai te pun pe minus)

    RăspundețiȘtergere
  16. Alice, scuze ca insist, dar vreau sa ma lamuresc, ca nu se stie cum ajung la anul la Londra pentru vreun concert Depeche. :)
    Deci tu ti-ai luat un abonament la metrou pe zona 2 care costa sa zicem 15 lire.
    Insa daca depasesti zona 2 si mergi in zona 5 ei iti vor lua din cont, deci suplimentar, niste banuti, ca si cum ti-ai lua bilet pe distanta aceasta? Deci trebuie sa ai permanent bani suplimentari in cont ca daca nu ?

    RăspundețiȘtergere
  17. Da, exact, trebuie sa ai bani in cont suplimentar pe langa abonament daca vrei sa mergi in alte zone decat cele pt care ai deja!

    RăspundețiȘtergere